Ik zelf? Niet een ieder zelf?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 17:40 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Is meer gevoel dan papier...
Edit: en dat bepaal jijzelf en niet een paar cognitief beperkten.
“Je” in een breder begrip.quote:
Waarom zou ik rekening moeten hebben met hun (vermeende) cultuur?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 06:50 schreef nixxx het volgende:
Wel leuk van vrij links en anderen om bijv. Marokkanen als individu aan te spreken, maar is dat dan weer niet minachtend richting hun cultuur, die toch meer op het collectief is gericht dan de westerse cultuur?
dit. Ik had liever dat hij het nog even aandikte met de waarheid. Ik ken geen enkele Nederlander die blij is als hij terecht komt in een multiculti wijk. Ik zal ook zorgen dat mijn kinder op een blanke school komen.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 16:47 schreef Voice_Over het volgende:
Waarom moet Blok zijn woorden terugnemen als hij hartstikke gelijk heeft?
Dat is heel anders als niet vreedzaam samen kunnen leven. Natuurlijk hebben multiculti wijken hun problemen. Maar we liggen niet in de loopgravenquote:Op donderdag 16 augustus 2018 18:27 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
dit. Ik had liever dat hij het nog even aandikte met de waarheid. Ik ken geen enkele Nederlander die blij is als hij terecht komt in een multiculti wijk. Ik zal ook zorgen dat mijn kinder op een blanke school komen.
Klaver maakt er weer eens een groot drama van. Blok heeft helemaal niet alle migranten weggezet als probleemgevallen. Hij heeft juist kenbaar gemaakt dat het grote plaatje qua migratie veel problemen oplevert. Dat zegt weinig over het individu, bijvoorbeeld de Turkse bakker.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 16:45 schreef Oostwoud het volgende:
Nieuwe ontwikkelingen:
Jesse Klaver eist dat Rutte afstand neemt van Blok en wil dat Rutte erkent dat de Nederlandse multiculturele samenleving geslaagd is:
https://nos.nl/artikel/22(...)uitspraken-blok.html
[ afbeelding ]
Zinnen onironisch beginnen met het woord 'en'.![]()
Blok gaat nog dieper door het stof:
https://www.ad.nl/politie(...)gn=socialsharing_web
Klaver heeft de term ' geslaagd' niet gebruikt.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 16:45 schreef Oostwoud het volgende:
wil dat Rutte erkent dat de Nederlandse multiculturele samenleving geslaagd is:
Dat deed Blok wel... door te suggereren dat zij de autochtone bevolking gaan verdrijven, en gedurende of daarna een samenleving met veel geweld te maken .quote:Op donderdag 16 augustus 2018 18:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Klaver maakt er weer eens een groot drama van. Blok heeft helemaal niet alle migranten weggezet als probleemgevallen.
Dat heeft Blok niet gesuggereerd.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 19:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat deed Blok wel... door te suggereren dat zij de autochtone bevolking gaan verdrijven, en gedurende of daarna een samenleving met veel geweld te maken .
Jesse en ik zijn kinderen van die migranten .
In ieder geval liet hij duidelijk merken dat als hij het over “mensen” had, hij daarmee niet de Nederlanders met een migratie-achtergrond bedoelde.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 19:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat heeft Blok niet gesuggereerd.
Steek je kop maar in het zand .quote:Op donderdag 16 augustus 2018 19:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat heeft Blok niet gesuggereerd.
Nee, je moet Blok duidelijk citeren als jij zulke dingen suggereert.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 19:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Steek je kop maar in het zand .
Zie je vaker bij mensen die stiekem dit soort agressie toejuichen
Blok vindt mensen met een immigratie-achergrond geen mensen?quote:Op donderdag 16 augustus 2018 19:14 schreef Igen het volgende:
[..]
In ieder geval liet hij duidelijk merken dat als hij het over “mensen” had, hij daarmee niet de Nederlanders met een migratie-achtergrond bedoelde.
Als je het letterlijk neemt... Maar dat zou flauw zijn.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 19:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Blok vindt mensen met een immigratie-achergrond geen mensen?
Dat zou pas echt nieuws zijn.
Quote het dan maar, als dat letterlijk gezegd is.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 19:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je het letterlijk neemt... Maar dat zou flauw zijn.
Daar ben ik het wel mee eens, Blok bekijkt het duidelijk vanuit zichzelf. En dat kan, maar er zitten ook duidelijke generalisaties in. Suriname is natuurlijk niet zo goed georganiseerd als Nederland, maar het is geen failed state zoals bijvoorbeeld Syrië. Ook zijn er best autochtone Nederlanders te vinden die het naar hun zin hebben in een multiculturele buurt.quote:Het geeft echter wel aan dat Nederlanders met een migratie-achtergrond er niet bij horen in zijn belevingswereld. Hij identificeert zich met blanke Nederlanders die overlast ervaren, maar de Turkse bakker is voor hem een buitenstaander. Daar woon “je” misschien naast, maar dat ben “je” niet zelf.
De multiculturele samenleving is een farce, een waanidee van naïevelingen.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 19:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Steek je kop maar in het zand .
Zie je vaker bij mensen die stiekem dit soort agressie toejuichen
Tevens een keiharde realiteit die ouwe bokken zoals jij maar niet onder ogen willen zien. De tijd van Ot en Sien is definitief voorbij, wen er maar aan voordat je eraan onderdoor gaat.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 21:32 schreef Voice_Over het volgende:
De multiculturele samenleving is een farce, een waanidee van naïevelingen.
Leuk en aardig maar het zou misschien fijn zijn als bepaalde bevolkingsgroepen zich welwillend zouden gedragen jegens de Nederlandse samenleving en niet blijven hangen in de ouderwetse cultuur die ze meebrengen uit het land van afkomst.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 22:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Tevens een keiharde realiteit die ouwe bokken zoals jij maar niet onder ogen willen zien. De tijd van Ot en Sien is definitief voorbij, wen er maar aan voordat je eraan onderdoor gaat.
Nederlandse 'cultuur' lol. Toonbeeld van beschaving wil je zeggen?quote:Op donderdag 16 augustus 2018 22:35 schreef Asphyx het volgende:
[..]
Leuk en aardig maar het zou misschien fijn zijn als bepaalde bevolkingsgroepen zich welwillend zouden gedragen jegens de Nederlandse samenleving en niet blijven hangen in de ouderwetse cultuur die ze meebrengen uit het land van afkomst.
Kennelijk moet deze zomer-fophef nog even kunstmatig gerekt worden.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 22:07 schreef Bocaj het volgende:
Net in nieuwsuur was Klaver ook weer... begint een vervelend mannetje te worden!
Niets is goed voor hem... Ook spijt van Blok is niet genoeg....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |