Zelfs daar nog niet ABN bestaat helemaal niet tenzij men bedoelt de ABN amro.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 21:14 schreef tralalala het volgende:
[..]
Lekker bij de priester op schoot.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
Stef Blok heeft gewoon een punt...
Boven de rivieren, is echt een heel andere wereld, andere cultuur... bibber en ril. Ik blijf lekker in het zuiden.
Hij had spijt van z'n uitspraken, dus kennelijk vond hij zelf niet dat hij een punt had.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
Stef Blok heeft gewoon een punt...
Je denkt dat cultuur een individuele aangelegheid is en dat je bijvoorbeeld met 10% Antwerpenaren op 90% allochtonen (50% moslims) gewoon op dezelfde wijze je cultuur kan beleven en uitdragen?quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 20:20 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, dat zijn jouw eigen bangepoeperdwoorden.
Wen er maar aan dat in dit land “vreemde” culturen náást de jouwe bestaan.
Nogmaals, de tijd van Ot en Sien is definitief voorbij.
Wen er maar aan.
Geen idee, ouwe. Door in het extreme te extrapoleren mis je trouwens weer volledig het punt dat ik maak.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 22:18 schreef Wijs-aperig het volgende:
Je denkt dat cultuur een individuele aangelegheid is en dat je bijvoorbeeld met 10% Antwerpenaren op 90% allochtonen (50% moslims) gewoon op dezelfde wijze je cultuur kan beleven en uitdragen?
Dat is geen extreme extrapolatie. Ten minste, het beleid wat ons tot zulke cijfers heeft gebracht is extreem geweest, maar de verhoudingen liggen al vast in de demografie.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 22:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Geen idee, ouwe. Door in het extreme te extrapoleren mis je trouwens weer volledig het punt dat ik maak.
Erken nu gewoon dat “jouw” cultuur niet meer de enige is in dit land. Ook al heb je het daar ver-skrie-ke-lek moeilijk mee en doet het je héul véul verdriet.
Het is een onomkeerbare verandering.
Dat denk ik ook. Die onomkeerbare verandering is ons in de jaren 80/90 wel verkocht als ‘beperkt’, ‘tijdelijk’, en van ‘niet noemenswaardige invloed op de Nederlandse maatschappij’. Wie toen een beeld van de huidige situatie schetste werd als complotdenkers verdacht gemaakt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 22:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Geen idee, ouwe. Door in het extreme te extrapoleren mis je trouwens weer volledig het punt dat ik maak.
Erken nu gewoon dat “jouw” cultuur niet meer de enige is in dit land. Ook al heb je het daar ver-skrie-ke-lek moeilijk mee en doet het je héul véul verdriet.
Het is een onomkeerbare verandering.
In principe kan dat gewoon ja.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 22:18 schreef Wijs-aperig het volgende:
[..]
Je denkt dat cultuur een individuele aangelegheid is en dat je bijvoorbeeld met 10% Antwerpenaren op 90% allochtonen (50% moslims) gewoon op dezelfde wijze je cultuur kan beleven en uitdragen?
Gewoon wel dus. Heb je wel eens in een wijk met een allochtone meerderheid gewoond? Daar kun je ook gewoon bij de AH een karbonaadje kopen en een braderie houden of een rommelmarkt met Koningsdag etc.quote:
Molenbeek is ook helemaal geen bende ofso. Iedere Brusselse kan daar gewoon over straat zonder toegescholden te worden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 22:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Gewoon wel dus. Heb je wel eens in een wijk met een allochtone meerderheid gewoond? Daar kun je ook gewoon bij de AH een karbonaadje kopen en een braderie houden of een rommelmarkt met Koningsdag etc.
Elke allochtonenbuurt is Molenbeek?quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 22:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Molenbeek is ook helemaal geen bende ofso. Iedere Brusselse kan daar gewoon over straat zonder toegescholden te worden.
Echt wel. Toch?
Negerende dat het wel of niet kunnen eten van varksensvlees niet de meest belangrijkste peiler is, is het nog altijd een allochtonen-wijk in overkoepelende stad met een betere demografische verhouding, in een land met een nog betere verhouding.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 22:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Gewoon wel dus. Heb je wel eens in een wijk met een allochtone meerderheid gewoond? Daar kun je ook gewoon bij de AH een karbonaadje kopen en een braderie houden of een rommelmarkt met Koningsdag etc.
Molenbeek ligt niet eens in Nederland manquote:Op vrijdag 17 augustus 2018 22:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Molenbeek is ook helemaal geen bende ofso. Iedere Brusselse kan daar gewoon over straat zonder toegescholden te worden.
Echt wel. Toch?
Het is sowieso opvallend dat men voor voorbeelden van falende integratie zo vaak naar het buitenland moet verwijzen. Kennelijk zijn de voorbeelden in Nederland toch iets te schaars.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 23:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Molenbeek ligt niet eens in Nederland man
Nee, het ligt niet aan zulke racistische lulkoek, het ligt eraan dat men de vrije samenleving respecteert.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 23:04 schreef Wijs-aperig het volgende:
[..]
Negerende dat het wel of niet kunnen eten van varksensvlees niet de meest belangrijkste peiler is, is het nog altijd een allochtonen-wijk in overkoepelende stad met een betere demografische verhouding, in een land met een nog betere verhouding.
Het vrije en tolerante zijn niet onafhankelijke en op zichzelf staande fenomenen. Het zijn aspecten van de overkoepelende Europese culturen die momenteel gereduceerd worden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 23:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, het ligt niet aan zulke racistische lulkoek, het ligt eraan dat men de vrije samenleving respecteert.
Het zijn dingen die iedereen kan leren, ook mensen met een kleurtje.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 23:15 schreef Wijs-aperig het volgende:
[..]
Het vrije en tolerante zijn niet onafhankelijke en op zichzelf staande fenomenen. Het zijn aspecten van de overkoepelende Europese culturen die momenteel gereduceerd worden.
Waar je het racistische in ziet is mij een raadsel. Het zal wel weer lekker bekken of zo.
Wijs mij maar aan waar ik het over de kleurtjes-demografie heb gehad met je fikse aantijging, race-baitertje dat je er bent.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 23:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Het zijn dingen die iedereen kan leren, ook mensen met een kleurtje.
“demografische verhouding”.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 23:20 schreef Wijs-aperig het volgende:
[..]
Wijs mij maar aan waar ik het over de kleurtjes-demografie heb gehad met je fikse aantijging, race-baitertje dat je er bent.
Dat is toch wel iets dat me heel erg opvalt aan zowel Blok als mensen die enthousiast zijn over zijn uitspraken: dat het kennelijk heel moeilijk is om hardop te zeggen wat men ervan vindt. En dat is best raar. Als men nou werkelijk gelooft dat die standpunten houdbaar en verdedigbaar zijn, waarom draait men er dan zo omheen? Waarom dat verstoppertje spelen?quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 23:21 schreef Igen het volgende:
[..]
“demografische verhouding”.
Het is volstrekt helder wat je daarmee bedoelt: de hoeveelheid allochtonen met een kleurtje.
Het enige wat hier volstrekt helder is, is dat jij een Van Dam-esque ventje bent.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 23:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is volstrekt helder wat je daarmee bedoelt: de hoeveelheid allochtonen met een kleurtje.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 23:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Van alle mogelijkheden: culturele, etnische, nationale of raciale afkomst lees meneer er de laatste in. Gewoon opdat 'racistisch' er weer tegenaan gegooid kan worden. De politiek-correct afgerichte hond.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 23:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is toch wel iets dat me heel erg opvalt aan zowel Blok als mensen die enthousiast zijn over zijn uitspraken: dat het kennelijk heel moeilijk is om hardop te zeggen wat men ervan vindt. En dat is best raar. Als men nou werkelijk gelooft dat die standpunten houdbaar en verdedigbaar zijn, waarom draait men er dan zo omheen? Waarom dat verstoppertje spelen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |