abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180701917
Het laatste woord over Blok blijkt nog niet gezegd:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)p-stef-blok-a1610711
https://www.rd.nl/subscription-required-7.133?aId=1.1502532

quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Omkering van de bewijslast. Bewijs maar dat Europa eeuwenlang in oorlog leeft met de islam.
Als je alle oorlogen in Europa optelt...

2e Wereldoorlog. Duitsland/Nazisme tegen communisme/jodendom.
Tiendaagse Veldtocht: Nederland tegen België
Talloze oorlogen tussen Nederland en Engeland (op zee)
Napoleon: Frankrijk tegen Engeland/Nederland/Duitsland etc.

80-jarige oorlog: Spanje tegen Nederland etc

Enfin: je kunt tal van oorlogen opnoemen. Tot en met allerlei burgeroorlogen en Hoekse en Kabeljauwse Twisten.
Nee hoor, jij keert de bewijslast nu juist om door mijn vraag te negeren. Dat er oorlogen tussen Europese landen zijn geweest sluit niet uit dat er oorlogen geweest tussen Europa en islam of andere culturen.

Uit de NRC:
quote:
De uitspraken van Stef Blok over multiculturele samenlevingen („noem een voorbeeld [..] waar een vreedzaam samenlevingsverband is, ik ken hem niet”) schokten politici, sociale dienstverleners en journalisten. Dat zelfs Blok, de VVD’er die bij zijn aantreden in maart nog gekarakteriseerd werd als ‘saai en oerdegelijk’, zó rechtspopulistisch uit de hoek kon komen, droeg zeker bij aan die schok. Stef Blok liet zich dus veel te negatief uit over de multiculturele samenleving. Foutief zelfs, meenden zelfbenoemde factcheckers. Maar waarom draait niemand het eens om? Waarom hoeft links nooit te verklaren wat er dan zo positief is aan de multiculturele samenleving? Wat heeft de komst van niet-westerse migranten ons dan voor goeds gebracht?

(...)

Critici en ‘factcheckers’ interpreteren Bloks woorden overigens wel heel nauw. De VVD’er stelde dat hij geen „vreedzaam” multicultureel samenlevingsverband kent en zou daarmee fout zitten. Suriname („failed state”) zou volgens Bloks critici juist toonbeeld van zo’n vreedzame multiculturele samenleving zijn. En Nederland ook. Ja, vreedzaam in de zin van: geen oorlog. Maar niemand kan toch ontkennen dat er al decennia sprake is van ernstige culturele en etnische spanningen waarvan zonder de komst van niet-westerse migranten geen sprake zou zijn? Een soortgelijke conclusie trok de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid nog in mei. Ik citeer de bespreking in NRC: „Als wijken diverser worden, voelen mensen zich onveiliger en neemt sociale samenhang af. Ook is de kans groter dat ze een delict plegen.” Wie ‘vreedzaam’ definieert als kalm, rustig en wars van ruzie, kan niet ontkennen dat Stef Blok gewoon gelijk heeft. Overal leidt de multiculturele samenleving tot spanning. Bovendien; juist links heeft het over ‘groepen die tegenover elkaar staan’.

(...)

Zo hypocriet allemaal! Als er iets positiefs over de multiculturele samenleving valt te vertellen (zoals het winnen van het WK door een divers elftal) dan worden linkse mensen hitsig. Dan benoemen ze diversiteit als succesfactor. Slaan migranten vervolgens aan het plunderen, dan gaat het ineens om zomaar ‘mannen’. De opiniemakers, journalisten en politici die geen gelegenheid onbenut laten om de vermeende schaduwzijden van de Nederlandse cultuur te benadrukken (slavernijverleden, zwarte piet), zijn toevallig ook altijd degenen die andere culturen en in het bijzonder het multiculturalisme beschermen tegen kritiek. De werkelijke schade van deze affaire is daarom: gewone burgers zullen zich voortaan driemaal bedenken voor ze iets zeggen wat op hetzelfde neerkomt als wat Blok vertelde. Het is deze publieke executie die angst zaait, niet de woorden van de minister.

Jammer dat Blok uit politiek lijfsbehoud zo razendsnel afstand nam van zijn uitspraken. Hoe ongelukkig hij zijn gedachten in die uitgelekte video ook de vrije loop liet, iedereen zag: wat de minister tegenover dat gezelschap zegt, meent hij wel, ook al was het prikkelend bedoeld. Zo’n rede kun je niet zomaar terugtrekken. Dat maakt je ongeloofwaardig. Er zat namelijk geen woord Spaans bij.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180702431
Uistekende column van Ronald Buijt in NRC idd.
pi_180703238
Blokgod
pi_180704477
De column klopt inderdaad als een bus, ik snap ook niet waarom men zo stug blijft volhouden dat de multiculturele samenleving een groot succes is. Zelfs Amsterdam waar men zo prat gaat op "180 nationaliteiten", ja da's allemaal leuk en aardig maar in mijn wijk zie ik vrijwel alleen maar blanke nederlanders, als ik buiten de ring naar west ga zie ik vrijwel alleen maar marokkanen, als ik naar de rand van oost ga vrijwel alleen maar turken en in zuid-oost vrijwel alleen maar surinamers/antillianen en mensen uit andere vormalige koloniën. Het is het voorbeeld van segregatie, niet het voorbeeld van een "succesvolle multiculturele samenleving"
Sterker nog, als het zo ontzettend goed was gegaan, waarom moest de gemeente dan ingrijpen en van bovenaf dwingen dat scholen gemengd door leerlingen te plaatsen op scholen ipv vrije schoolkeuze? Oh ja, omdat je volledig blanke en volledig zwarte scholen had, want zo multicultureel.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 20:12:59 #5
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180704548
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:09 schreef Harlon het volgende:
De column klopt inderdaad als een bus, ik snap ook niet waarom men zo stug blijft volhouden dat de multiculturele samenleving een groot succes is. Zelfs Amsterdam waar men zo prat gaat op "180 nationaliteiten", ja da's allemaal leuk en aardig maar in mijn wijk zie ik vrijwel alleen maar blanke nederlanders, als ik buiten de ring naar west ga zie ik vrijwel alleen maar marokkanen, als ik naar de rand van oost ga vrijwel alleen maar turken en in zuid-oost vrijwel alleen maar surinamers/antillianen en mensen uit andere vormalige koloniën. Het is het voorbeeld van segregatie, niet het voorbeeld van een "succesvolle multiculturele samenleving"
Sterker nog, als het zo ontzettend goed was gegaan, waarom moest de gemeente dan ingrijpen en van bovenaf dwingen dat scholen gemengd door leerlingen te plaatsen op scholen ipv vrije schoolkeuze? Oh ja, omdat je volledig blanke en volledig zwarte scholen had, want zo multicultureel.
Ja, maar nu kunnen we genieten van kebab op iedere straathoek in de stad.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 24 juli 2018 @ 20:15:59 #6
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180704598
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:31 schreef Piles het volgende:
Uistekende column van Ronald Buijt in NRC idd.
Gezien het soort lezer van het nrc, zal hij nu wel ergens gekielhaald zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180705136
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gezien het soort lezer van het nrc, zal hij nu wel ergens gekielhaald zijn.
Als ik laatst de reacties op de hoofddoekcolumninste zag, valt dat misschien wel mee :P
pi_180705384
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:31 schreef Piles het volgende:
Ronald Buijt
Gemeenteraadslid van leefbaar Nederland in Rotterdam?

Zou gek zijn dat-ie met iets anders kwam, denk ik.

Geeft alleen aan dat NRC niet zo eenzijdig is als menigeen denkt dan.

quote:
Critici en 'factcheckers' interpreteren Bloks woorden overigens wel heel nauw.
Nou juist niet, hij heeft het over NL vooral, Blok nam even de hele wereldgeschiedenis en de hele wereld mee... :{.
I´m back.
pi_180705459
quote:
Zo hypocriet allemaal! Als er iets positiefs over de multiculturele samenleving valt te vertellen (zoals het winnen van het WK door een divers elftal) dan worden linkse mensen hitsig. Dan benoemen ze diversiteit als succesfactor. Slaan migranten vervolgens aan het plunderen, dan gaat het ineens om zomaar ‘mannen’.
Dat riep ik vorige week nog. :P hetzelfde met een voorbeeld wat ik deze maand al meermaals herhaald heb. Marokkanen die wonen/geboren zijn in Nederland zijn tijdens het WK voetbal Nederlandse-Marokkanen of Marokkaanse-Nederlanders. We zijn er tijdens het WK mee dood gegooid. Maar zodra ze zich misdragen worden ze gekenmerkt als "Nederlanders". In mij ogen hoort dat bij het hersenspoelen van de burgers, trucjes die ze uithalen om de burgers positieve signalen te laten associëren aan Marokkanen en bij negatieve signalen uit dezelfde bevolkingsgroep het opeens over Nederlanders hebben. De NPO/NOS gebruikt die trucjes vaker ook als het gaat over bijvoorbeeld Trump en Wilders. Dit land wordt gegijzeld door politieke correctheid en het deugvolk kruipt over elkaar heen om maar te bewijzen dat ze deugen en niet deugers voor racist kunnen uitmaken.

Blok heeft gewoon gelijk gehad, de signalen zijn al jaren zichtbaar, de "onderbuik" voorspellingen van de "racisten" komen keer op keer uit en de deugers kunnen niets anders dan terugvallen op het demoniseren van de "racisten" of zodra een discussie gaat over de probleem van een bepaalde bevolkingsgroep meteen het extreme opzoeken door opmerkingen te maken als "dus moeten we alle moslims maar het land uitzetten". Allemaal zodat ze in hun idealistische bubbel kunnen blijven leven waarin zij overtuigd zijn van hun eigen gelijk. Zwart/wit denken in mij ogen, ook al zo hypocriet omdat ze daar de "racisten" continue van beschuldigen, maar ja dit zijn niet de enige voorbeelden van hypocrisie in die kliek.
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 21:23:01 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180705970
Blok heeft geen gelijk, hij gooit twee problemen op 1 hoop

het al dan niet falen van de multiculturele samenleving en het al dan niet succcesvol integreren van die culturen zijn twee verschillende dingen

de multiculturele samenleving werkt gewoon, we moeten diegenen die er niet mee kunnen werken alleen minder ruimte geven en dat kan allemaal prima binnen de huidige wetgeving alleen is de huidige generatie politici nogal slappe hap, daardoor zie je de boel uit de hand lopen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180705987
quote:
Ik woon in Nieuw-West op de rand van goede/slechte wijken. Er was hier een buurtbijeenkomst georganiseerd om te praten over de buurt en hoe het veiliger kan enzo. Overal in de buurt waren folders uitgedeeld en opgehangen, in Nederlands, Turks en Arabisch. Uiteindelijk waren er 40 mensen op die avond waaronder 1 Surinaamse, 1 Marokkaanse en 38 autochtonen :') :D
pi_180706007
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Blok heeft gewoon gelijk gehad,
Wat nou.... hij beweert dat er geen multiculturele samenleving is waar de autochtone bevolking leeft.
Kent hij Nederland dan niet ?
Wat nou... hij beweert dat er geen multiculturele samenleving is waar mensen van diverse afkomsten vreedzaam samenleven
Kent hij Nederland dan niet ?

Ok... hij was nog zo realistisch achteraf om te erkennen dat hij kletste.
Jij bent dus niet zo realistisch.
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 21:28:18 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180706085
hij vond het gewoon jammer dat het is opgenomen, meer niet

wieberen die flapdrol
pi_180706267
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:23 schreef sp3c het volgende:
Blok heeft geen gelijk, hij gooit twee problemen op 1 hoop

het al dan niet falen van de multiculturele samenleving en het al dan niet succcesvol integreren van die culturen zijn twee verschillende dingen

de multiculturele samenleving werkt gewoon, we moeten diegenen die er niet mee kunnen werken alleen minder ruimte geven en dat kan allemaal prima binnen de huidige wetgeving alleen is de huidige generatie politici nogal slappe hap, daardoor zie je de boel uit de hand lopen
Zeg je het ook lekker omfloerst. Gaat natuurlijk om of islam te incorporeren valt in een seculiere liberaal-democratisch bestel hè. Uiteindelijk.
Ik heb bijna geen twijfel, of gewoon geen, over andere culturen namelijk.
I´m back.
pi_180706510
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zeg je het ook lekker omfloerst. Gaat natuurlijk om of islam te incorporeren valt in een seculiere liberaal-democratisch bestel hè. Uiteindelijk.
Eén van de grootste twee probleemgroepen in Nederland zijn de Antillianen en dat zijn helemaal geen moslims.
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 21:50:44 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180706555
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

mja ik denk niet dat Islam het probleem is maar de landen/culturen waar de meeste islamieten vandaan komen, als je een moslim uit pak hem beet Indonesie haalt dan zal dat gemiddeld minder problemen veroorzaken dan een uit Somalie

Syrie zelfde verhaal, heel hun leven roepen ze dood aan het westen, vervolgens beginnen ze met zichzelf te vechten en halen we ze hierheen ... want klinkt dat ff als een goed idee _O-
pi_180706917
quote:

Het gaat wat mij betreft juist niet om crimineel gedrag, maar om de cultuur die wel binnen de wet past, maar niet lekker samengaat.
En dat is heel lastig concreet te maken en te meten, dus kun je daar lastig objectief onderzoek naar doen. Maar die veroorzaakt m.i. wel de afstand dus 2 culturen, en voelt als de mislukking van de multiculturele samenleving.
pi_180707340
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:06 schreef Piles het volgende:

[..]

Het gaat wat mij betreft juist niet om crimineel gedrag, maar om de cultuur die wel binnen de wet past, maar niet lekker samengaat.

Het zijn mensen die met elkaar omgaan. Culturen zijn abstracties.
Mensen van diverse herkomsten kunnen zeker wel met elkaar omgaan.... op school. werk, in familieverband. En waar er spanningen zijn, zijn er oplossingen.
Men hoeft niet persé de beste vrienden te zijn, als men elkaar maar in de waarde laat en gewoon een rustig eigen leventje leid..... bijv wbt collega's en buren
pi_180707480
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:23 schreef Bluesdude het volgende:
als men elkaar maar in de waarde laat en gewoon een rustig eigen leventje leid.....
En dat is dus heel lastig als men verschillende waarden heeft 8)7

Leuk dat je een 'rustig leventje' noemt trouwens. Voor mij is dat niet s avonds tot 12 uur op straat zitten en toeterend vertrekken, voor m'n Turkse overbuurman blijkbaar wel. En zo zijn er legio voorbeelden natuurlijk.
pi_180707484
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het zijn mensen die met elkaar omgaan. Culturen zijn abstracties.
Mensen van diverse herkomsten kunnen zeker wel met elkaar omgaan.... op school. werk, in familieverband. En waar er spanningen zijn, zijn er oplossingen.
Men hoeft niet persé de beste vrienden te zijn, als men elkaar maar in de waarde laat en gewoon een rustig eigen leventje leid..... bijv wbt collega's en buren
Culturen zijn abstracties _O- Totaal geen invloed nee... Mensen vinden dat ook prima als je die cultuur gewoon negeert doorgaans inderdaad.
pi_180708566
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

mja ik denk niet dat Islam het probleem is maar de landen/culturen waar de meeste islamieten vandaan komen, als je een moslim uit pak hem beet Indonesie haalt dan zal dat gemiddeld minder problemen veroorzaken dan een uit Somalie

Syrie zelfde verhaal, heel hun leven roepen ze dood aan het westen, vervolgens beginnen ze met zichzelf te vechten en halen we ze hierheen ... want klinkt dat ff als een goed idee _O-
Ja, zij bij opgemerkt dat mensen uit Indonesië dan vaak christen zijn. In het verleden althans.
I´m back.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:25:08 #22
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180709032
quote:

de multiculturele samenleving werkt gewoon,
O ja? Heb je daar bewijs van?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:27:28 #23
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180709111
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:50 schreef sp3c het volgende:

https://www.nemokennislin(...)flict-in-indonesie/
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180711099
quote:
ik snap ook niet waarom men zo stug blijft volhouden dat de multiculturele samenleving een groot succes is.
Fransman, Jood, moslim en Surinamer die de huidige nummer 1 in NL hebben geen succes?
In het Nederlands ook nog

pi_180711105
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:23 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Uiteindelijk waren er 40 mensen op die avond waaronder 1 Surinaamse, 1 Marokkaanse en 38 autochtonen :') :D
Heel verstandig van die wegblijvers?
Die hebben wel;iets beters te doen en weten wsl dat dat soort bijeenkomsten niets opleveren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')