wimderon | zondag 29 juli 2018 @ 17:33 |
Etappe 1: Brussel-Brussel Etappe 2: Brussel-Brussel (TTT) Brand los allen! | |
wimderon | zondag 29 juli 2018 @ 17:36 |
| |
Pino112 | zondag 29 juli 2018 @ 17:38 |
Weer Ventoux? Als dat de laatste bergetappe is ga ik er heen, genot man. | |
Hyaenidae | zondag 29 juli 2018 @ 17:39 |
Wilco Kelderman | |
Jason22 | zondag 29 juli 2018 @ 18:02 |
In de reacties op deze site bespreken ze altijd de geruchten van het parcours. https://www.velowire.com/(...)019-in-brussel-.html Zie nog geen Ventoux erbij staan, maar wel geruchten over La Planche des Belles Filles. Jan, Joop en Wilco | |
TargaFlorio | zondag 29 juli 2018 @ 19:52 |
Masterminded | zondag 29 juli 2018 @ 19:53 |
De tijdritkilometers begin ik haast nog het meest boeiende te vinden aan het nieuwe parcours. | |
Dale__Cooper | zondag 29 juli 2018 @ 19:53 |
Gelijk een mensonterend openingsweekend met dat rondje Brussel in de verkeerde richting en een altijd oneerlijke ploegentijdrit. | |
rubbereend | zondag 29 juli 2018 @ 19:59 |
weer een ploegentijdrit | |
franklop | zondag 29 juli 2018 @ 20:02 |
Hopelijk nog 3 mensonterende weekenden erachteraan Wat ik wel gewoon hoop is net als dit jaar hoop finishes na 17.30. Bevalt me wel | |
showtimer | zondag 29 juli 2018 @ 20:07 |
Krek denkt nu al aan bollen op De Muur. | |
Maver24 | zondag 29 juli 2018 @ 20:09 |
Al een idee hoe de eerste etappes eruit zien en gaan we nu komend jaar weer de andere kant op dus eerst pyreneen dus komen we weer in de Vendee terecht? | |
Dale__Cooper | zondag 29 juli 2018 @ 20:09 |
Als de ontsnapping net als in de laatste jaren na 10 meter vertrokken is, moet dan geen probleem zijn voor Krek. | |
Chiappucci | zondag 29 juli 2018 @ 20:35 |
Ja inderdaad. Blijkbaar wilden ze wel een zwaardere etappe door de Vlaamse Ardennen uittekenen, maar was dat logistiek niet mogelijk ofzo Dit zegt Gouvenou er zelf over: En parlant de Belgique, pourquoi si peu de monts et pavés pour le Grand Départ 2019 depuis Bruxelles ? Il y aura Grammont, Bosberg et un secteur pavé quand même ! Cependant c’est vrai que notre idée première était de finir par les Flandres avant de rentrer à Bruxelles plutôt que l’inverse, or nous avons été incapables de rentrer dans Bruxelles par l’ouest à cause des aménagements urbains, du tramway. J’ai cherché pendant deux jours une solution à ce problème mais je n’en ai pas trouvé et c’est pourquoi les difficultés se retrouvent si loin de la ligne d’arrivée. Il restera quand même 19 autres étapes pour se rattraper ! | |
Zwansen | zondag 29 juli 2018 @ 21:48 |
Hopelijk 2 tijdritten. | |
rubbereend | zondag 29 juli 2018 @ 21:54 |
zal wel TTT en ITT, zou echt vreemd zijn als er na etappe twee geen tijdrit meer zou komen | |
Marcoss | zondag 29 juli 2018 @ 22:01 |
Dumoulin was zelf iets minder stellig, die wil eerst de parcoursen afwachten. Gaat wel maar voor 1 ronde volgend jaar in ieder geval. | |
DecoAoreste | zondag 29 juli 2018 @ 22:22 |
Waarom geen Tour-Vuelta? Hij 'moet' ook altijd nog eens revanche nemen op de Vuelta. | |
Rellende_Rotscholier | maandag 30 juli 2018 @ 00:48 |
Ja sowieso. | |
showtimer | maandag 30 juli 2018 @ 00:59 |
07:25 | |
Rellende_Rotscholier | maandag 30 juli 2018 @ 01:13 |
Op 6:20 hoor ik nog een rasechte. | |
noodgang | maandag 30 juli 2018 @ 08:49 |
Dat ze eens wat andere bergjes in de Vogezen opzoeken, mooi ritje met aankomst op de Grand Ballon in de eerste week ofzo | |
Moonlighter | maandag 30 juli 2018 @ 09:04 |
Het wordt weer eens tijd voor parcours zoals in de jaren van Armstrong en Ullrich. Kijk naar de tour van 2003, alleen een complete ronderenner zou die tour kunnen winnen. Proloog: 6,5 km Ploegentijdrit: 69 km ITT: 47 km ITT: 49 km Geen haar op het hoofd van de bardetjes die dan illusies krijgen om het geel te winnen. Klimmers zullen dan dus ook veel eerder moeten gaan aanvallen om etappes te winnen | |
Marcoss | maandag 30 juli 2018 @ 09:16 |
Mja, na afgelopen vrijdag hadden we nog geen centimeter individuele tijdrit gehad en toch stonden de 4 beste tijdrijders van het veld op de plekken 1 t/m 4.. | |
VoMy | maandag 30 juli 2018 @ 10:00 |
Zie hier de Tour de France in een notendop. | |
hhh38 | maandag 30 juli 2018 @ 10:03 |
Is het al bekend hoe lang die ploegentijdrit gaat zijn? Hoop dat er minder verschillen door kunnen ontstaan dan dit jaar, zodat ploegen met wat minder hardrijders niet zo in het nadeel zijn. | |
Marcoss | maandag 30 juli 2018 @ 10:04 |
28 km volgens de geruchten (was dit jaar 35) | |
VoMy | maandag 30 juli 2018 @ 10:56 |
Het zou toch eigenlijk niet zo moeilijk moeten zijn. Dan start je in Brussel en krijg je dus, helemaal gratis, een extra gebergte erbij in de vorm van de Ardennen. Gebruik die dan ook! Op die manier kun je je parcours over meerdere jaren gevarieerd houden. De Tour zou ook niet bang moeten zijn om wat etappes de grens over te laten gaan, Zwitserland/Italië in, maar waarom niet een keer een etappe in het Zwarte Woud laten finishen ofzo. Daar gaat niemand de Tour winnen, maar je voorkomt dat er elk jaar verplicht 10 sprintetappes gereden moeten worden omdat je ook niet elk jaar de Planche des Bellse Filles op wil rijden. Voor 2019 had ik eerder gekozen voor iets als: Brussel - Brussel ITT 25km vlak/licht glooiend Brussel - Bastenaken e.o., via Huy, de Ardennen, laatste 60km beetje de Stockeu enzo over beunen, vooral níet eindigen op een heuvel maar juist 5km ná een heuveltje. Dan kun je vervolgens met een gerust hart 2 vlakke etappes door het noordoosten van Frankrijk rijden, misschien etappe 5 langs de Vogezen sturen, 6/7 weer vlak, eventueel eens eentje met een heuveltje vlak voor/op de streep. 8/9 Alpen, 1 MTF Rustdagje op maandag. Etappe 10 ook de Alpen, MTF. Etappe 11/12/13 koers richting de Pyrenneeën, via de Languedoc ofzo, mss Rhonedal meepakken om waaierkans te vergroten. 14/15 Pyrenneën, 1 MTF. Rustdagje op maandag. 16 Heuvelachtig tijdrit, 40km - of meer bergachtige tijdrit van 25km 17 Pyrenneeen. MTF. 18 Vlak naar het noorden 19 Eindig heuvelop in het Centraal massief. 20 Een beetje een echte etappe in het Centraal Massief, beuk gewoon 5x een 2-e categorieberg over. 21 Die blijkbaar onvermijdelijke shitrit in Parijs. Zoiets, ik zeg ook maar wat. Ik gebruik niet eens de mogelijkheid voor verplaatsingen tijdens de rustdag, geen overdaad aan bergritten (iets waar de Tourdirectie blijkbaar bang voor is) maar een paar heuvelritten extra, waardoor je iets meer variatie zou kunnen krijgen in het koersverloop. En geen TTT-flauwekul, gewoon 2 ITT's, waarvan 1 voor de Tony Martins en eentje voor de klasssementsmannen. | |
INViCTuS | dinsdag 31 juli 2018 @ 18:33 |
UCI overweegt zes renners per ploeg en verbieden oortjes TOUR DE FRANCEUCI-voorzitter David Lappartient sluit niet uit dat er in de volgende Tour de France slechts zes renners in een ploeg mogen rijden. Dit jaar waren dat er acht, in plaats van de eerdere negen. ,Ik denk dat je verder moet inkrimpen om echt het effect van deze maatregel te zien'', zegt de Franse baas van de internationale wielerfederatie tegen Sporza. ,,Met zeven man blijft Sky controleren. Met zes wordt het lastiger.'' In de pogingen de etappes interessanter te maken gaat Lappartient alles bestuderen, zo laat hij weten. ,,Moeten we de 'oortjes' verbieden, zodat ploegleiders renners met initiatief niet kunnen terugroepen? We gaan ook kijken naar de wattagemeters en naar het etappeschema. Misschien moeten we zelfs meer teams gaan uitnodigen.'' Oortjes horen er gewoon bij. Je moet kunnen communiceren, vind ik | |
Denkraam | dinsdag 31 juli 2018 @ 18:53 |
Nog kleinere ploegen leidt tot nog meer specialisatie, niet zo'n goed idee lijkt me. Veel leuker als iedere ploeg een sprinter en één of twee vrijbuiters meeneemt. | |
DecoAoreste | dinsdag 31 juli 2018 @ 21:12 |
Ik was eerst voor verkleining van de ploegen, maar inmiddels niet meer. Het werkt niet en het heeft een ongewenst neveneffect: meer renners die werkloos worden. | |
Lucyintheafternoon | woensdag 1 augustus 2018 @ 11:14 |
Bedankt, Koos. | |
Fretwork | woensdag 1 augustus 2018 @ 11:21 |
Grand Ballon vanaf Moosch kan wel spektakel geven. Planche Belle Filles nodigt in andere gevallen meer uit tot strijd wat mij betreft. Petit Ballon is ook genot. | |
FrankRicard | woensdag 1 augustus 2018 @ 13:51 |
En je krijgt nog minder renners in een wat vrijere rol. Ieder team gaat zich volledig focussen op een klassementsrenner of een sprinter. | |
silverhill | woensdag 1 augustus 2018 @ 15:24 |
Of a la Scorito dat iedere ploeg een team samen moet stellen met een maximaal budget, waar dat budget gebaseerd is op jaarsalaris. | |
FrankRicard | woensdag 1 augustus 2018 @ 16:40 |
Bij veel Amerikaanse sporten zijn salary caps normaal, maar in Europa willen ze er nog niet echt aan. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 augustus 2018 @ 02:00 |
Jammer dat de Vogezen weinig wordt aangedaan in de tour. Heb er zelf vorig jaar gereden en vond het schitterend. Zijn genoeg cols die meer dan de moeite waard zijn. Col de Schlucht vond ik qua uitzicht echt prachtig, alleen voor tour begrippen niet heel zwaar. Wel 15 km klimmen. De petit Drumond, het mini puistje de la Grosse Pierre. Echt mooi. Planche des Belles Filles is wel het pareltje van de Vogezen, echter vind ik Col de Platzerwasel ook niet mistaan. Ja, ik hoop weer op wat etappes door de Vogezen. En gezien het aanbod lijkt me dat niet geheel ondenkbaar. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2018 02:00:31 ] | |
VoMy | vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:13 |
Ja, de lokale Amerikaanse competities. Die zijn ook wel even een partij anders opgezet dan de internationale wielerstructuur. Het wielrennen is dan ook niet Europees maar gewoon wereldwijd, dus wie zou dergelijke salary-capregels moeten gaan controleren? Er is helemaal geen wetgeving of organisatie van waaruit je dergelijke regels kunt hard maken en afdwingen. En er is ook geen vastomlijnde competitie zoals bijvoorbeeld de NBA dat wel is. Hetzelfde plan wordt ook altijd geopperd bij het voetbal, maar dat is ook allemaal gemakzuchtig gedacht - er is namelijk geen Europese voetbalcompetitie. Op z'n best kun je in Nederland een salarisplafond instellen, maar daar koop je ook niks voor zolang het in de grotere landen niet gebeurt. | |
Pino112 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:51 |
https://www.tuttobiciweb.(...)ux-2019-tuttobiciwebOf in het Engels, via Translate:
| |
Arcee | maandag 6 augustus 2018 @ 22:37 |
Dumoulin gaat 'm pakken. | |
Anonimus14 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 00:28 |
Inderdaad, nu is de tour directeur gewoon partijdig. Een fransman die alleen kan klimmen en niet kan tijdrijden? Oke prima, een parcours met heel weinig tijdrit kilometers! | |
Sked | dinsdag 7 augustus 2018 @ 00:31 |
ITT prima, TTT weg ermee | |
Anonimus14 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 00:34 |
helemaal meeeeens! Die TTT zijn alleen in het voordeel van klimmers, die hierdoor minder tijdverliezen omdat betere tijdrijders in het team hun verlies compenseren. Dit jaar had Bardet bijvoorbeeld Oliver Naesen in zijn team als hardrijder. | |
rubbereend | dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:52 |
leuk veel tijdritkilometers, enige effect is dat de top 3 van dit jaar nog verder los komt te staan en dat ze als renners als Quintana of Bardet ontsnappen ze alleen nog maar hoeven te controleren er achter om de achterstand niet te gek te maken | |
Marcoss | dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:14 |
En ze gingen enorm hard bij AG2R ja! | |
Anonimus14 | woensdag 8 augustus 2018 @ 00:22 |
Tja, je bent een klassementsrenner of niet. Als je de tour wilt winnen moet je compleet zijn: kunnen klimmen, tijdrijden en misschien ook over kasseien kunnen rijden. Een klimgeit als Quintana verdient het niet om de tour te winnen, als hij tijdrijdt als oude krant. | |
Anonimus14 | woensdag 8 augustus 2018 @ 00:23 |
In de tijd van Armstrong waren er zelfs maar twee complete renners; Armstrong en Urllich. | |
rubbereend | woensdag 8 augustus 2018 @ 16:39 |
maar wanneer is het compleet? Als er 150 km tijdrit in ligt of 50? | |
flyguy | woensdag 8 augustus 2018 @ 20:55 |
Dan eerder die 150. 50 is bedroevend weinig voor een ronde van drie weken. In rondjes als Romandië of CH gaan ze al vaak die kant op. | |
OpslugtAfMorket | maandag 13 augustus 2018 @ 18:51 |
Nee hoor. | |
rubbereend | maandag 13 augustus 2018 @ 19:18 |
In Romandië: 2018: 13.9 km tijdrit 2017: 23,1 km tijdrit 2016: 19,1 km tijdrit 2015: 17,3 km tijdrit + 19, ploegentijdrit 2014: 24,1 km tijdrit 2013: 26 km tijdrit 2012: 19,8 km tijdrit 2011: 24 km tijdrit | |
wimderon | woensdag 15 augustus 2018 @ 17:10 |
| |
Koffieplanter | woensdag 15 augustus 2018 @ 17:15 |
but the short stage delivered on its promise to shake things up. The success of the shorter, potentially more explosive mountain stages introduced during the past few years means they are here to stay. Dit is dus echt een tendens binnen ASO? | |
Rellende_Rotscholier | woensdag 15 augustus 2018 @ 17:15 |
Welk succes? | |
Sked | woensdag 15 augustus 2018 @ 17:17 |
Ik kan niet wachten om te horen wat ze nu weer verzonnen hebben. | |
DeeBee | woensdag 15 augustus 2018 @ 17:32 |
Een unaniem belachelijk groot succes | |
Mani89 | woensdag 15 augustus 2018 @ 17:39 |
Zo lang Sky op deze manier dominant is maakt het geen reet uit of je de etappe 50 of 500 kilometer maakt. | |
JopJuh | vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:08 |
George Bennett zou samen met Kruiswijk en Roglic naar de TDF willen volgend jaar. https://cyclingpro.net/sp(...)jswijk-e-roglic/?amp | |
Mani89 | vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:35 |
TLJ moet er alles op zetten dat ze Dylan ervan weten te overtuigen om de Giro te gaan rijden. | |
Fretwork | vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:45 |
Terpstra volgend jaar elke vlakke dag in de aanval dus | |
Fretwork | vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:46 |
Weet je wat een goed idee zou zijn? 3 kopmannen! | |
rubbereend | vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:15 |
Zou Kruijswijk volgend jaar niet weer eens voor de Giro willen gaan? Zou ik geen slecht idee vinden | |
Chiappucci | vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:22 |
Inderdaad. De Tour dit jaar was een geslaagd uitstapje, maar in de Giro kan hij echt voor het podium meestrijden. Bovendien heeft hij daar nog wat recht te zetten. | |
rubbereend | vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:05 |
En dan zou hij altijd nog naar de Tour kunnen als knecht/ritje winnen | |
TargaFlorio | vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:50 |
Terpstra geeft toch helemaal niks om de Tour? | |
TargaFlorio | vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:51 |
Krachtwijk en Sjors als superknechten voor de Roog. | |
Fretwork | vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:29 |
Terpstra aast al een tijdje op een ritzege | |
wimderon | donderdag 23 augustus 2018 @ 19:11 |
| |
Idisrom | donderdag 23 augustus 2018 @ 20:51 |
Nog geen Taiwan KOM Challenge waar je kunt klimmen met 27%, maar het begint er op te lijken. | |
forzaudinese | donderdag 23 augustus 2018 @ 21:05 |
. [ Bericht 11% gewijzigd door forzaudinese op 23-08-2018 21:33:50 ] | |
Pino112 | vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:41 |
Nieuwe weg van Planche des Belles Filles dus. | |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:58 |
Zouden ze bij de ASO weten dat er in de Vogezen ook andere beklimmingen zijn? Misschien even Jos Brech raadplegen. | |
RedWhiteArmy1983 | vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:38 |
Als hij gevonden wordt, kan de pliesie dat meteen meenemen in het verhoor. | |
TargaFlorio | vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:34 |
Wie kalkt er 'Jos Brech' op de weg? | |
wimderon | woensdag 26 september 2018 @ 15:21 |
| |
franklop | woensdag 26 september 2018 @ 17:29 |
RR; Kijkt spoiler | |
Dale__Cooper | woensdag 26 september 2018 @ 17:52 |
Vanuit Pau starten hoeft nog geen ramp te zijn, als ze er maar niet finishen | |
Jason22 | woensdag 3 oktober 2018 @ 21:44 |
Een tijdrit ook goed? Velowire | |
rubbereend | woensdag 3 oktober 2018 @ 22:03 |
Ben ik de enige die steeds die berichten door translate moet gooien? | |
Jason22 | woensdag 3 oktober 2018 @ 22:57 |
Alhoewel, die tijdrit in Pau kan ook in de Vuelta zitten. Wel lijken we weer een uitstapje te maken naar Zwitserland. https://www.rts.ch/sport/(...)-a-cransmontana.html | |
rubbereend | donderdag 4 oktober 2018 @ 13:36 |
Dumoulin houdt nog een slagje om de arm wat betreft de Tour, het moet wel een parcours met mogelijkheden voor hem zijn. | |
GlennQuagmire | woensdag 24 oktober 2018 @ 14:28 |
| |
DeeBee | woensdag 24 oktober 2018 @ 15:30 |
3 bergetappes van 130 km (lol) | |
DecoAoreste | donderdag 25 oktober 2018 @ 09:20 |
Gelukkig geen van 65 km. | |
hhh38 | donderdag 25 oktober 2018 @ 10:01 |
Die naar Valloire en Tignes zijn wel echt ongeïnspireerde kutetappes zeg | |
Jason22 | donderdag 25 oktober 2018 @ 10:35 |
Mwa, dan vind ik die naar Bagneres erger. Die laatste etappe naar Zwitserland lijkt wel erg mooi. | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 25 oktober 2018 @ 10:36 |
Ja goh, het is de Tour. | |
hhh38 | donderdag 25 oktober 2018 @ 10:37 |
Zelfs voor de Tour. | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 25 oktober 2018 @ 10:38 |
Gaat ieder jaar alleen maar erger worden. | |
Max23 | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:20 |
Hoe laat wordt het vandaag bekend gemaakt? | |
hhh38 | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:22 |
Maar gelukkig wil Gouvenou het saaie rijden van ploegen voorkomen! | |
Marcoss | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:23 |
Tignes was de finishplaats van de rit waar Rasmussen in 2007 de zege pakte en (ruim) in het geel kwam, waarna Dijkstra en Ducrot de legendarische woorden uitspraken "dat er eindelijk een winnaar was van onbesproken gedrag en dat had het wielrennen wel nodig na alles wat er de afgelopen jaren gebeurd is" | |
Jason22 | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:24 |
Het logo is ietwat opgefrist. | |
Pino112 | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:28 |
11.30u begint het. | |
DecoAoreste | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:30 |
Rasmussen. Bijna een decennium lang mijn grootste sporttrauma geweest. Tot de sneeuwmuur van Kruijswijk. | |
Momo | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:34 |
https://www.letour.fr/en/ LIVE | |
Marcoss | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:41 |
Natuurlijk.. | |
IbanMayo | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:41 |
Op naar de Giro dan maar weer. | |
Max23 | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:42 |
Flopshow | |
showtimer | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:45 |
Serieus? | |
Max23 | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:46 |
Als dat gerucht waar is wel ja | |
DeLuna | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:47 |
Dylan GENOT | |
showtimer | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:51 |
Alleen vanwege Tom? | |
DeeBee | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:51 |
Al 10 jaar lang controleeraids in de Tour, gaan we nog even parcoursen uittekenen die dat meer in de hand werken. Tuurlijk. Maar SPANNING want iedereen staat dicht bij elkaar, ofzo. Enige wat voor verschillen gaat zorgen straks is pech en / of valpartijen, nee leuk. | |
DeLuna | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:51 |
Bizar hoe snel je eigenlijk alles 'vergeet' | |
Max23 | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:52 |
Nee, omdat de organisatie het puur doet omdat ze denken dat een Fransman dan meer kans heeft | |
Masterminded | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:53 |
Of ze willen de weg minder plaveien voor renners die vooral hun voorsprong uitbouwen op basis van een tijdrit. Het is niet altijd de schuld van de Fransen. | |
VoMy | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:55 |
Minder dan wanneer? Zoveel tijdritkilometers zijn er al nooit in de Tour. Ik zie liever dat ze die ellendige ploegentijdritten bij het grofvuil zetten. | |
showtimer | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:55 |
Dan zouden ze de ploegentijdrit ook wel achterwege laten. Ik kan er niet mee zitten eigenlijk. | |
Max23 | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:56 |
De laatste 5-6 jaar is het qua tijdritkilometers veel minder dan daarvoor. Toen had je altijd gewoon 2 tijdritten in een Tour. | |
Marcoss | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:57 |
En dit jaar was er nog geen centimeter individuele tijdrit verreden en bestond de top-4 van het klassement uit de beste 4 tijdrijders van het peloton | |
DeLuna | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:58 |
Is er ooit een winnaar geweest die niet kon tijdrijden? | |
wimderon | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:59 |
OOK LIVE OP EUROSPORT MET JOSE BEEN, JA! | |
VoMy | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:00 |
Ik verheug me wel op de begeleidende teksten van Gouvenu en Prudhomme, waarin ze proberen uit te leggen met welk idee ze de ongetwijfeld in grote getalen aanwezige zaadetappes hebben uitgetekend. De sprintersploegen zijn na de vorige twee sprintetappes wat vermoeid, dus we zien kansen voor de aanvallers. Van dat soort. Genieton. | |
Max23 | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:00 |
Sastre had nou niet echt een supertijdrit | |
maxi-mus | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:00 |
KANS OP WAAIERS | |
showtimer | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:00 |
Abandy (lol) | |
Mykonos | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:00 |
Dit zou het parcours zijn dat nu rondgaat op Twitter. | |
heywoodu | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:00 |
Mandy Schleck werd knap 41e op dik zes minuten van Cancellara in het jaar waarin hij een paar jaar later de Tour won. | |
wimderon | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:05 |
De altijd cleane vijfvoudige winnaars | |
Max23 | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:05 |
Ik heb deze zin nu drie keer gelezen en ik snap hem niet, maar begrijp hem wel | |
Max23 | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:15 |
27km ploegentijdrit | |
DeLuna | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:16 |
GlennQuagmire | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:24 |
Pau - Pau | |
showtimer | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:25 |
Dat zegt niemand toch? | |
wimderon | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:27 |
Ik alludeerde op het, door José genoemde, doodzwijgen van Lens. | |
VoMy | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:28 |
Zaterdag 6 juli 2019: Brussel - Brussel Zondag 7 juli: Brussel - Brussel (ploegentijdrit) Maandag 8 juli: Binche - Epernay Dinsdag 9 juli: Reims - Nancy Woensdag 10 juli: Saint-Dié-des-Vosges - Colmar/Mulhouse Donderdag 11 juli: Mulhouse - La Planche des Belles Filles Vrijdag 12 juli: Belfort - Chalons-sur-Saône Zaterdag 13 juli: Macon - Saint-Etienne Zondag 14 juli: Saint-Etienne - Brioude Maandag 15 juli: Saint-Flour / Aurillac - Albi Dinsdag 16 juli: rustdag Woensdag 17 juli: Albi - Toulouse Donderdag 18 juli: Toulouse - Tourmalet Vrijdag 19 juli: Pau - Pau (individuele tijdrit) Zaterdag 20 juli: Tarbes - Bagnères-De-Bigorre Zondag 21 juli: Limoux - Foix Maandag 22 juli: rustdag Dinsdag 23 juli: Nîmes - Nîmes Woensdag 24 juli: Pont du Gard - Gap Donderdag 25 juli: Embrun - Valloire Vrijdag 26 juli: Saint-Jean-De-Maurienne - Tignes Zaterdag 27 juli: Albertville - Val Thorens Zondag 28 juli: Rambouillet - Parijs Lekker op vakantie in juli. | |
GlennQuagmire | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:30 |
| |
Dale__Cooper | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:31 |
Etappe naar Colmar ziet er niet verkeerd uit. | |
Mani89 | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:32 |
Jezus wat een kut parkoers allemachtig. | |
GlennQuagmire | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:32 |
zo, gewoon ff grand ballon,ballon en planche de belles filles op 1 dag | |
Marcoss | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:33 |
Ach, beter een tijdrit in Pau dan weer zo'n veelbelovende rit qua profiel die volledig verknald wordt omdat ze per sé moeten finishen in Pau.. | |
Dale__Cooper | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:33 |
prima ja | |
VoMy | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:33 |
Dit is echt een middelvinger naar het vrouwenwielrennen. Sowieso is La Course een middelvinger naar het vrouwenwielrennen, met die achterlijke naam, en het feit dat het altijd maar 1 of 2 dagen is, maar dat het dan nu ook nog eens in Pau is... Die arme dames moeten zo 6x door Pau rijden. Dat gun je je ergste vijand nog niet. | |
Marcoss | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:34 |
1e rustdag op dinsdag dus, korte 2e week dan maar | |
Dale__Cooper | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:35 |
rip stream | |
Marcoss | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:36 |
Voor Tour-begrippen best weinig sprintritten in week 1 (waarbij Epernay een twijfelgeval is) | |
wimderon | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:36 |
Saint-Etienne ook een prima ritje | |
VoMy | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:39 |
Etappe naar St. Etienne is heel heuvelachtig, maar de echte klimmetjes zitten in het eerste deel zo te zien. Zal wel voor de vluchters zijn. Die etappe naar Brioude leek me, afgaande op het gebied, wel een etappe waar ze veel heuvels in konden doen. Uitwerking een 6. Zal ook wel voor de vluchters zijn. | |
skysherrif | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:45 |
als leek vind ik het er niet onaardig uit zien | |
GlennQuagmire | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:46 |
Muurtje is idd wel heel erg op het begin, als je die doet op weg naar st. etienne dan kan hij nog een rol van betekenis spelen. | |
VoMy | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:48 |
Die 18e etappe is wel een stuk zwaarder dan ik in de eerdere geruchten voorbij zag komen. Col du Vars + Izoard + Galibier. Dat telt op. | |
GlennQuagmire | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:49 |
RIP valverde op de Iseran | |
wimderon | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:49 |
Leek zijnde heb je dat prima gezien. | |
UIO_AMS | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:50 |
Benieuwd naar Nîmes - Nîmes als ze tenminste over Mont Aigoual gaan. Al ligt die ook nog 100 km van Nîmes. Dus zal wel niet. . | |
Marcoss | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:55 |
Een vlakke rit van 230 kilometer... dat is wel vragen om een wandeletappe | |
Sjoerd102 | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:56 |
Is er al ergens een kaartje van de eerste en 2e etappe rondom Brussel? | |
Marcoss | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:57 |
Thijs Z heeft het parcours al etappe voor etappe geanalyseerd https://twitter.com/thijszonneveld | |
wimderon | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:58 |
Bonificaties worden doorgetrokken ná de eerste week. | |
Marcoss | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:59 |
| |
VoMy | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:01 |
Deze klopt volgens mij gewoon. | |
Hallojo | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:08 |
Oscar Perreiro Sio | |
Dale__Cooper | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:14 |
Ik ben positief verrast. De weinige tijdritkilometers waren al ingecalculeerd, maar wel veel ritten door het middelgebergte. Eerste indruk is absoluut positief | |
Masterminded | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:20 |
staat volledig achter Egan Bernal. | |
Pino112 | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:24 |
| |
showtimer | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:26 |
= Koffieplanter, Mihai of Jozee? | |
Masterminded | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:27 |
Thijs is de enige die een waard is. | |
Koffieplanter | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:28 |
Die man is een kenner, dat zie je direct. Dat hij waarschijnlijk de Giro gaat rijden is dan weer wat anders, maar dat uiteraard geheel terzijde. | |
showtimer | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:30 |
Oh Thijs ook al, het is dringen. | |
Masterminded | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:32 |
Waarom valt Mihai opeens buiten de trojka? | |
Slobeend | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:35 |
Met een tijdrit van 45+ had ik dit parcours het predicaat prima gegeven. Nu, voldoende. | |
hhh38 | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:46 |
Zoals eerder al werd gezegd, zelfs zonder tijdrit staan de beste tijdrijders van de klassementsrenners al bovenaan tegenwoordig. Als je dan ook nog 50 km gaat tijdrijden is de spanning er helemaal vanaf. | |
Koffieplanter | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:48 |
Ik ben een , ja. | |
heywoodu | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:48 |
Gelijk ook maar even de hartslagmeters afschaffen dan. En kilometertellers enzo. | |
Koffieplanter | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:52 |
Volgwagens ook maar in de ban doen. Gewoon met een wollen trui en een reserveband om je nek fietsen. | |
heywoodu | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:54 |
En bring back the etappes van 400+ kilometer. | |
showtimer | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:56 |
Zo en zo! | |
GlennQuagmire | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:58 |
Ben benieuwd naar de route naar Nancy. Er zijn in de dorpjes daaromheen nog wel wat korte pittige klimmetjes om uit het moezeldal te komen, dus die etappe valt nog wel leuk te maken | |
Koffieplanter | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:58 |
Opdat wij nooit vergeten. | |
Lucyintheafternoon | donderdag 25 oktober 2018 @ 14:01 |
(lol) | |
Dale__Cooper | donderdag 25 oktober 2018 @ 14:08 |
Wel vrij kort nog. | |
Slobeend | donderdag 25 oktober 2018 @ 14:08 |
Ik vind dat een grote ronde altijd een 40+ tijdrit hoort te hebben. En ik spreek niet namens de Tom Dumoulin fanclub. | |
Slobeend | donderdag 25 oktober 2018 @ 14:08 |
Maar die heuvelritten zien er prima uit. En leuk om de Iseran weer eens aan te doen, net als Val Thorens. | |
Blik | donderdag 25 oktober 2018 @ 14:09 |
Val thorens is ook wel leuk, geen hele zware klim maar wel heel lang en 1800 hoogtemeters in 1x | |
Blik | donderdag 25 oktober 2018 @ 14:10 |
Vind ik ook, de enige deftige tijdrit die nu nog bestaat is die van het WK/ Olympische Spelen. | |
Masterminded | donderdag 25 oktober 2018 @ 14:39 |
Om het nog allemaal mooier te maken: La Course begint in Pau én... eindigt Pau. | |
Marcoss | donderdag 25 oktober 2018 @ 14:52 |
Ja, die mogen 6x het tijdritparcours van de mannen gaan fietsen.. | |
DecoAoreste | donderdag 25 oktober 2018 @ 15:00 |
https://www.wielerflits.n(...)de-france-verbieden/ Met een beetje geluk zijn we wel van de vermogensmeters af volgend jaar! | |
heywoodu | donderdag 25 oktober 2018 @ 15:03 |
Poll: Vermogensmeters verbieden, goed idee? • Ja, maar andere meters mogen blijven • Ja, maar alle andere meters dan ook • Nee • Anders, namelijk... Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier | |
Chiappucci | donderdag 25 oktober 2018 @ 15:05 |
Extra details: - Finale van etappe 3 naar Épernay heeft een aantal kleine heuveltjes en oplopende aankomst - Etappe naar Saint-Etienne telt bijna 4000 hoogtemeters - Laatste klim in de etappe naar Brioude is 3,7 km aan 7,3% - Slotklim naar Val Thorens in etappe 20 wordt voorafgegaan door een erg technische afdaling | |
Jason22 | donderdag 25 oktober 2018 @ 15:10 |
Zal me niets verbazen als er volgend jaar weer 2 I.T.T. zijn om de toppers te verleiden voor de Olympische tijdrit. | |
Fretwork | donderdag 25 oktober 2018 @ 15:10 |
Mont Aigoual is enkel weggelegd voor hen met mooie polsen. | |
VoMy | donderdag 25 oktober 2018 @ 15:16 |
Vermogensmeters toestaan, maar dat je dan ook een nadeel moet accepteren. Dat je pas een vermogensmeter mag gebruiken in een etappe, als je eerst een meter bier hebt weggetikt ofzo. Alles voor het spektakel. | |
Marcoss | donderdag 25 oktober 2018 @ 15:16 |
Denk dat Dumoulin en Dennis (dat lijken met de enige 2 die de OS-tijdrit echt als een apart doel zien) de voorbereiding op die tijdrit niet af laten hangen van het aantal tijdritten eigenlijk. (en dan nog vraag ik me af of de Tour daar bij het parcours rekening mee zal houden) | |
GlennQuagmire | donderdag 25 oktober 2018 @ 15:23 |
Zo, ik zit m ff op street view te bekijken maar dat is echt een heel smal pad door een bos. Kan nog leuk worden.,Of dalen ze af naar Les Bermonts? Dat is ook wel een leuke met een tiental haarspeldbochten | |
Mykonos | donderdag 25 oktober 2018 @ 15:24 |
Latour wint alvast het clichéklassement:Hoeveel open deuren kun je intrappen in een paar zinnen | |
hhh38 | donderdag 25 oktober 2018 @ 15:27 |
Die solliciteert nu alvast naar de positie van Prudhomme voor over 15 jaar | |
Marcoss | donderdag 25 oktober 2018 @ 15:51 |
wimderon | donderdag 25 oktober 2018 @ 16:01 |
Je stem is vastgelegd, bedankt voor het stemmen Poll: Vermogensmeters verbieden, goed idee? Je hebt gestemd op: Nee Je IP is: 86.86.86.86 Buiten dat: | |
wimderon | donderdag 25 oktober 2018 @ 16:04 |
Küng is ziedend. Eerst maar eens afwachten of hij nog vooruit komt zonder BMC-bolide. | |
wimderon | donderdag 25 oktober 2018 @ 16:13 |
| |
DecoAoreste | donderdag 25 oktober 2018 @ 16:26 |
Hij heeft gewoon gelijk hoor, of hij nu wel of niet vooruit komt. | |
wimderon | donderdag 25 oktober 2018 @ 16:57 |
| |
Faraday01 | donderdag 25 oktober 2018 @ 17:53 |
Dus de Tour maakt weer eens een parcours op maat van de Franse klimmers die vervolgens toch niet winnen Dit wordt gewoon voor de skytrain | |
Sjoerd102 | donderdag 25 oktober 2018 @ 17:56 |
Merci. Eerste schatting is dat ik ze zo'n 4/5x keer kan zien. | |
_-_ratjetoe_-_ | donderdag 25 oktober 2018 @ 17:57 |
Pau | |
wimderon | donderdag 25 oktober 2018 @ 18:09 |
Jon gaat voor een wildcard! | |
Faraday01 | donderdag 25 oktober 2018 @ 18:22 |
wat echt fantastisch zou zijn als ze Corendon Circus een wildcard geven vanwege de Franse connectie van het fenomeen | |
Wombcat | donderdag 25 oktober 2018 @ 18:23 |
Briljant hoor, nemen ze de Bosberg en Muur van Geraarsbergen op, maar dan zo vroeg in de wedstrijd. Rijd 'm dan andersom. Overigens liggen ze dan nog te ver van de finish, maar er zijn daar nog meer hobbels te vinden. | |
Faraday01 | donderdag 25 oktober 2018 @ 18:28 |
de tour doet het in de broek bij de gedachte dat er iets zou kunnen gebeuren in het klassement Ik zie QS er voor aan om daar uit principe volle bak op te rijden en dan met de resten van het peloton door te rijden | |
Immerdebestebob | donderdag 25 oktober 2018 @ 18:33 |
Ik zet in op Bennie Swift. | |
wimderon | donderdag 25 oktober 2018 @ 18:38 |
Als Ben Swift niet wint krijg ik 100 euro, als hij wel wint krijg jij 100.000 euro van mij. Deal? | |
Masterminded | donderdag 25 oktober 2018 @ 18:44 |
Dit als zesde etappe in de Tour is gewoon fantastisch. | |
Chiappucci | donderdag 25 oktober 2018 @ 19:19 |
Mag ook wel eens gezegd worden inderdaad. Lekker ritje. | |
DecoAoreste | donderdag 25 oktober 2018 @ 19:28 |
Zeker waar. Het is ook niet alleen maar kommer en kwel. Maar het blijft dodelijk irritant dat ze niets doen aan die tijdritten, want dat is al bijna het hele decennium drama. | |
franklop | donderdag 25 oktober 2018 @ 20:13 |
Die Pau-Pau tijdrit hebben ze natuurlijk voor R_R erin gedaan. De HELE dag Pau in beeld | |
Immerdebestebob | donderdag 25 oktober 2018 @ 20:15 |
Ik wed alleen om kleine bedragen. | |
Immerdebestebob | donderdag 25 oktober 2018 @ 20:16 |
Als die TTT een TT was, was het prima. | |
DecoAoreste | donderdag 25 oktober 2018 @ 21:34 |
Maar dat is niet zo, dus is het kut. TTT is en blijft je reinste oogaids. | |
Immerdebestebob | donderdag 25 oktober 2018 @ 21:38 |
Dit zou het rechtvaardigen. | |
crv | donderdag 25 oktober 2018 @ 21:44 |
inderdaad en de dag ervoor lekker toeristisch een stuk van de "Route des Vin d'alsace" ik ga er daar bij zijn in ieder geval | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 25 oktober 2018 @ 22:52 |
Wat een kutparcours. | |
Slobeend | donderdag 25 oktober 2018 @ 22:56 |
Verrassend. | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 25 oktober 2018 @ 22:59 |
Ik had inderdaad geen goed parcours verwacht. | |
Dale__Cooper | donderdag 25 oktober 2018 @ 23:01 |
Wat vind je allemaal ellende? De korte en weinig creatieve bergritten neem ik aan? | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 25 oktober 2018 @ 23:24 |
PauAIDS, Bagneres de Bigorre is matig, de Tourmalet is echt een mensonterende etappe, Tignes is veel te kort en mist een extra klim, daardoor komt de volgende rit naar Val Thorens ook niet goed uit de verf, PauAIDS, Gap kennen we ondertussen wel, etappe in Brussel is matig, TTT is kut, PauAIDS, PauAIDS en PauAIDS. Verder zie ik best wat leuke ritten, naar Saint-Etienne kan wel leuk worden. Naar Foix is aardig. La Planche des Belles Filles is beter dan in het verleden, eindelijk een keer wat fatsoenlijke beklimmingen eerder op de dag. De aankomst is dan wel weer jammer. Waarom steeds daar? En dat ze er nu nog een extra zwaar stuk aan hebben toegevoegd maakt het eigenlijk alleen maar erger. Heb ik al iets gezegd over Pau? | |
Slobeend | donderdag 25 oktober 2018 @ 23:28 |
Ik kijk al wel uit naar je voorbeschouwing over het onvermijdelijke Pau. | |
Masterminded | donderdag 25 oktober 2018 @ 23:29 |
Gap is stiekem een tweede Pau. | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 25 oktober 2018 @ 23:35 |
En dan zit het onvermijdelijke Pau met een beetje pech ook nog in de Vuelta. | |
Dale__Cooper | donderdag 25 oktober 2018 @ 23:37 |
Meestal heb je naar Gap nog wel een klim in de finale. Dit jaar ook de Col de la Sentinelle op 10 km van de aankomst. | |
Slobeend | donderdag 25 oktober 2018 @ 23:39 |
Word je niet warm van de Iseran? | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 25 oktober 2018 @ 23:40 |
Ik krijg er spontaan koorts van. | |
Faraday01 | vrijdag 26 oktober 2018 @ 00:13 |
Jammer dat ze de Koppenberg oude stijl niet in het parcours gelegd hebben, speciaal voor Richie Porte en Salbutamol Chris | |
Chiappucci | vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:11 |
https://sporza.be/nl/2018(...)ak-van-een-parcours/ Wuyts is het met je eens. Al vind ik zijn argumentatie niet heel sterk. | |
franklop | vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:13 |
nochtans genoeg juniorenetappes en dus mogelijkheden voor R.EV | |
Felagund | vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:45 |
Ik vind het ook een rare gedachtegang dat ze weinig tijdritkilometers in de Tour stoppen om Tom Dumoulin te dwarsbomen. | |
Marcoss | vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:02 |
Zijn wat rare gedachtenkronkels van Wuyts ja, maar denk dat hij wel gelijk heeft dat de slotweek zo ongelofelijk zwaar is en dit (waarschijnlijk) een negatieve invloed zal hebben op de manier van koersen in week 1 en 2. | |
DecoAoreste | vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:06 |
Ik denk dat dat onzin is eigenlijk. In de Giro en Vuelta is dat immers ook niet zo over het algemeen. Het zijn toch echt de renners die de koers maken, en ik blijf erbij dat het de overmacht van Sky is die al een decennium lang elk jaar de Tour verneukt. Behalve in 2014 en toen was Nibali te sterk. | |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:07 |
Het zijn de renners die de koers maken, jawel. Ik heb bingo. | |
Slobeend | vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:12 |
De koers blijft de koers, dat is het mooie aan de koers. | |
showtimer | vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:22 |
| |
DecoAoreste | vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:09 |
Clichés zijn meestal waar. Anders worden het geen clichés. | |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:10 |
Het zijn de users die het forum maken. | |
Bugno2 | vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:05 |
Giogod thatsfootballmclaren.gif | |
ijs_beer | vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:59 |
Het schijnt dat wattagemeters niet meer toegestaan worden in de komende tour. | |
Jason22 | vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:46 |
Lijkt me sterk dat de UCI dat gaat toestaan.. | |
Koffieplanter | zaterdag 27 oktober 2018 @ 00:08 |
Aan het hoofd van de UCI staat nota bene iemand die al maandenlang allerlei anti-oortjes leuzen brengt. De echte UCI-wedstrijden worden ook allemaal zonder oortjes verreden. | |
Jason22 | zaterdag 27 oktober 2018 @ 00:13 |
Ja, maar die wattagemeters zullen ze niet afschaffen, denk ik. Anders jaag je dat soort sponsors eerder weg dan dat ze erbij komen. | |
Koffieplanter | zaterdag 27 oktober 2018 @ 00:21 |
Lappartient lijkt me er gek genoeg voor gezien al die waanzin eerder. Als het aan hem ligt starten we hier ook met zes per ploeg. Volgens mij heeft hij zich een x aantal maanden geleden al negatief uitgelaten over wattagemeters, | |
Koffieplanter | zaterdag 27 oktober 2018 @ 00:26 |
Like many in France, Lappartient would also like to ban race radio and the use of power metres in races. "We want to see riders pedalling their bikes without being machines following orders of someone in the team car behind'', Lappartient said. ''We'll launch an attractiveness study because there are many aspects to consider. Should we forbid race radio that kills off riders taking the initiative and the power metres that monitor riders? Should we rethink the style of the stages? We must analyse everything." | |
Bugno2 | zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:13 |
Ik ben in ieder geval voor. Lekker rammen zonder dat je weet hoeveel watts je nog te besteden hebt. | |
Jason22 | zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:07 |
Dat klinkt dan toch best serieus inderdaad. Hoplelijk schaffen ze eerder de oortjes af (of alleen nog via een algemeen wedstrijdkanaal, met informatie over het parcours), dan de wattagemeters. | |
Wombcat | zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:10 |
Ik moest denken aan de toeristische informatie die commentatoren altijd geven over de kasteeltjes langs het parkoers. | |
Jason22 | zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:20 |
Extra service voor Herbert | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:09 |
Effect van verbieden van wattagemeters gaat mensen vies tegenvallen. US Postal reed op dezelfde manier als Sky. Dat ging dan wel eens mis, ik kan me herinneren dat ze een keer veel te hard de Alpe d'Huez opsprintten, maar dat heeft meer met koersdiscipline te maken. En dat zit bij Sky altijd wel goed. Kom op, als je zes uur per dag fietst weet je wat echt wel welk wattage je trapt. | |
Wertha | zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:17 |
En anekdotes van Ducrot over renners die uit het publiek een damesfiets hadden getrokken. | |
wimderon | zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:38 |
Dat ze hun wattage goed aanvoelen hebben meer renners aangegeven inderdaad, net als dat het feitelijk niet veel bekeken wordt tijdens de koers. Zonder wattagemeter gaan renners niet opeens de achterlijk domme tactiek van veel te lang aanklampen en dan ontploffen toepassen in plaats van vooral het tempo te rijden dat je net aankunt, wat de meeste (niet achterlijk domme) renners nu al doen. Net als sprintersploegen niet opeens een kopgroep weer monstervoorsprongen gaan geven in vlakke etappes (eerder omgekeerd; nog strakkere controle). | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:45 |
Daarbij is het ook niet zo dat er 's ochtends met een druk op de knop een wattage uit komt rollen - hoe graag de Sunwebs van deze wereld dat ook zouden willen. Afgelopen Vuelta zijn wel vijf verschillende renners de beste bergop geweest in verschillende etappes. Dominantie van Sky in de Tour moet ik ook nog maar zien volgend jaar. Als Dumoulin er gewoon aan blijft hangen dan pakt ie ze in de tijdrit. Kan best interessante koers gaan worden. | |
TargaFlorio | zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:54 |
Als het niets uitmaakt dan is het ook geen probleem om het te verbieden. | |
Wombcat | zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:33 |
Dit. In het baanwielrennen is het overigens al verboden. | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:55 |
Is het wat mij betreft ook niet. Ik waarschuw jullie alleen dat het niet zo veel gaat veranderen | |
TargaFlorio | zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:58 |
Verwacht ik ook niet. | |
TheArt | donderdag 10 januari 2019 @ 12:10 |
Eerste twee wildcards naar Wanty en Cofidis. Direct Energie zal er ook wel bij zijn, dus dat betekent weer geen Vital Concept of dit keer geen Arkea Samsic (opvolger van Fortuneo), maar met Greipel en Barguil kan ik me dat niet voorstellen. | |
Chiappucci | donderdag 10 januari 2019 @ 12:22 |
Het is voor nieuwkomers ook wel verdomd lastig om ertussen te komen voor een wildcard. Cofidis, Bouygues/Europcar/Direct Energie en Bretagne/Fortuneo/Arkea zijn al jaren verzekerd van een wildcard en nu is daar ook Wanty bijgekomen. Tenzij de ASO ook voor de Tour een uitzondering wil maken met 23 ploegen, maar dat zal wel niet gebeuren. | |
Marcoss | donderdag 10 januari 2019 @ 12:26 |
Had verwacht dat Wanty erbuiten zou vallen eigenlijk, maar die zijn blijkbaar al zeker omdat ze top-2 staan op de UCI-ranking | |
Marcoss | donderdag 10 januari 2019 @ 12:28 |
Arkea heeft met Rolland, Gautier en Vichot ook wel goede renners gehaald (naast Coquard die er al was, maar die komt amper vooruit tegenwoordig.. ), maar die zullen er waarschijnlijk buiten gaan vallen ja. | |
TheArt | donderdag 10 januari 2019 @ 12:29 |
Je bedoelt Vital Concept | |
Pistolero | donderdag 10 januari 2019 @ 12:29 |
Vanaf komend jaar(of dit jaar, weet niet zeker) krijgen de beste 2 ProContinentale teams automatisch een wildcard voor al die grote wedstrijden, dus dat zou een optie voor die ploegen kunnen zijn als ze de Tour willen rijden. Al hebben al die Franse ProContinentale ploegen ook wel het hoogste budget en de beste renners(en kunnen ze gruwelijk veel punten sprokkelen in al die Franse kutkoersjes) dus uiteindelijk zal er wel niet zo veel veranderen. | |
Marcoss | donderdag 10 januari 2019 @ 12:35 |
Oh, klopt ja | |
wimderon | donderdag 10 januari 2019 @ 15:58 |
| |
Chiappucci | donderdag 10 januari 2019 @ 16:26 |
Dat is wel heel naïef. | |
franklop | donderdag 10 januari 2019 @ 17:18 |
hard gelachen | |
DeeBee | donderdag 10 januari 2019 @ 17:21 |
Hebben toch een oud-etappewinnaar met Lars! | |
noodgang | donderdag 10 januari 2019 @ 18:17 |
En Pieter | |
TargaFlorio | donderdag 10 januari 2019 @ 19:50 |
Al jaren dus waarom zou die nu ineens het verschil maken? | |
noodgang | donderdag 10 januari 2019 @ 20:12 |
Net zo weinig als Lars lijkt me | |
rubbereend | zaterdag 4 mei 2019 @ 21:40 |
Bernal dus geen Giro, dus zal wel naar de Tour gaan neem ik aan | |
showtimer | zaterdag 4 mei 2019 @ 21:52 |
Dat was zo en zo al de bedoeling. | |
Mani89 | zaterdag 4 mei 2019 @ 22:12 |
Lekker slaven voor RULE BRITANNIA. | |
DeeBee | zaterdag 4 mei 2019 @ 22:22 |
Zoals ik altijd al heb gezegd.
| |
wimderon | vrijdag 24 mei 2019 @ 03:34 |
| |
wimderon | woensdag 29 mei 2019 @ 11:48 |
Na het unaniem belachelijk grote succes van vorig jaar met 'de grote drie' gaat Movistar dat dit jaar nog maar een keer proberen. | |
hhh38 | woensdag 29 mei 2019 @ 11:53 |
Heeft de organisatie nog leuke gimmicks bedacht zoals vorig jaar met die geweldige “F1 start“? | |
Jason22 | woensdag 29 mei 2019 @ 12:04 |
Neuh, behalve die bonificatiesecondes op de toppen van de cols. | |
rubbereend | woensdag 29 mei 2019 @ 12:38 |
Geen Oomen in de Tour, Dumoulin nog niet volledig belastbaar en dus ook nog onduidelijk | |
showtimer | woensdag 29 mei 2019 @ 14:52 |
| |
wimderon | woensdag 29 mei 2019 @ 15:41 |
Tenzij hij zou vertrekken kon ik me ook niet voorstellen dat Pat hem thuis zou laten (om alles op Mas te zetten). Of ze hadden Jakobsen door moeten schuiven, wat me ook niet verstandig lijkt. | |
wimderon | woensdag 29 mei 2019 @ 18:20 |
Alle profielen: | |
Mani89 | woensdag 29 mei 2019 @ 18:28 |
Ik zie een hoop vluchtetappes. | |
wimderon | woensdag 29 mei 2019 @ 18:40 |
Wie wordt de Masnada van de Tour? | |
Mani89 | woensdag 29 mei 2019 @ 18:42 |
Gooduu. | |
showtimer | woensdag 29 mei 2019 @ 18:55 |
Hangt Marc dan uit de oto? | |
wimderon | woensdag 29 mei 2019 @ 19:35 |
Die gaat gewoon 3 weken schoothondje spelen. | |
Mani89 | woensdag 29 mei 2019 @ 19:35 |
Egan Gaudu hahahaha. | |
wimderon | donderdag 30 mei 2019 @ 14:06 |
Naiero is alweer amechtig op zoek naar bevestiging. | |
Blik | donderdag 30 mei 2019 @ 15:42 |
Parcours is beter dan de Giro van dit jaar, best prima! | |
Chiappucci | vrijdag 31 mei 2019 @ 13:56 |
In elk geval veel beter uitgebalanceerd qua bergetappes. Misschien geen loodzware klimmen als in de Giro, maar wel genoeg mogelijkheden om het verschil te maken. Al blijft het aantal tijdritkilometers schandalig laag. Ben ook erg benieuwd naar rit naar Val Thorens. Een klim van 33 km die de Tour gaat beslissen | |
Blik | vrijdag 31 mei 2019 @ 19:20 |
Vraag het me af of die rit naar Val Tho iets gaat uitrichten. Het zijn wel 1800 hoogtemeters, maar het wordt nergens bovenmatig steil. Tourmalet, Iseran en Galibier gaan meer aanrichten denk ik, jammer dat die Iseran niet de finish is | |
Dale__Cooper | vrijdag 31 mei 2019 @ 21:51 |
Zie nu de post pas van Wimderon met de profielen. Had op basis van de teksten bij de etappes vorig jaar al de hoop dat we een boel interessante etappes door het middelgebergte zouden krijgen en zeker voor Tour-begrippen is dit echt uitstekend. | |
Marcoss | zaterdag 1 juni 2019 @ 00:00 |
Vrij weinig kansen voor de echte sprinters ook, denk dat Groenewegen maar 5 kansen ofzo gaat krijgen (types als Matthews en Sagan wel wat meer uiteraard) | |
wimderon | maandag 3 juni 2019 @ 19:15 |
| |
Mani89 | maandag 3 juni 2019 @ 19:30 |
Renaat naar de Tour. | |
Koffieplanter | maandag 3 juni 2019 @ 19:32 |
Dit is heel ernstig vind ik. Na tientallen jaren van trouwe dienst wordt Chris Picavet nog altijd ondermijnd. | |
heywoodu | maandag 3 juni 2019 @ 19:38 |
Ja, hier hebben we dus niks aan. | |
Zwansen | maandag 3 juni 2019 @ 19:42 |
De Ronde van Frankrijk, die op 6 juli begint, komt door de ziekte van Michel Wuyts niet in het gedrang. Nee. Dat zou wat zijn, de Tour uitstellen vanwege Wuyts. | |
showtimer | maandag 3 juni 2019 @ 19:42 |
Chris heeft een roman geschreven. Multitalent.
| |
Koffieplanter | maandag 3 juni 2019 @ 20:03 |
Recensie van Wuyts, je zou voor minder. | |
Mani89 | maandag 3 juni 2019 @ 20:06 |
| |
Felagund | maandag 3 juni 2019 @ 20:44 |
Dus uiteindelijk gaat hij toch weer knechten voor Quintana/Valverde? | |
El-Stinho | maandag 3 juni 2019 @ 20:46 |
. | |
Dale__Cooper | maandag 3 juni 2019 @ 22:19 |
Dit wordt leuk bij Movistar. |