quote:
quote:"Viviani? We zetten alles op de Tour"
Deceuninck-Quick Step won met Elia Viviani een rit, maar de jury besliste er anders over. De sprinter stapte nadien zonder ritoverwinning uit de Giro. Op naar de Tour? Ook daar werden steeds meer vraagtekens bij gezet.
"Bij de ploegvoorstelling hebben we duidelijk gezegd dat de Tour zijn hoofddoel was. Hij heeft er de Giro bijgenomen en dat is niet goed verlopen. Maar we zetten nu alles op de Tour. We panikeren niet zomaar van bij de eerste keer."
Tenzij hij zou vertrekken kon ik me ook niet voorstellen dat Pat hem thuis zou laten (om alles op Mas te zetten). Of ze hadden Jakobsen door moeten schuiven, wat me ook niet verstandig lijkt.quote:
Egan Gaudu hahahaha.quote:Op woensdag 29 mei 2019 19:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die gaat gewoon 3 weken schoothondje spelen.
Naiero is alweer amechtig op zoek naar bevestiging.quote:Nairo Quintana is in de Tour de France de kopman van Movistar. Dat vertelt de Colombiaanse kopman bij een persmoment in Bogotá. “Eusebio Unzué heeft gezegd dat ik de kopman ben voor de Tour”, zegt Quintana over zijn ploegbaas. “Dus ik heb mij daarop voorbereid.”
“Ik hoop dat ik kan rekenen op de steun van mijn ploeggenoten”, vervolgt Quintana. Een droomhelper zou Richard Carapaz zijn, de Ecuadorioaan die momenteel het roze draagt in de Giro d’Italia. “Ik hoop dat hij de roze trui kan behouden. Ik zou hem ook graag mee hebben in de Tour, net als Winner Anacona. Maar de ploegleiding kiest de beste renners. In die strijd is ook een grote renner als Alejandro Valverde.”
Dauphiné
De 29-jarige Quintana zegt dat hij met meer ervaring naar de Tour gaat. Hij startte al vijf keer in de Franse ronde. “Ik ken mijn lichaam, mijn ploeg en het parcours beter. Ik ben gefocust op dat doel en ik heb vertrouwen in mijn voorbereiding. De Tour is voor mij een nieuwe kans die ik aan wil grijpen.”
De voorbereiding van Quintana gaat via het Critérium du Dauphiné (9-16 juni) maakte de pocketklimmer bekend. De Tour de France begint op 6 juli in Brussel.
In elk geval veel beter uitgebalanceerd qua bergetappes. Misschien geen loodzware klimmen als in de Giro, maar wel genoeg mogelijkheden om het verschil te maken. Al blijft het aantal tijdritkilometers schandalig laag.quote:Op donderdag 30 mei 2019 15:42 schreef Blik het volgende:
Parcours is beter dan de Giro van dit jaar, best prima!
Vraag het me af of die rit naar Val Tho iets gaat uitrichten. Het zijn wel 1800 hoogtemeters, maar het wordt nergens bovenmatig steil. Tourmalet, Iseran en Galibier gaan meer aanrichten denk ik, jammer dat die Iseran niet de finish isquote:Op vrijdag 31 mei 2019 13:56 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
In elk geval veel beter uitgebalanceerd qua bergetappes. Misschien geen loodzware klimmen als in de Giro, maar wel genoeg mogelijkheden om het verschil te maken. Al blijft het aantal tijdritkilometers schandalig laag.
Ben ook erg benieuwd naar rit naar Val Thorens. Een klim van 33 km die de Tour gaat beslissen
quote:Michel Wuyts ondanks klierkoorts toch naar Ronde van Frankrijk
Michel Wuyts (62) zal geen commentaar leveren bij de Ronde van België, de wielerwedstrijd die plaatsvindt van 12 tot 16 juni. Hij heeft klierkoorts. Tegen de start van de Tour de France zou hij weer paraat moeten staan.
Michel Wuyts is dezer dagen geveld door klierkoorts, een virale infectie die vooral met veel rust moet bestreden worden. Wuyts wordt tijdens de Ronde van België – officieel de Baloise Belgium Tour – dan ook vervangen door Christophe Vandegoor.
De Ronde van Frankrijk, die op 6 juli begint, komt door de ziekte van Michel Wuyts niet in het gedrang. Eind april moest Sporza al melden dat de wielercommentator forfait gaf voor de klassieker Luik-Bastenaken-Luik; hij werd toen vervangen door Renaat Schotte.
Dit is heel ernstig vind ik. Na tientallen jaren van trouwe dienst wordt Chris Picavet nog altijd ondermijnd.quote:
Ja, hier hebben we dus niks aan.quote:
De Ronde van Frankrijk, die op 6 juli begint, komt door de ziekte van Michel Wuyts niet in het gedrang.quote:
Chris heeft een roman geschreven. Multitalent.quote:Op maandag 3 juni 2019 19:32 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dit is heel ernstig vind ik. Na tientallen jaren van trouwe dienst wordt Chris Picavet nog altijd ondermijnd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 3 juni 2019 19:42 schreef showtimer het volgende:
[..]
Chris heeft een roman geschreven. Multitalent.Recensie van Wuyts, je zou voor minder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Put these foolish ambitions to rest.
quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Naiero is alweer amechtig op zoek naar bevestiging.
twitter:ammattipyoraily twitterde op maandag 03-06-2019 om 20:04:59Mikel Landa: "I'm not going to change the calendar, now I will go to Tour with the same ambition that I went to Giro. [...] I will try to win." #TDF2019 (via @esciclismo) reageer retweet
Dus uiteindelijk gaat hij toch weer knechten voor Quintana/Valverde?quote:Op maandag 3 juni 2019 20:06 schreef Mani89 het volgende:
[..]twitter:ammattipyoraily twitterde op maandag 03-06-2019 om 20:04:59Mikel Landa: "I'm not going to change the calendar, now I will go to Tour with the same ambition that I went to Giro. [...] I will try to win." #TDF2019 (via @:esciclismo) reageer retweet
quote:Op maandag 3 juni 2019 20:06 schreef Mani89 het volgende:
[..]twitter:ammattipyoraily twitterde op maandag 03-06-2019 om 20:04:59Mikel Landa: "I'm not going to change the calendar, now I will go to Tour with the same ambition that I went to Giro. [...] I will try to win." #TDF2019 (via @:esciclismo) reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |