abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180604390
Waar at jij vandaag, (eer-)gisteren, ergens deze week?

Was dat restaurant met de Michelinster, het simpele eetcafé of je lokale Chinees een aanrader of zou je het liefst de tijd willen terugdraaien zodat je een andere keus had kunnen maken omdat het er zo walgelijk was?

Waar?
Wanneer?
Wat at je?
Impressie?
Kosten?
Cijfer?
  vrijdag 20 juli 2018 @ 11:30:40 #2
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_180604540
Dank. ;-)

Waar en wanneer: Restaurant Héroine, gisteren
Het eten: we kozen voor het 7-gangen menu (¤63) met bijpassend (half) wijnarrangement (¤4 per glas). 4-gangenmenu is ¤45, maar wij willen altijd zoveel mogelijk proeven en we hadden hongerrrrr.

We begonnen met drie amuses. Vooral de geitenkaas met biet was haast orgastisch. Tijdens het nuttigen heb ik denk ik 5 keer gezegd dat ik lyrisch was. Vervolgens heb ik dat nog drie minuten volgehouden. Wat. Een. Smaak. Bom. Mijn vriendin was vooral lovend over de taco; die kwam bij mij iets minder aan omdat de slok van mijn aperitief de smaak afvlakte; foutje mijnerzijds dus. Ik was bang dat het hierna alleen nog maar tegen kon vallen.



maisbrood | cepesboter | zomertruffel
bosbiet | geitenkaas | zwarte kardemom
mulled pork | yoghurt | koriander | zwarte bonen | komkommer


Dat was niet zo. Wat volgde was een menu vol met smaken. De kabeljauw was zo enorm compleet qua textuur en smaak. Dit gerecht zat wel hoog in de zuren, maar juist dat maakte het voor mij een van de lekkerste gerechten die ik ooit heb gegeten. Ditzelfde gold voor de sesam met het eitje; zo belachelijk romig en vol van smaak, dat ik er dit keer sprakeloos van werd.



kabeljauw | gerookte avocado | groene asperges | kombu | ponzu
zwarte sesam | kapucijner miso | 62* ei | oesterzwam | peterselie


Alle andere gerechtjes waren ook zo mooi compleet. Ze bevatten zoveel componenten dat ik de helft na het serveren alweer was vergeten (de wijn deed zijn ding weer), maar gelukkig kregen we na afloop de menukaart. Deze krijg je vooraf niet te zien; je kiest het aantal gerechten dat je wilt en vervolgens krijg je dat geserveerd. Prima, lekker laten verrassen, daar houden wij van.



buikspek | choi sam | creme fraiche | mierikswortel | wilde rijst
langoustine | koolrabi | groene aardbei | yuzu | verveine


Er was één minpuntje: de kippenlever bij de parelhoen was net iets teveel. Lekkere sterke smaak, maar als je niet een hap van alles nam, was het erg overheersend. Vind ik prima, mijn vriendin heeft niet alles op. Moet je dus net liggen. Het mooie hierbij was wel wederom dat je met een hap van alles een perfecte balans had van zacht vlees, zoute jus, hartige lever en zoetzure wortel/abrikoos.



parelhoen | kippenlever | wortel | abrikoos | nikka coffey grain
kruisbes | vlierbloesem | gin | peer | lever | citrus


De kruisbes leverde een heerlijk fris nagerecht op, helaas ben ik daarna vergeten een foto te maken van de witte perzik met ingelegde pruim. Dit zag er met de hoge meringueschotsen erg mooi uit, maar nu hadden we echt teveel wijn op. Die halve glazen zijn namelijk geen halve glazen, maar 70%-glazen. Ik baal er overigens nog steeds van, die ontbrekende foto.

witte perzik | pruim | jasmijn | mezcal | rozenwater

Impressie: over het eten ben ik dus zeer te spreken, het was heul erg lekker. Perfecte samenhang van ingrediënten en mooi geserveerd. De bediening was wel enigszins bijzonder: een serveerster was heel ingetogen, een ander was een tikje alternatief en weer een ander liep er heerlijk casual bij. Beetje bijzonder dus, maar het past wel heel goed bij het restaurant. De inrichting was wel leuk, zoals Robin eerder al zei was de akoestiek echter slecht.

Cijfer: 9,3. Dit was na Fred het beste dat ik ooit heb gegeten, nog voor Parkheuvel dus. Het waren wel heel erg sterke smaken, waar het bij Fred en Parkheuvel allemaal veel subtieler was. Nu vind ik allebei lekker, maar dit misschien nog net iets meer. Alleen was Fred toch een klein tikkeltje beter, maar ook hier was de complexiteit hoog en de samenstelling verschrikkelijk goed.

Qua prijsstelling vind ik het overigens ook meer dan prima; grote kans dat we hier vaker gaan eten, want we wonen op vijf minuutjes lopen.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 11:50:45 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180604954
Het water liep in mijn mond bij het lezen en de foto's. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 20 juli 2018 @ 12:00:13 #4
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180605131
Ik vind het altijd zo knap dat jullie alle gangen en ingrediënten onthouden. Of schrijven jullie dan mee terwijl de bediening praat?

Ik ben na een uur al weer kwijt wat ik exact gegeten heb. Doet niets af aan het genot trouwens. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 20-07-2018 12:26:56 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 20 juli 2018 @ 12:02:45 #5
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_180605178
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 12:00 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vind het altijd zo knap dat jullie alle gangen en ingrediënten onthouden. Of schrijven jullie dan mee terwijl de bediening praat?

Ik ben na een uur al weer krijt wat ik exact gegeten heb. Doet niets af aan het genot trouwens. :P
Stond nu in mijn verslag ;) We kregen een menukaart met alles erop, dat konden we meenemen en dat heb ik dus overgenomen. Anders schrijf ik het inderdaad soms op, of ik zoek het terug op de site als het daar te vinden is. Alles onthouden lukt mij nooit. Foto's helpen wel mee, want op de foto zie je natuurlijk ook wel grotendeels wat je gegeten hebt.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 12:04:52 #6
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_180605234
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 11:30 schreef vinnypassy het volgende:
grote kans dat we hier vaker gaan eten, want we wonen op vijf minuutjes lopen.
Ja, maar let op, ze veranderen niet vaak van menu. Ik was daar een beetje verbolgen over. Als het dan geen wisselend verrassingsmenu is, dan kun je ook gewoon een menukaart maken. Zodat je kunt checken of de kaart al veranderd is voor je weer langs gaat. Maar goed, als je het weet, dan weet je ook dat je minstens 6 weken (geloof ik) moet wachten voro een volgende bezoekje. Maar stom is het wel. Wij zijn nu al een tijd niet geweest, gewoon omdat je niet bijhoudt "of het alweer kan".
  vrijdag 20 juli 2018 @ 12:11:45 #7
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_180605393
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 12:04 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, maar let op, ze veranderen niet vaak van menu. Ik was daar een beetje verbolgen over. Als het dan geen wisselend verrassingsmenu is, dan kun je ook gewoon een menukaart maken. Zodat je kunt checken of de kaart al veranderd is voor je weer langs gaat. Maar goed, als je het weet, dan weet je ook dat je minstens 6 weken (geloof ik) moet wachten voro een volgende bezoekje. Maar stom is het wel. Wij zijn nu al een tijd niet geweest, gewoon omdat je niet bijhoudt "of het alweer kan".
Ja, maar vaker is bij ons ook niet om de twee weken hoor. ;) Denk nog een keer of 2 in de komende anderhalf jaar ofzo.

Ik las trouwens jouw review nog even terug waarin je vergeleek met De Jong. Op basis van jouw ervaring en loftuitingen wilde ik daar al graag heen, nu nog iets meer. Dus die wil ik dit jaar liefst ook nog afstrepen. :)
  vrijdag 20 juli 2018 @ 12:12:47 #8
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_180605411
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 12:11 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Ja, maar vaker is bij ons ook niet om de twee weken hoor. ;) Denk nog een keer of 2 in de komende anderhalf jaar ofzo.

Ik las trouwens jouw review nog even terug waarin je vergeleek met De Jong. Op basis van jouw ervaring en loftuitingen wilde ik daar al graag heen, nu nog iets meer. Dus die wil ik dit jaar liefst ook nog afstrepen. :)
Ben je nou nog steeds niet bij de Jong geweest? o|O
  vrijdag 20 juli 2018 @ 12:27:43 #9
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180605695
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 12:02 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Stond nu in mijn verslag ;) We kregen een menukaart met alles erop, dat konden we meenemen en dat heb ik dus overgenomen. Anders schrijf ik het inderdaad soms op, of ik zoek het terug op de site als het daar te vinden is. Alles onthouden lukt mij nooit. Foto's helpen wel mee, want op de foto zie je natuurlijk ook wel grotendeels wat je gegeten hebt.
Oh dat is inderdaad handig, zo'n meeneem-menu. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 20 juli 2018 @ 12:29:00 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180605709
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 12:27 schreef Duderinnetje het volgende:

Oh dat is inderdaad handig, zo'n meeneem-menu. :)
Als we het menu niet meekrijgen, dan maak ik er voor onszelf vaak gewoon even een foto van.
Idem met het etiket van een fles wijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 20 juli 2018 @ 12:33:08 #11
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180605778
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 12:29 schreef golfer het volgende:

[..]

Als we het menu niet meekrijgen, dan maak ik er voor onszelf vaak gewoon even een foto van.
Idem met het etiket van een fles wijn.
O ja, dat kan natuurlijk ook. Een foto maken van het menu. Aan zoiets zou ik werkelijk niet denken. Maar dat doe je ook alleen omdat je een recensie wilt schrijven, neem ik aan.

Ik zou er zelf geen zin in hebben, aan die administratie in woord en beeld, tijdens een leuk diner. Maar als je blogt is het noodzakelijk natuurlijk. Dan zit je er ook met een andere opzet.

Geeft wel te denken hoe ze dat vroeger deden! Inderdaad notities maken naast het bord, vrees ik!
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 20 juli 2018 @ 12:36:32 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180605831
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 12:33 schreef Duderinnetje het volgende:

Geeft wel te denken hoe ze dat vroeger deden! Inderdaad notities maken naast het bord, vrees ik!
Zo zijn wij ooit ook begonnen, inderdaad. Toen we nog geen foto's van het eten maakten. Gewoon een klein notitieblokje en dan steekwoorden opschrijven.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:12:18 #13
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180606372
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 12:36 schreef golfer het volgende:

[..]

Zo zijn wij ooit ook begonnen, inderdaad. Toen we nog geen foto's van het eten maakten. Gewoon een klein notitieblokje en dan steekwoorden opschrijven.
Ik zou zó naar uit eten gaan als ik huiswerk bij me had. Heb nooit begrepen dat andere mensen, buiten betaalde en professionele recensenten, zó hun avonden willen doorbrengen. Waaróm zou je administreren? :D Ik zal dat nooit helemaal begrijpen, denk ik. Ik ben een liefhebber van uit eten gaan en we gaan héél vaak. Maar waarom leg je zoiets vast? Wat is de lol daarvan?

Ik denk dat we er ook helemaal niet zo veel verstand van hebben. Particuliere recensies zijn nagenoeg altijd 'verslagen' en absoluut geen recensies die de boel in (cultureel/historisch) perspectief plaatsen of beschouwen. Je steekt van die particuliere meningmakerij doorgaans niks op.

Jullie recensies zijn eigenlijk ook verslagen, zie ik. Maar dat is ook oké voor jullie, denk ik? Of wat willen jullie ermee?
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:21:36 #14
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180606503
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 12:33 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

O ja, dat kan natuurlijk ook. Een foto maken van het menu. Aan zoiets zou ik werkelijk niet denken. Maar dat doe je ook alleen omdat je een recensie wilt schrijven, neem ik aan.

Ik zou er zelf geen zin in hebben, aan die administratie in woord en beeld, tijdens een leuk diner. Maar als je blogt is het noodzakelijk natuurlijk. Dan zit je er ook met een andere opzet.

Geeft wel te denken hoe ze dat vroeger deden! Inderdaad notities maken naast het bord, vrees ik!
ik doe het zelf ook niet omdat het gewoon teveel afleidt en goeie foto's maken is ook moeilijk maar altijd leuk om verslagen van anderen te lezen die het wel doen.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:27:29 #15
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_180606603
Ik vind het leuk om te schrijven en mijn ervaring te delen. Liefst zou ik geen foto's nemen, daar ben ik ook eigenlijk helemaal niet van, maar het is wel leuk om af en toe terug te kijken naar hoe het eruit zag. Dit doen we niet altijd trouwens, maar wel bij de exclusievere diners. Voelt dan achteraf een beetje net als een reisverslag; dat vind ik ook leuk om heel af en toe naar terug te kijken of te lezen - en dat doe ik dus ook met mijn eetverslagen.

Overigens leidt 1 foto niet af. Sterker; ik heb pas gelezen dat het maken van foto's het eten lekkerder maakt, omdat je bij het wachten meer stofjes aanmaken waarvan je gaat watertanden.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:31:14 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180606653
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 13:12 schreef Duderinnetje het volgende:

Jullie recensies zijn eigenlijk ook verslagen, zie ik. Maar dat is ook oké voor jullie, denk ik? Of wat willen jullie ermee?
We doen het al ruim 14 jaar. Voor onszelf en voor veel meelezende geïnteresseerden en zelfs tegenwoordig voor de restauranthouders die onze site beginnen te kennen en nieuwsgierig zijn naar onze recensies.

En uit eten gaan vinden we nog altijd erg leuk.
Verder heeft niemand er last van.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:33:38 #17
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180606682
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 13:31 schreef golfer het volgende:

[..]

We doen het al ruim 14 jaar. Voor onszelf en voor veel meelezende geïnteresseerden en zelfs tegenwoordig voor de restauranthouders die onze site beginnen te kennen en nieuwsgierig zijn naar onze recensies.

En uit eten gaan vinden we nog altijd erg leuk.
Verder heeft niemand er last van.
ja ik snap wel dat de restauranthouders er blij mee zijn! :D

Maar het zijn geen recensies. Wél leuke verslagen. :) En doorgaans een 8 / niet echt een scire als het ook maar een beetje oké was. Dat is een mooie gemiddelde score en gratis promotie. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Duderinnetje op 20-07-2018 13:43:45 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:41:59 #18
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180606829
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 13:27 schreef vinnypassy het volgende:
Ik vind het leuk om te schrijven en mijn ervaring te delen. Liefst zou ik geen foto's nemen, daar ben ik ook eigenlijk helemaal niet van, maar het is wel leuk om af en toe terug te kijken naar hoe het eruit zag. Dit doen we niet altijd trouwens, maar wel bij de exclusievere diners. Voelt dan achteraf een beetje net als een reisverslag; dat vind ik ook leuk om heel af en toe naar terug te kijken of te lezen - en dat doe ik dus ook met mijn eetverslagen.

Overigens leidt 1 foto niet af. Sterker; ik heb pas gelezen dat het maken van foto's het eten lekkerder maakt, omdat je bij het wachten meer stofjes aanmaken waarvan je gaat watertanden.
Ach hou toch op. Je zit toch niet lekker onbedaarlijk te kletsen als je foto's van je bord zit te maken. Waar las je dat? In de Lekker zeker? Wie maakte je die onzin wijs? En geloof je het zelf?
Ik zou er niet aan denken foto's te nemen als ik geriefelijk zit te eten. Vreet het op en sla het eventueel op in je herinnering. Je zou het liefst géén foto's nemen, schrijf je. Nou. Doe dat dan ook niet. Jezusmina zeg.

Ik zou het als restauranthouder ook vreselijk vinden, dat foto-paupergedrag. |:(
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:44:00 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180606860
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 13:33 schreef Duderinnetje het volgende:

ja ik snap wel dat de restauranthouders er blij mee zijn! :D

Maar het zijn geen recensies. Wél leuke verslagen. :) En doorgaans een 8 als het ook maar een beetje oké was. Dat is een mooie gemiddelde score.
Op onze eigen recensiesite geven we geen cijfers, dus hoe je daarbij komt?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:46:53 #20
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180606922
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 13:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Op onze eigen recensiesite geven we geen cijfers, dus hoe je daarbij komt?
nee daar zijn jullie mee gestopt. Maar wat bepaalt de waarde van je recensie dan? Het zijn dus geen recensies. Het zijn verslagen zonder waardeoordeel. Ik heb er wel eens in gezocht, maar kreeg geen enkel gefundeerd oordeel over een reastaurant waarop ik een besluit kom nemen. Dat is toch jammer, als je zo veel kennis en ervaring in pacht hebt?
Ik zou graag diepaandere beoordelingen van jullie lezen. Ik hecht daat wel waarde aan namelijk.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:51:54 #21
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180607020
mijn favoriete blogster is ermee gestopt helaas, die nam ik wel serieus

http://www.elizabethonfood.com/
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:53:52 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180607057
Nogmaals, we doen het voor onszelf.
Het is net zo relevant als jullie verslagen over de Franse meiden of de campervakantie.
Als je professionele recensies wilt hebben laten we ons graag sponsoren of betalen voor meer diepgang. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 20 juli 2018 @ 14:08:14 #23
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_180607338
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 13:41 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ach hou toch op. Je zit toch niet lekker onbedaarlijk te kletsen als je foto's van je bord zit te maken. Waar las je dat? In de Lekker zeker? Wie maakte je die onzin wijs? En geloof je het zelf?
Ik zou er niet aan denken foto's te nemen als ik geriefelijk zit te eten. Vreet het op en sla het eventueel op in je herinnering. Je zou het liefst géén foto's nemen, schrijf je. Nou. Doe dat dan ook niet. Jezusmina zeg.

Ik zou het als restauranthouder ook vreselijk vinden, dat foto-paupergedrag. |:(
Het liefst maak ik geen foto's, maar als ik het niet doe heb ik niets om naar terug te kijken en later inspiratie op te doen als ik zelf uitgebreid ga koken. Natuurlijk kan ik het onthouden, maar foto's zijn toch ook wat waard? Jij neemt toch vast ook wel foto's van dingen die voor jou belangrijk zijn, of waar je graag (letterlijk) naar terugkijkt? Voor mij horen dit soort etentjes daarbij. Verder maak ik bijna nooit foto's, behalve als ik op reis ben. Op deze manier gebruik ik de camera op mijn telefoon tenminste nog.

Dus dan kies ik er toch voor om 1 foto te maken, heel misschien 2. Dat doe ik relatief snel, want ik vind het onzin om een half uur te kloten voordat er een foto is gelukt. Meestal geef ik bij de bediening ook aan waarom ik foto's maak; daar hebben ze vaak alle begrip voor. Zo niet, dan doe ik dat niet. Maar ook bij 2 sterrenrestaurants accepteren ze dat.

En nee, van lekker.nl heb ik nog nooit gehoord. Ik las het op ad.nl, twee jaar terug stond er ook al iets op rtl zag ik.
pi_180607617
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 13:41 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ach hou toch op. Je zit toch niet lekker onbedaarlijk te kletsen als je foto's van je bord zit te maken. Waar las je dat? In de Lekker zeker? Wie maakte je die onzin wijs? En geloof je het zelf?
Ik zou er niet aan denken foto's te nemen als ik geriefelijk zit te eten. Vreet het op en sla het eventueel op in je herinnering. Je zou het liefst géén foto's nemen, schrijf je. Nou. Doe dat dan ook niet. Jezusmina zeg.

Ik zou het als restauranthouder ook vreselijk vinden, dat foto-paupergedrag. |:(
Wat doe je dan in dit topic? :')
  vrijdag 20 juli 2018 @ 14:27:07 #25
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_180607701
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 12:33 schreef Duderinnetje het volgende:
Geeft wel te denken hoe ze dat vroeger deden! Inderdaad notities maken naast het bord, vrees ik!
Vroeger hadden ze ook fototoestellen
  vrijdag 20 juli 2018 @ 14:28:11 #26
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_180607725
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 13:12 schreef Duderinnetje het volgende:
Waaróm zou je administreren
Dat heb ik als ik iemands foto's van berg nummer zoveel, boom huppeldepup, de toren van Pisa en de eifeltoren zie.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 14:30:41 #27
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180607782
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 14:27 schreef RobinOok het volgende:

Vroeger hadden ze ook fototoestellen
Niet voor 1826. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_180607942
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 14:28 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Dat heb ik als ik iemands foto's van berg nummer zoveel, boom huppeldepup, de toren van Pisa en de eifeltoren zie.
:Y
Dan duizendmaal liever iemands foto's van eten.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_180610550
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 11:30 schreef vinnypassy het volgende:
Dank. ;-)

Waar en wanneer: Restaurant Héroine, gisteren

Leuk verslag!
  vrijdag 20 juli 2018 @ 16:41:23 #30
130803 Gripper
Get a grip
pi_180610610
Heroine (het restaurant, niet de drugs) gaat ook op mijn to-do list na dit verslag! :Y
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 20 juli 2018 @ 16:48:56 #31
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180610795
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 13:53 schreef golfer het volgende:
Nogmaals, we doen het voor onszelf.
Het is net zo relevant als jullie verslagen over de Franse meiden of de campervakantie.
Als je professionele recensies wilt hebben laten we ons graag sponsoren of betalen voor meer diepgang. :')
Ok. Ik vind ze ook heel leuk hoor. :)
Maar ik zou best wat meer oordeel willen. Jullie hebben er genoeg verstand van in mijn ogen. Ik hunker dan altijd naar: waaróm was het goed en fijn, waarin onderscheidt het zich, waar kan het restaurant zich mee meten, waarin was het al dan niet origineel.
En dat mis ik dan. Lijkt me dat jullie dat soort meningen prima mogen en kunnen vormen.

Maar goed, never mind, ik loop te zeuren. Excuses. :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Duderinnetje op 20-07-2018 17:04:48 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 20 juli 2018 @ 16:51:01 #32
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180610842
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 14:28 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Dat heb ik als ik iemands foto's van berg nummer zoveel, boom huppeldepup, de toren van Pisa en de eifeltoren zie.
Ja eens, ik ook. Of nou ja, van mij hoeft het allebei niet, zonder dat ik er tips bij krijg over hoe en wat. Dus hoe laat die toren van Pisa geopend is, en of hij daadwerkelijk wel een beetje knap scheef staat en zo. :P
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180621175
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 16:48 schreef Duderinnetje het volgende:


Ok. Ik vind ze ook heel leuk hoor. :)
Maar ik zou best wat meer oordeel willen. Jullie hebben er genoeg verstand van in mijn ogen. Ik hunker dan altijd naar: waaróm was het goed en fijn, waarin onderscheidt het zich, waar kan het restaurant zich mee meten, waarin was het al dan niet origineel.
En dat mis ik dan. Lijkt me dat jullie dat soort meningen prima mogen en kunnen vormen.

Maar goed, never mind, ik loop te zeuren. Excuses. :)
Om voort te borduren op het verschil tussen recensie en verslag, ik noem het ook altijd een verslag... en hebben het ook even aangepast op onze eigen site.
We geven geen cijfers maar hebben wel onze meningen uiteraard, die we er ook vaak onder zetten.
quote:
Of het na een maand nog kinderziektes zijn weten we niet, maar wat ons betreft is dit niet voor herhaling vatbaar.
De prijs-kwaliteitsverhouding vinden we ook niet echt kloppend.
De bediening was wel attent en vlot.
quote:
Al met al een zeer geslaagde avond, waarbij de hand van de sinds 1 januari nieuw begonnen chefkok Menno Post, die de moeilijke taak heeft om Lucas Rive , die 22 jaar de scepter zwaaide, op te volgen nog niet echt zichtbaar was.
Allemaal toch wel wat vertrouwde en veilige superlekkere smaken, maar niet vernieuwend.
Misschien ook niet nodig voor het toch wel min-of-meer vaste traditionele publiek dat de Bokkedoorns bezoekt, maar voor ons had het allemaal net een tikkeltje spannender mogen zijn.
En we eten ook vaak zonder een verslagje te schrijven.
Noem het een hobby :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Blues op 21-07-2018 01:44:39 ]
pi_180625656
Hoe je het ook noemt, ik lees ze graag.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180625728
Ik ook en vind het een beetje gedram. Je hoeft niet alles onder de kritische loep te leggen mijns inziens.

Vinny; van je foto's en enthousiaste omschrijvingen krijg ik honger!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 21 juli 2018 @ 10:06:01 #36
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_180625757
Ik probeer heel bewust te voorkomen dat het overkomt als een recensie.
Ik vertel wat we eten en of ik het lekker vond. In combinatie met de foto's zou ik als lezer zelf wel kunnen bedenken of ik er ook eens zou willen eten. En als je iemands verslagen vaker leest, dan wordt het nog beter in te schatten. Wat de een geweldig vindt gaat de ander de deur niet voor uit.

Ik maak altijd foto's. En ik plaats die in 5% van de gevallen (misschien nog minder) op internet. Met mijn dementerende hoofd is het alleen maar extra fijn, de herinnering blijft langer levendig. Van de wijn maak ik geen foto's meer en dat is dus een grote blur. Dan weet je dat je een wijn al eens ergens gedronken hebt maar ik heb dan geen idee meer of ik die lekker vond of juist niet. Eigenlijk zou ik dat ook beter vast moeten leggen, maar dat is. Wel ingewikkelder.
pi_180627499
We noemen de wijn altijd wel, en maken er voor onszelf een foto van om niet te vergeten :+
En dat van die herinnering gaat voor ons ook op, het is leuk om zo nu en dan eens terug te lezen, net als de vakantieverslagen.
Voor het Facebooktijdperk hield ik ook wekelijks dagbloekblogding bij. Dat gooi ik nu vaak op fb *)
pi_180828552
Hierbij mijn review over gisteravond. Zonder foto's, maar ik vind het met alle respect een beetje raar (ook voor omstanders) om van alles foto's te gaan zitten maken.

Waar: Limani te Hellevoetsluis
Wanneer: 29/07/2018
Wat aten we:

Normaal zijn wij van de sushi, maar we wilden weer eens wat anders. Omdat we hier al eens gegeten hadden en het erg lekker was, was onze keus hierop gevallen.

Voorgerecht hadden we allebei gehaktballetjes met tzatziki in pittige saus. Erg lekker, gehakt ook goed gekruid. Saus was lekker, maar niet pittig. Dus w.m.b. mag het woord pittig van de menukaart af...

Als hoofdgerecht had ik een pasta met zeevruchten afgemaakt met 2 megagrote gamba's die er op lagen. Nu vind ik garnalen pellen echt een goor werk, dus ik heb die grotendeels laten staan. De pasta zelf ging op zich wel, goed al dente gekookt. Enig minpuntje was dat de inktvisringen die erin zaten echt ontzettend taai waren. De pasta was goed gevuld, de saus was lekker. Alleen dus jammer van de inktvisringen. Vriend had een simpele mixed grill.

Als nagerecht geen ijs, want de pasta vulde goed. Wel een simpele koffie om het af te maken.

Eindoordeel: Lekker gegeten, prima en gastvrije bediening welke ik ook erg belangrijk vind. Parkeren kan fijn voor de deur (gratis).

Oja, de prijs was bijna 68 euro.
pi_180828951
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 08:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hierbij mijn review over gisteravond. Zonder foto's, maar ik vind het met alle respect een beetje raar (ook voor omstanders) om van alles foto's te gaan zitten maken.

Waar: Limani te Hellevoetsluis
Wanneer: 29/07/2018
Wat aten we:

Normaal zijn wij van de sushi, maar we wilden weer eens wat anders. Omdat we hier al eens gegeten hadden en het erg lekker was, was onze keus hierop gevallen.

Voorgerecht hadden we allebei gehaktballetjes met tzatziki in pittige saus. Erg lekker, gehakt ook goed gekruid. Saus was lekker, maar niet pittig. Dus w.m.b. mag het woord pittig van de menukaart af...

Als hoofdgerecht had ik een pasta met zeevruchten afgemaakt met 2 megagrote gamba's die er op lagen. Nu vind ik garnalen pellen echt een goor werk, dus ik heb die grotendeels laten staan. De pasta zelf ging op zich wel, goed al dente gekookt. Enig minpuntje was dat de inktvisringen die erin zaten echt ontzettend taai waren. De pasta was goed gevuld, de saus was lekker. Alleen dus jammer van de inktvisringen. Vriend had een simpele mixed grill.

Als nagerecht geen ijs, want de pasta vulde goed. Wel een simpele koffie om het af te maken.

Eindoordeel: Lekker gegeten, prima en gastvrije bediening welke ik ook erg belangrijk vind. Parkeren kan fijn voor de deur (gratis).

Oja, de prijs was bijna 68 euro.
Gamba’s laten staan. Man, man, man...
Voor de rest klinkt het als een geslaagde avond met je vriend.
pi_180829081
Maar geen moeite met de schelpen gehad in de pasta?
Wilde je vriend de gamba's ook niet voor je pellen? Zonde om dan seafood te nemen want dat heb je dan.

Verder hebben andere mensen echt geen last van mensen die foto's nemen van hun eigen eten. Zolang ze maar niet hen op de foto zetten is er niks aan de hand.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_180829186
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 08:58 schreef FutureFairytale het volgende:
Maar geen moeite met de schelpen gehad in de pasta?
Wilde je vriend de gamba's ook niet voor je pellen? Zonde om dan seafood te nemen want dat heb je dan.

Verder hebben andere mensen echt geen last van mensen die foto's nemen van hun eigen eten. Zolang ze maar niet hen op de foto zetten is er niks aan de hand.
Er zaten geen schelpen in voor zover ik weet ;) Vriend is helemaal niet van de seafood en weet dus ook niet gamba's gepeld dienen te worden :)

Wat betreft foto's maken, prima dat er mensen zijn die dat doen. Maar ik voel me een beetje opgelaten als ik dat doe. Zo van ' oh, die moet weer interessant doen op Social media' ofzo.
  maandag 30 juli 2018 @ 10:29:33 #42
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_180830200
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wat betreft foto's maken, prima dat er mensen zijn die dat doen. Maar ik voel me een beetje opgelaten als ik dat doe. Zo van ' oh, die moet weer interessant doen op Social media' ofzo.
Als ik foto's maak zie ik niemand kijken.
Mijn vriend wel. Die krijgt dan meelijvolle blikken en bemoedigende knikjes toegeworpen. _O-
pi_180830537
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 12:36 schreef golfer het volgende:

[..]

Zo zijn wij ooit ook begonnen, inderdaad. Toen we nog geen foto's van het eten maakten. Gewoon een klein notitieblokje en dan steekwoorden opschrijven.
Zonde dat je geen steakwoorden opschrijft.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 30 juli 2018 @ 11:51:19 #44
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_180831445
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 11:30 schreef vinnypassy het volgende:
...
Ziet er fantastisch uit, ik onthoud hem!
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 30 juli 2018 @ 12:11:04 #45
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180831757
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 08:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

Saus was lekker, maar niet pittig. Dus w.m.b. mag het woord pittig van de menukaart af...

Nu vind ik garnalen pellen echt een goor werk, dus ik heb die grotendeels laten staan.

Enig minpuntje was dat de inktvisringen die erin zaten echt ontzettend taai waren.

Eindoordeel: Lekker gegeten,
Maar je hebt bijna overal kritiek op?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 30 juli 2018 @ 12:28:40 #46
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_180832003
Het is anderhalve week geleden, dus vergeef me de gaten in het geheugen. Ik werd getriggered door het verslag van Heroine.

Waar: Petossi, Haarlem
Wanneer: 21 juni

Wat at je:
We aten het 5-gangenmenu van de chef, met een Bob-wijnarrangement (wel zo veilig na ons bezoekje aan de Jopenkerk). Gelukkig waren we fietsend...

We begonnen met amuse, waarvan ik totaal kwijt ben wat het was, maar er zat heerlijke Piccalilly bij.

We begonnen met maatjesharing, biet en kers, met daarbij een chip van roggebrood, haringcreme, in kersenazijn ingelegd Amsterdams uitje en kersenmerenque. Interessante combinatie van zout, zuur en kleine zoete hinten. Vooral de zuren waren goed op orde in het gerecht. Heerlijk om mee te beginnen en goed passend binnen de filosofie van de chef.

Vervolgens kregen wij kalfstartaar met 60 maanden oude parmigiano, daarbij een Parmazaanschuim (ook 60 maanden), een Parmazaankoekje (uiteraard weer dezelfde kaas), hazelnoten, klein dotje truffelmayonaise en volgens mij Piccalilly. Heerlijk gerecht, vooral het schuim was fantastisch op smaak, ik ben nog steeds verbaasd over de hoeveelheid smaak die in het schuim zat, bizar. De rest van het gerecht was ook lekker, al wordt de tartaar wat overschreeuwd door de rest.

Het derde gerecht was een trio van bloemkool; gerookt en gegrild, ingelegd met lavendel en een mousse. Daarbij enkele toefjes romanescocreme, oude boerenkaas en vandouvan quinoa crumble. Lekker op smaak, vooral de gerookte bloemkool was erg goed. De gefrituurde quinoa was vrij zout, maar het gerecht kon het goed hebben. Leuk dat er een groentengang bij zat. De gang ging echter gepaard met een Gewurztraminer uit Zuid Afrika, die door het Afrikaanse klimaar vrijwel alle zuren kwijt was. Hierdoor was de wijn een stuk zoeter dan wij normaal zouden paren met dit gerecht.

Tussendoor hadden we nog een kleine amuse met pijlinktvis en tapioca"kaviaar". Leuk gemaakt, prima in orde.

Hoofdgerecht was een proeverij van Kamperlam met lamsjus van bonenkruid en baharat, handgerolde parelcouscous uit Tunesië, geroosterde paprikacreme met granaatappelmelasse, zoetzuur van komkommer en tzatzikischuim. De proeverij bestond uit een heerlijk zacht, bijna smeltend koteletje, en een stukje procureur. Lekker, fijne combinatie met de komkommer en tzatziki en heerlijk smakende jus. Wel een tikkeltje veilig vergeleken met andere gerechten, maar we waren beide positief.

Na hadden we een dessert op basis van bananenijs met tonkaboon en kaffir limoen. Lekker, verder niets dat er uitsprong maar zeker gezien het perfecte formaat (klein genoeg) een passende afsluiter op een heerlijke avond.

Impressie:
Petossi wordt gerund daar Bart, die kennelijk ooit Masterchef heeft gewonnen. Hij probeert Nederlandse ingredienten eer aan te doen in zijn gerechten.

Mooie zaak, niet te groot en in mijn herinnering leuk ingericht. Wij zaten buiten aan de straatkant onder de luifel met de mogelijkheid om een heater aan te zetten. Enorm te spreken over het personeel; vriendelijk, professioneel en prettig in de omgang.

De gerechten waren wat mij betreft allemaal top. Uitschieter voor mijn vriendin was het trio van bloemkool, zelf was ik vooral fan van de kalfstartaar (vanwege dat overheerlijke Parmazaanschuim :9 ).

Al met al heerlijk gegeten en zeker voor die prijs voor ons een no-brainer. De wijnkeuze was interessant, maar niet altijd top naar onze mening. De wijnen zelf waren erg lekker, maar vooral bij de mierzoete Zuid Afrikaanse Gewurztraminer in combinatie met de gerookte bloemkool was de pairing naar onze mening niet de beste.

Kosten: 135 euro voor 2 personen, 5 gangen met een halve glazen arrangement en een aperatiefje. Dit was wel met een actie via Heerlijk.nl. Normaliter komt er nog zo'n 35 euro bij.

Cijfer: 8,5/10
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 30 juli 2018 @ 12:35:56 #47
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_180832146
Klinkt goed hoor, zeker voor die prijs lijkt me dat meer dan prima. ^O^
  maandag 30 juli 2018 @ 12:38:01 #48
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180832191
Ik zag die Heerlijk-actie bij Petossi voorbij komen en twijfel nog steeds. Plus dat we niet meer urenlang willen tafelen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 30 juli 2018 @ 19:19:16 #49
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_180839962
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:38 schreef golfer het volgende:
Ik zag die Heerlijk-actie bij Petossi voorbij komen en twijfel nog steeds. Plus dat we niet meer urenlang willen tafelen.
Voor wat het waard is, we zaten zo rond de drieënhalf uur.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 31 juli 2018 @ 14:45:20 #50
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180854738
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 19:19 schreef Fretwork het volgende:

Voor wat het waard is, we zaten zo rond de drieënhalf uur.
Is ons echt te lang voor zo'n etentje. Heb ik misschien wel bij 2-Michelinsterrententen er voor over, maar niet bij Petossi.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')