Nee die houden zich meer aan het verstoren van een kinderfeest. Ook erg leuk allemaal. Maar dat die nog niet geweldadig zijn ligt meer aan de friezen dan aan hen zelf.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 09:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, ik geloof niet dat de Amsterdammers die Keti Koti vieren in Zweden auto's aan het in brand steken zijn.

quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 09:23 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Helaas is er wel wat meer aan de hand dan het vieren van Ketikoti en zwarte piet, waar zwarte piet dus al onder grote druk staat!
ZIe je de grootschalige plunderingen niet in landen zoals Spanje of Italie, megagroepsverkrachtingen in Duitsland, met je vrachtwagen westerlingen doodrijden, het kelensnijden in treinen of bussen, 100 auto's die in de fik gestoken worden in Zweden, 3000 die er al verbrand zijnin Nederland zelf.Haatpredikers die in moskeeen haat prediken....nee ze hebben zich fantastisch aangepast aan de westerse way of living.
Wake-up!

We kunnen het ook combineren: aangezien zwarte Piet een moor moet voorstellen zijn ze aan het demonstreren tegen het afbeelden van moslims als hardwerkende kindervriendenquote:Op vrijdag 17 augustus 2018 10:40 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Nee die houden zich meer aan het verstoren van een kinderfeest. Ook erg leuk allemaal. Maar dat die nog niet geweldadig zijn ligt meer aan de friezen dan aan hen zelf.

Ah, dus je hele verhaal over verkrachtingen en auto's in brand steken is dus lulkoek, en nou speel je hen ook nog de Zwarte Piet toe voor het feit dat een stel Friezen illegaal(!) de autosnelweg blokkeerde om hun legale(!) demonstratie tegen te houden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 10:40 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Nee, die houden zich meer aan bezig met het verstoren van een kinderfeest. Ook erg leuk allemaal. Maar dat die nog niet gewelddadig zijn, ligt meer aan de fFriezen dan aan hen zelf.

Nee.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 10:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah, dus je hele verhaal over verkrachtingen en auto's in brand steken is dus lulkoek?

Zo gaat het algemeen met rechts tegenwoordig... niet de ballen om uit te komen voor eigen standpunten en vooral veel wijzen naar anderen.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 22:53 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Wat blok zei, zo denkt de gehele VVD... (Maar men is gematigder naar buiten toe!)

quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 00:33 schreef kataklysm het volgende:
Geen fan van de VVD, integendeel, maar sta volledig achter Blok in deze.

Ook achter het volledig intrekken van z'n uitspraken?quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 00:33 schreef kataklysm het volgende:
Geen fan van de VVD, integendeel, maar sta volledig achter Blok in deze.

Nee, hij staat volledig achter de woorden van Blok. Intrekken van uitspraken van Blok hoeft niet. Klaver cs. dienen juist excuses te maken voor hun doorzichtige, politieke spelletjes.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 14:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ook achter het volledig intrekken van z'n uitspraken?

Laat me raden: jij vindt zeker ook dat sommige Nederlanders “eigenlijk” geen Nederlander zijn?quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 17:13 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Nee, hij staat volledig achter de woorden van Blok. Intrekken van uitspraken van Blok hoeft niet. Klaver cs. dienen juist excuses te maken voor hun doorzichtige, politieke spelletjes.

Oh, spreek je nu namens kataklysm? Bijzonder.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 17:13 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Nee, hij staat volledig achter de woorden van Blok.
Blok zelf vond kennelijk van wel. Maar jij staat daar dus niet achter, ok. Dan concludeer ik dat je bij nader inzien dus niet achter Blok staat. Die man flapt er - klaarblijkelijk zonder na te denken - wat uit, en trekt dat later weer in. Kennelijk is hij niet bereid of niet in staat om z'n standpunt te verdedigen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 17:13 schreef Voice_Over het volgende:
Intrekken van uitspraken van Blok hoeft niet.
Wat jij vindt van Klaver lijkt me hier echt totaal irrelevant. Wat Blok wel of niet zegt, of hij dat wel of niet intrekt en of het wel of niet verdedigbaar is heeft echt totaal niets met 'die anderen' te maken.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 17:13 schreef Voice_Over het volgende:
Klaver cs. dienen juist excuses te maken voor hun doorzichtige, politieke spelletjes.

Ja, in het donkerte. Duisternis. Obscuriteit. Je weet wel, het gelul van 'gastarbeider', 'vluchteling', '...anders ben je een racist', 'ze gaan wel weer terug', 'oeps, we kunnen ze niet uitzetten'.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 00:19 schreef Ringo het volgende:
Als een dief in de nacht het land binnengeloodst? De meeste van jouw “vreemdelingen” zijn hier geboren en getogen. Volwaardige burgers met volwaardige burgerrechten.
Jij & co.quote:Wie ontmantelt jouw cultuur?
Je zegt het zelf al, hè: "'wen er maar aan dat de jouwe (door de ander) vervangen is.''quote:En waarom ben jij slachtoffer van de cultuur van een ander?
Criminelen hebben wel vaker de neiging om de eigen misdaden (tegen de menselijkheid) te bagatelliseren.quote:Zulke uitspraken doen me denken aan het hysterisch geschreeuw van bepaalde feministen, die al vinden dat ze “verkracht” zijn zodra een vreemde vent het heeft gewaagd naar hun tieten te kijken.

Beetje wartaal dit.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 10:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah, dus je hele verhaal over verkrachtingen en auto's in brand steken is dus lulkoek, en nou speel je hen ook nog de Zwarte Piet toe voor het feit dat een stel Friezen illegaal(!) de autosnelweg blokkeerde om hun legale(!) demonstratie tegen te houden.

Als je het niet begrijpt, dan adviseer ik je om eens een inburgeringscursus te doen om onze taal te leren.quote:

Nederland was in de afgelopen 40 jaar niet soeverein, nee?quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 18:44 schreef Wijs-aperig het volgende:
[..]
Iets wat soevereiniteit wel vaker verlangt.

Nee, dat zijn jouw eigen bangepoeperdwoorden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 18:28 schreef Wijs-aperig het volgende:
Je zegt het zelf al, hè: "'wen er maar aan dat de jouwe (door de ander) vervangen is.''

Nee.... had hij niet. Hij zat een partijtje te liegenquote:Op vrijdag 17 augustus 2018 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
Stef Blok heeft gewoon een punt...

Dat was een sarcastische opmerking van hemquote:Op vrijdag 17 augustus 2018 20:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee.... had hij niet. Hij zat een partijtje te liegen

ahhhhhquote:Op vrijdag 17 augustus 2018 20:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat was een sarcastische opmerking van hem

Lekker bij de priester op schoot.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
Boven de rivieren, is echt een heel andere wereld, andere cultuur... bibber en ril. Ik blijf lekker in het zuiden.

Zelfs daar nog niet ABN bestaat helemaal niet tenzij men bedoelt de ABN amro.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 21:14 schreef tralalala het volgende:
[..]
Lekker bij de priester op schoot.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
Boven de rivieren, is echt een heel andere wereld, andere cultuur... bibber en ril. Ik blijf lekker in het zuiden.

Hij had spijt van z'n uitspraken, dus kennelijk vond hij zelf niet dat hij een punt had.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

Je denkt dat cultuur een individuele aangelegheid is en dat je bijvoorbeeld met 10% Antwerpenaren op 90% allochtonen (50% moslims) gewoon op dezelfde wijze je cultuur kan beleven en uitdragen?quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 20:20 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, dat zijn jouw eigen bangepoeperdwoorden.
Wen er maar aan dat in dit land “vreemde” culturen náást de jouwe bestaan.
Nogmaals, de tijd van Ot en Sien is definitief voorbij.
Wen er maar aan.

Geen idee, ouwe. Door in het extreme te extrapoleren mis je trouwens weer volledig het punt dat ik maak.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 22:18 schreef Wijs-aperig het volgende:
Je denkt dat cultuur een individuele aangelegheid is en dat je bijvoorbeeld met 10% Antwerpenaren op 90% allochtonen (50% moslims) gewoon op dezelfde wijze je cultuur kan beleven en uitdragen?

Dat is geen extreme extrapolatie. Ten minste, het beleid wat ons tot zulke cijfers heeft gebracht is extreem geweest, maar de verhoudingen liggen al vast in de demografie.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 22:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Geen idee, ouwe. Door in het extreme te extrapoleren mis je trouwens weer volledig het punt dat ik maak.
Erken nu gewoon dat “jouw” cultuur niet meer de enige is in dit land. Ook al heb je het daar ver-skrie-ke-lek moeilijk mee en doet het je héul véul verdriet.
Het is een onomkeerbare verandering.

Dat denk ik ook. Die onomkeerbare verandering is ons in de jaren 80/90 wel verkocht als ‘beperkt’, ‘tijdelijk’, en van ‘niet noemenswaardige invloed op de Nederlandse maatschappij’. Wie toen een beeld van de huidige situatie schetste werd als complotdenkers verdacht gemaakt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 22:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Geen idee, ouwe. Door in het extreme te extrapoleren mis je trouwens weer volledig het punt dat ik maak.
Erken nu gewoon dat “jouw” cultuur niet meer de enige is in dit land. Ook al heb je het daar ver-skrie-ke-lek moeilijk mee en doet het je héul véul verdriet.
Het is een onomkeerbare verandering.

In principe kan dat gewoon ja.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 22:18 schreef Wijs-aperig het volgende:
[..]
Je denkt dat cultuur een individuele aangelegheid is en dat je bijvoorbeeld met 10% Antwerpenaren op 90% allochtonen (50% moslims) gewoon op dezelfde wijze je cultuur kan beleven en uitdragen?

Gewoon wel dus. Heb je wel eens in een wijk met een allochtone meerderheid gewoond? Daar kun je ook gewoon bij de AH een karbonaadje kopen en een braderie houden of een rommelmarkt met Koningsdag etc.quote:

Molenbeek is ook helemaal geen bende ofso. Iedere Brusselse kan daar gewoon over straat zonder toegescholden te worden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 22:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Gewoon wel dus. Heb je wel eens in een wijk met een allochtone meerderheid gewoond? Daar kun je ook gewoon bij de AH een karbonaadje kopen en een braderie houden of een rommelmarkt met Koningsdag etc.

Elke allochtonenbuurt is Molenbeek?quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 22:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Molenbeek is ook helemaal geen bende ofso. Iedere Brusselse kan daar gewoon over straat zonder toegescholden te worden.
Echt wel. Toch?

Negerende dat het wel of niet kunnen eten van varksensvlees niet de meest belangrijkste peiler is, is het nog altijd een allochtonen-wijk in overkoepelende stad met een betere demografische verhouding, in een land met een nog betere verhouding.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 22:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Gewoon wel dus. Heb je wel eens in een wijk met een allochtone meerderheid gewoond? Daar kun je ook gewoon bij de AH een karbonaadje kopen en een braderie houden of een rommelmarkt met Koningsdag etc.

Molenbeek ligt niet eens in Nederland manquote:Op vrijdag 17 augustus 2018 22:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Molenbeek is ook helemaal geen bende ofso. Iedere Brusselse kan daar gewoon over straat zonder toegescholden te worden.
Echt wel. Toch?

Het is sowieso opvallend dat men voor voorbeelden van falende integratie zo vaak naar het buitenland moet verwijzen. Kennelijk zijn de voorbeelden in Nederland toch iets te schaars.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 23:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Molenbeek ligt niet eens in Nederland man

Nee, het ligt niet aan zulke racistische lulkoek, het ligt eraan dat men de vrije samenleving respecteert.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 23:04 schreef Wijs-aperig het volgende:
[..]
Negerende dat het wel of niet kunnen eten van varksensvlees niet de meest belangrijkste peiler is, is het nog altijd een allochtonen-wijk in overkoepelende stad met een betere demografische verhouding, in een land met een nog betere verhouding.

Het vrije en tolerante zijn niet onafhankelijke en op zichzelf staande fenomenen. Het zijn aspecten van de overkoepelende Europese culturen die momenteel gereduceerd worden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 23:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, het ligt niet aan zulke racistische lulkoek, het ligt eraan dat men de vrije samenleving respecteert.

Blok zal nu toch complete duidelijkheid moeten gaan geven over hoe hij tegen de multiculturele samenleving aankijkt. En eerlijk gezegd weet ik niet hoe hij zich hieruit kan lullen.
 Blok zal nu toch complete duidelijkheid moeten gaan geven over hoe hij tegen de multiculturele samenleving aankijkt. En eerlijk gezegd weet ik niet hoe hij zich hieruit kan lullen.

Het zijn dingen die iedereen kan leren, ook mensen met een kleurtje.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 23:15 schreef Wijs-aperig het volgende:
[..]
Het vrije en tolerante zijn niet onafhankelijke en op zichzelf staande fenomenen. Het zijn aspecten van de overkoepelende Europese culturen die momenteel gereduceerd worden.
Waar je het racistische in ziet is mij een raadsel. Het zal wel weer lekker bekken of zo.

Wijs mij maar aan waar ik het over de kleurtjes-demografie heb gehad met je fikse aantijging, race-baitertje dat je er bent.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 23:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Het zijn dingen die iedereen kan leren, ook mensen met een kleurtje.

“demografische verhouding”.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 23:20 schreef Wijs-aperig het volgende:
[..]
Wijs mij maar aan waar ik het over de kleurtjes-demografie heb gehad met je fikse aantijging, race-baitertje dat je er bent.

Dat is toch wel iets dat me heel erg opvalt aan zowel Blok als mensen die enthousiast zijn over zijn uitspraken: dat het kennelijk heel moeilijk is om hardop te zeggen wat men ervan vindt. En dat is best raar. Als men nou werkelijk gelooft dat die standpunten houdbaar en verdedigbaar zijn, waarom draait men er dan zo omheen? Waarom dat verstoppertje spelen?quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 23:21 schreef Igen het volgende:
[..]
“demografische verhouding”.
Het is volstrekt helder wat je daarmee bedoelt: de hoeveelheid allochtonen met een kleurtje.

Het enige wat hier volstrekt helder is, is dat jij een Van Dam-esque ventje bent.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 23:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is volstrekt helder wat je daarmee bedoelt: de hoeveelheid allochtonen met een kleurtje.

quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 23:21 schreef Igen het volgende:
[..]
 Naja, niet voor iedereen. Kan ook voor hemzelf niet helder zijn natuurlijk.  https://en.wikipedia.org/wiki/Dog-whistle_politics
 Naja, niet voor iedereen. Kan ook voor hemzelf niet helder zijn natuurlijk.  https://en.wikipedia.org/wiki/Dog-whistle_politics

Van alle mogelijkheden: culturele, etnische, nationale of raciale afkomst lees meneer er de laatste in. Gewoon opdat 'racistisch' er weer tegenaan gegooid kan worden. De politiek-correct afgerichte hond.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 23:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is toch wel iets dat me heel erg opvalt aan zowel Blok als mensen die enthousiast zijn over zijn uitspraken: dat het kennelijk heel moeilijk is om hardop te zeggen wat men ervan vindt. En dat is best raar. Als men nou werkelijk gelooft dat die standpunten houdbaar en verdedigbaar zijn, waarom draait men er dan zo omheen? Waarom dat verstoppertje spelen?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |