abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180577021
Hoe kan ik ervoor zorgen dat wiet van mijn naaste buur niet in mijn woning komt ?

Hij blowt de hele dag door.
Op de gang ruik je het ook.

Wil niet dat hij moet stoppen met blowen in huis maar hoe krijg ik die geur / rook weg?
Ja
pi_180577045
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:33 schreef Demon90 het volgende:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat wiet van mijn naaste buur niet in mijn woning komt ?

Hij blowt de hele dag door.
Op de gang ruik je het ook.

Wil niet dat hij moet stoppen met blowen in huis maar hoe krijg ik die geur / rook weg?
Simpel gezegd, zorg dat de luchtdruk in jouw huis hoger is dan die in dat van hem.

Realistischer: Zijn er kieren of gaten in de muur die je nog dicht kan maken? Denk hierbij ook aan stopcontacten of andere plekken waar kabels de muur in gaan.

Je zal eerst uit moeten vogelen waar de lucht precies binnenkomt denk ik.
Weggegaan en opgerot
pi_180577067
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:36 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Simpel gezegd, zorg dat de luchtdruk in jouw huis hoger is dan die in dat van hem.

Realistischer: Zijn er kieren of gaten in de muur die je nog dicht kan maken? Denk hierbij ook aan stopcontacten of andere plekken waar kabels de muur in gaan.

Ja er zijn wel kieren van afzuig kanalen en deuren. Maar kan wiet dus niet door muur / deur heen?
Ja
pi_180577090
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:38 schreef Demon90 het volgende:

[..]

Ja er zijn wel kieren van afzuig kanalen en deuren. Maar kan wiet dus niet door muur / deur heen?
Als er geen lucht doorheen kan, kan er ook geen stank doorheen.
Weggegaan en opgerot
  donderdag 19 juli 2018 @ 09:41:47 #5
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180577118
Ga zelf ook fulltime blowen dan ruik je het niet meer ^O^
#KICKOUTZP
  donderdag 19 juli 2018 @ 09:53:03 #6
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180577260
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:36 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Zorg dat jouw luchtdruk hoger is. Eet veel bruine bonen en ander gas creërend materiaal .
  donderdag 19 juli 2018 @ 09:54:20 #7
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180577276
En ik zou niet weten hoe lucht door een muur heen kan maargoed, misschien heb ik nooit goed opgelet bij natuurkunde.
pi_180577336
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:54 schreef DatDitKanJoh het volgende:
En ik zou niet weten hoe lucht door een muur heen kan maargoed, misschien heb ik nooit goed opgelet bij natuurkunde.
Het is een simpele houten muur en de deur zit in het midden.

En aan de zijkant van de deur kan lucht door boven kant en onderkant hoe kan ik dat aan pakken ?
Ja
pi_180577393
Gewoon een stopbord neerzetten, dan gaat de lucht niet verder.
  donderdag 19 juli 2018 @ 10:03:27 #10
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180577405
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:58 schreef Demon90 het volgende:

[..]

Het is een simpele houten muur en de deur zit in het midden.

En aan de zijkant van de deur kan lucht door boven kant en onderkant hoe kan ik dat aan pakken ?
Dat zijn dus kieren als ik het goed begrijp? Voor de deur kan je afplakband halen wat je kan plakken op je deurrand zodat deze een stuk beter afsluit en ook de lucht dan buiten houd. Soort schuimband is dat met plakrand op de achterzijde. Tevens valt je deur dan ook een stuk zachter dicht en klapt deze niet.

Aan de onderzijde zou ik het niet precies weten maar ik heb wel een vaken bij bijvoorbeeld een klapdeur van een keuken of ander openbaar gebouw een soort rubber rok aan de onderzijde van de deur gezien. Misschien dat op de onderzijde?

Dan is je deur wel goed afgesloten zo lijkt mij
pi_180577445
Je kunt je kamer wel hermetisch afsluiten maar dan krijg je dadelijk geen verse lucht meer binnen en overlijdt je aan een zuurstof tekort. :D
pi_180577484
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:06 schreef Basp1 het volgende:
Je kunt je kamer wel hermetisch afsluiten maar dan krijg je dadelijk geen verse lucht meer binnen en overlijdt je aan een zuurstof tekort. :D
_O- Ik zat net allerlei tips te bedenken om alles luchtdicht af te dichten (wikkelfolie over de ventilatieroosters enzo), en wilde eindigen met die 2e deel van je zin. :P
  donderdag 19 juli 2018 @ 10:11:12 #13
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180577522
Je buurman moet gewoon een raam openzetten.
And so is the past
pi_180577561
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Je buurman moet gewoon een raam openzetten.
En TS ook? :T
pi_180577562
quote:
Het belang van Luchtdicht bouwen en impact op energie besparen

Luchtdicht bouwen houdt in dat er bij de bouw van een woning al zoveel mogelijk rekening wordt gehouden met het voorkomen van tocht en andere ongewenste luchtstromingen. Door tijdens het bouwproces alle naden, kieren en doorvoeren van leidingen al zoveel mogelijk af te dichten met een geschikt vulmiddel, tape of folie, maak je direct een goede start bij het luchtdicht maken van een woning.
Luchtdicht dak

In de praktijk test men de luchtdichtheid vaak door het toepassen van de ‘blower door’ test. Hierbij wordt een ventilator in het deurgat geplaatst waarmee eerst een overdruk en dan een onderdruk wordt gecreëerd. Met behulp van een drukmeter wordt het drukverschil gemeten en aan de hand van een berekening wordt uiteindelijk de ‘N50 waarde’ vastgesteld. Hoe lager deze waarde is, des te energiezuiniger is de woning. In een passiefhuis (zeer energiezuinig) is deze waarde kleiner dan 0.6.

Plaatsen die gevoelig zijn voor luchtlekken

Er is veel onderzoek gedaan naar de luchtdichtheid van woningen. Hierbij is vast komen te staan dat veel tochtproblemen worden veroorzaakt bij het dak, bij doorvoeren in de vloer en op plekken waar ramen en deuren aansluiten bij de muur. Aangezien deze plaatsen nauw verbonden zijn met isolatie spreekt het voor zich dat luchtdicht isoleren hier dan ook de oplossing is:
Maak je huis Passief :Y
pi_180577597
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:03 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Dat zijn dus kieren als ik het goed begrijp? Voor de deur kan je afplakband halen wat je kan plakken op je deurrand zodat deze een stuk beter afsluit en ook de lucht dan buiten houd. Soort schuimband is dat met plakrand op de achterzijde. Tevens valt je deur dan ook een stuk zachter dicht en klapt deze niet.

[ afbeelding ]

Aan de onderzijde zou ik het niet precies weten maar ik heb wel een vaken bij bijvoorbeeld een klapdeur van een keuken of ander openbaar gebouw een soort rubber rok aan de onderzijde van de deur gezien. Misschien dat op de onderzijde?

Dan is je deur wel goed afgesloten zo lijkt mij
Klopt kieren maar die deur moet wel open kunnen he .. het is een voordeur en daar tussen zit een gang pad hij woont dus soort van langs me met gang pad tussen.
Ja
pi_180577622
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:06 schreef Basp1 het volgende:
Ja heb nu me afzuigers afgeplakt met papier(afzuig kanalen) maar bij een gezinswoning krijg je toch een geen verse lucht binnenM
Ja
  donderdag 19 juli 2018 @ 10:23:43 #19
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180577735
quote:
Die strip knal je in het kozijn waar de deur invalt zodat deze valt in het schuim zodat het goed is afgesloten
pi_180577748
Je weet hoe ongezond het is om in een hermetisch afgesloten huis te wonen?
's Nachts alle ramen en ventilatorroosters dicht houden als je gaat slapen is al niet al te best voor je, laat staan als je elk kiertje gaat afdichten en ook overdag geen verse lucht in huis krijgt.
Denk naast zuurstofgebrek en gebrek aan afvoer van schadelijke gassen uit meubelen enzo ook bijvoorbeeld aan schimmels die op muren en plafonds kunnen gaan ontstaan. Zwarte schimmels kunnen stoffen uitstoten die kankerverwekkend kunnen zijn.
Die gassen die uit meubels komen (met name nieuwe meubels) kunnen je hormoonhuishouding weer in de war schoppen.
Een huis heeft echt wel ventilatie nodig.
pi_180577763
Alle kieren en gaten afdichten met natte handdoeken natuurlijk.
pi_180577785
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:24 schreef ToT het volgende:
Je weet hoe ongezond het is om in een hermetisch afgesloten huis te wonen?
's Nachts alle ramen en ventilatorroosters dicht houden als je gaat slapen is al niet al te best voor je, laat staan als je elk kiertje gaat afdichten en ook overdag geen verse lucht in huis krijgt.
Denk naast zuurstofgebrek en gebrek aan afvoer van schadelijke gassen uit meubelen enzo ook bijvoorbeeld aan schimmels die op muren en plafonds kunnen gaan ontstaan. Zwarte schimmels kunnen stoffen uitstoten die kankerverwekkend kunnen zijn.
Die gassen die uit meubels komen (met name nieuwe meubels) kunnen je hormoonhuishouding weer in de war schoppen.
Een huis heeft echt wel ventilatie nodig.
Oke maar wiet lucht binnen krijgen is wel gezond? ik kan toch ook raampjes open zetten?
Ja
  roze donderdag 19 juli 2018 @ 10:30:14 #23
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_180577832
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:25 schreef LurkJeRot het volgende:
Alle kieren en gaten afdichten met natte handdoeken natuurlijk.
Dit deed mijn beste vriendin wel altijd.
Your beauty never ever scared me.
pi_180577864
Maar ik kan toch de ramen zelf open zetten of is dat niet voldoende in een appartement?
Ja
pi_180577878
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:26 schreef Demon90 het volgende:

[..]

Oke maar wiet lucht binnen krijgen is wel gezond? ik kan toch ook raampjes open zetten?
Zet jij 's winters altijd wat ramen open als je thuis bent?
En hou je ze 's nachts ook open?

De schadelijkheid van wietlucht, zeker vanaf de buren, zal vast niet al te erg zijn denk ik. Jezelf verstikken in een te hermetisch afgedicht huis is volgens mij echt wel schadelijker. :)
  donderdag 19 juli 2018 @ 10:32:39 #26
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180577881
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:31 schreef Demon90 het volgende:
Maar ik kan toch de ramen zelf open zetten of is dat niet voldoende in een appartement?
Als de wind precies naar binnen waait of als je ramen tegenover elkaar kan openzetten zodat het goed kan doortochten
pi_180577896
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:32 schreef ToT het volgende:

[..]

De schadelijkheid van wietlucht, zeker vanaf de buren, zal vast niet al te erg zijn denk ik. Jezelf verstikken in een te hermetisch afgedicht huis is volgens mij echt wel schadelijker. :)
Hmm ja en als ik nu de ramen open zet heeft dat ook geen zin en straks ook niet met 30 graden natuurlijk ...
Ja
  donderdag 19 juli 2018 @ 10:33:58 #28
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180577900
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:32 schreef ToT het volgende:

[..]

Als het alleen zijn voordeur is van een volledig van een appartement kan het wel. Ik houd ook nooit de deur open van mijn appartement maar kan wel gewoon ramen tegenover elkaar open zetten
pi_180577907
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:32 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Als de wind precies naar binnen waait of als je ramen tegenover elkaar kan openzetten zodat het goed kan doortochten
Alleen zo af en toe even een raampje open zetten is absoluut niet genoeg. Daar is onderzoek naar geweest en is jaren geleden ook een voorlichtingsfilmpje over op tv geweest. Goede ventilatie is veel beter dan zomaar af en toe een raampje open zetten (of 2 ramen tegenover elkaar open zetten). Een continue luchtstroom is belangrijk.
pi_180577920
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:33 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Als het alleen zijn voordeur is van een volledig van een appartement kan het wel. Ik houd ook nooit de deur open van mijn appartement maar kan wel gewoon ramen tegenover elkaar open zetten
Heb nu de afzuigkanalen afgeplakt in de keuken / badkamer en rooster in gang van de voordeur.
Ja
pi_180577929
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:33 schreef Demon90 het volgende:

[..]

Hmm ja en als ik nu de ramen open zet heeft dat ook geen zin en straks ook niet met 30 graden natuurlijk ...
Heb je trouwens nog iets van mechanische ventilatie in je appartement? Dat ook bij de buren aangesloten is?
Dan kan de lucht misschien daardoor bij jou binnen komen.
Is die ventilatie er wel maar komt er geen wietlucht door bij jou naar binnen, dan is het al minder erg als je de boel overal beter zit af te dichten.

Edit: afzuigkanalen afplakken? Niet verstandig.... -O-
pi_180577940
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:34 schreef ToT het volgende:

[..]

Alleen zo af en toe even een raampje open zetten is absoluut niet genoeg. Daar is onderzoek naar geweest en is jaren geleden ook een voorlichtingsfilmpje over op tv geweest. Goede ventilatie is veel beter dan zomaar af en toe een raampje open zetten (of 2 ramen tegenover elkaar open zetten). Een continue luchtstroom is belangrijk.
En is er een andere manier voor goede ventalie? Dan alleen mechanische afzuigsysteem.
Ja
  donderdag 19 juli 2018 @ 10:36:37 #33
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_180577943
Het zal niet snel door een muur gaan. Ligt er wel aan wat voor muur het is en in welke mate er geblowd wordt.

Het meeste zal zich via de lucht verplaatsen en komt via de kieren van ramen en deuren bij jouw woning naar binnen.

Wat ook kan is dat je buurman overdruk heeft in zijn woning. Hij heeft zn raam bijvoorbeeld heel veel openstaan en in zijn woning is meer luchtdruk dan in de hal en jouw woning. De lucht stroomt dan bij jou naar binnen. Als jij ook een raam openzet dan heb je geen onderdruk en dan zal jouw woning ook niet naar de soepgroenten van jouw buurman ruiken.
pi_180577949
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:35 schreef ToT het volgende:

[..]

Heb je trouwens nog iets van mechanische ventilatie in je appartement? Dat ook bij de buren aangesloten is?
Dan kan de lucht misschien daardoor bij jou binnen komen.
Is die ventilatie er wel maar komt er geen wietlucht door bij jou naar binnen, dan is het al minder erg als je de boel overal beter zit af te dichten.

Edit: afzuigkanalen afplakken? Niet verstandig.... -O-
Ja dat is het juist daar heb ik er 3 van en 1 rooster verder niks.
Ja
  donderdag 19 juli 2018 @ 10:37:17 #35
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180577952
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:34 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik heb mijn woon en keuken kant heel de dag op de zonkant staan en mijn slaap gedeelte is dat niet. Ik houd mijn deuren daartussen toch echt gesloten. Tevens heb ik wel rooster voor en achter die heel de dag open staan.

Ik heb nog nergens schimmel gezien en huis ruikt ook niet muf. Onderzoek beweerd soms wel meer dagelijkse boerenverstand dingen. Ik zou zeggen heel erg situatie gericht.
Huis van TS is volgens mij ook al oud aan de deuren te zien die hij als voorbeeld gaf.
pi_180577954
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:36 schreef Demon90 het volgende:

[..]

En is er een andere manier voor goede ventalie? Dan alleen mechanische afzuigsysteem.
Er zal hoe dan ook aanvoer van verse lucht van buiten moeten zijn en afvoer naar buiten.
Ventilatieroosters in de ramen zijn sowieso goed maar dan moeten er dus nieuwe ramen in, en dan krijg je alsnog wietlucht binnen.
pi_180577955
Die lucht trekt overal doorheen daar ga je niks tegen doen hoor, enige juiste oplossing is met je buurman een joint meeroken.
pi_180577975
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:37 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Ik heb mijn woon en keuken kant heel de dag op de zonkant staan en mijn slaap gedeelte is dat niet. Ik houd mijn deuren daartussen toch echt gesloten. Tevens heb ik wel rooster voor en achter die heel de dag open staan.

Ik heb nog nergens schimmel gezien en huis ruikt ook niet muf. Onderzoek beweerd soms wel meer dagelijkse boerenverstand dingen. Ik zou zeggen heel erg situatie gericht.
Huis van TS is volgens mij ook al oud aan de deuren te zien die hij als voorbeeld gaf.
Sluiten die deuren hermetisch af, of zit er aan de onderkant nog wel een kier? En dat je de roosters voor en achter de hele tijd open hebt staan zorgt sowieso voor goede ventilatie. Ik snap niet hoe dit die onderzoek ontkracht? :?
  donderdag 19 juli 2018 @ 10:39:08 #39
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180577976
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:37 schreef CaseJunky het volgende:
Die lucht trekt overal doorheen daar ga je niks tegen doen hoor, enige juiste oplossing is met je buurman een joint meeroken.
Dit.

Je kan het wat verminderen door hier en daar wat af te plakken. Steek gewoon wat wierook op eens in de zoveel tijd. Werkte bij mij toentertijd prima.
pi_180577982
Waarom staat dit overigens in [ONZ]? :?
pi_180577996
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:36 schreef Ixnay het volgende:
Het zal niet snel door een muur gaan. Ligt er wel aan wat voor muur het is en in welke mate er geblowd wordt.

Het meeste zal zich via de lucht verplaatsen en komt via de kieren van ramen en deuren bij jouw woning naar binnen.

Wat ook kan is dat je buurman overdruk heeft in zijn woning. Hij heeft zn raam bijvoorbeeld heel veel openstaan en in zijn woning is meer luchtdruk dan in de hal en jouw woning. De lucht stroomt dan bij jou naar binnen. Als jij ook een raam openzet dan heb je geen onderdruk en dan zal jouw woning ook niet naar de soepgroenten van jouw buurman ruiken.
Hij blowt de hele dag door heb eens bij hem geroken toen ik een pakketje moest afgeven heel zijn appartement stinkt naar wiet. En hij doet het 24/7 loopt zelfs met een joint door de gang van de flat. etc
Ja
pi_180578004
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:39 schreef ToT het volgende:
Waarom staat dit overigens in [ONZ]? :?
Omdat de TS eigenlijk stiekem de rokert is en en bang is dat de buurman een politie snitch is en daarom vraagt hij raad om zijn huis te isoleren zodat de stank er niet uit kan?
  donderdag 19 juli 2018 @ 10:40:48 #43
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180578013
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:39 schreef ToT het volgende:

[..]

Sluiten die deuren hermetisch af, of zit er aan de onderkant nog wel een kier? En dat je de roosters voor en achter de hele tijd open hebt staan zorgt sowieso voor goede ventilatie. Ik snap niet hoe dit die onderzoek ontkracht? :?
Niet zozeer ontkrachten maar ik bedoel meer te zeggen dat een punt aansterken met een kwestie van gezond verstand als 'onderzoek' te labelen niet echt overtuigend is. Althans niet bij mij.
Ik ben het er mee eens dat tochten goed kan zijn om de lucht in beweging te houden.
pi_180578021
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Er zal hoe dan ook aanvoer van verse lucht van buiten moeten zijn en afvoer naar buiten.
Ventilatieroosters in de ramen zijn sowieso goed maar dan moeten er dus nieuwe ramen in, en dan krijg je alsnog wietlucht binnen.
Heb wel roosters die ik kan open zetten voor de raam zo kan de lucht naar binnen van buiten.
Ja
pi_180578038
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:40 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Niet zozeer ontkrachten maar ik bedoel meer te zeggen dat een punt aansterken met een kwestie van gezond verstand als 'onderzoek' te labelen niet echt overtuigend is. Althans niet bij mij.
Ik ben het er mee eens dat tochten goed kan zijn om de lucht in beweging te houden.
Mja wat de gewone mens denkt te weten is idd altijd beter dan metingen en observaties! :Y
pi_180578046
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:41 schreef Demon90 het volgende:

[..]

Heb wel roosters die ik kan open zetten voor de raam zo kan de lucht naar binnen van buiten.
Hou die sowieso open dan! :Y
Mar goed, dan kun je ook weer wietlucht binnen krijgen.
pi_180578066
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:42 schreef ToT het volgende:

[..]

Hou die sowieso open dan! :Y
Mar goed, dan kun je ook weer wietlucht binnen krijgen.
Nee want die zitten aan de kant van de weg die andere buurman waar ik last van heb zit aan de kant van de gang.
Ja
  donderdag 19 juli 2018 @ 10:46:11 #48
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180578110
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:42 schreef ToT het volgende:

[..]

Mja wat de gewone mens denkt te weten is idd altijd beter dan metingen en observaties! :Y
Dat is... dat is niet helemaal wat ik bedoel.

Ik krijg het er niet helemaal uit. Naja, in ieder geval we zijn het erover eens: doortochten is goed voor het huis
  donderdag 19 juli 2018 @ 10:47:07 #49
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180578128
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:43 schreef Demon90 het volgende:

[..]

Nee want die zitten aan de kant van de weg die andere buurman waar ik last van heb zit aan de kant van de gang.
Wacht even, dat is wat lastig lezen. Bedoel je dat het rooster aan de wegkant zit die je niet wilt openen en het andere rooster op de gang uitkomt?
pi_180578157
quote:
15s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:46 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Dat is... dat is niet helemaal wat ik bedoel.

Ik krijg het er niet helemaal uit. Naja, in ieder geval we zijn het erover eens: doortochten is goed voor het huis
Ik snap wel dat je onderzoek niet altijd NODIG hebt als je gezonde boerenverstand hebt! ;) (Althans als onderzoek en verstand elkaar niet tegenspreken. :P Sommige dingen in het leven kunnen nogal onintuïtief in elkaar stekken.)
pi_180578205
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:47 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Wacht even, dat is wat lastig lezen. Bedoel je dat het rooster aan de wegkant zit die je niet wilt openen en het andere rooster op de gang uitkomt?
Het rooster zit aan de weg ja. Die kan ik 2 openen. want mijn woonkamer en slaapkamer zitten asn de weg kant.
Ja
  donderdag 19 juli 2018 @ 10:57:40 #52
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180578346
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:51 schreef Demon90 het volgende:

[..]

Het rooster zit aan de weg ja. Die kan ik 2 openen. want mijn woonkamer en slaapkamer zitten asn de weg kant.
Ok, dan kan je die twee openen als je niet slaapt in ieder geval en iets aan de andere kant van je woning zodat de lucht er doorheen kan waaien. Ik snap wel dat je dat rooster naar de gang niet open wilt hebben.
Je zou dat rooster nog extra kunnen afplakken als je voor de rest extra luchting kan vinden. Gesloten roosters, en denk in jouw woning ook oude, kunnen soms niet helemaal goed sluiten.

Zoals ToT zei: afzuigkanalen misschien tijdelijk afplakken alleen als buur aan het blowen is.

Eigenlijk is de enige oplossing dat buur of stopt met blowen als je er last van hebt óf dat jij of buur gaat verhuizen ben ik bang.
Of accepteren dat het zo is en langzamerhand aan wennen.
pi_180578460
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:57 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Ok, dan kan je die twee openen als je niet slaapt in ieder geval en iets aan de andere kant van je woning zodat de lucht er doorheen kan waaien. Ik snap wel dat je dat rooster naar de gang niet open wilt hebben.
Je zou dat rooster nog extra kunnen afplakken als je voor de rest extra luchting kan vinden. Gesloten roosters, en denk in jouw woning ook oude, kunnen soms niet helemaal goed sluiten.

Zoals ToT zei: afzuigkanalen misschien tijdelijk afplakken alleen als buur aan het blowen is.

Eigenlijk is de enige oplossing dat buur of stopt met blowen als je er last van hebt óf dat jij of buur gaat verhuizen ben ik bang.
Of accepteren dat het zo is en langzamerhand aan wennen.
Hij blowt 24/7 maar ik heb ze nu afgeplakt met papier en plakband kan het beter of? Moet ik ook een lucht verfrisser hebben of helpt dat niet
Ja
pi_180578549
Is erg lastig. Mijn moeder had hetzelfde met die aso-buurman van d'r. Vooral in de winter, als ie binnen zit te blowen. Alle kieren en gaten gedicht (die die met het blote oog zichtbaar waren). Maar bleef gewoon. Echt om ziek van te worden.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 19 juli 2018 @ 11:10:50 #55
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180578594
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:03 schreef Demon90 het volgende:

[..]

Hij blowt 24/7 maar ik heb ze nu afgeplakt met papier en plakband kan het beter of? Moet ik ook een lucht verfrisser hebben of helpt dat niet
Papier is luchtdoorlatend dus dat heeft geen effect.
Ja, het zou vele malen beter zijn om een luchtmaskeerder te gebruiken. De lucht daarin is nog prima alleen jij vind de geur niet te versmaden. Misschien een luchtvervrisser voor het rooster /ventilatiegat hangen?

Probeer iets van wierook anders. Dat maskeert vele luchten.
pi_180578596
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:53 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Zorg dat jouw luchtdruk hoger is. Eet veel bruine bonen en ander gas creërend materiaal .
Of bij hem verlagen, afzuigkap op laagste stand.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_180578973
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:10 schreef halfway het volgende:

[..]

Of bij hem verlagen, afzuigkap op laagste stand.
Dan zuig je juist lucht van buiten aan. :)
pi_180579248
Al eens aan een luchtfilter/reiniger zitten denken? Zo'n machine die rook en stofdeeltjes uit de lucht opneemt en ozon uitstoot enzo?

Willekeurig voorbeeldje:

https://www.vanmelis.nl/e(...)weI9l9hoCU2UQAvD_BwE
pi_180579254
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:08 schreef Hojdhopper het volgende:
Is erg lastig. Mijn moeder had hetzelfde met die aso-buurman van d'r. Vooral in de winter, als ie binnen zit te blowen. Alle kieren en gaten gedicht (die die met het blote oog zichtbaar waren). Maar bleef gewoon. Echt om ziek van te worden.
Ja bij mij ook blijft t gewoon mijn buurman blowt echt de hele dag.
Ja
  donderdag 19 juli 2018 @ 11:49:15 #60
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180579299
Ik bedenk mij net: koolsoffilters zijn hele goede filters die ook vele geuren tegenhouden. Of het ook de sterke wietlucht tegenhoud weet ik niet zeker.
pi_180579328
quote:
9s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:41 schreef wollah het volgende:
Ga zelf ook fulltime blowen dan ruik je het niet meer ^O^
Of ga alleen nog maar bruine bonen eten en puf terug.
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_180579582
Hoe kan je dan die mechanische afzuigers afplakken zonder papier?
Ja
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:14:18 #63
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180579704
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:05 schreef Demon90 het volgende:
Hoe kan je dan die mechanische afzuigers afplakken zonder papier?
Iets van plastic wilt wel lukken. Zet je lippen op het materiaal en zet druk erachter en kijk of er lucht doorheen komt.
pi_180579920
Kan ik ook een ventilator richten richting hem? werkt dat?
Ja
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:36:18 #65
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180580061
Zolang jouw luchtdruk lager is dan die van de buur dan nee. Tenzij je de ventilator ertegen drukt en er een tunnel omheen bouwt zodat de enige doorgang van de lucht de ventilator zelf is.

Of maakt zelf een kleine dmv een casefan van een computer met 5v oplaadadapter draadjes solderen. Fan bevestigen op het ventilatiegat en de kieren eromheen dichtmaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')