abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180577021
Hoe kan ik ervoor zorgen dat wiet van mijn naaste buur niet in mijn woning komt ?

Hij blowt de hele dag door.
Op de gang ruik je het ook.

Wil niet dat hij moet stoppen met blowen in huis maar hoe krijg ik die geur / rook weg?
Ja
pi_180577045
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:33 schreef Demon90 het volgende:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat wiet van mijn naaste buur niet in mijn woning komt ?

Hij blowt de hele dag door.
Op de gang ruik je het ook.

Wil niet dat hij moet stoppen met blowen in huis maar hoe krijg ik die geur / rook weg?
Simpel gezegd, zorg dat de luchtdruk in jouw huis hoger is dan die in dat van hem.

Realistischer: Zijn er kieren of gaten in de muur die je nog dicht kan maken? Denk hierbij ook aan stopcontacten of andere plekken waar kabels de muur in gaan.

Je zal eerst uit moeten vogelen waar de lucht precies binnenkomt denk ik.
Weggegaan en opgerot
pi_180577067
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:36 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Simpel gezegd, zorg dat de luchtdruk in jouw huis hoger is dan die in dat van hem.

Realistischer: Zijn er kieren of gaten in de muur die je nog dicht kan maken? Denk hierbij ook aan stopcontacten of andere plekken waar kabels de muur in gaan.

Ja er zijn wel kieren van afzuig kanalen en deuren. Maar kan wiet dus niet door muur / deur heen?
Ja
pi_180577090
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:38 schreef Demon90 het volgende:

[..]

Ja er zijn wel kieren van afzuig kanalen en deuren. Maar kan wiet dus niet door muur / deur heen?
Als er geen lucht doorheen kan, kan er ook geen stank doorheen.
Weggegaan en opgerot
  donderdag 19 juli 2018 @ 09:41:47 #5
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180577118
Ga zelf ook fulltime blowen dan ruik je het niet meer ^O^
#KICKOUTZP
  donderdag 19 juli 2018 @ 09:53:03 #6
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180577260
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:36 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Zorg dat jouw luchtdruk hoger is. Eet veel bruine bonen en ander gas creërend materiaal .
  donderdag 19 juli 2018 @ 09:54:20 #7
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180577276
En ik zou niet weten hoe lucht door een muur heen kan maargoed, misschien heb ik nooit goed opgelet bij natuurkunde.
pi_180577336
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:54 schreef DatDitKanJoh het volgende:
En ik zou niet weten hoe lucht door een muur heen kan maargoed, misschien heb ik nooit goed opgelet bij natuurkunde.
Het is een simpele houten muur en de deur zit in het midden.

En aan de zijkant van de deur kan lucht door boven kant en onderkant hoe kan ik dat aan pakken ?
Ja
pi_180577393
Gewoon een stopbord neerzetten, dan gaat de lucht niet verder.
  donderdag 19 juli 2018 @ 10:03:27 #10
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180577405
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:58 schreef Demon90 het volgende:

[..]

Het is een simpele houten muur en de deur zit in het midden.

En aan de zijkant van de deur kan lucht door boven kant en onderkant hoe kan ik dat aan pakken ?
Dat zijn dus kieren als ik het goed begrijp? Voor de deur kan je afplakband halen wat je kan plakken op je deurrand zodat deze een stuk beter afsluit en ook de lucht dan buiten houd. Soort schuimband is dat met plakrand op de achterzijde. Tevens valt je deur dan ook een stuk zachter dicht en klapt deze niet.

Aan de onderzijde zou ik het niet precies weten maar ik heb wel een vaken bij bijvoorbeeld een klapdeur van een keuken of ander openbaar gebouw een soort rubber rok aan de onderzijde van de deur gezien. Misschien dat op de onderzijde?

Dan is je deur wel goed afgesloten zo lijkt mij
pi_180577445
Je kunt je kamer wel hermetisch afsluiten maar dan krijg je dadelijk geen verse lucht meer binnen en overlijdt je aan een zuurstof tekort. :D
pi_180577484
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:06 schreef Basp1 het volgende:
Je kunt je kamer wel hermetisch afsluiten maar dan krijg je dadelijk geen verse lucht meer binnen en overlijdt je aan een zuurstof tekort. :D
_O- Ik zat net allerlei tips te bedenken om alles luchtdicht af te dichten (wikkelfolie over de ventilatieroosters enzo), en wilde eindigen met die 2e deel van je zin. :P
  donderdag 19 juli 2018 @ 10:11:12 #13
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180577522
Je buurman moet gewoon een raam openzetten.
And so is the past
pi_180577561
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Je buurman moet gewoon een raam openzetten.
En TS ook? :T
pi_180577562
quote:
Het belang van Luchtdicht bouwen en impact op energie besparen

Luchtdicht bouwen houdt in dat er bij de bouw van een woning al zoveel mogelijk rekening wordt gehouden met het voorkomen van tocht en andere ongewenste luchtstromingen. Door tijdens het bouwproces alle naden, kieren en doorvoeren van leidingen al zoveel mogelijk af te dichten met een geschikt vulmiddel, tape of folie, maak je direct een goede start bij het luchtdicht maken van een woning.
Luchtdicht dak

In de praktijk test men de luchtdichtheid vaak door het toepassen van de ‘blower door’ test. Hierbij wordt een ventilator in het deurgat geplaatst waarmee eerst een overdruk en dan een onderdruk wordt gecreëerd. Met behulp van een drukmeter wordt het drukverschil gemeten en aan de hand van een berekening wordt uiteindelijk de ‘N50 waarde’ vastgesteld. Hoe lager deze waarde is, des te energiezuiniger is de woning. In een passiefhuis (zeer energiezuinig) is deze waarde kleiner dan 0.6.

Plaatsen die gevoelig zijn voor luchtlekken

Er is veel onderzoek gedaan naar de luchtdichtheid van woningen. Hierbij is vast komen te staan dat veel tochtproblemen worden veroorzaakt bij het dak, bij doorvoeren in de vloer en op plekken waar ramen en deuren aansluiten bij de muur. Aangezien deze plaatsen nauw verbonden zijn met isolatie spreekt het voor zich dat luchtdicht isoleren hier dan ook de oplossing is:
Maak je huis Passief :Y
pi_180577597
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:03 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Dat zijn dus kieren als ik het goed begrijp? Voor de deur kan je afplakband halen wat je kan plakken op je deurrand zodat deze een stuk beter afsluit en ook de lucht dan buiten houd. Soort schuimband is dat met plakrand op de achterzijde. Tevens valt je deur dan ook een stuk zachter dicht en klapt deze niet.

[ afbeelding ]

Aan de onderzijde zou ik het niet precies weten maar ik heb wel een vaken bij bijvoorbeeld een klapdeur van een keuken of ander openbaar gebouw een soort rubber rok aan de onderzijde van de deur gezien. Misschien dat op de onderzijde?

Dan is je deur wel goed afgesloten zo lijkt mij
Klopt kieren maar die deur moet wel open kunnen he .. het is een voordeur en daar tussen zit een gang pad hij woont dus soort van langs me met gang pad tussen.
Ja
pi_180577622
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:06 schreef Basp1 het volgende:
Ja heb nu me afzuigers afgeplakt met papier(afzuig kanalen) maar bij een gezinswoning krijg je toch een geen verse lucht binnenM
Ja
  donderdag 19 juli 2018 @ 10:23:43 #19
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180577735
quote:
Die strip knal je in het kozijn waar de deur invalt zodat deze valt in het schuim zodat het goed is afgesloten
pi_180577748
Je weet hoe ongezond het is om in een hermetisch afgesloten huis te wonen?
's Nachts alle ramen en ventilatorroosters dicht houden als je gaat slapen is al niet al te best voor je, laat staan als je elk kiertje gaat afdichten en ook overdag geen verse lucht in huis krijgt.
Denk naast zuurstofgebrek en gebrek aan afvoer van schadelijke gassen uit meubelen enzo ook bijvoorbeeld aan schimmels die op muren en plafonds kunnen gaan ontstaan. Zwarte schimmels kunnen stoffen uitstoten die kankerverwekkend kunnen zijn.
Die gassen die uit meubels komen (met name nieuwe meubels) kunnen je hormoonhuishouding weer in de war schoppen.
Een huis heeft echt wel ventilatie nodig.
pi_180577763
Alle kieren en gaten afdichten met natte handdoeken natuurlijk.
pi_180577785
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:24 schreef ToT het volgende:
Je weet hoe ongezond het is om in een hermetisch afgesloten huis te wonen?
's Nachts alle ramen en ventilatorroosters dicht houden als je gaat slapen is al niet al te best voor je, laat staan als je elk kiertje gaat afdichten en ook overdag geen verse lucht in huis krijgt.
Denk naast zuurstofgebrek en gebrek aan afvoer van schadelijke gassen uit meubelen enzo ook bijvoorbeeld aan schimmels die op muren en plafonds kunnen gaan ontstaan. Zwarte schimmels kunnen stoffen uitstoten die kankerverwekkend kunnen zijn.
Die gassen die uit meubels komen (met name nieuwe meubels) kunnen je hormoonhuishouding weer in de war schoppen.
Een huis heeft echt wel ventilatie nodig.
Oke maar wiet lucht binnen krijgen is wel gezond? ik kan toch ook raampjes open zetten?
Ja
  roze donderdag 19 juli 2018 @ 10:30:14 #23
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_180577832
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:25 schreef LurkJeRot het volgende:
Alle kieren en gaten afdichten met natte handdoeken natuurlijk.
Dit deed mijn beste vriendin wel altijd.
Your beauty never ever scared me.
pi_180577864
Maar ik kan toch de ramen zelf open zetten of is dat niet voldoende in een appartement?
Ja
pi_180577878
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:26 schreef Demon90 het volgende:

[..]

Oke maar wiet lucht binnen krijgen is wel gezond? ik kan toch ook raampjes open zetten?
Zet jij 's winters altijd wat ramen open als je thuis bent?
En hou je ze 's nachts ook open?

De schadelijkheid van wietlucht, zeker vanaf de buren, zal vast niet al te erg zijn denk ik. Jezelf verstikken in een te hermetisch afgedicht huis is volgens mij echt wel schadelijker. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')