abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180591852
Originele OP van Stratotanker:



Sinds enkele maanden zijn kamerplanten mijn nieuwe hobby geworden. Afgezien van dat een goed verzorgde plant erg mooi is zijn er ook aanwijzingen dat ze positief bijdragen aan het welzijn van de mens. Sindsdien is het een grote uitdaging om mijn planten zo groot, gezond en oud mogelijk op te laten groeien. Het kiezen van de juiste potten, substraat en voedingsstoffen maakt het mogelijk dat mijn planten gezonder zijn dan ooit tevoren.

De Sansevieria is de plant waarmee het voor mij is begonnen. Voornamelijk door de NASA paper waarin wordt beweerd dat de Sansevieria een bijdrage kan leveren aan de luchtkwaliteit. Op dit moment heb ik in en om het huis of op kweek ongeveer 20 varianten staan. Daarnaast ben ik bijzonder geïnteresseerd in cactussen, exotische planten en kweek ik graag minder reguliere soorten uit zaad of stekjes. In mijn koffer zijn regelmatig stekjes te vinden van planten die ik op een vakantietrip ben tegengekomen.

Ondanks dat het voor mij een leuke en groeiende hobby is hoor ik regelmatig dat mensen problemen hebben met het gezond houden van een kamerplant. Op dit forum ben ik enkele topics tegengekomen, maar geen algemene topics over kamerplanten. Misschien dat dit topic een bijdrage kan leveren aan het succes van de kamerplant.

Ik ben benieuwd welke planten FOK!kers in hun huiskamer hebben staan. Hoe gaat de verzorging je af en zijn er planten die je misschien nog erg graag zou willen hebben? Tegen welke problemen loop je aan? Met een beetje tijd energie en kennis is het bijzonder eenvoudig om het huis op te fleuren met mooie planten! :)



En weer verder met onze baby's
pi_180591878
Laatste post van vorige topic!
@strabo,snel genoeg voeren! Komt vast wel weer goed toch? Heb je voedsel for sale? M'n philodendron goeldii staat op vulkaan steentjes dus moet ik ook maandelijks voeding geven. :P

Hier blij, heb een echte Monstera Deliciosa in de bestelling staan. Hoop dat de webshop hem kan krijgen. Pff moet echt hoognodig verhuizen ben ik bang.
pi_180602575
Deel 5 omg! Begin zomer dus laat de foto's van onze flanerende en zongebraden plantenbabies maar komen! 8-)

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:41 schreef Koettie het volgende:
Laatste post van vorige topic!
@strabo,snel genoeg voeren! Komt vast wel weer goed toch? Heb je voedsel for sale? M'n philodendron goeldii staat op vulkaan steentjes dus moet ik ook maandelijks voeding geven. :P

Hier blij, heb een echte Monstera Deliciosa in de bestelling staan. Hoop dat de webshop hem kan krijgen. Pff moet echt hoognodig verhuizen ben ik bang.
Komt wel goed, maar kan even duren. Die Sjans is erg, erg traag. Beetje net als ik eigenlijk. Mijn cactussen heeft het goed gedaan in elk geval. Sinds ik voeding heb gegeven staan ze weer helemaal bol en strak. Voeding heb ik voor je! Spreek ik je later even over. Is die Deliciosa een joekel?

Fuark. Ik was vergeten mijn S. Anhonyanus binnen te halen. Niet heel veel zonschade maar wel wat uitgedroogde delen. Ah well, al doende leert men.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2018 10:32:40 ]
pi_180604266
Project Baobab dag 9 alweer.

Inmiddels heb ik een aantal keer de baobab zaadjes - die eigenlijk continu in een schaaltje water liggen - met schuurpapier bewerkt. Ik krijg het gevoel dat ik ze daar vooral een beetje mee gepolijst heb. :D

Vooralsnog geen teken van leven. Ze zijn nog steeds bikkelhard. Pogingen om ze in te snijden zijn een beetje hopeloos, de zaadjes zijn nog steeds harder dan de meeste messen die ik in huis heb.

Afwachten maar. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180609644
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 09:38 schreef Stratotanker het volgende:
Deel 5 omg! Begin zomer dus laat de foto's van onze flanerende en zongebraden plantenbabies maar komen! 8-)

[..]

Komt wel goed, maar kan even duren. Die Sjans is erg, erg traag. Beetje net als ik eigenlijk. Mijn cactussen heeft het goed gedaan in elk geval. Sinds ik voeding heb gegeven staan ze weer helemaal bol en strak. Voeding heb ik voor je! Spreek ik je later even over. Is die Deliciosa een joekel?

Fuark. Ik was vergeten mijn S. Anhonyanus binnen te halen. Niet heel veel zonschade maar wel wat uitgedroogde delen. Ah well, al doende leert men.
Het wordt een joekel. M'n andere monster is er niets bij. Maar is ook een kwestie van snoeien. Denk ik. Ben nog steeds al doende aan het leren. En nice, voer. We moeten even keertje afspreken, kunnen we uitwisselen.

Vanmorgen paar plantjes onder m'n geïmproviseerde planten tent gezet. Lijken ze te waarderen.
pi_180622058
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 11:18 schreef Molurus het volgende:
Project Baobab dag 9 alweer.

Inmiddels heb ik een aantal keer de baobab zaadjes - die eigenlijk continu in een schaaltje water liggen - met schuurpapier bewerkt. Ik krijg het gevoel dat ik ze daar vooral een beetje mee gepolijst heb. :D

Vooralsnog geen teken van leven. Ze zijn nog steeds bikkelhard. Pogingen om ze in te snijden zijn een beetje hopeloos, de zaadjes zijn nog steeds harder dan de meeste messen die ik in huis heb.

Afwachten maar. :)
Heb je iets aan deze link https://www.onszaden.nl/adansonia_digitata
Succes
pi_180624043
Lange steel wil open gaan ben benieuwd!

Ik zwaai naar dieren.
pi_180626784
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 04:21 schreef Geerd het volgende:
Lange steel wil open gaan ben benieuwd!

[ afbeelding ]
Zo dan, heb je dat arme ding gechopt of zo? :D

quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 11:18 schreef Molurus het volgende:
Project Baobab dag 9 alweer.

Inmiddels heb ik een aantal keer de baobab zaadjes - die eigenlijk continu in een schaaltje water liggen - met schuurpapier bewerkt. Ik krijg het gevoel dat ik ze daar vooral een beetje mee gepolijst heb. :D

Vooralsnog geen teken van leven. Ze zijn nog steeds bikkelhard. Pogingen om ze in te snijden zijn een beetje hopeloos, de zaadjes zijn nog steeds harder dan de meeste messen die ik in huis heb.

Afwachten maar. :)
Misschien werkt grover schuurpapier beter. Niet bang zijn, gewoon de zaden tussen je nagels klemmen en even goed heen en weer raggen. Met een mesje kan het ook, maar je moet meer kerven dan snijden. Je kan ook nog een kartelmes of een ijzerzaag gebruiken of zo. Je hebt maar een klein beetje perforatie nodig.

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:59 schreef Koettie het volgende:

[..]

Het wordt een joekel. M'n andere monster is er niets bij. Maar is ook een kwestie van snoeien. Denk ik. Ben nog steeds al doende aan het leren. En nice, voer. We moeten even keertje afspreken, kunnen we uitwisselen.

Vanmorgen paar plantjes onder m'n geïmproviseerde planten tent gezet. Lijken ze te waarderen.
Is goed, het staat klaar! Handig idee zo'n plantentent. Ga ik ook over nadenken. Nu moet ik iedere keer de planten binnenhalen totdat ze echt zijn gewend aan de zon. En dat vergeet ik nog weleens ..

Nee dat is geen ochtendurine. Of wel natuurlijk, zie er maar eens achter te komen.
pi_180628508
Er was een vrouw die haar planten bloed gaf toch. Moet urine ook kunnen :+

Ga denk ik ergens een parasolletje regelen. M'n laken valt steeds en plantjes houden van buiten, vooral met dit weer. Tropische blije plantjes!
pi_180630089
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 11:13 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Zo dan, heb je dat arme ding gechopt of zo? :D

[..]

Misschien werkt grover schuurpapier beter. Niet bang zijn, gewoon de zaden tussen je nagels klemmen en even goed heen en weer raggen. Met een mesje kan het ook, maar je moet meer kerven dan snijden. Je kan ook nog een kartelmes of een ijzerzaag gebruiken of zo. Je hebt maar een klein beetje perforatie nodig.

[..]

Is goed, het staat klaar! Handig idee zo'n plantentent. Ga ik ook over nadenken. Nu moet ik iedere keer de planten binnenhalen totdat ze echt zijn gewend aan de zon. En dat vergeet ik nog weleens ..

Nee dat is geen ochtendurine. Of wel natuurlijk, zie er maar eens achter te komen.
[ afbeelding ]
Jup was van een grotere plant maar een of andere manier ging die dood..toen stuk af gehakt en opnieuw gepot :P
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 15:59:59 #11
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180631730
Omg, m'n Lophophora Williamsii is z'n 3e bloem aan het maken. :o

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 11:13 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Misschien werkt grover schuurpapier beter. Niet bang zijn, gewoon de zaden tussen je nagels klemmen en even goed heen en weer raggen. Met een mesje kan het ook, maar je moet meer kerven dan snijden. Je kan ook nog een kartelmes of een ijzerzaag gebruiken of zo. Je hebt maar een klein beetje perforatie nodig.
1 van de zaadjes begint nu aan 1 kant heel licht te verkleuren. Kan het zijn dat dit een teken is dat ie water aan het opnemen is?

IJzerzaagje zou ik nog kunnen proberen inderdaad.

PS: net met een kartelmesje geprobeerd... paar heel bescheiden krasjes. Het verkleurde deel van het ene zaadje lijkt heel licht opgezwollen, maar is verder nog steeds wel heel hard.

[ Bericht 8% gewijzigd door Molurus op 21-07-2018 16:36:01 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180646642
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 15:59 schreef Molurus het volgende:
Omg, m'n Lophophora Williamsii is z'n 3e bloem aan het maken. :o

[..]

1 van de zaadjes begint nu aan 1 kant heel licht te verkleuren. Kan het zijn dat dit een teken is dat ie water aan het opnemen is?

IJzerzaagje zou ik nog kunnen proberen inderdaad.

PS: net met een kartelmesje geprobeerd... paar heel bescheiden krasjes. Het verkleurde deel van het ene zaadje lijkt heel licht opgezwollen, maar is verder nog steeds wel heel hard.
Dat kan. Een andere mogelijkheid is dat het zaadje gewoon heel erg goed aanvoelt wat voor onaardige dingen jij hem aan wil doen. In dat geval kan het ook angstzweet zijn.
pi_180648039
Oehoehoehh. M'n deliciosa is besteld, de ekte. Nicee
  zondag 22 juli 2018 @ 12:14:48 #14
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180649579
Bloempje nummer 3.



Je kunt de resten van 1 en 2 nog zien zitten. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180650715
quote:
17s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:14 schreef Molurus het volgende:
Bloempje nummer 3.

[ afbeelding ]

Je kunt de resten van 1 en 2 nog zien zitten. :)
Mooi!
pi_180655697
Ik kon het kleine ficusje niet laten staan. Ooit heb ik er een weggegeven aan vrienden en die is zo mooi nu dat ik nog spijt heb.
pi_180655840
Schattig. En wat een mooie Orbifolia heb je!
pi_180656162
Mijn orbi begint eindelijk weer wat bladeren te krijgen. Ben er nog steeds zo blij mee. Ik kan wel 15 planten in mijn handen hebben voordat ik de perfecte heb. O+

pi_180657149
Mijn orbi is nog steeds een beetje ingestort. Er hangt niks meer slap en er zijn zelfs twee bladeren bijgekomen, maar die hebben vrij korte stelen en hij ziet er een beetje scheef uit :D

Een andere calathea (zebrina?) is ook uit elkaar gevallen :{
Tap tap tap
pi_180657266
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 18:14 schreef CherryLips het volgende:
Mijn orbi is nog steeds een beetje ingestort. Er hangt niks meer slap en er zijn zelfs twee bladeren bijgekomen, maar die hebben vrij korte stelen en hij ziet er een beetje scheef uit :D

Een andere calathea (zebrina?) is ook uit elkaar gevallen :{
Vreemd. Staan ze dan toch op een verkeerde plek?
pi_180657896


Groetjes van mijn groepje. Calathea feestje hier
pi_180670286
Ik heb stekjes van Aloë Vera, die zijn lichtgeworteld maar ze groeien niet. Ik heb ze in cactuspotgrond van het merk DCM gezet ergens in de loop van de maand maart. We zijn nu een jaar verder en het plantje is nog steeds even klein, ook komen er geen nieuwe 'bladeren' aan.

Wat doe ik verkeerd?
Cindy De Vuyst
pi_180671283
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:03 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb stekjes van Aloë Vera, die zijn lichtgeworteld maar ze groeien niet. Ik heb ze in cactuspotgrond van het merk DCM gezet ergens in de loop van de maand maart. We zijn nu een jaar verder en het plantje is nog steeds even klein, ook komen er geen nieuwe 'bladeren' aan.

Wat doe ik verkeerd?
Rekenen? Maart is niet een jaar geleden.
pi_180671329
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:54 schreef Koettie het volgende:

[..]

Rekenen? Maart is niet een jaar geleden.
_O- _O-
pi_180671470
Heeft iemand anders ook zo'n moeite met hedera's in leven houden? De enige plant waarvan ik er al 5 heb moeten begraven. De strengen verhouten, blaadjes vallen er en masse af. Iedere keer op weer en ik weet niet wat ik fout doe. ;(
pi_180671636
Ik bedoelde uiteraard een half jaar. Maar is er iemand die weet hoe het komt?
Cindy De Vuyst
pi_180671938
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:02 schreef bloempje-moi het volgende:
Heeft iemand anders ook zo'n moeite met hedera's in leven houden? De enige plant waarvan ik er al 5 heb moeten begraven. De strengen verhouten, blaadjes vallen er en masse af. Iedere keer op weer en ik weet niet wat ik fout doe. ;(
Ik doe ze niet meer binnen. Hier doen ze het ook niet terwijl de rest helemaal happy is. Stomme plant!
pi_180673693
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:09 schreef einzeinz het volgende:
Ik bedoelde uiteraard een half jaar. Maar is er iemand die weet hoe het komt?
Geen idee, niets over te zeggen zonder extra info. Hoeveel water en licht krijgen ze?
pi_180673839
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:02 schreef bloempje-moi het volgende:
Heeft iemand anders ook zo'n moeite met hedera's in leven houden? De enige plant waarvan ik er al 5 heb moeten begraven. De strengen verhouten, blaadjes vallen er en masse af. Iedere keer op weer en ik weet niet wat ik fout doe. ;(
Regelmatig misten helpt en ze willen niet al te donker staan lijkt het. Ik heb er twee (verschillende soorten), de laatste deed het wat slecht in het begin, maar lijkt nu wel goed aan te slaan na verplaatsing naar iets lichtere plek. De andere heb ik al langer en die heeft het prima naar z'n zin op de kast, heeft zich zelfs al eraan gehecht met z'n luchtwortels. Maakt toch niet uit, is een el cheapo ikea kast die het hoe dan ook niet zo lang gaat volhouden.
pi_180673947
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:44 schreef Koettie het volgende:

[..]

Geen idee, niets over te zeggen zonder extra info. Hoeveel water en licht krijgen ze?
Ik geef ze om de 2 weken wat water, daarvoor zet ik ze ong. een kwartier in de gootsteen in wat water. Als de grond echt droog aanvoelt, durf ik daarbij nog even heel miniem de grond (boven) te bevochtigen met een plantenspuit.

De Aloë's staan aan een raam, dus wel wat licht ja.
Cindy De Vuyst
  maandag 23 juli 2018 @ 15:44:07 #31
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180676150
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 08:49 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Dat kan. Een andere mogelijkheid is dat het zaadje gewoon heel erg goed aanvoelt wat voor onaardige dingen jij hem aan wil doen. In dat geval kan het ook angstzweet zijn.
Ok, dit is best gek... iets dat ik me niet van de vorige keer kan herinneren:

Het ene zaadje - het zaadje dat verkleuring vertoonde - heeft nu de buitenste schil van het zaadje grotendeels losgelaten, en er zit een kleiner boontje van ongeveer dezelfde kleur in. Ik heb de schil voor 60% verwijderd, en het zaadje weer teruggelegd in water. Ik zie echter nog geen spoor van wortelvorming ofzo.

Kan het zijn dat dit zaadje niet helemaal goed is? :{

PS: de schil van het 'binnenzaadje' is wel veel zachter. Stukje ingesneden, en ik zie daarin wel iets wits. Kan nog goedkomen... denk/hoop ik.

PS 2: net even (flinke) potten aangeschaft, en cactusgrond + aquariumgrind. Potjes staan klaar, kiemen maar! :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Molurus op 23-07-2018 19:38:52 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 23 juli 2018 @ 20:13:02 #32
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180681872
Zo, even mijn lophophora diffusa verpot:



Vraag: is dit nu eigenlijk een diffusa? Gokje van mijn kant... eigenlijk weet ik dat niet zeker. Links ervan staat mijn nog steeds bloeiende williamsii.

En de pot die ik klaar heb staan voor de baobab:



Ernaast in een schaaltje ligt een zaadje te kiemen. Hopen dat het goed gaat, maar ik heb 4 zaden... dus het kan een keertje misgaan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180683619
Mijn verkregen stekje van Kalanchoe (Woestijnroos) doet het wel maar hij maakt vooral een zeer grote stengel met om de cm maar een blad. Hij begint al lichtjes scheef te groeien door het gewicht.
Hoe bekom ik een mooi rozet?

Het plantje krijgt wekelijks een scheutje water (niet veel) en staat op de vensterbank naar het zuiden gericht.
Cindy De Vuyst
pi_180684595
Teveel water. Hoeft echt niet elke week, zelfs niet met dit weer! Om de twee weken zou ik doen.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 08:44:09 #35
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180690989
Project Baobab dag 13.

Het eerste zaadje is nu echt aan het kiemen! *O* *O*

Zojuist in de grond gestopt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180691357
Oehh, gefeliciteerd met je baby. En nu maar groeien!

M'n deliciosa komt vandaag binnen maar moet werken. Hoop dat de buren het aannemen maar is nogal een mega doos. :+
pi_180697087
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ok, dit is best gek... iets dat ik me niet van de vorige keer kan herinneren:

Het ene zaadje - het zaadje dat verkleuring vertoonde - heeft nu de buitenste schil van het zaadje grotendeels losgelaten, en er zit een kleiner boontje van ongeveer dezelfde kleur in. Ik heb de schil voor 60% verwijderd, en het zaadje weer teruggelegd in water. Ik zie echter nog geen spoor van wortelvorming ofzo.

Kan het zijn dat dit zaadje niet helemaal goed is? :{

PS: de schil van het 'binnenzaadje' is wel veel zachter. Stukje ingesneden, en ik zie daarin wel iets wits. Kan nog goedkomen... denk/hoop ik.

PS 2: net even (flinke) potten aangeschaft, en cactusgrond + aquariumgrind. Potjes staan klaar, kiemen maar! :)
Straks is die baobab stiekem gewoon een babushka. Het ontkiemen van zaad kan nogal wat tijd kosten. Helemaal met tropische of exotische zaden die een ander biologisch proces zijn gewend. Als de harde schil geperforeerd is zou ik ze gewoon even laten rusten.

Die diffusa ziet er niet echt uit als een l. williamsii. Een jonge williamsii heeft 5 ribben. Voor zover ik kan zien heeft jouw 'diffusa' er meer dan dat.

quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:02 schreef bloempje-moi het volgende:
Heeft iemand anders ook zo'n moeite met hedera's in leven houden? De enige plant waarvan ik er al 5 heb moeten begraven. De strengen verhouten, blaadjes vallen er en masse af. Iedere keer op weer en ik weet niet wat ik fout doe. ;(
Hederas houden van zon maar termineren acuut zodra ze boven de 21 graden komen. Ze hebben snel erg veel last van warmte. De bonte variaties van de Hedera nog het meeste. Het zijn dan ook niet echt planten geschikt voor binnen. Tenzij je ze koel houdt natuurlijk.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2018 14:40:33 ]
  dinsdag 24 juli 2018 @ 14:38:15 #38
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180697110
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:36 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Die diffusa ziet er niet echt uit als een l. williamsii. Een jonge williamsii heeft 5 ribben. Voor zover ik kan zien heeft jouw 'diffusa' er meer dan dat.
Dus het klopt, die rechter is een diffusa? Niet zelf gezaaid.. keer meegesnaaid in een tuincentrum. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180697179
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus het klopt, die rechter is een diffusa? Niet zelf gezaaid.. keer meegesnaaid in een tuincentrum. :)
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Een diffusa is een l. williamsii zonder entheogene eigenschappen. Beide zijn l. williamsiis. Zo te zien is het geen l. williamsii, dus ook geen diffusa.

Boefje.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 14:43:05 #40
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180697185
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:42 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Volgens mij praten we langs elkaar heen. Een diffusa is een l. williamsii zonder entheogene eigenschappen. Beide zijn l. williamsiis. Zo te zien is het geen l. williamsii, dus ook geen diffusa.

Boefje.
Ah, zo. :D

Enig idee wat het dan wel is?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180697283
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, zo. :D

Enig idee wat het dan wel is?
Geen idee, maar sowieso ontvreemd. Aangezien het daarmee een weeskind is geworden mag je er zelf een naam aan geven. L. gejatii misschien?
  dinsdag 24 juli 2018 @ 14:52:43 #42
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180697392
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:47 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Geen idee, maar sowieso ontvreemd. Aangezien het daarmee een weeskind is geworden mag je er zelf een naam aan geven. L. gejatii misschien?
Bij deze doop ik hem Lophophora Molurus Gejatii. 8-)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180697432
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bij deze doop ik hem Lophophora Molurus Gejatii. 8-)
_O- Keep us posted!
pi_180706796
Heb m'n monster binnen. En die naam is perfect. Dat kreng is zo groot dat ik oprecht even geen plek kan bedenken. Euhmmmm.
pi_180707160
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:01 schreef Koettie het volgende:
Heb m'n monster binnen. En die naam is perfect. Dat kreng is zo groot dat ik oprecht even geen plek kan bedenken. Euhmmmm.
Oeh, oeh. Ik weet een plek!

Bij mij *)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180707316
Ahaha ik kan zo niets inschatten hij is ENORM. Hij moet in de studeerkamer denk ik. Verdorie. Van de week nog maar eens goed over denken want zie nu even geen opties haha. Ik ga maar eens opzoeken hoe ik een stekje braaf naar boven kan leiden via een mosstok.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 22:53:06 #47
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180708066
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:01 schreef Koettie het volgende:
Heb m'n monster binnen. En die naam is perfect. Dat kreng is zo groot dat ik oprecht even geen plek kan bedenken. Euhmmmm.
Pics? :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180708815
Vriend had 'm even voor me klaargezet. Vond ie wel een goede plek.


Stoel voor schaal



Even beste plek voor nu.



En meteen gesnoeid want paste niet.


  woensdag 25 juli 2018 @ 00:00:40 #49
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180710044
De kat wil duidelijk graag ook op de foto :D

Mooie plant, idd een joekel!
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180713292
Als alle Monstera 'deliciosa' stiekem M. borsigianas zijn, dan zijn de M. deliciosa variegata vast helemaal super zeldzaam ook?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2018 09:13:37 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')