abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 17:03:42 #276
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184183409
Ik verlang soms zo terug naar de tijd dat niet alles instantaan vindbaar was. Geen idee bijvoorbeeld wie de schrijvers van TNG waren en wat ze daarvoor hebben gedaan boeit me ook niet. Echt dat azijngezeik voordat er uberhaupt ook maar iets uitgezonden is. Straks krijgen we ook elke aflevering weer dat dingen nergens op slaan en dat dingen gewoon stom zijn. "Hoe kan die lorca nou bij de federation zitten dit slaat allemaal nergens op" hey vijf afleveringen later is dat juist extra logisch. Dat soort gezemel kan me echt helemaal gestolen worden.

Het hoeft ook niet allemaal hallelujah maar om ST nou te behandelen als een naaktslak die de zoute zee door moet zwemmen vind ik ook wat overdreven.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 3 januari 2019 @ 19:50:15 #277
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184187093
Discovery is sowieso al niet gericht op Star Trek fans maar meer op de Star Wars crowd die ze willen pakken.

Er is al weinig "Trek" terug te vinden, bijna elke episode is wel BANG BOEM LENNY KRAVITZ, zo ook de trailer voor Discovery S2. Het heet Discovery maar er wordt maar weinig gediscovered.

Ook in de tijd dat niet alles vindbaar was, hechten mensen waarde aan wie de regisseur was van een film of serie.

Dat er nu een schrijver wordt ingezet die voornamelijk rotzooi pulpfilms heeft gemaakt de afgelopen jaren, geeft mij weinig vertrouwen in het geheel. Het kan nog best leuk en vermakelijk zijn, maar het geeft weinig vertrouwen.

Ook dat ze nu ineens Spock erbij gaan halen alsof dat fans van ST over de streep gaat trekken :').


De trailer lijkt meer op een Avengers achtige serie dan iets wat op Star Trek lijkt. BOEM BOEM BOEM CHECK DEZE TRAILER DAN HARD GAAN WOW EXPLOSIES WE HAVE TO SAVE THE UNIVERSE!

Een Red Angel achtige superhero of super being :')

Komop dit lijkt absoluut niet op Star Trek

Ik ga nog wel een keer door DS9 heen _O_

[ Bericht 19% gewijzigd door MMaRsu op 03-01-2019 19:55:50 ]
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 19:55:45 #278
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184187207
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 19:50 schreef MMaRsu het volgende:
Discovery is sowieso al niet gericht op Star Trek fans maar meer op de Star Wars crowd die ze willen pakken.

Er is al weinig "Trek" terug te vinden, bijna elke episode is wel BANG BOEM LENNY KRAVITZ, zo ook de trailer voor Discovery S2. Het heet Discovery maar er wordt maar weinig gediscovered.

Ook in de tijd dat niet alles vindbaar was, hechten mensen waarde aan wie de regisseur was van een film of serie.

Dat er nu een schrijver wordt ingezet die voornamelijk rotzooi pulpfilms heeft gemaakt de afgelopen jaren, geeft mij weinig vertrouwen in het geheel. Het kan nog best leuk en vermakelijk zijn, maar het geeft weinig vertrouwen.

Ook dat ze nu ineens Spock erbij gaan halen alsof dat fans van ST over de streep gaat trekken :').
Heb je wel gelezen wie het geschreven hebben dan.. en dat het eerst door dat andere team is gedaan en dat het op het laatst overgenomen is door deze kurzman. Dat gebeurde bij TNG ook voortdurend dat mensen die de show schreven de laan uit gestuurd werden en dingen weer werden aangepast door anderen. Sowieso kun je moeilijk nu al zeggen dat je seizoen 2 niets vind.

Ik denk trouwens niet dat het niet geschreven is voor ST liefhebbers. Als ze het echt alleen maar voor de actie hadden willen doen waren ze lekker in de kelvin tijdlijn gaan zitten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 19:58:04 #279
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184187251
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 19:50 schreef MMaRsu het volgende:
Discovery is sowieso al niet gericht op Star Trek fans maar meer op de Star Wars crowd die ze willen pakken.

Er is al weinig "Trek" terug te vinden, bijna elke episode is wel BANG BOEM LENNY KRAVITZ, zo ook de trailer voor Discovery S2. Het heet Discovery maar er wordt maar weinig gediscovered.

Ook in de tijd dat niet alles vindbaar was, hechten mensen waarde aan wie de regisseur was van een film of serie.

Dat er nu een schrijver wordt ingezet die voornamelijk rotzooi pulpfilms heeft gemaakt de afgelopen jaren, geeft mij weinig vertrouwen in het geheel. Het kan nog best leuk en vermakelijk zijn, maar het geeft weinig vertrouwen.

Ook dat ze nu ineens Spock erbij gaan halen alsof dat fans van ST over de streep gaat trekken :').


De trailer lijkt meer op een Avengers achtige serie dan iets wat op Star Trek lijkt. BOEM BOEM BOEM CHECK DEZE TRAILER DAN HARD GAAN WOW EXPLOSIES WE HAVE TO SAVE THE UNIVERSE!

Een Red Angel achtige superhero of super being :')

Komop dit lijkt absoluut niet op Star Trek

Ik ga nog wel een keer door DS9 heen _O_
Die red angle lijkt heel erg op wat ze in de originele serie deden met hun sentient being more capable than us! van de week en op wat ze in DS9 met die prophets deden, niet mijn favoriete elementen van ST maar zeker wel heel erg star trek achtig.


Misschien heb je een wat vertekend beeld van star trek maar naast wat etische kwesties was star trek ook gewoon heel erg we schudden heel hard met de camera en komen vlak voor het einde van de aflevering met een oplossing voor het probleem ook al is die oplossing vrij onwaarschijnlijk :P deflectortje hier, rerouting daar en hop de vijand staat in zijn blote kont :P

Ik ga het in ieder geval weer lekker volgen :9 het is in ieder geval een stuk beter dan die laatste paar films.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 3 januari 2019 @ 20:03:44 #280
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184187377
Het gaat ook om de toon van de serie, als je die trailer kijkt dan zie je niets terug wat je kan herkennen als classic trek.

Zeker met een reboot van deze naam, waar ze Trek weer een identiteit willen geven is het toch al belachelijk dat ze constant mensen de laan uit sturen. Je hebt een vaste visie nodig om zo'n serie vorm te kunnen geven en projecten waar ze constant van schrijvers en directors veranderen die pakken meestal niet zo sterk uit.

Dat ze bij TNG soms andere schrijvers hadden maakte niet zoveel uit, aangezien Roddenberry graag zijn eigen visie wilde behouden. Veel schrijvers konden zich daar niet in vinden. Later had je natuurlijk Rick Berman die ook probeerde veel van de intenties van Roddenberry te behouden.

Het enige wat ik probeer te zeggen is dat het nu allemaal meer geschreven is als een actieserie, waarbij het gaat om alles of niets, om het spannend te houden.

Maar het voelt absoluut niet aan als classic trek. Ze gaan niet een x een spacial anomaly bestuderen en dat daar dan een episode om draait. Nee het is allemaal 1 verhaal van actie, conspiracy, drama en het redden van het universum of het vermijden van een grootse oorlog tussen species x en species x.

En ik geniet nog steeds elke week van classic Trek dan wel TNG, DS9 en in mindere mate Voyager. Natuurlijk zijn daar de verhaallijnen ook vaak vrij simpel en is het antwoord vaak ook technobabble van ja we doen even deze deflector enhancen met een paar aanpassingen en we kunnen het oplossen. Maar er zijn ook veel episodes waar het om een karakter gaat en dat zijn of haar verhaal wordt verteld met een interessante twist.

Dat Picard terugkomt naar de Enterprise en de crew aantreft als beesten in diverse staat van devolutie. Dat Data weer wat leert over zichzelf of over zijn historie. Een episode over Quark waarin hij terugreist naar 1996 of iets dergelijks. Geweldig. Of dat Q weer met een of andere situatie kwam die Picard mocht oplossen. Heerlijk.

Maar die shit kom je niet in Discovery tegen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 20:06:33 #281
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184187440
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 20:03 schreef MMaRsu het volgende:
Maar het voelt absoluut niet aan als classic trek. Ze gaan niet een x een spacial anomaly bestuderen en dat daar dan een episode om draait. Nee het is allemaal 1 verhaal van actie, conspiracy, drama en het redden van het universum of het vermijden van een grootse oorlog tussen species x en species x.
Precies wat dus bij DS9 is ingezet...

Ik begrijp wel wat je bedoel maar dat gevoel is niet helemaal weg, het heeft een ander jasje aan maar het zit er echt nog wel in zonder dat ze een tweede TNG willen zijn. Ik denk ook dat dat de houdbaarheid van de franchise ook geen zou doen, maar wellicht gaan ze dat proberen bij die captain picard show.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 3 januari 2019 @ 20:09:09 #282
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184187494
Onzin, ook in DS9 had je geweldige single story episodes waarbij karakters werden uitgediept of het verhaal vanuit zijn of haar perspectief werd verteld. Nu draait het allemaal om Burnham. De enige van wie ik nog meer de naam weet is Lily ofzo die rode vriendin van d'r, van de rest vd crew weet ik niet eens de naam meer zo'n sterke karakters waren het.

Btw die picard show ben ik ook niet hyped over, waarom die man weer uit z'n sterfbed slepen. Laat picard in ere, TNG was geweldig afgesloten. Begrijp dat echt niet.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 20:09:13 #283
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184187495
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 20:03 schreef MMaRsu het volgende:
Maar die shit kom je niet in Discovery tegen.
Ben je de aflevering met Mudd alweer vergeten?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 3 januari 2019 @ 20:10:19 #284
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184187522
quote:
2s.gif Op donderdag 3 januari 2019 20:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ben je de aflevering met Mudd alweer vergeten?
Wie de fuck is Mudd

En dat bedoel ik

( als dat die doctor is, nee dat ben ik niet vergeten, goede aflevering. Misschien wel de enige memorabele aflevering in discovery )
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 20:10:34 #285
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184187529
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 20:09 schreef MMaRsu het volgende:
Onzin, ook in DS9 had je geweldige single story episodes waarbij karakters werden uitgediept of het verhaal vanuit zijn of haar perspectief werd verteld. Nu draait het allemaal om Burnham. De enige van wie ik nog meer de naam weet is Lily ofzo die rode vriendin van d'r, van de rest vd crew weet ik niet eens de naam meer zo'n sterke karakters waren het.
Hoeveel van de karakters had je helemaal doorgrond na 1 seizoen van TNG.. ik denk dat je dan ook niet veel meer had genoemd dan picard.. die number one en data :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 20:11:20 #286
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184187547
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2019 20:10 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Wie de fuck is Mudd

En dat bedoel ik
Mudd is de verkoper/handelaar/chageraar die gewoon ook al 2 afleveringen had in de originele serie en dan zeg je dat ze geen rekening houden met het star trek gevoel...



En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 3 januari 2019 @ 20:12:24 #287
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184187573
Nee daar heb je 100% gelijk in, maar als je deze trailer dan ziet en het is nog steeds allemaal zo boombastic, groots en we moeten het universum redden.. joh dan denk ik gaaaap.

De zoveelste iteratie van Spock boeit me echt totaal niet, en ik zie liever wat rustigere uitgediepte episodes waar je ook de crew beter leert kennen.

En in TNG was seizoen 1 gewoon redelijk matig, maar in DS9 worden de karakters al redelijk sterk neergezet in S1.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 3 januari 2019 @ 20:13:27 #288
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184187591
quote:
2s.gif Op donderdag 3 januari 2019 20:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Mudd is de verkoper/handelaar/chageraar die gewoon ook al 2 afleveringen had in de originele serie en dan zeg je dat ze geen rekening houden met het star trek gevoel...

[ afbeelding ]
Oh die handelaar. Oh ja die was wel ok. Maar ik heb de originele Trek nooit gekeken, te cheesy voor mij. Ik heb alleen TNG, DS9 en Voyager gezien.

Het coolste aan Discovery vond ik denk ik die hele alternate timeline shizzle, maar daar ben ik altijd al een sucker voor geweest.

Maar het bracht me niet die classic trek joy die bovenstaande series mij wel geven. Denk ook niet dat ze dat ooit kunnen evenaren.

Net zoiets als dat ze nu een nieuwe Angel of Buffy gaan maken, like, just dont :').
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 20:18:05 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184187692
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 20:12 schreef MMaRsu het volgende:
De zoveelste iteratie van Spock boeit me echt totaal niet, en ik zie liever wat rustigere uitgediepte episodes waar je ook de crew beter leert kennen.
Geef ze de tijd... het gebeurde al in seizoen 1 en zal nog wel meer gebeuren. Zo leer je al behoorlijk wat van die security officer die gewend is om als vee behandeld te worden vond ik een heel interesant gegeven... je leert iets over tilly die onzeker is als nieuwe crew en haarzelf iets te snel onderschat, je leert over de beide lorca's en dan is er ook nog een klingon die om is gebouwd en alles wat daar mee speelt... ik denk dat je misschien seizoen 1 nog een keer moet kijken en dan niet proberen te zoeken naar alle bombast en dingen die je kut vind maar juist te kijken naar de dingen waarvan je denkt hey zit daar niet meer achter...

maar je mag ook gewoon lekker blijven zeggen dat ze de boel vernaggeld hebben.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 20:20:39 #290
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184187756
Gootste nadeel vond ik dat de technobabble steeds eenvoudiger wordt en onzinniger ook maar daar had VOY misschien nog wel het meeste last van, had af en toe het idee alsof ze gewoon random zinnen uit "the cell" aan het citeren waren. Maar dat is denk ik meer een eigen blinde (of juist niet blinde) vlek.. omdat ik de meeste dingen die ze zeiden gewoon snapte en dat ze dan nergens op slaan.

Ook nu bij discovery laten ze een 3d hologram van kristal structuren van histonen zien die nu al gewoon in de boekjes staan... en dan zeggen ze dat ze een mutatie zien en dan wijzen ze naar een koolstof atoom van de suikerbackbone waar mutaties dus niet zitten :N
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 3 januari 2019 @ 20:20:49 #291
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184187760
Ik zeg niet dat ze de boel vernaggeld hebben, het was een prima vermakelijke serie. Maar als ik dan nu TNG of DS9 episodes ga kijken dan voelt dat toch chiller, relaxter en een meer serieuzere sfeer hebben in sommige gevallen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 3 januari 2019 @ 20:21:45 #292
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184187783
quote:
2s.gif Op donderdag 3 januari 2019 20:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Gootste nadeel vond ik dat de technobabble steeds eenvoudiger wordt en onzinniger ook maar daar had VOY misschien nog wel het meeste last van, had af en toe het idee alsof ze gewoon random zinnen uit "the cell" aan het citeren waren. Maar dat is denk ik meer een eigen blinde (of juist niet blinde) vlek.. omdat ik de meeste dingen die ze zeiden gewoon snapte en dat ze dan nergens op slaan.
Voyager is gewoon slecht geschreven op heel veel vlakken.

( ik kan hier echt om lachen )

Om maar niet te spreken over hoevaak Janeway de prime directive negeert :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 20:22:47 #293
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184187808
Ook nu bij discovery laten ze een 3d hologram van kristal structuren van histonen zien die nu al gewoon in de boekjes staan... en dan zeggen ze dat ze een mutatie zien en dan wijzen ze naar een koolstof atoom van de suikerbackbone waar mutaties dus niet zitten :N

Om die mycelium en het beerdiertje maar niet te noemen.

Ben benieuwd of het beerdiertje nog een keer terugkomt zou wel leuk zijn :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 3 januari 2019 @ 20:30:21 #294
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184187999

Dit vond ik een hele sterke aflevering uit seizoen 2 van TNG, hier zitten ze bijna een hele episode rond een tafel te praten maar het is verdomd interessant allemaal. Dit zie je niet snel terug tegenwoordig
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_184204810
Ben bezig met deep space 9
Het begin was moeilijk door te komen maar het werd steeds beter bij seizoen 4.
Seizoen 5 begint ook goed vind vooral de afleveringen met de dominion war leuk om te kijken.

Kijk ook uit naar seizoen 2 van Discovery
  vrijdag 4 januari 2019 @ 19:16:20 #296
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184204836
Vanaf het moment dat Sisko een baardje heeft is de serie nog beter _O_
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 4 januari 2019 @ 19:22:02 #297
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184204929
Net klaar met ENT, blijft een supertoffe serie met veel humor.
Resistance is futile.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 januari 2019 @ 19:37:13 #298
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184205319
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:14 schreef Vinture het volgende:
Ben bezig met deep space 9
Het begin was moeilijk door te komen maar het werd steeds beter bij seizoen 4.
Seizoen 5 begint ook goed vind vooral de afleveringen met de dominion war leuk om te kijken.

Kijk ook uit naar seizoen 2 van Discovery
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:16 schreef MMaRsu het volgende:
Vanaf het moment dat Sisko een baardje heeft is de serie nog beter _O_
Eerste 2 seizoenen waren erg matig
Einde S2 bracht de Jem'Hadar ^O^
Begin S3 bracht de Defiant en de founders van de Dominion en gaf Odo een flinke backstory ^O^ ^O^
Einde S3 gaf Sisko zijn baardje en hij werd gepromoveerd tot kapitein ^O^ ^O^ ^O^
Begin S4, Sisko kaal, Worf erbij, Klingons, weapons upgrade van DS9, en we kunnen nu echt helemaal los! ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 19:38:24 #299
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184205344
Toch heb ik me goed vermaakt met de eerste paar seizoenen van DS9. Toffe characters maakt die serie.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 januari 2019 @ 20:12:34 #300
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184206182
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:38 schreef MMaRsu het volgende:
Toch heb ik me goed vermaakt met de eerste paar seizoenen van DS9. Toffe characters maakt die serie.
Ohja absoluut. 1e 2 seizoenen hebben een paar goede afleveringen. Alleen de verhouding tussen goede afleveringen en matige afleveringen was een beetje zoek :)
Paar personages moesten hun draai nog wat vinden (Bashir, Odo, Dax, Jake)
Anderen werden direct enorm goed neergezet (Winn, Garak, Dukat, Quark, Kira)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')