Vreselijk voor de ouders, maar wat mij anders nooit gebeurd, gebeurde nu wel. Ik las de reacties op Facebook onder het bericht van 1Limburg. Die waren zo vreselijk dat ik dacht dat dit misschien kenmerkend was voor deze bezoekers, maar bij de Telegraaf waren de reacties minstens net zo erg.quote:Kindje (2) verdronken in recreatieplas Fun Beach
In recreatieplas Fun Beach bij Panheel is vrijdag aan het begin van de avond een tweejarig kindje verdronken.
Het slachtoffertje zou enige tijd onder water zijn geweest. Badgasten hebben het kind uit het water gehaald en zijn op het strand begonnen met reanimatie.
Traumaheli
De brandweer, politie en ambulance rukten uit om de reanimatie over te nemen. Er kwam ook een traumahelikopter ter plaatse om medische assistentie te verlenen. Het kind is per ambulance naar het ziekenhuis in Roermond gebracht. Daar is de peuter overleden.
Noodlotting
De politie heeft een onderzoek ingesteld, maar gaat voorlopig uit van een noodlottig ongeval. Het kindje was vrijdag met familie op bezoek bij Funbeach.
bron: https://www.1limburg.nl/k(...)reatieplas-fun-beach
En dan nog mensen die viessmerig oordelenquote:Verschrikkelijk wat er is gebeurd. Ik en 3 vrienden stonden er een paar meter vandaan toen het kindje werd gevonden. Het arme kindje van 2 was verdronken omdat hij zijn bandjes had afgedaan
Zijn voogd had helaas niet door dat hij weg was waarna hij werd gevonden door een bezoeker. Wij vinden het echt spijtig dat hetzelfde kindje waarmee we die dag nog hebben gevoetbalt zo opeens levenloos erbij lag.
Van die mensen die onder die berichten gefrustreerd zit te doen terwijl ze beter hun kids in de gaten kunnen houden.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 06:29 schreef de_boswachter het volgende:
Toetsenbordhelden. Ze weten allemaal al wat er gebeurd is en wijzen met het vingertje naar de ouders als schuldige. Treurig, vooral omdat je weet dat het gros van de mensen wat op zo’n berichten reageren zelf te dom zijn om te kakken. Lage opleiding, laag inlevingsvermogen en ontzettend slecht in het voeren van discussies buiten de sociale media om. Bovendien voelen ze zich in het echte leven niet serieus genomen en denken ze door te reageren op dit soort berichten enige vorm van macht/inspraak te hebben. Walgelijk dom.
Hoe kun je nou oordelen over zoiets? Zo’n kind kan in een paar tellen weg zijn. Vooral op die leeftijd.
Lol je verwachtte mededogen en normale reacties bij de telegraaf?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 02:07 schreef maan_man het volgende:
ik dacht dat dit misschien kenmerkend was voor deze bezoekers, maar bij de Telegraaf waren de reacties minstens net zo erg.
Nog meer sneeuwvlokjes kweken, we gaan maar niets meer doen met de kinderen, zetten ze in een rubber kamer, want ongelukken moeten uitgesloten worden. Waanzin in deze wereld.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 07:50 schreef timmmmm het volgende:
Zo erg is het toch niet dat de ouders verantwoordelijk worden gehouden? Het is hun taak dat kind in de gaten te houden en als die boven komt drijven in een recreatieplas zal dat waarachijnlijk aan de ouders liggen.
Ik weet dat, jullie weten dat en de mensen die hierop reageren weten dat. En we weten stiekem ool dat het iedereen kan gebeuren en iedereen, of ze nou haten om het eerste of sympathie hebben om het tweede, denkt nou wel twee keer na als ze met hun kind naar zo'n plas gaan en houden het beter in de gaten
Vaak hebben ze ook nog een bepaalde achternaam die in de buurt sowieso al niet heel erg bekend staat als hoogbegaafd.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:23 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Van die mensen die onder die berichten gefrustreerd zit te doen terwijl ze beter hun kids in de gaten kunnen houden.
Daar heb je meneer 'sociale intelligentie' ook weer.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 07:50 schreef timmmmm het volgende:
Zo erg is het toch niet dat de ouders verantwoordelijk worden gehouden? Het is hun taak dat kind in de gaten te houden en als die boven komt drijven in een recreatieplas zal dat waarachijnlijk aan de ouders liggen.
Ik weet dat, jullie weten dat en de mensen die hierop reageren weten dat. En we weten stiekem ool dat het iedereen kan gebeuren en iedereen, of ze nou haten om het eerste of sympathie hebben om het tweede, denkt nou wel twee keer na als ze met hun kind naar zo'n plas gaan en houden het beter in de gaten
Allemaal leuk en aardig maar die posts suggereren een laag IQ icm een laag eq.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:49 schreef Karig_Hutje het volgende:
Emotionele intelligentie versus IQ
Emotionele intelligentie is een betere indicator voor menselijk succes dan de IQ-score. Onderzoek suggereert dat IQ voor slechts 20% de mate van succes bepaalt, terwijl Emotionele intelligentie voor 80% de mate van succes bepaalt. Emotionele intelligentie is de capaciteit om onze gevoelens te kunnen begrijpen en herkennen, maar ook die van anderen. Het motiveren van onszelf en het effectief managen van onze emoties in relaties.
Hoe goed we in staat zijn om onszelf te managen en onze relaties gaat verder dan intellectuele of technische vaardigheden. Het richt zich op persoonlijke kenmerken als empathie, veerkracht, flexibiliteit, conflicten kunnen beheersen, kunnen inspireren, motiveren, sociale vaardigheden, omgaan met feedback enzovoort.
https://heart4happiness.n(...)et-altijd-succesvol/
Dus eerst ben je heel stellig en vervolgens kom je met een tenzij. Ik vind dit heel raar.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:27 schreef Byzantynixschii het volgende:
Laten we wel wezen; als een 2 jarig kind verzuipt dan is daar een volwassene voor verantwoordelijk. Tenzij ongeluk of overmacht.
Dat zit in jouw hoofd.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dus eerst ben je heel stellig en vervolgens kom je met een tenzij. Ik vind dit heel raar.
Misschien niemand. Het lijkt er tegenwoordig steeds meer op dat mensen het begrip ongeluk of ongelukkige samenloop van omstandigheden niet meer kennen en er altijd iemand verantwoordelijk moet worden gehouden.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Als de ouders niet verantwoordelijk zijn, wie dan wel?
Dat trek ik niet in twijfel. Zelfs als jij een privé korps van 15 badmeesters had ingehuurd en het ging toch fout, dan blijf jij je verantwoordelijk voelen. Maar dat neemt niet weg dat een ongeluk in een klein hoekje zit en de vele ronduit botte reactie kant nog wal raken.quote:Op zondag 22 juli 2018 01:21 schreef Myrr het volgende:
Bij nader inzien zou ik mij in dit specifieke geval wel heel erg verantwoordelijk voelen.
Naja ligt er aan, maar ik was er niet bij en die reacties hebben totaal geen toegevoegde waarde. Ik hoop alleen dat anderen er lering uit trekken maar dat gebeurt toch nietquote:Op zondag 22 juli 2018 01:29 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat trek ik niet in twijfel. Zelfs als jij een privé korps van 15 badmeesters had ingehuurd en het ging toch fout, dan blijf jij je verantwoordelijk voelen. Maar dat neemt niet weg dat een ongeluk in een klein hoekje zit en de vele ronduit botte reactie kant nog wal raken.
liever zo'n zwemvest aanquote:Op zondag 22 juli 2018 01:21 schreef Myrr het volgende:
Eigenlijk vind ik het best gek dat een kind van 2 alleen maar bandjes om heeft. Daar zijn ze toch te jong voor of wat. Bij nader inzien zou ik mij in dit specifieke geval wel heel erg verantwoordelijk voelen. Water en kleine kinderen, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
Bij de verdrinkingsdood van een peuter lijkt me sowieso iemand verantwoordelijk. Op een 2 jarige moet toezicht gehouden worden, helemaal in de buurt van water. Dat is nu onvoldoende gebeurd. Je moet echt iedere seconde je ogen erop gericht houden.quote:Op zondag 22 juli 2018 01:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
Misschien niemand. Het lijkt er tegenwoordig steeds meer op dat mensen het begrip ongeluk of ongelukkige samenloop van omstandigheden niet meer kennen en er altijd iemand verantwoordelijk moet worden gehouden.
Als dat kind met emmertje en schepje in het zand speelt houd je al die tijd de hand vast?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 22:55 schreef momentius het volgende:
Een kind van die leeftijd hou je altijd in het oog tenzij je je hele huis veilig hebt gemaakt en dichtgetimmerd. Maar buitenshuis hou je die bij water gewoon aan de hand. Die ouders verdienen de meest erge reacties want ze hebben 1 van de meest erge dingen gedaan die je als ouder kan doen. En dan die mensen die zeggen dat het iedereen kan overkomen etc
Dit dus.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 07:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Tsja, het is allemaal erg makkelijk oordelen zo. En alles en iedereen weet het allemaal wel beter. Walgelijk!
Je zoon is ondertussen 16 en had die dag z'n vriendinnetje mee dus ik begrijp die vreemde blikken best welquote:Op zaterdag 21 juli 2018 10:41 schreef Myrr het volgende:
Had laatst een reddingsvest bij hem aangetrokken en deze met een riem aan mij vast gemaakt. Nou, dan zijn de blikken ook niet mals. Riem om je kind watttt.
Het is nooit goed.
Sterkte aan de nabestaanden.
Je was een hondje? Dit is helemaal debielquote:Op zondag 22 juli 2018 06:49 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je zoon is ondertussen 16 en had die dag z'n vriendinnetje mee dus ik begrijp die vreemde blikken best wel
edit:
Ik zat vroeger aan zo'n tuigje
[ afbeelding
Als ik je er nou nog bij vertel dat ik in een kast sliep?quote:Op zondag 22 juli 2018 07:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Je was een hondje? Dit is helemaal debiel
nee, echt niet.. zeg me dat dat niet waar is..quote:Op zondag 22 juli 2018 07:40 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als ik je er nou nog bij vertel dat ik in een kast sliep?
Je moet ook niet denken dat de kleine bij de ander is, maar zeker weten.quote:Op zondag 22 juli 2018 05:40 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als dat kind met emmertje en schepje in het zand speelt houd je al die tijd de hand vast?
En ja ik denk dat iedereen dat kan overkomen. Je hoeft als man en vrouw maar een keer even te denken dat de kleine bij de ander is en het toezicht is weg.
Ik weet dat met pups of jonge honden een keer niesen al tot gevolg kan hebben dat je met bonzend hart opzoek moet. Zo vliegensvlug weten die zich te verplaatsen.
Was oud klein bovenhuissie in Rotterdam dus m'n ledikant stond in een vastekast naast het bed van m'n oudersquote:Op zondag 22 juli 2018 07:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
nee, echt niet.. zeg me dat dat niet waar is..
quote:Op zondag 22 juli 2018 07:48 schreef the-eye het volgende:
[..]
Was oud klein bovenhuissie in Rotterdam dus m'n ledikant stond in een vastekast naast het bed van m'n ouders
Schiet me nu te binnen ->M'n moeder vertelde dat de onderbuurman, die wat langer was, een stuk uit de muur had gehaald en met z'n voeten in de gang lag
Het is wel erg handig bij bewegelijke peuters. Ze kunnen zo niet kwijtraken of onder een auto lopen of zo.quote:Op zondag 22 juli 2018 07:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Je was een hondje? Dit is helemaal debiel
Je hebt het over dag in dag uit in opperste staat van paraatheid je ogen op een kind, en alles wat er om hem heen gebeurt, houden.quote:Op zondag 22 juli 2018 07:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je moet ook niet denken dat de kleine bij de ander is, maar zeker weten.
Maar een ongeluk zit inderdaad in een klein hoekje. Daarom is het zo belangrijk ze geen seconde uit het oog te verliezen.
Ooit een keer op vakantie gezien dat ouders zo'n tuigje voor hun kind hadden, en dat ook maar vastgemaakt hadden aan zo'n pin die je de grond in schroeft.quote:Op zondag 22 juli 2018 06:49 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je zoon is ondertussen 16 en had die dag z'n vriendinnetje mee dus ik begrijp die vreemde blikken best wel
edit:
Ik zat vroeger aan zo'n tuigje
[ afbeelding ]
Zo'n hond kan zwemmen. En is vervangbaar.quote:Op zondag 22 juli 2018 08:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Ooit een keer op vakantie gezien dat ouders zo'n tuigje voor hun kind hadden, en dat ook maar vastgemaakt hadden aan zo'n pin die je de grond in schroeft.
Ze hadden ook een hond. Die liep vrijelijk rond.
Was gewoon op een camping. Geen water in de buurt.quote:Op zondag 22 juli 2018 08:19 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Zo'n hond kan zwemmen. En is vervangbaar.
Maar 's nachts haalden ze dat kind toch wel naar binnen, hoop ik?quote:Op zondag 22 juli 2018 08:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Ooit een keer op vakantie gezien dat ouders zo'n tuigje voor hun kind hadden, en dat ook maar vastgemaakt hadden aan zo'n pin die je de grond in schroeft.
Ze hadden ook een hond. Die liep vrijelijk rond.
Naar mijn weten wel.quote:Op zondag 22 juli 2018 08:26 schreef the-eye het volgende:
[..]
Maar 's nachts haalden ze dat kind toch wel naar binnen, hoop ik?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |