abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181248925
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 09:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Eh, ik geloof niet dat de Amsterdammers die Keti Koti vieren in Zweden auto's aan het in brand steken zijn.
Nee die houden zich meer aan het verstoren van een kinderfeest. Ook erg leuk allemaal. Maar dat die nog niet geweldadig zijn ligt meer aan de friezen dan aan hen zelf.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:45:59 #152
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181249028
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 09:23 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Helaas is er wel wat meer aan de hand dan het vieren van Ketikoti en zwarte piet, waar zwarte piet dus al onder grote druk staat!

ZIe je de grootschalige plunderingen niet in landen zoals Spanje of Italie, megagroepsverkrachtingen in Duitsland, met je vrachtwagen westerlingen doodrijden, het kelensnijden in treinen of bussen, 100 auto's die in de fik gestoken worden in Zweden, 3000 die er al verbrand zijnin Nederland zelf.Haatpredikers die in moskeeen haat prediken....nee ze hebben zich fantastisch aangepast aan de westerse way of living.

Wake-up!
pi_181249108
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 10:40 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nee die houden zich meer aan het verstoren van een kinderfeest. Ook erg leuk allemaal. Maar dat die nog niet geweldadig zijn ligt meer aan de friezen dan aan hen zelf.
We kunnen het ook combineren: aangezien zwarte Piet een moor moet voorstellen zijn ze aan het demonstreren tegen het afbeelden van moslims als hardwerkende kindervrienden :P
pi_181249148
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 10:40 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nee, die houden zich meer aan bezig met het verstoren van een kinderfeest. Ook erg leuk allemaal. Maar dat die nog niet gewelddadig zijn, ligt meer aan de fFriezen dan aan hen zelf.
Ah, dus je hele verhaal over verkrachtingen en auto's in brand steken is dus lulkoek, en nou speel je hen ook nog de Zwarte Piet toe voor het feit dat een stel Friezen illegaal(!) de autosnelweg blokkeerde om hun legale(!) demonstratie tegen te houden.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:02:29 #155
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181249343
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 10:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah, dus je hele verhaal over verkrachtingen en auto's in brand steken is dus lulkoek?
Nee.
pi_181249697
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 22:53 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Wat blok zei, zo denkt de gehele VVD... (Maar men is gematigder naar buiten toe!)
Zo gaat het algemeen met rechts tegenwoordig... niet de ballen om uit te komen voor eigen standpunten en vooral veel wijzen naar anderen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181249954
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 11:02 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Nee.
Ik vroeg jou niks.
pi_181252907
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 00:33 schreef kataklysm het volgende:
Geen fan van de VVD, integendeel, maar sta volledig achter Blok in deze.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181254026
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 00:33 schreef kataklysm het volgende:
Geen fan van de VVD, integendeel, maar sta volledig achter Blok in deze.
Ook achter het volledig intrekken van z'n uitspraken?
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:13:03 #160
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181257375
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 14:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ook achter het volledig intrekken van z'n uitspraken?
Nee, hij staat volledig achter de woorden van Blok. Intrekken van uitspraken van Blok hoeft niet. Klaver cs. dienen juist excuses te maken voor hun doorzichtige, politieke spelletjes.
pi_181257574
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 17:13 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Nee, hij staat volledig achter de woorden van Blok. Intrekken van uitspraken van Blok hoeft niet. Klaver cs. dienen juist excuses te maken voor hun doorzichtige, politieke spelletjes.
Laat me raden: jij vindt zeker ook dat sommige Nederlanders “eigenlijk” geen Nederlander zijn?
pi_181258156
quote:

[..]

Nee, hij staat volledig achter de woorden van Blok.
Oh, spreek je nu namens kataklysm? Bijzonder.

quote:

Intrekken van uitspraken van Blok hoeft niet.
Blok zelf vond kennelijk van wel. Maar jij staat daar dus niet achter, ok. Dan concludeer ik dat je bij nader inzien dus niet achter Blok staat. Die man flapt er - klaarblijkelijk zonder na te denken - wat uit, en trekt dat later weer in. Kennelijk is hij niet bereid of niet in staat om z'n standpunt te verdedigen.

quote:

Klaver cs. dienen juist excuses te maken voor hun doorzichtige, politieke spelletjes.
Wat jij vindt van Klaver lijkt me hier echt totaal irrelevant. Wat Blok wel of niet zegt, of hij dat wel of niet intrekt en of het wel of niet verdedigbaar is heeft echt totaal niets met 'die anderen' te maken.

Dat is iets wat mij ontzettend tegenstaat aan modern populisme: toon nou gewoon eens de ballen om je eigen standpunt te verdedigen. Gewoon, zonder te wijzen naar iemand anders. Xenofoob rechts grossiert in lafheid.

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 17-08-2018 17:59:53 ]
pi_181258422
Multikulturalisme is soms wat naief en overdreven positief, maar je kan natuurlijk ook niet mensen dwingen hun kultuur op te geven (gedwongen assimilatie) of er gewoon helemaal geen rekening mee houden (colour blindness).

Polykulturalisme, waarin je beseft dat kulturen elkaar beinvloeden en dat dat prima resultaten op kan leveren (en dat dat altijd zo geweest is), lijkt me een veel realistischer benadering. Hier is een stukje erover:

http://theconversation.co(...)olyculturalism-78876

en een ietwat saaie maar toch interessante podcast:
https://heterodoxacademy.org/podcast-hhh-31-jessica-good/
pi_181259311
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 00:19 schreef Ringo het volgende:

Als een dief in de nacht het land binnengeloodst? De meeste van jouw “vreemdelingen” zijn hier geboren en getogen. Volwaardige burgers met volwaardige burgerrechten.

Ja, in het donkerte. Duisternis. Obscuriteit. Je weet wel, het gelul van 'gastarbeider', 'vluchteling', '...anders ben je een racist', 'ze gaan wel weer terug', 'oeps, we kunnen ze niet uitzetten'.

quote:
Wie ontmantelt jouw cultuur?
Jij & co.

quote:
En waarom ben jij slachtoffer van de cultuur van een ander?
Je zegt het zelf al, hè: "'wen er maar aan dat de jouwe (door de ander) vervangen is.''

quote:
Zulke uitspraken doen me denken aan het hysterisch geschreeuw van bepaalde feministen, die al vinden dat ze “verkracht” zijn zodra een vreemde vent het heeft gewaagd naar hun tieten te kijken.
Criminelen hebben wel vaker de neiging om de eigen misdaden (tegen de menselijkheid) te bagatelliseren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2018 18:31:53 ]
pi_181259600
Hier in het pittoreske Venlo is de islamitische basisschool een enorm succes, meer dan 200 leerlingen starten volgende week weer... onee, een week later, want offerfeest.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_181259721
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 00:19 schreef Ringo het volgende:
En anders pak je de wapenen op!
Iets wat soevereiniteit wel vaker verlangt.
pi_181260076
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 10:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah, dus je hele verhaal over verkrachtingen en auto's in brand steken is dus lulkoek, en nou speel je hen ook nog de Zwarte Piet toe voor het feit dat een stel Friezen illegaal(!) de autosnelweg blokkeerde om hun legale(!) demonstratie tegen te houden.
Beetje wartaal dit.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181260156
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:02 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Beetje wartaal dit.
Als je het niet begrijpt, dan adviseer ik je om eens een inburgeringscursus te doen om onze taal te leren. :)
pi_181260321
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 18:44 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Iets wat soevereiniteit wel vaker verlangt.
Nederland was in de afgelopen 40 jaar niet soeverein, nee?
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:20:03 #170
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_181261563
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 18:28 schreef Wijs-aperig het volgende:
Je zegt het zelf al, hè: "'wen er maar aan dat de jouwe (door de ander) vervangen is.''
Nee, dat zijn jouw eigen bangepoeperdwoorden.
Wen er maar aan dat in dit land “vreemde” culturen náást de jouwe bestaan.
Nogmaals, de tijd van Ot en Sien is definitief voorbij.
Wen er maar aan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:23:55 #171
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181261664
Stef Blok heeft gewoon een punt...

Boven de rivieren, is echt een heel andere wereld, andere cultuur... bibber en ril. Ik blijf lekker in het zuiden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181262138
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

Nee.... had hij niet. Hij zat een partijtje te liegen
pi_181262323
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee.... had hij niet. Hij zat een partijtje te liegen
Dat was een sarcastische opmerking van hem :X
pi_181262341
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat was een sarcastische opmerking van hem :X
ahhhhh
pi_181263036
quote:

Boven de rivieren, is echt een heel andere wereld, andere cultuur... bibber en ril. Ik blijf lekker in het zuiden.
Lekker bij de priester op schoot.
pi_181263079
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 21:14 schreef tralalala het volgende:

[..]

Lekker bij de priester op schoot.
Zelfs daar nog niet ABN bestaat helemaal niet tenzij men bedoelt de ABN amro.

Men gaat een dorp of stad verder en een ander dialect of een ander woord voor iets.

Sorry verkeerde op dees dus.

quote:

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2018 21:18:21 ]
pi_181263954
quote:

Hij had spijt van z'n uitspraken, dus kennelijk vond hij zelf niet dat hij een punt had.

Ik blijf het toch bijzonder vinden hoe zo veel mensen enthousiast zijn over die uitspraken maar het Blok niet kwalijk nemen dat hij die weer intrekt. Dan ben je toch gewoon een lafaard? Iemand die niet achter z'n eigen standpunten wil gaan staan?
pi_181264275
Was het niet gewoon een Wilders nadoen?
pi_181264293
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:20 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee, dat zijn jouw eigen bangepoeperdwoorden.
Wen er maar aan dat in dit land “vreemde” culturen náást de jouwe bestaan.
Nogmaals, de tijd van Ot en Sien is definitief voorbij.
Wen er maar aan.
Je denkt dat cultuur een individuele aangelegheid is en dat je bijvoorbeeld met 10% Antwerpenaren op 90% allochtonen (50% moslims) gewoon op dezelfde wijze je cultuur kan beleven en uitdragen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2018 22:18:47 ]
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:25:38 #180
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_181264454
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:18 schreef Wijs-aperig het volgende:
Je denkt dat cultuur een individuele aangelegheid is en dat je bijvoorbeeld met 10% Antwerpenaren op 90% allochtonen (50% moslims) gewoon op dezelfde wijze je cultuur kan beleven en uitdragen?
Geen idee, ouwe. Door in het extreme te extrapoleren mis je trouwens weer volledig het punt dat ik maak.
Erken nu gewoon dat “jouw” cultuur niet meer de enige is in dit land. Ook al heb je het daar ver-skrie-ke-lek moeilijk mee en doet het je héul véul verdriet.
Het is een onomkeerbare verandering.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_181264576
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Geen idee, ouwe. Door in het extreme te extrapoleren mis je trouwens weer volledig het punt dat ik maak.
Erken nu gewoon dat “jouw” cultuur niet meer de enige is in dit land. Ook al heb je het daar ver-skrie-ke-lek moeilijk mee en doet het je héul véul verdriet.
Dat is geen extreme extrapolatie. Ten minste, het beleid wat ons tot zulke cijfers heeft gebracht is extreem geweest, maar de verhoudingen liggen al vast in de demografie.
Je kan een tragedie van zulke proporties uiteraard, als kop-in-het-zand-reflex, reduceren tot het lijden van een paar individuen 'die er niet mee om kunnen gaan'. Van een afstand bekeken en het westen in historische context geplaatst, is het denk ik enom zonde dat we zo zijn omgesprongen met culturen die in zoveel opzichten zo enorm succesvol zijn gebleken. In veel opzichten als lichtbakens in een verder erg donkere wereld, wat anderen culturen en staatsvormen betreft.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2018 22:39:34 ]
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:35:33 #182
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181264696
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Die onomkeerbare verandering is ons in de jaren 80/90 wel verkocht als ‘beperkt’, ‘tijdelijk’, en van ‘niet noemenswaardige invloed op de Nederlandse maatschappij’. Wie toen een beeld van de huidige situatie schetste werd als complotdenkers verdacht gemaakt.
The End Times are wild
pi_181264929
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:18 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

In principe kan dat gewoon ja.
pi_181264954
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:48 schreef Igen het volgende:

[..]

In principe kan dat gewoon ja.
Ja, gewoon niet dus.
pi_181264992
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:49 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Ja, gewoon niet dus.
Gewoon wel dus. Heb je wel eens in een wijk met een allochtone meerderheid gewoond? Daar kun je ook gewoon bij de AH een karbonaadje kopen en een braderie houden of een rommelmarkt met Koningsdag etc.
pi_181265054
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Gewoon wel dus. Heb je wel eens in een wijk met een allochtone meerderheid gewoond? Daar kun je ook gewoon bij de AH een karbonaadje kopen en een braderie houden of een rommelmarkt met Koningsdag etc.
Molenbeek is ook helemaal geen bende ofso. Iedere Brusselse kan daar gewoon over straat zonder toegescholden te worden.

Echt wel. Toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:54:27 #187
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181265074
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Molenbeek is ook helemaal geen bende ofso. Iedere Brusselse kan daar gewoon over straat zonder toegescholden te worden.

Echt wel. Toch?
Elke allochtonenbuurt is Molenbeek?
pi_181265262
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Negerende dat het wel of niet kunnen eten van varksensvlees niet de meest belangrijkste peiler is, is het nog altijd een allochtonen-wijk in overkoepelende stad met een betere demografische verhouding, in een land met een nog betere verhouding.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2018 23:07:44 ]
pi_181265344
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Echt wel. Toch?
Molenbeek ligt niet eens in Nederland man
pi_181265372
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Molenbeek ligt niet eens in Nederland man
Het is sowieso opvallend dat men voor voorbeelden van falende integratie zo vaak naar het buitenland moet verwijzen. Kennelijk zijn de voorbeelden in Nederland toch iets te schaars.
pi_181265373
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:04 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Negerende dat het wel of niet kunnen eten van varksensvlees niet de meest belangrijkste peiler is, is het nog altijd een allochtonen-wijk in overkoepelende stad met een betere demografische verhouding, in een land met een nog betere verhouding.
Nee, het ligt niet aan zulke racistische lulkoek, het ligt eraan dat men de vrije samenleving respecteert.
pi_181265492
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, het ligt niet aan zulke racistische lulkoek, het ligt eraan dat men de vrije samenleving respecteert.
Het vrije en tolerante zijn niet onafhankelijke en op zichzelf staande fenomenen. Het zijn aspecten van de overkoepelende Europese culturen die momenteel gereduceerd worden.
Waar je het racistische in ziet is mij een raadsel. Het zal wel weer lekker bekken of zo.
pi_181265511
https://www.trouw.nl/demo(...)-voor-blok~ace24de9/

"Opvallend is dat Rutte in stelliger bewoordingen afstand neemt van de uitspraken van Blok dan Blok zelf. De premier rept nadrukkelijk over een fout die is rechtgezet. De minister van buitenlandse zaken heeft excuses aangeboden, maar onduidelijk blijft in hoeverre de strekking van zijn verhaal ook geheel van tafel is.

Het Kamerdebat - naar verwachting begin september - wordt om die reden interessant. De rechtse oppositie zal van de minister van buitenlandse zaken verlangen dat hij achter zijn uitspraken blijft staan. De linkse oppositie, GroenLinks voorop, wil dat Blok zich volmondig achter de multiculturele samenleving schaart."

Dat kan nog een pittig debat worden. Ik kijk er wel naar uit. :) Blok zal nu toch complete duidelijkheid moeten gaan geven over hoe hij tegen de multiculturele samenleving aankijkt. En eerlijk gezegd weet ik niet hoe hij zich hieruit kan lullen.
pi_181265568
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:15 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Het vrije en tolerante zijn niet onafhankelijke en op zichzelf staande fenomenen. Het zijn aspecten van de overkoepelende Europese culturen die momenteel gereduceerd worden.
Waar je het racistische in ziet is mij een raadsel. Het zal wel weer lekker bekken of zo.
Het zijn dingen die iedereen kan leren, ook mensen met een kleurtje.
pi_181265604
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Het zijn dingen die iedereen kan leren, ook mensen met een kleurtje.
Wijs mij maar aan waar ik het over de kleurtjes-demografie heb gehad met je fikse aantijging, race-baitertje dat je er bent.
pi_181265634
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:20 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Wijs mij maar aan waar ik het over de kleurtjes-demografie heb gehad met je fikse aantijging, race-baitertje dat je er bent.
“demografische verhouding”.

Het is volstrekt helder wat je daarmee bedoelt: de hoeveelheid allochtonen met een kleurtje.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2018 23:22:04 ]
pi_181265686
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is volstrekt helder wat je daarmee bedoelt: de hoeveelheid allochtonen met een kleurtje.
Dat is toch wel iets dat me heel erg opvalt aan zowel Blok als mensen die enthousiast zijn over zijn uitspraken: dat het kennelijk heel moeilijk is om hardop te zeggen wat men ervan vindt. En dat is best raar. Als men nou werkelijk gelooft dat die standpunten houdbaar en verdedigbaar zijn, waarom draait men er dan zo omheen? Waarom dat verstoppertje spelen?
pi_181265705
quote:

[..]

Het enige wat hier volstrekt helder is, is dat jij een Van Dam-esque ventje bent.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:25:37 #199
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181265747
quote:

[..]

:Y Naja, niet voor iedereen. Kan ook voor hemzelf niet helder zijn natuurlijk. https://en.wikipedia.org/wiki/Dog-whistle_politics
pi_181265822
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is toch wel iets dat me heel erg opvalt aan zowel Blok als mensen die enthousiast zijn over zijn uitspraken: dat het kennelijk heel moeilijk is om hardop te zeggen wat men ervan vindt. En dat is best raar. Als men nou werkelijk gelooft dat die standpunten houdbaar en verdedigbaar zijn, waarom draait men er dan zo omheen? Waarom dat verstoppertje spelen?
Van alle mogelijkheden: culturele, etnische, nationale of raciale afkomst lees meneer er de laatste in. Gewoon opdat 'racistisch' er weer tegenaan gegooid kan worden. De politiek-correct afgerichte hond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')