abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180857698
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 16:51 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Nee, die heb ik nog niet. Nu net had ik hem voor de 17e keer in handen en zette hem weer terug. Ik weet het niet met die plant. Maar voor 6 euro moet ik hem gewoon meenemen natuurlijk.
Hij is suuuuper leuk en stekt en groeit heel makkelijk. Een van m'n favo plantjes iig. ^^ heb ze hangend en klimmen. En geen hoya expert maar dacht altijd dat ze heel lekker roken!
pi_180857892
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 16:56 schreef Koettie het volgende:

[..]

Hij is suuuuper leuk en stekt en groeit heel makkelijk. Een van m'n favo plantjes iig. ^^ heb ze hangend en klimmen. En geen hoya expert maar dacht altijd dat ze heel lekker roken!
Ik lees het op internet ja. In de avonduren gaat hij ruiken en kan er nectar uit de bloemen komen. Spannend. Misschien dat hij eerst even moet acclimatiseren, maar ik ga er op letten!
pi_180858091
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 17:03 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik lees het op internet ja. In de avonduren gaat hij ruiken en kan er nectar uit de bloemen komen. Spannend. Misschien dat hij eerst even moet acclimatiseren, maar ik ga er op letten!
Ben benieuwd. Vind ze mooi altijd maar heb te weinig licht in huis. Helaas
pi_180858120
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 17:13 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ben benieuwd. Vind ze mooi altijd maar heb te weinig licht in huis. Helaas
Hier heb ik hem nu voor een raam hangen, zonder direct zonlicht. Maar het raam staat wel open, dus ik weet niet of het een goed idee is. Moet wel een nieuwe hangpot kopen, want hij hangt nu in zo'n plastic ding. Weet iemand leuke hangpotten te vinden?
pi_180861018
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 16:19 schreef bloempje-moi het volgende:
Mijn plantenwinkel gaat op vakantie en heeft 50% korting op alle planten. Dus eh..... O-)

De nieuwe aanwinst: Hoya Bella of Grote Wasbloem
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En als cadeautje een vijgenboompje
[ afbeelding ]
Dat is nog eens een droomwinkel idd O+
In welke plaats staat ie? :+
Mooie aanwinsten ^O^
pi_180861323
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 17:03 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

we hadden hem thuis als kind, ging ik steeds de nectar opsnoepen
pi_180861899
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:59 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Dat is nog eens een droomwinkel idd O+
In welke plaats staat ie? :+
Mooie aanwinsten ^O^
Zaandam. Zie adres op het label van de vijgenplant.
En na de vakantie van 3,5 week gaan ze helemaal los op de veiling om weer nieuwe planten te kopen. Hopelijk met wat leuke nieuwe vondsten. *O*
pi_180862140
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:50 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Zaandam. Zie adres op het label van de vijgenplant.
En na de vakantie van 3,5 week gaan ze helemaal los op de veiling om weer nieuwe planten te kopen. Hopelijk met wat leuke nieuwe vondsten. *O*
Oh dat is wel erg ver weg :+
En stom dat ik dat zelf niet gezien had :@
Maar klinkt wel echt goed *O*
pi_180864360
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 16:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het zal denk ik niet heel erg zijn, hoewel ik het ook niet heel zeker weet. Het komt doordat ik het zaadje aan 2 kanten open heb weten te maken, en de blaadjes aan 1 kant eruit kwamen en de wortel aan de andere kant. 'Normaler' is dat de kiembladen aan elkaar vast blijven zitten met het zaadhulsel. _O-

Maar het komt denk ik wel goed.
Gebeurt wel vaker. Meestal laat de schil vanzelf los. Je kan het eventueel heeel voorzichtig doorknippen met een nagelschaartje of iets dergelijks. Pas wel heel goed op, je beschadigt het plantje erg snel. Als je zeker wil zijn zou ik het voorlopig even laten zitten. Zoals gezegd gebeurt het vaker en komt het vrijwel altijd goed.
pi_180879444
De bladeren van mijn Kalanchoe thyrsiflora gaan steeds slapper hangen. De kluit is nu behoorlijk droog, en toch lees ik overal dat ze alleen slap hangen als ze te veel water hebben gehad. Help!
pi_180879984
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 23:06 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Gebeurt wel vaker. Meestal laat de schil vanzelf los. Je kan het eventueel heeel voorzichtig doorknippen met een nagelschaartje of iets dergelijks. Pas wel heel goed op, je beschadigt het plantje erg snel. Als je zeker wil zijn zou ik het voorlopig even laten zitten. Zoals gezegd gebeurt het vaker en komt het vrijwel altijd goed.
Ik heb hem inderdaad een klein beetje ingeknipt met een schaartje... maar voor de rest wil ik echt alle risico dat ik de steel beschadig vermijden. Dus voor het moment laat ik het maar even zo.

De top lijkt al een beetje boven het zaadje uit te groeien nu, dus ik voorzie daar geen verdere problemen. Geduldig afwachten maar. Vooralsnog lijkt ie er geen last van te hebben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180884214
Bijna Sansevieria Saturday.
pi_180884226
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 22:10 schreef Stratotanker het volgende:
Bijna Sansevieria Saturday.
Is dat bij jou niet elke week? o|O
pi_180893095
😇
pi_180893197
Leuk, gefeliciteerd met je aankopen *O* Wat is je begonia nog klein en poepig O+
Tap tap tap
pi_180893494
Vriendendienstje voor de plantenwinkel natuurlijk. Dan hoeven zij tijdens hun vakantie niet de plantjes water geven. O-)
pi_180894996
Dit is geen pannekoekenplant (want geen vlezige stelen, heb al nagezocht.) Het lijkt een vetplantje, bij de supermarkt gekocht maar er stond geen naam bij.
Iemand?

pi_180895191
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:43 schreef Bluezz het volgende:
Dit is geen pannekoekenplant (want geen vlezige stelen, heb al nagezocht.) Het lijkt een vetplantje, bij de supermarkt gekocht maar er stond geen naam bij.
Iemand?

[ afbeelding ]
Peperomia Raindrop misschien?
pi_180897974
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:52 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Peperomia Raindrop misschien?
[ afbeelding ]
Ja! Duidelijk idd, dankje!
pi_180898036
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:55 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ja! Duidelijk idd, dankje!
Ik had hem net zelf ook in handen bij de Deka. Leuk ding!
pi_180898106
KUT KUT KUT KUT KUT
ik dacht, ik knip dat zaadhulsje van m'n baobab ietsje in... heel voorzichtig
nu ligt de top eraf

Ik probeer hem nog te reanimeren, maar ik vrees dat ik hem vermoord heb. :'(

godverdegodver! :'(
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180898191
quote:
Ik wilde altijd planten die ook een gekleurde bloem hebben (Anthurium/Tillandsia etc), want gewoon groene planten vond ik saai. Maar ik kom er door dit topic wel achter dat er ook hele leuke groene kamerplanten zijn, zoals deze :D
En heel nobel van je hoor dat je je plantenwinkel zo helpt voor de vakantie O-)

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 15:02 schreef Molurus het volgende:
KUT KUT KUT KUT KUT
ik dacht, ik knip dat zaadhulsje van m'n baobab ietsje in... heel voorzichtig
nu ligt de top eraf

Ik probeer hem nog te reanimeren, maar ik vrees dat ik hem vermoord heb. :'(

godverdegodver! :'(
Ahhhhh dat is kut zeg :( :( :(
Heb je zoveel moeite gedaan en dan dit :'(
pi_180898212
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 15:06 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ik wilde altijd planten die ook een gekleurde bloem hebben (Anthurium/Tillandsia etc), want gewoon groene planten vond ik saai. Maar ik kom er door dit topic wel achter dat er ook hele leuke groene kamerplanten zijn, zoals deze :D
En heel nobel van je hoor dat je je plantenwinkel zo helpt voor de vakantie O-)

[..]

Ahhhhh dat is kut zeg :( :( :(
Heb je zoveel moeite gedaan en dan dit :'(
Nobel is my middle name. Als mijn huis net zo groot was als mijn hart, had ik die hele plantenwinkel leeggekocht.
  Spellchecker donderdag 2 augustus 2018 @ 15:12:24 #149
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180898283
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 15:08 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Nobel is my middle name. Als mijn huis net zo groot was als mijn hart, had ik die hele plantenwinkel leeggekocht.
Kun je daar niet gewoon gaan wonen in hun vakantie? Oppas :D
pi_180898322
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 15:12 schreef maily het volgende:

[..]

Kun je daar niet gewoon gaan wonen in hun vakantie? Oppas :D
Ja, die winkel is nu leeg. Thuis heb ik ondertussen meer staan. Ik zal het voorstellen voor volgend jaar. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')