abonnement Unibet Coolblue
pi_180623130
Ik ben vroeger wel eens aan de aandacht van mijn ouders ontsnapt. Wie niet? Meestal gaat dit goed, maar soms gebeuren de meest vreselijke dingen. Zo ook vandaag: een 2 jarig kindje verdronk namelijk:

quote:
Kindje (2) verdronken in recreatieplas Fun Beach

In recreatieplas Fun Beach bij Panheel is vrijdag aan het begin van de avond een tweejarig kindje verdronken.

Het slachtoffertje zou enige tijd onder water zijn geweest. Badgasten hebben het kind uit het water gehaald en zijn op het strand begonnen met reanimatie.

Traumaheli
De brandweer, politie en ambulance rukten uit om de reanimatie over te nemen. Er kwam ook een traumahelikopter ter plaatse om medische assistentie te verlenen. Het kind is per ambulance naar het ziekenhuis in Roermond gebracht. Daar is de peuter overleden.

Noodlotting
De politie heeft een onderzoek ingesteld, maar gaat voorlopig uit van een noodlottig ongeval. Het kindje was vrijdag met familie op bezoek bij Funbeach.

bron: https://www.1limburg.nl/k(...)reatieplas-fun-beach
Vreselijk voor de ouders, maar wat mij anders nooit gebeurd, gebeurde nu wel. Ik las de reacties op Facebook onder het bericht van 1Limburg. Die waren zo vreselijk dat ik dacht dat dit misschien kenmerkend was voor deze bezoekers, maar bij de Telegraaf waren de reacties minstens net zo erg.

Waar waren de ouders, zeker met de telefoon bezig. Hen zou dat nooit overkomen, dit waren echt slechte ouders. En dit waren niet niet 1 of 2 reactie, maar 70 tot 80% van de reacties die onder het bericht stonden.

De ouders zullen wel iets anders aan hun hoofd hebben en de berichten nu gelukkig niet lezen. Maar onder een bericht reageerde ook een vrouw waarvan het dochtertje was verdronken in de vijver. Met een verwijzing naar een filmpje:
De kans de ouders ooit met deze harteloosheid worden geconfronteerd is groot.
pi_180623206
Ja dit zie ik ook heel vaak, op de frontpage staan ook altijd verschrikkelijke reacties bij soortgelijke gevallen. Ik snap niet waarom mensen het nodig vinden om dat te zeggen, zelfs als ze er echt zo over denken.

Ook bij andere nieuwsberichten waarbij iemand dood is of wordt vermist, willen mensen vaak grappig doen en zetten domme dingen neer zonder er bij na te denken.

Hier een paar voorbeelden:
NWS / Trein botst op lesauto in Bussum: één dode
NWS / Vermist: Gaby Schlusser
pi_180623233
Bright eyes is wel een heel mooi nummer. Waterschapsheuvel was sowieso een mooie serie.

Ot: verschrikkelijk dat mensen die niks van de zaak weten meteen de ouders verwijten.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_180624154
Ik snap dat ook nooit. Kinderen zijn vliegensvlug, je hoeft maar een paar seconden de andere kant op te kijken en je kunt ze al kwijt zijn...
pi_180624246
Toetsenbordhelden. Ze weten allemaal al wat er gebeurd is en wijzen met het vingertje naar de ouders als schuldige. Treurig, vooral omdat je weet dat het gros van de mensen wat op zo’n berichten reageren zelf te dom zijn om te kakken. Lage opleiding, laag inlevingsvermogen en ontzettend slecht in het voeren van discussies buiten de sociale media om. Bovendien voelen ze zich in het echte leven niet serieus genomen en denken ze door te reageren op dit soort berichten enige vorm van macht/inspraak te hebben. Walgelijk dom.

Hoe kun je nou oordelen over zoiets? Zo’n kind kan in een paar tellen weg zijn. Vooral op die leeftijd.
U MAD?
pi_180624258
Reactie op FB 1Limburg

quote:
Verschrikkelijk wat er is gebeurd. Ik en 3 vrienden stonden er een paar meter vandaan toen het kindje werd gevonden. Het arme kindje van 2 was verdronken omdat hij zijn bandjes had afgedaan
Zijn voogd had helaas niet door dat hij weg was waarna hij werd gevonden door een bezoeker. Wij vinden het echt spijtig dat hetzelfde kindje waarmee we die dag nog hebben gevoetbalt zo opeens levenloos erbij lag.
En dan nog mensen die viessmerig oordelen :')
U MAD?
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 21 juli 2018 @ 07:09:47 #7
186611 Haags
pi_180624320
Tsja, het is allemaal erg makkelijk oordelen zo. En alles en iedereen weet het allemaal wel beter. Walgelijk!
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 21 juli 2018 @ 07:50:59 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180624536
Zo erg is het toch niet dat de ouders verantwoordelijk worden gehouden? Het is hun taak dat kind in de gaten te houden en als die boven komt drijven in een recreatieplas zal dat waarachijnlijk aan de ouders liggen.

Ik weet dat, jullie weten dat en de mensen die hierop reageren weten dat. En we weten stiekem ool dat het iedereen kan gebeuren en iedereen, of ze nou haten om het eerste of sympathie hebben om het tweede, denkt nou wel twee keer na als ze met hun kind naar zo'n plas gaan en houden het beter in de gaten
Laffe huichelaar
pi_180624593
De suggestie dat dit aan de ouders ligt is natuurlijk vreselijk zonder verdere context, maargoed in die tijd leven we. Contexr is niet relevant, roeptoeteren is veel geiler, zelfs (zelfbenoemde) experts gaan hierin mee.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_180626231
Had laatst een reddingsvest bij hem aangetrokken en deze met een riem aan mij vast gemaakt. Nou, dan zijn de blikken ook niet mals. Riem om je kind watttt.

Het is nooit goed.

Sterkte aan de nabestaanden.
  Forum Admin zaterdag 21 juli 2018 @ 12:23:55 #11
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_180627919
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 06:29 schreef de_boswachter het volgende:
Toetsenbordhelden. Ze weten allemaal al wat er gebeurd is en wijzen met het vingertje naar de ouders als schuldige. Treurig, vooral omdat je weet dat het gros van de mensen wat op zo’n berichten reageren zelf te dom zijn om te kakken. Lage opleiding, laag inlevingsvermogen en ontzettend slecht in het voeren van discussies buiten de sociale media om. Bovendien voelen ze zich in het echte leven niet serieus genomen en denken ze door te reageren op dit soort berichten enige vorm van macht/inspraak te hebben. Walgelijk dom.

Hoe kun je nou oordelen over zoiets? Zo’n kind kan in een paar tellen weg zijn. Vooral op die leeftijd.
Van die mensen die onder die berichten gefrustreerd zit te doen terwijl ze beter hun kids in de gaten kunnen houden.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_180628269
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 02:07 schreef maan_man het volgende:
ik dacht dat dit misschien kenmerkend was voor deze bezoekers, maar bij de Telegraaf waren de reacties minstens net zo erg.

Lol je verwachtte mededogen en normale reacties bij de telegraaf? 8)7
pi_180628303
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 07:50 schreef timmmmm het volgende:
Zo erg is het toch niet dat de ouders verantwoordelijk worden gehouden? Het is hun taak dat kind in de gaten te houden en als die boven komt drijven in een recreatieplas zal dat waarachijnlijk aan de ouders liggen.

Ik weet dat, jullie weten dat en de mensen die hierop reageren weten dat. En we weten stiekem ool dat het iedereen kan gebeuren en iedereen, of ze nou haten om het eerste of sympathie hebben om het tweede, denkt nou wel twee keer na als ze met hun kind naar zo'n plas gaan en houden het beter in de gaten
Nog meer sneeuwvlokjes kweken, we gaan maar niets meer doen met de kinderen, zetten ze in een rubber kamer, want ongelukken moeten uitgesloten worden. Waanzin in deze wereld.

Een kinderopvang in denemarken:
pi_180628341
Emotionele intelligentie versus IQ
Emotionele intelligentie is een betere indicator voor menselijk succes dan de IQ-score. Onderzoek suggereert dat IQ voor slechts 20% de mate van succes bepaalt, terwijl Emotionele intelligentie voor 80% de mate van succes bepaalt. Emotionele intelligentie is de capaciteit om onze gevoelens te kunnen begrijpen en herkennen, maar ook die van anderen. Het motiveren van onszelf en het effectief managen van onze emoties in relaties.

Hoe goed we in staat zijn om onszelf te managen en onze relaties gaat verder dan intellectuele of technische vaardigheden. Het richt zich op persoonlijke kenmerken als empathie, veerkracht, flexibiliteit, conflicten kunnen beheersen, kunnen inspireren, motiveren, sociale vaardigheden, omgaan met feedback enzovoort.

https://heart4happiness.n(...)et-altijd-succesvol/
pi_180628358
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:23 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Van die mensen die onder die berichten gefrustreerd zit te doen terwijl ze beter hun kids in de gaten kunnen houden.
Vaak hebben ze ook nog een bepaalde achternaam die in de buurt sowieso al niet heel erg bekend staat als hoogbegaafd.
U MAD?
  Grootste baggeraar 2022 zaterdag 21 juli 2018 @ 12:51:22 #16
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_180628372
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 07:50 schreef timmmmm het volgende:
Zo erg is het toch niet dat de ouders verantwoordelijk worden gehouden? Het is hun taak dat kind in de gaten te houden en als die boven komt drijven in een recreatieplas zal dat waarachijnlijk aan de ouders liggen.

Ik weet dat, jullie weten dat en de mensen die hierop reageren weten dat. En we weten stiekem ool dat het iedereen kan gebeuren en iedereen, of ze nou haten om het eerste of sympathie hebben om het tweede, denkt nou wel twee keer na als ze met hun kind naar zo'n plas gaan en houden het beter in de gaten
Daar heb je meneer 'sociale intelligentie' ook weer.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Forum Admin zaterdag 21 juli 2018 @ 12:53:21 #17
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_180628399
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:49 schreef Karig_Hutje het volgende:
Emotionele intelligentie versus IQ
Emotionele intelligentie is een betere indicator voor menselijk succes dan de IQ-score. Onderzoek suggereert dat IQ voor slechts 20% de mate van succes bepaalt, terwijl Emotionele intelligentie voor 80% de mate van succes bepaalt. Emotionele intelligentie is de capaciteit om onze gevoelens te kunnen begrijpen en herkennen, maar ook die van anderen. Het motiveren van onszelf en het effectief managen van onze emoties in relaties.

Hoe goed we in staat zijn om onszelf te managen en onze relaties gaat verder dan intellectuele of technische vaardigheden. Het richt zich op persoonlijke kenmerken als empathie, veerkracht, flexibiliteit, conflicten kunnen beheersen, kunnen inspireren, motiveren, sociale vaardigheden, omgaan met feedback enzovoort.

https://heart4happiness.n(...)et-altijd-succesvol/
Allemaal leuk en aardig maar die posts suggereren een laag IQ icm een laag eq.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_180628557
IQ is niet belangrijk

-mensen met een laag iq
  zaterdag 21 juli 2018 @ 13:27:49 #19
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_180628989
Laten we wel wezen; als een 2 jarig kind verzuipt dan is daar een volwassene voor verantwoordelijk. Tenzij ongeluk of overmacht.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_180629518
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 13:27 schreef Byzantynixschii het volgende:
Laten we wel wezen; als een 2 jarig kind verzuipt dan is daar een volwassene voor verantwoordelijk. Tenzij ongeluk of overmacht.
Dus eerst ben je heel stellig en vervolgens kom je met een tenzij. Ik vind dit heel raar.
U MAD?
pi_180629570
Als de ouders niet verantwoordelijk zijn, wie dan wel?

Wat als dit gebeurt tijdens een uitje van het kinderdagverblijf? Ja foutje, kan gebeuren, meestal gaat het goed? Natuurlijk zijn de ouders verantwoordelijk. Het is alleen zinloos om dat er nu nog in te wrijven. Ondanks dat ze verantwoordelijk zijn zullen ze er erg verdrietig over zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 21 juli 2018 @ 14:27:35 #22
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_180629944
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 14:04 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dus eerst ben je heel stellig en vervolgens kom je met een tenzij. Ik vind dit heel raar.
Dat zit in jouw hoofd.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zaterdag 21 juli 2018 @ 22:47:17 #23
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_180640022
Als je met zń tweeën bent denk je ten alle tijden de kleine in de gaten te hebben. Kijkt de één niet dan kijkt de ander wel. Totdat je toevallig allebei tegelijk 15 seconden ergens anders heenkijkt.
pi_180640259
Een kind van die leeftijd hou je altijd in het oog tenzij je je hele huis veilig hebt gemaakt en dichtgetimmerd. Maar buitenshuis hou je die bij water gewoon aan de hand. Die ouders verdienen de meest erge reacties want ze hebben 1 van de meest erge dingen gedaan die je als ouder kan doen. En dan die mensen die zeggen dat het iedereen kan overkomen etc :')
pi_180644233
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 14:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Als de ouders niet verantwoordelijk zijn, wie dan wel?
Misschien niemand. Het lijkt er tegenwoordig steeds meer op dat mensen het begrip ongeluk of ongelukkige samenloop van omstandigheden niet meer kennen en er altijd iemand verantwoordelijk moet worden gehouden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')