abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180660100

Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.

groeten

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #1 Voor al je kleine en grote vragen

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #2 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
Bitonic
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com
CryptoGraffiti.info

Crypto koersen
Coinmarketcap.com - CryptoCurrency Market Capitalizations
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin (Bitcoin.org / Bitcoin aanhangers)
/r/btc (Bitcoin.com / Bitcoin Cash aanhangers)

Bitcoin resources (websites)

Bitcoin en belastingaangifte

Bitcoins als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoins en andere cryptovaluta wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro’s) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw ‘coins’ op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw currencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw cryptovaluta in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

Starten met het kopen van Bitcoin of Altcoins
- Open een account op bijv Binance.(Zie hierboven)
- Bij de tab 'Deposits/withdrawals' kies je 'Deposit' bij Ether. Kopieer het wallet-adres.
- Koop Ether (bijvoorbeeld bij BTC-direct of Bitonic). Verzend het naar het adres van Binance. Betaal met iDeal.
- Na de verwerkingstijd (meestal 20-30 min) staat je saldo in Ether op Binance. Via de Exchanges kan je Ether kopen/verkopen voor andere Crypto.
(Elke transactie -dus koop/verkoop van crypto op Binance- kost je 0,1% van de transactiesom aan fee. Lagere fee (0,05%) is mogelijk als je BNB-crypto gekocht hebt. In dat geval gaan deze fees direct van je BNB-saldo af.)

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.
Lambo of Rekt
pi_180660385
Lees net de reacties terug.

Het Wiet olie verhaal met THC is in Nederland ook verboden. Het bevat meer dan 15% thc gehalte en wordt dus gezien als harddrugs. 10 ML wiet olie wordt in Nederland op papier zwaarder gerekend dan een grammetje wit... Op papier he, een beetje rechter in Nederland die laat je gewoon gaan en neemt de zaak niet in behandeling.

Verder heb ik het niet zo op die CBD olie, in elk geval die olie die je gewoon bij de drogist kan kopen. Dat is vaak gemaakt van industriële hennep ( waar ze touw en andere shit van maken. ), of te wel van de mannelijke plant die een veel mindere helende werking heeft. Vandaar dat ik ook eerder THC olie aanraad dan CBD.

Hoe kan je aan THC olie komen? Via via...

OKe, coins, moon???!!!!
pi_180660618
En welke BMW gaat het worden?
pi_180660687
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:57 schreef noobcrypto het volgende:
Lees net de reacties terug.

Het Wiet olie verhaal met THC is in Nederland ook verboden. Het bevat meer dan 15% thc gehalte en wordt dus gezien als harddrugs. 10 ML wiet olie wordt in Nederland op papier zwaarder gerekend dan een grammetje wit... Op papier he, een beetje rechter in Nederland die laat je gewoon gaan en neemt de zaak niet in behandeling.

Verder heb ik het niet zo op die CBD olie, in elk geval die olie die je gewoon bij de drogist kan kopen. Dat is vaak gemaakt van industriële hennep ( waar ze touw en andere shit van maken. ), of te wel van de mannelijke plant die een veel mindere helende werking heeft. Vandaar dat ik ook eerder THC olie aanraad dan CBD.

Hoe kan je aan THC olie komen? Via via...

OKe, coins, moon???!!!!
Bij RoyalQueenSeeds kan je gewoon goeie CBD olie kopen hoor.
pi_180661145
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 21:13 schreef illusions het volgende:

[..]

Bij RoyalQueenSeeds kan je gewoon goeie CBD olie kopen hoor.
Het blijven mannetjes planten waarvan het gemaakt is. Anders is het niet legaal in Nederland.
Heel misschien dat ze via Beskocam regelen van medische wiet. Maar dan nog, ik vind het niks vergeleken met olie wat van echte goede vrouwtjes komen :)
pi_180661308
Zou best kunnen hoor, ik gebruik het zelf niet. Ben wel van plan om ermee te beginnen, maar als er 10% op staat, zal het toch wel 10% zijn neem ik aan. Maat van me heeft een growshop en is echt zo'n kweker van de oude stempel en die zweert erbij.
pi_180661488
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 21:38 schreef illusions het volgende:
Zou best kunnen hoor, ik gebruik het zelf niet. Ben wel van plan om ermee te beginnen, maar als er 10% op staat, zal het toch wel 10% zijn neem ik aan. Maat van me heeft een growshop en is echt zo'n kweker van de oude stempel en die zweert erbij.
In nederland is het gewoon heel lastig omdat het toch illegaal blijtt.

Hetzelfde als je wiet testen etc, het is heel lastig om te zeggen hier zit zoveel % dat in en hier zoveel dat in. Dat wordt een beetje geschat op basis van de geschiedenis van een plant etc etc.
Verder wordt elk wietje en zeker in Nederland op 100-den verschillende manier gekweekt wat ook elke x een andere resultaat mee brengt.

Niet iedereen haalt dezelfde percentages etc etc.

Plus in Nederland wordt er voornamelijk onder HPS gekweekt. Daar zit geen blauwe kleur licht in verwerkt en zo heel wat meer van dat soort technische geleuter ;p

Ik ken ook genoeg mensen om mij heen die zweren bij die olie.
Een vriend van mij had een hele grote kale plek op zijn hoofd. Hij zei altijd, ja stress.. Nu gebruikt hij die olie ( thc ) en rookt geen sigaretten meer. Ik zweer het je, hij heeft daar gewoon weer haar. Gemillimeterd want dat is zijn model, maar het is gewoon net als de rest.. Heel apart..

Het is gewoon een nadeel dat het illegaal is, daardoor investeren grote bedrijven er geen tijd en geld in om echt gedegen onderzoeken te doen naar wietplanten. Het loont niet, want je kan niks doen met je resultaten.

Maar ach we dwalen af.. En met dit soort dingen ook, ook omdat het illegaal is, kan je weinig met bewijzen aan komen.
pi_180661714
quote:
10s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:40 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Is die BMW al onderweg, krijg ik eerset het schaalmodel? of eerst de ekte :7
Stuur mij maar een berichtje in het nieuwe jaar.
pi_180661768
Wen moon?
pi_180662112
moon incoming!!! 3, 2, 1...
pi_180662159
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 22:16 schreef iloveshitcoins het volgende:
moon incoming!!! 3, 2, 1...
pi_180662279
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_180662473
pi_180662500
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 22:31 schreef chroestjov het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_180662904
MOON!!!!! _O_
pi_180662946
DAAR GAAN WE!!! *O*
pi_180662965
10K INCOMING
pi_180663522
here we go mofo's±!!!
pi_180663559
Haha fuck, ik gelijk die delta app opstarten, dacht dat we ff mega gestegen waren. :')
Vakman pur sang
pi_180663584
BMW shizzle alles !
Lambo of Rekt
pi_180663589
quote:
10s.gif Op zondag 22 juli 2018 21:59 schreef BadVlad het volgende:

[..]

Stuur mij maar een berichtje in het nieuwe jaar.
Die fix jij wel ff bij sunny toch :7
Lambo of Rekt
pi_180663676
oh shit
  zondag 22 juli 2018 @ 23:22:34 #24
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_180663686
VeChain X-node hodlers kunnen ca. 2% bonus VETjes krijgen door voor 27 juli te binden met de mobiele wallet.
  zondag 22 juli 2018 @ 23:28:57 #25
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_180663826
Jinxed it
pi_180663872
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 23:21 schreef iloveshitcoins het volgende:
oh shit
pi_180664009
Jinx weer dit. Doe eens niet.
pi_180664021
quote:
10s.gif Op zondag 22 juli 2018 23:17 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Die fix jij wel ff bij sunny toch :7
Sixt toch?
pi_180664617
Reversed moon! Hahajajajahahaaa!
Vakman pur sang
pi_180664719
wat een fucking DUMPPPPPPPPPPP
Lambo of Rekt
pi_180664820
Het is chaos op het kantoor van Lamborghini, ze hebben te weinig personeel om alle geannuleerde orders te verwerken.
pi_180664906
ah sexbierum is wakker geworden !
pi_180664912
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 23:22 schreef leolinedance het volgende:
VeChain X-node hodlers kunnen ca. 2% bonus VETjes krijgen door voor 27 juli te binden met de mobiele wallet.
2% van rekt is nog steeds rekt.
pi_180664919
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 00:23 schreef illusions het volgende:

[..]

we gaan rekter dan rekt
Lambo of Rekt
  maandag 23 juli 2018 @ 00:30:38 #35
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_180664990
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 00:23 schreef illusions het volgende:

[..]

Het is allemaal kut ja, maar eind van de zomer staan we op de maan _O_
pi_180665138
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 00:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het is allemaal kut ja, maar eind van de zomer staan we op de maan _O_
_O_ moeeeeeeehoehoehoehoen
Lambo of Rekt
  maandag 23 juli 2018 @ 00:51:40 #37
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_180665198
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 00:46 schreef EggsTC het volgende:

[..]

_O_ moeeeeeeehoehoehoehoen
Bolling in het broekje als ik daar nu alleen al aan denk!
pi_180665225
Iemand hier gebruikte toch een bot, welke? Iemand nog aanraders?

Ben dat traden een beetje spuugzat aan het worden, het is een combinatie van echt dood en doodsaai en niet kunnen slapen. :P
pi_180665298
VEN gaat extreem moen, en SEAL gaat voorbij mars.
Lambo of Rekt
pi_180665367
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 00:54 schreef illusions het volgende:
Iemand hier gebruikte toch een bot, welke? Iemand nog aanraders?

Ben dat traden een beetje spuugzat aan het worden, het is een combinatie van echt dood en doodsaai en niet kunnen slapen. :P
Hoor ze wel eens praten over een Gekko bot?

Btw, beter gaan die coins omhoog dan kan ik weer hoeren neuken nooit meer werken.
Een vaste scharrel is goedkoper dan een hoer maar oh wat een gezeik.

Moest ik ff kwijt ;d
pi_180665393
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 01:11 schreef noobcrypto het volgende:
niet altijd.
Lambo of Rekt
pi_180665394
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 01:11 schreef noobcrypto het volgende:

[..]

Hoor ze wel eens praten over een Gekko bot?

Btw, beter gaan die coins omhoog dan kan ik weer hoeren neuken nooit meer werken.

Moest ik ff kwijt ;d
Die scharrel wil op een gegeven moment cadeautjes plus elke kut heeft een prijs en bijbehorend gezeik, hoeren zijn sowieso goedkoper en handiger.

[ Bericht 1% gewijzigd door Evenstar op 23-07-2018 02:18:16 ]
pi_180665482
Geld is gelukkig het probleem nog niet, maar de tering, het gezeik gewoon... Laat mij met rust
pi_180665492
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 01:27 schreef noobcrypto het volgende:
Geld is gelukkig het probleem nog niet, maar de tering, het gezeik gewoon... Laat mij met rust
Geld is geen probleem meer met die assets van jou idd.
Lambo of Rekt
pi_180665537
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 01:27 schreef noobcrypto het volgende:
Zeg ik toch. :P Elk kutje heeft z'n prijs, ook al is die niet in geld uit te drukken. :P
pi_180665564
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 01:35 schreef illusions het volgende:

[..]

Zeg ik toch. :P Elk kutje heeft z'n prijs, ook al is die niet in geld uit te drukken. :P
Ik wou dat oplossing geld was. Dat ik nu kon zeggen hier heb je 250 eurie, ga morgen de stad in, doe wat leuks. Maar kap nu gewoon met zeuren!

Adem in adem uit, ik rook me de tering maar ik word gewoon niet stoned omdat ik gek word van het gezeik zelfs junkies zeuren niet zo lang door man man ;p
pi_180665581
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 01:39 schreef noobcrypto het volgende:

[..]

Ik wou dat oplossing geld was. Dat ik nu kon zeggen hier heb je 250 eurie, ga morgen de stad in, doe wat leuks. Maar kap nu gewoon met zeuren!

Adem in adem uit, ik rook me de tering maar ik word gewoon niet stoned omdat ik gek word van het gezeik zelfs junkies zeuren niet zo lang door man man ;p
Dikke amnesia roken.
Lambo of Rekt
pi_180665582
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 01:39 schreef noobcrypto het volgende:

[..]

Nou jij kan er ook wat van. _O-

Daarom is geld wel de oplossing, gewoon hoeren neuken.
pi_180665586
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 01:42 schreef illusions het volgende:

[..]

Nou jij kan er ook wat van. _O-

Daarom is geld wel de oplossing, gewoon hoeren neuken.
True maar daarvoor moeten we hier eerst moon gaan. Of jij moet een mooie loods over hebben voor mij :D
pi_180665592
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 01:42 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dikke amnesia roken.
Die rook ik juist inderdaad, rook standaard haze, hou van die smaak.
pi_180665602
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 01:44 schreef noobcrypto het volgende:

[..]

Die rook ik juist inderdaad, rook standaard haze, hou van die smaak.
Als je dan niet stoned wordt zijn er 2 mogelijkheden;
A) je rookt teveel
B) het is kutkwaliteit
Lambo of Rekt
pi_180665615
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 01:46 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Als je dan niet stoned wordt zijn er 2 mogelijkheden;
A) je rookt teveel
B) het is kutkwaliteit
ik zeg niks :D

Hoe lijkt het met Seal, werken ze al samen met addidas?
pi_180665676
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 01:48 schreef noobcrypto het volgende:

[..]

ik zeg niks :D

Hoe lijkt het met Seal, werken ze al samen met addidas?
Seal gaat moehoehoehoen
Lambo of Rekt
pi_180665716
Seal is bezig met Addidas. Hoorde ik via via. Maar ja, ik kan wel zoveel zeggen.

Maar goed, ik ga maar aan de goedmaak sex, dat is dan wel weer leuk, :D
pi_180665951
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 01:44 schreef noobcrypto het volgende:

[..]

True maar daarvoor moeten we hier eerst moon gaan. Of jij moet een mooie loods over hebben voor mij :D
Loodsen zat hier. Voor TP zeker. :P
pi_180665959
Zou een idee zijn om m'n slaapritme eens aan te passen, slaap gvd niet meer voor 7/8u. :')
pi_180667881
Bitcoin heeft het dit weekend beter gedaan dan ik. :P
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 23 juli 2018 @ 07:54:52 #58
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_180667897
Goedemorgen warriors!
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
pi_180668702
Moggel
pi_180668710
Vandaag belangrijke dag, hardware voor m'n nieuwe bedrijfje wordt gebracht door de postbode. :P
  maandag 23 juli 2018 @ 09:31:39 #61
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_180668742
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 09:30 schreef illusions het volgende:
Vandaag belangrijke dag, hardware voor m'n nieuwe bedrijfje wordt gebracht door de postbode. :P
Moet jij niet in bed liggen slapen? :P
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
pi_180668757
quote:
10s.gif Op maandag 23 juli 2018 09:31 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Moet jij niet in bed liggen slapen? :P
Heb 3u geslapen, vanavond iets vroeger erin en dan is ritme weer op peil. :P
pi_180668764
Doe toch geen fuck heel de dag dus maakt niet veel uit. :')
pi_180668779
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 09:30 schreef illusions het volgende:
En dat is?
pi_180668803
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 09:33 schreef dimmak het volgende:

[..]

En dat is?
Social Wi-Fi voor hotels en winkelcentra
pi_180668816
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 09:35 schreef illusions het volgende:

[..]

Social Wi-Fi voor hotels en winkelcentra
Nice, ook al wat klanten?
pi_180668933
Wat voor hardware precies?
pi_180668934
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 09:36 schreef dimmak het volgende:

[..]

Nice, ook al wat klanten?
Ingang bij 2 hotel chains van aanzienlijk formaat.

Gouden handel dit. :P
pi_180668944
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 09:45 schreef metallicelmo het volgende:
Wat voor hardware precies?
Niks bijzonders nog, standaard 450mbps 5ghz routers en een zooi repeaters. Eerst nog even met de firmware gaan kloten voor ik een beslissing neem qua hardware.
pi_180669049
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 09:45 schreef illusions het volgende:

[..]

Ingang bij 2 hotel chains van aanzienlijk formaat.

Gouden handel dit. :P
En de custom firmware heb je zelf geschreven of krijg je dat zo al aangeleverd?
pi_180669136
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 09:54 schreef dimmak het volgende:

[..]

En de custom firmware heb je zelf geschreven of krijg je dat zo al aangeleverd?
Moet ik nog maken. Kan nooit moeilijk zijn.
pi_180669211
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:01 schreef illusions het volgende:

[..]

Moet ik nog maken. Kan nooit moeilijk zijn.
Vaak zit dat in die kit toch, of dat je apart zaken kan disablen als je inlogt en een nieuwe user aanmaakt.

Maar wat doe je dan, je legt wifi aan voor hotels en winkelcentra, hebben die dat nog niet dan? Leven die in de jaren 90?
Lambo of Rekt
pi_180669389
quote:
11s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:05 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Vaak zit dat in die kit toch, of dat je apart zaken kan disablen als je inlogt en een nieuwe user aanmaakt.

Maar wat doe je dan, je legt wifi aan voor hotels en winkelcentra, hebben die dat nog niet dan? Leven die in de jaren 90?
Tuurlijk hebben ze dat wel. Ik leg geen wifi aan, maar een captive portal waarmee men moet inloggen met social media. Er is inderdaad al genoeg aan te passen op de standaard firmware maar ik ga het zo maken dat ik met een online control panel alle modems kan instellen - advertentiecampagnes, layout van het portaal, etc.
pi_180669416
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:17 schreef illusions het volgende:

[..]

Tuurlijk hebben ze dat wel. Ik leg geen wifi aan, maar een captive portal aan waarmee men moet inloggen met social media. Er is inderdaad al genoeg aan te passen op de standaard firmware maar ik ga het zo maken dat ik met een online control panel alle modems kan instellen - advertentiecampagnes, layout van het portaal, etc.
Waarom een zooi repeaters dan en alles :D Irritant zijn die portals waar je in moet loggen, maar ik snap het wel dat ze het willen. :P
Lambo of Rekt
pi_180669425
quote:
11s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:18 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Waarom een zooi repeaters dan en alles :D Irritant zijn die portals waar je in moet loggen, maar ik snap het wel dat ze het willen. :P
Voor winkelcentra.
pi_180669501
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:19 schreef illusions het volgende:

[..]

Voor winkelcentra.
Netjes, netjes... dikke doekoe
Lambo of Rekt
pi_180669581
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:23 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Netjes, netjes... dikke doekoe
Ik denk het wel, heb al een ingang bij een flinke hotel chain. Ga het gratis aanbeiden wanneer ik het scherm na het inloggen mag invullen. Hun de data en marketing, en ik mag upsellen aan hun klanten. Dagtrips, autohuur, etc.
pi_180669606
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:27 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik denk het wel, heb al een ingang bij een flinke hotel chain. Ga het gratis aanbeiden wanneer ik het scherm na het inloggen mag invullen. Hun de data en marketing, en ik mag upsellen aan hun klanten. Dagtrips, autohuur, etc.
Ja dus feitelijk verkoop je reclame?
Lambo of Rekt
pi_180669651
quote:
11s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:28 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja dus feitelijk verkoop je reclame?
Het idee is inderdaad om zelf te adverteren en commissies te pakken op allerlei toeristische dingen zoals autoverhuur. Qua hotels dan. Daar zit het grote geld in. Kleinere bedrijven zoals restaurants kunnen gewoon bestellen en die krijgen een voorgeprogrammeerde router toegestuurd die ze in hun eigen router pluggen en klaar.
pi_180669742
vroege vogel :D
pi_180669795
En m'n eigen fucking internet werkt nog steeds voor geen meter. Kan niet eens fatsoenlijk YouTube streamen op 360p. Echt triest. Kan niet wachten tot glasvezel hier in de buurt komt.
pi_180669802
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:38 schreef illusions het volgende:
En m'n eigen fucking internet werkt nog steeds voor geen meter. Kan niet eens fatsoenlijk YouTube streamen op 360p. Echt triest.
Why?
pi_180669815
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:38 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

Why?
Omdat het hier gewoon achterloopt.
pi_180669868
Speedtest zegt: 1.45 Mbps down, 0.79 Mbps up.

:') :') :')
pi_180669879
En een ping jonge, als ie nog langer duurt noem ik 'm vlugge japie.
pi_180669897
Dat is wel heel traag, dat dit kan in Nederland! wat voor lijn is het dan?
pi_180669926
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:43 schreef metallicelmo het volgende:
Dat is wel heel traag, dat dit kan in Nederland! wat voor lijn is het dan?
Ik woon in Spanje, het is ADSL. Hoogste verkrijgbaar is 6mbps maar dat levert dus dit op.

In een dorp vlakbij is er al glasvezel in de lagere straten (zeeniveau) maar hier nog niet. Ik woon in een villawijk en daar duurt het meestal het langst omdat er natuurlijk het minste aantal abonnees per m2 zitten.
pi_180669967
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:44 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik woon in Spanje, het is ADSL. Hoogste verkrijgbaar is 6mbps maar dat levert dus dit op.

In een dorp vlakbij is er al glasvezel in de lagere straten (zeeniveau) maar hier nog niet. Ik woon in een villawijk en daar duurt het meestal het langst omdat er natuurlijk het minste aantal abonnees per m2 zitten.
Ah dat verklaart een hoop ja, internet in Zuid Europa loopt toch best wel achter inderdaad.
pi_180669979
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:44 schreef illusions het volgende:

[..]

Straalverbinding richting dat glas?
Lambo of Rekt
pi_180670009
quote:
5s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:47 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Straalverbinding richting dat glas?
Daar heb ik inderdaad aan zitten denken, maar ik heb vanaf hier geen goed zicht op waar wél glasvezel is. Er is op een grote berg die ik wel kan zien, wel een antenne, maar die leveren maximaal 20mbps. Tja, tis een verbetering.
pi_180670055
Toen ik m'n callcenters nog had had ik 3 van die radioverbindingen op een load balancer en 1 satelliet voor when the shit hits the fan, maar dan zit je echt met een allejezus hoge ping (500ms is niet ongewoon :P).
pi_180670074
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:52 schreef illusions het volgende:
Toen ik m'n callcenters nog had had ik 3 van die radioverbindingen op een load balancer en 1 satelliet voor when the shit hits the fan, maar dan zit je echt met een allejezus hoge ping (500ms is niet ongewoon :P).
ondernemertje hoor, maar je doet veel in IT? wat voor takken?
Lambo of Rekt
pi_180670148
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:53 schreef EggsTC het volgende:

[..]

ondernemertje hoor, maar je doet veel in IT? wat voor takken?
Nu niks. Ik doe geen reet de hele dag dus ben dit maar begonnen. Had altijd callcenters.
pi_180670198
breakout
pi_180670327
Ven gaat btw hard, waar zijn al die zeikerds nou dan?
pi_180670370
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:04 schreef noobcrypto het volgende:
Ven gaat btw hard, waar zijn al die zeikerds nou dan?
https://coinmarketcap.com/currencies/vechain/

valt mee hoor.
pi_180670467
quote:
20% is niks he..

Die prijs die jij laat zien klopt niet? Bij mij zit ie 2,24 dollar?

https://www.livecoinwatch.com/price/VeChain-VET
pi_180670494
$1,83
pi_180670502
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:12 schreef metallicelmo het volgende:
$1,83
2,26
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: