Seizoen 8 : Alexandra (ja die is alleen een bijrol geweestquote:Op maandag 3 september 2018 23:03 schreef Maartel het volgende:
Eindscore:
Seizoen 10: Bowien
Seizoen 15: Yasmine
Seizoen 21: Rosa
Seizoen 23: Mike
Toch wel jammer eigenlijk dat t zó vaak met een sisser afloopt.
Ah ja, Alexandra vond ik niet echt tellen, en t overzicht wat ik had ging maar t/m seizoen 25.quote:Op dinsdag 4 september 2018 07:47 schreef tramy het volgende:
[..]
Seizoen 8 : Alexandra (ja die is alleen een bijrol geweest
Seizoen 14 : Benjamin
Seizoen 27: Maxime
Staat een beetje sullig, maar kan prima. Misschien dat er sneller op Spaanse sites wordt geranked. Aan de hand van browserinstellingen, kan je prima de taal oppakkenquote:Op dinsdag 4 september 2018 21:24 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
En de zoekresultaten vervolgens in het Nederlands, mooi man
Dat vind ik nou het kutte van die die flash-forward: Je mist meteen 2 maanden aan verhaallijn.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:21 schreef Nathvi het volgende:
Ik vraag me af wat Loes' verleden uberhaupt was? Geen familielid die zich komt afvragen waarom dochter dood op het industrieterrein lag? Geen onderzoek naar of iemand haar niet 'vermoord' had?
Oh ik dacht het, dat alles een droom was in het begin.quote:
True, maar het is gewoon typisch. Net als dat Nina uitgerekend bij een perfect Nederlands sprekende Spanjaard terecht komt.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:09 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Staat een beetje sullig, maar kan prima. Misschien dat er sneller op Spaanse sites wordt geranked. Aan de hand van browserinstellingen, kan je prima de taal oppakken
Google.de is hier ook gewoon Nederlands.
En ze komen nu terug in meerdijk na 23 jaar. en guess what. Binnen een jaar is het over xDquote:Op woensdag 5 september 2018 00:18 schreef LetsGame het volgende:
Mark en Marieke hebben wel heel lang.. komt ook noooooit voor in GTST
Dit dus. Omschreven wat ik (niet zo eloquent) dacht.quote:Op dinsdag 4 september 2018 12:19 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Het seizoen begint weer. Hoe begin je? 'Twee maanden later'. Weg is de spanning van het moment of de afwikkeling van de cliffhanger. Laat de kijker maar afwachten op wat er gaat gebeuren. Het eerste waar ik aan dacht: weer twee maanden wachten. Leuk na een seizoen dat vooral afwachten was. Dit stelt de schrijvers in staat door te gaan op hetzelfde slappe hap-niveau, dat ze vorig seizoen al helemaal hebben uitgebuit. Gaan we nu serieus weer een afwacht-verhaallijn doen? Moet natuurlijk wel uitgelegd worden wat er in die twee maanden is gebeurd.
Tot nu toe hebben ze ervoor gezorgd dat iedere vorm van spanning meteen verloren is gegaan. Weer wordt de slechterik afgevoerd zonder dat we haar nog terugzien. Alsof het absoluut onmogelijk was de actrice nog één aflevering langer te laten blijven. Iets wat ze vaker doen: dat de laatste confrontatie buiten beeld afspeelt. De slechterik is al opgepakt, al dood, neergeschoten, etc. Alles om hem / haar niet terug in beeld te halen. Geen conclusie, geen pay-off. Snel, makkelijk, onsamenhangend (want dan kweek je mysterie) en de makkelijkste oplossing. We weten ook al dat Nina nog leeft. Waar zit de spanning in? Zoektochten die uiteindelijk toch wel naar haar zullen leiden?
Trekken ze ook nog even een blik nieuwe acteurs open, waardoor de binding nog wat verder wegvalt. Allemaal nieuwe gezichten om aan te wennen. Tijd om nog meer personages te verkloten. Extra veel Mark en Marieke in beeld, die naar mijn mening NOOIT terug hadden hoeven te komen. Ik stoor mij aan hen zodra ze in beeld komen en niet kunnen acteren. Liever vandaag laten vertrekken dan morgen!
Nee, ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik nog niet erg enthousiast ben over deze voortgang. Laten we vooral gaan suffen tot de winter-cliffhanger. Leuk baantje, schrijver bij GTST. Je hoeft maar twee keer per jaar iets te schrijven, dat spannend voor moet stellen. Maakt niet uit hoe geforceerd. Verder kijk je maar hoe je die twee cliffhangers aan elkaar rijgt. Wat er tussenin zit hoeft niet hoogstaand te zijn. Er is toch geen concurrentie. Zelfs als je GTST als real-life soap zou schrijven, kijken er mensen naar. Het scheelt niet veel meer....
Haha precies dat!!!!! Of 1 vd 2 gaat dood of wint de loterij ofzo.quote:Op woensdag 5 september 2018 00:24 schreef Nathvi het volgende:
[..]
En ze komen nu terug in meerdijk na 23 jaar. en guess what. Binnen een jaar is het over xD
het personage is gewoon bloed, maar dan ook echt bloedirritantquote:Op woensdag 5 september 2018 00:32 schreef Nathvi het volgende:
Wat ik wel lastig vind... Lidewij speelde imo in Moordvrouw best goed, maar idk wat ze aan het doen is met Marieke, maar ze acteert echt slecht. en het doet me pijn om dat te zeggen...
Ik doe mn best om dr leuk te vinden. In seizoen 5 was ze misschien wel slightly apart en kinderlijk, maar (no offence tegen mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt) je bent toch niet na 23 jaar nogsteeds ontspoort door je verkrachting? Want ze komt echt over als een of andere gestoorde...quote:Op woensdag 5 september 2018 00:34 schreef roos94 het volgende:
[..]
het personage is gewoon bloed, maar dan ook echt bloedirritant
Volgens mij hebben ze nog geen enkele keer terugverwezen naar die verkrachting. Ze gooien het wel steeds op een burn out. ... Wat heel vervelend kan zijn en je ook nog lang last van kan hebben, maar volgens mij ga je je toch echt niet zo gedragen...quote:Op woensdag 5 september 2018 00:36 schreef Nathvi het volgende:
[..]
Ik doe mn best om dr leuk te vinden. In seizoen 5 was ze misschien wel slightly apart en kinderlijk, maar (no offence tegen mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt) je bent toch niet na 23 jaar nogsteeds ontspoort door je verkrachting? Want ze komt echt over als een of andere gestoorde...
Amen!quote:Op woensdag 5 september 2018 18:09 schreef PeterKelder het volgende:
De comeback van Mark en Marieke is door deze schrijvertjes van niks ook flink verpest. Maar ja, wat hadden we dan verwacht? Onder deze schrijvers worden zelfs de comebacks van hun zelfbedachte personages nog verkwanselt. Komt nog eens bij dat Rohan in een interview op 538 een aantal maanden terug min of meer toegaf dat Marieke en Mark voornamelijk zijn teruggekeerd om Janine en Ludo een verhaal te geven. "Dan vragen we ons af wat we met Janine moeten doen, 'ding dong', staat haar zus voor de deur". Verder nadenken over wie de personages ooit waren en wie ze nu zijn wordt niet gedaan: hooguit worden enkele scènes uit die tijd eens bekeken om te zien hoe ze zich toen gedroegen. Rentreeverhaal? Ach, dat verhaaltje van Linda die platzak was werd zó goed ontvangen, kan nog wel een keer toch? En zo gaat het maar door.
Uit nieuwsgierigheid heb ik de eerste twee afleveringen van het nieuwe seizoen bekeken, benieuwd naar de "snellere vertelstijl" die beloofd werd. En eerlijk gezegd leek dat in de eerste aflevering nog best goed te gaan. De tijdsprong van twee maanden maakte het fris, gesprekken werden zelden over meerdere scènes uitgesmeerd, er zat vaart in. Hoe anders was dat al in de tweede aflevering: in plaats van dat achterlijke Eerder die dag/avond/ochtend gaan ze nu in de scènes lopen klooien met de tijdlijn door telkens flashbacks te tonen die het verhaal moeten uitleggen. Plus nog de scènes met Rik in het ziekenhuis die tergend traag waren en waarvan het verhaal an sich al zo vaak gebruikt is dat er van meeleven geen sprake meer is. Rik zit nu nog in een halovest te grienen dat hij een jaar moet revalideren, maar tegen de kerst zal hij waarschijnlijk zonder problemen een salto mortale op zijn motor kunnen maken terwijl hij door een brandende hoepel rijdt.
Het is duidelijk dat sommige personages (onder deze schrijvers) wel klaar zijn. Zoals de hierboven genoemde Rik: hij raakt verlamd omdat ze hem, naast een zoveelste relatie zonder spoortje chemie, niks anders kunnen geven aan verhalen. Aysen blijft maar gefixeerd op een baantje bij de recherche, wat nu enkel een manier is voor de schrijvers om die Daan te kunnen introduceren. Noud, door Rohan nota bene "één van de meest stabiele karakters" genoemd, komt ook niet verder dan een nutteloze sidekick van Aysen en Kimberly te zijn. Rover komt ineens terug, eigenlijk alleen om enerzijds frictie in de relatie van Kimberly en Noud te creëren, en anderzijds om Linda en Anton nog een relevante ouderrol te kunnen bieden. Amir mag oppas spelen voor Nola en Manu, Sjors staat zonder relevante reden aan het ziekenhuisbed van Rik, Zoë is sowieso al een nutteloos personage vanaf haar eerste scène... En zo gaat het maar door.
Nu had ik niks met Loes (ze speelde het iets té overdreven), maar een plottwist die hier door anderen eerder in het topic werd aangegeven was interessanter geweest. Maar nee, in plaats daarvan zit Prinses Stampvoetje ineens met (geveinsd) geheugenverlies in Spanje bij een Spanjaard die perfect Nederlands spreekt Weg iedere vorm van spanning of mysterie over haar lot, terwijl daar nog prima mee gespeeld had kunnen worden voor enige tijd.
Wat Mr.Pomtip in zijn post al aangeeft: leuk baantje, schrijven bij GTST. Gevoel voor verhaalstructuur, drama, emotie of karakters is er niet meer nodig. Er wordt met flashbacks en flashforwards gestrooid alsof het een lieve lust is, verhalen en scènes komen niet verder dan wat geleuter en als er een karakter bedacht moet worden, bedenk je toch gewoon een naam en flikker je daar een woord tegenaan wat het karakter moet definiëren, zoals bedacht door die Amerikaanse dramaturge zonder enige soapervaring? En als je al een vorm van spanning moet verzinnen voor een verhaallijn, recycle je lukraak een legendarische scène of gebeurtenis uit de eerste vijftien jaar of je laat die prutser van een Frons Servies wat vooraf geproduceerde 'muziek' onder een scène gooien.
Ik hoop van harte dat dit seizoen, ondanks alle (aangekondigde) veranderingen, het minste aantal kijkcijfers in alle jaren zal halen. Niet dat ik dat de écht hardwerkende medewerkers (zoals camera- en geluidsmensen) van de serie gun, zeker niet, maar hopelijk wordt dat zooitje incapabele 'schrijvers' en die prutser van een creatief producent dan eindelijk eens de laan uitgegooid, om te worden vervangen door (oud)schrijvers die wél weten hoe je een goede, spannende, entertainende en vooral onderhouden soap maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |