volgens mij zet het niet zoveel zoden aan de dijk als je een stapel boterhammen met beleg A gaat vervangen met zelfde stapel boterhammen met beleg B. Tenzij je nu witbrood met zoet beleg eet want dan ga je denk ik wel winst boeken met volkorenbrood met oude kaas.quote:Op maandag 25 februari 2019 17:11 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat heb ik in het verleden al eens gedaan; mijn ervaring is dat ze met zo'n standaard lijstje komt.
Waar bijvoorbeeld links onder elkaar productgroepen genoemd worden; rundvlees, varkensvlees, lamsvlees, kip en vleeswaren en dan van links naar rechts drie kolommen waar in van alles genoemd wordt verdeeld in de categorie : bij voorkeur, middenweg en bij uitzondering.
En een overzichtje met wat precies magere belegsoorten zijn.
Welke regio zit je? Ik wil wel even voor je zoeken of ik wat kan vinden.quote:Op maandag 25 februari 2019 17:20 schreef Vonkenboer het volgende:
[..].
Nee, dát is eenvoudig in deze regio.
Als hij hem eenmaal heeft praat hij (hopelijk) wel anders. Ik had datzelfde gevoel en heb het ook bij mijn vader gezien. Willen echt niet meer anders...quote:Op vrijdag 1 maart 2019 06:39 schreef Koettie het volgende:
Ze begon ook over een pomp, dat het toch wel handig is voor inzicht, maar hoewel het vorige keer leek dat m'n vader ervoor open stond was dat nu geen optie meer voor hem.
Ik hoop dat de internist er op aanstuurt maar dan zien we dan wel.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 06:49 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Als hij hem eenmaal heeft praat hij (hopelijk) wel anders. Ik had datzelfde gevoel en heb het ook bij mijn vader gezien. Willen echt niet meer anders...
Ander onderwerp:
Ik kwam er gisteren achter toen ik mijn sensor van mijn Freestyle libre moest vervangen dat ze op waren en ben nu weer aan het bloedprikken... Wat voelt dat hopeloos ouderwets als je de fsl gewend bent zeg...
Hopelijk blijft hij er voor open staan!quote:Op vrijdag 1 maart 2019 06:39 schreef Koettie het volgende:
Was een beetje een dramatische maand maar ik denk dat het voor m'n pa wel nodig was om zo diep te gaan. Heb het idee dat hij wakker geschud is en nu durft toe te geven dat het idd niet lekker gaat en hij wel open staat voor nieuwe informatie en advies.
...
To be continued! Thanks voor alle adviezen en inzicht in diabetes!
Ai, die pijn ken ik - vorig jaar doordat ze even niet konden leverenquote:Op vrijdag 1 maart 2019 06:49 schreef zatoichi het volgende:
Ik kwam er gisteren achter toen ik mijn sensor van mijn Freestyle libre moest vervangen dat ze op waren en ben nu weer aan het bloedprikken... Wat voelt dat hopeloos ouderwets als je de fsl gewend bent zeg...
Ik had het doosje waarin de meter zat in dezelfde la zitten en had die aangezien voor de laatste sensor... Die staat dus nu op een andere plek!quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:36 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Ai, die pijn ken ik - vorig jaar doordat ze even niet konden leveren. Heb zelf mijn doosjes sensoren in het zicht staan op een plank in de keuken, zodat ik dagelijks meerdere keren per dag zie hoeveel er nog staan. Sowieso, zodra ik de één na laatste aanbreek, bestel ik altijd nieuwe. Dan heb ik hoe dan ook wat speling en kom ik nooit in zo'n situatie terecht.
Bedoelt ze dan een pomp met cgm (continue meter)? Want anders is er nog weinig inzicht.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 06:39 schreef Koettie het volgende:
Ze begon ook over een pomp, dat het toch wel handig is voor inzicht, maar hoewel het vorige keer leek dat m'n vader ervoor open stond was dat nu geen optie meer voor hem.
Hel. Goed blijven drinken he! En eventueel even contact met je dvk opnemen als je waardes toch te slecht worden (weet niet of ze bij jou ook 24/7 belservice hebben, ik kan altijd bellen, ook bij twijfel).quote:
Ik weet inmiddels aardig wat ik moet doen, maar helaas vergeet ik het vaak even gelijk goed toe te passen. Drinken en eten is retebelangrijk. Ook al kots ik het uit. En ook de gevoeligheid voor insuline wordt minder. Ik moest gisteren driemaal de gebruikelijke hoeveelheid spuiten voordat er wat gebeurde. Gelukkig weet ik het met de fsl wel, voorheen zou ik toch minder vaak gemeten hebben.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 22:39 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Hel. Goed blijven drinken he! En eventueel even contact met je dvk opnemen als je waardes toch te slecht worden (weet niet of ze bij jou ook 24/7 belservice hebben, ik kan altijd bellen, ook bij twijfel).
Ja is normaal. Soms wel, soms geen afwijking. En soms nog wel grotere afwijkingen, vooral bij hogere waardes, hoewel ze dan soms ook exact gelijk zijn. Ik heb soms wel eens ene hand 12 en andere hand 8.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:31 schreef automatic_ het volgende:
Even een vraagje... Ik heb net geprikt en dacht; laat ik eens twee vingers doen.
Links ringvinger; 8.5
Rechts wijsvinger; 7.2
Is dat 'normaal'? Ik vind het nogal een verschil
Dat is natuurlijk geen regel maar meer een tip om pijn te voorkomen. Als je je wijsvinger minder gebruikt of hij heelt snel dan maakt dat geen drol uit.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:39 schreef NedKelly het volgende:
Mij is trouwens geleerd geen wijsvinger te doen. Alleen middel- en ringvinger. Ivm het stukmaken van de huid en dat je wijsvinger veel gebruikt voor andere dingen.
Hoe gaat het nu?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 06:39 schreef Koettie het volgende:
To be continued! Thanks voor alle adviezen en inzicht in diabetes!
Thanks voor het vragen.quote:Op woensdag 6 maart 2019 23:18 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen regel maar meer een tip om pijn te voorkomen. Als je je wijsvinger minder gebruikt of hij heelt snel dan maakt dat geen drol uit.[..]
Hoe gaat het nu?
Dat is normaal. Ook in je bloed is je suikerspiegel niet homogeenquote:Op woensdag 6 maart 2019 21:31 schreef automatic_ het volgende:
Even een vraagje... Ik heb net geprikt en dacht; laat ik eens twee vingers doen.
Links ringvinger; 8.5
Rechts wijsvinger; 7.2
Is dat 'normaal'? Ik vind het nogal een verschil
Krijg je alleen een nieuwe pancreas of dubbele operatie met ook nier? Spannend hoor!quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:42 schreef twiFight het volgende:
Die kunstpancreas klinkt hoopvol. Helaas weet nederland dat wel te verneuken hoor, maak je geen zorgen. Hij kan beter naar america gaan en daar de klinische testen doen. Dan ben je sneller op de markt.
Ik krijg eerst nog een nieuwe echte pancreasKijken hoe lang die heel blijft...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |