abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:20:37 #51
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180566795
Waarom bloem? Doe de volgende keer paprikapoeder en laat die halve liter water weg, krijg je een lekker knapperig korstje.

Smakelijk weer. :7.
And so is the past
pi_180566980
Ik hou ook van een knapperig korstje en doe zodoende ook nooit geen water bij de ballen.
Maar voor broodje bal is jouw manier van bakken ideaal.
Knoflook bij de aardappelen ? ga ik ook eens doen
pi_180567176
De bloemkool is ook klaar, de aardappels staan nog op.

De walm van knoflook vult mijn keuken. :{
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180567207
Waarom geen paneermeel i.p.v. bloem?
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:39:19 #55
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180567280
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:36 schreef Ronaldsen het volgende:
Waarom geen paneermeel i.p.v. bloem?
Waarom sowieso iets op de gehaktballen? Nergens voor nodig.
En knoflook bij de aardappelen snap ik ook niet direct.

Maar ik vind de topics van Sigaartje hier in CUL wel helemaal ^O^
Dus ik hoop dat hij er nog veel zal maken :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_180567467
De aardappels zijn nog net niet gaar.
De knoflookjes zwemmen zo vrolijk door de pan. Het is me wat. Alsof het een klein feestje is. :')
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Moderator woensdag 18 juli 2018 @ 20:49:28 #57
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_180567521
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:46 schreef Sigaartje het volgende:
De aardappels zijn nog net niet gaar.
De knoflookjes zwemmen zo vrolijk door de pan. Het is me wat. Alsof het een klein feestje is. :')
Filmpje --> Gifje --> Hier plaatsen?
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_180567681
Te laat, ik ga opscheppen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:20:04 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180568217
En?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_180569130
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:56 schreef Sigaartje het volgende:
Te laat, ik ga opscheppen.
Jammer dat je het eindresultaat niet wilt laten zien.

:{w
pi_180569272
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Jammer dat je het eindresultaat niet wilt laten zien.

:{w
Dat komt vast nog. Sigaartje is een man die de tijd voor zijn eten neemt.
Spoilers!
pi_180569416
Sorry.

Het is nu donker. Morgen eet ik het weer, er is zat over. Het was geweldig! Aardappel met knoflooksmaak! Dat wordt een glaasje water naast mijn bed straks.
De gehaktballen zagen er een stuk beter uit na de oven, maar zijn wel wat lossig. Maar smaken prima.
Morgen maak ik een foto. Ik moest tussendoor ook nog een tekst afmaken.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 18 juli 2018 @ 22:12:32 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180569479
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:10 schreef Sigaartje het volgende:
Sorry.

Het is nu donker. Morgen eet ik het weer, er is zat over. Het was geweldig! Aardappel met knoflooksmaak! Dat wordt een glaasje water naast mijn bed straks.
De gehaktballen zagen er een stuk beter uit na de oven, maar zijn wel wat lossig. Maar smaken prima.
Morgen maak ik een foto. Ik moest tussendoor ook nog een tekst afmaken.
Als het goed smaakte is het ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_180569636
Wat een hartverwarmend topic. O+
pi_180584364
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:26 schreef Sorella het volgende:
Ik hou ook van een knapperig korstje en doe zodoende ook nooit geen water bij de ballen.
Maar voor broodje bal is jouw manier van bakken ideaal.
Knoflook bij de aardappelen ? ga ik ook eens doen
Als je van een knapperig korstje houdt, kan je beter niet altijd water doen bij de ballen.
pi_180584396
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:10 schreef Sigaartje het volgende:
Sorry.

Het is nu donker. Morgen eet ik het weer, er is zat over. Het was geweldig! Aardappel met knoflooksmaak! Dat wordt een glaasje water naast mijn bed straks.
De gehaktballen zagen er een stuk beter uit na de oven, maar zijn wel wat lossig. Maar smaken prima.
Morgen maak ik een foto. Ik moest tussendoor ook nog een tekst afmaken.
Klinkt goed.

Gr.

Je vriend Mario
pi_180585404
Als ik dit topic zie, krijg ik de neiging een " koken voor beginners"-reeks te openen, want met een paar simpele tips zou je dit gerecht echt aanzienlijk beter kunnen maken. Niet om lullig te doen ofzo, lang leve thuiskoks *O*. Maar kneed het gehakt de volgende keer eens met je handen bijvoorbeeld. Dan krijg je veel beter verdeelde kruiden en qua structuur ook fijnere ballen van. En veel minder bloem gebruiken de volgende keer! Zoals je hebt gemerkt krijg je anders een naar bloemsmaakje. Als je je aardappelen en bloemkool in kleinere stukken snijdt, zijn ze sneller gaar ook, en heb je minder dat de buitenkant al uit elkaar valt terwijl de binnenkant net gaar is.
pi_180590449
Dat denk ik ook. Ik heb nooit leren koken. Niets. Ik kom uit de tijd dat er gedacht werd dat je een huisvrouw kreeg.
Ik wist zelfs nog niet eens hoe ik een ei moest koken.

Ik heb altijd maar wat gedaan. Beetje aanklooien. Van elke dag patat wordt je lichaam niet blij. Dus ik moest wel. Aardappels en groente lukken me altijd heel goed hoor. Dan heb ik de helft al gewonnen vind ik.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180590506
Normaal doe ik gehaktballen in de oven.
Half uurtje 180 graden. Gaat hartstikke goed. Zonder bloem, geen jus. Aardappels en sperziebonen erbij koken en voila!

Ik wil geen hartinfarct dus ik probeer zoveel mogelijk gezond te eten met weinig vet. Die ballen met jus zijn behoorlijk aan de cholesterolkant. En ik ga die hotdogs ook proberen, maar dat zijn dingen van hooguit een keer of twee keer per week.

[ Bericht 21% gewijzigd door Sigaartje op 19-07-2018 18:43:36 ]
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 19 juli 2018 @ 18:41:45 #70
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180590601
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:03 schreef clumsy_clown het volgende:
Als ik dit topic zie, krijg ik de neiging een " koken voor beginners"-reeks te openen, want met een paar simpele tips zou je dit gerecht echt aanzienlijk beter kunnen maken. Niet om lullig te doen ofzo, lang leve thuiskoks *O*. Maar kneed het gehakt de volgende keer eens met je handen bijvoorbeeld. Dan krijg je veel beter verdeelde kruiden en qua structuur ook fijnere ballen van. En veel minder bloem gebruiken de volgende keer! Zoals je hebt gemerkt krijg je anders een naar bloemsmaakje. Als je je aardappelen en bloemkool in kleinere stukken snijdt, zijn ze sneller gaar ook, en heb je minder dat de buitenkant al uit elkaar valt terwijl de binnenkant net gaar is.
Lijkt me wel een leuk topic.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180590767
Heb je de aardappels en de bloemkool in zo veel water gekookt? Ik neem veel minder, misschien 1/3 en dan de deksel erop (en goed opletten dat het niet droogkookt), dan kookt het sneller en wordt gedeeldelijk gestoomd. Mijn moeder gebruikt ook heel vaak water uit de waterkoker als het snel moet gaan, ze heeft inductie, maar op gas gaat het sowieso al sneller.
pi_180590887
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:50 schreef Zana het volgende:
Heb je de aardappels en de bloemkool in zo veel water gekookt? Ik neem veel minder, misschien 1/3 en dan de deksel erop (en goed opletten dat het niet droogkookt), dan kookt het sneller en wordt gedeeldelijk gestoomd. Mijn moeder gebruikt ook heel vaak water uit de waterkoker als het snel moet gaan, ze heeft inductie, maar op gas gaat het sowieso al sneller.
Dat doe ik altijd. Met elke groente. Tot nu smaakt het. Spruitjes, spinazie, groene kool voor de stamp.
Heerlijk.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180590954
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:18 schreef realAIVD het volgende:
Volgende keer als je gehaktballen maakt het gehakt even flink kneden, dit lijkt nergens op.
Nouja zeg. Die toon mag ook wel een onsje minder.
pi_180591065
Volgende keer als het minder warm is, ga ik eens een keer andijviestamppot maken. Erg lekker!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180591068
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:00 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Nouja zeg. Die toon mag ook wel een onsje minder.
Noem je me nou dik?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')