doen ze het bij jullie cb wel voordat hij 1 is of is hij tegen die tijd al jarig geweest?quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:07 schreef Flav het volgende:
Hier wordt V door het cb gevaccineerd, bmr.
2 weken voor vertrek
Ik heb vaak het gevoel dat ik maar 3 dingen in huis doe. Huishouden(all-round), kinderen bezig zijn (all-round), douchen.quote:Op woensdag 18 juli 2018 12:10 schreef Nanuke het volgende:
Venco, dat ontplofte huis is echt zo herkenbaar. Ik doe vandaag een rustige poging het een beetje op orde te brengen, want als je ziek bent lijkt het allemaal alleen nog maar rommeliger/viezer.En ik heb niet nog een kleuter om mijn aandacht ook nog aan te geven. Echt, als ik ooit meer ga verdienen komt er zo hard een schoonmaker. Je weet wel. Ooit.
Amenquote:Op woensdag 18 juli 2018 12:10 schreef Nanuke het volgende:
Venco, dat ontplofte huis is echt zo herkenbaar. Ik doe vandaag een rustige poging het een beetje op orde te brengen, want als je ziek bent lijkt het allemaal alleen nog maar rommeliger/viezer.En ik heb niet nog een kleuter om mijn aandacht ook nog aan te geven. Echt, als ik ooit meer ga verdienen komt er zo hard een schoonmaker. Je weet wel. Ooit.
+1 op dit!quote:Op woensdag 18 juli 2018 12:55 schreef rena het volgende:
[..]
AmenVooral nu C bewegelijker wordt op de vloer begint het me op te vallen
Mijn dreumes van bijna 21 maanden blijft nog altijd braaf liggen zo. Tijdens het verschonen op de commode wil ze wel vaak zitten of kruipen, maar als het verschoonkussen op de badkamervloer ligt komt ze kennelijk niet op het idee.quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:21 schreef Aure het volgende:
Ik weet alleen nog niet hoe dat moet als ie beweeglijker wordtmisschien dat Lemijn daar ook nog goede tips voor heeft
Hahaquote:Op woensdag 18 juli 2018 12:59 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
+1 op dit!Of ik moet m onder bank vandaag trekken en hij heeft dan stof op z’n romper
Ik ga ‘m gewoon een keer een swifferdoekje/dweil ombinden
![]()
quote:
Als je bedoelt tijdens het douchen: dan nog duikt Jacob niet zomaar uit mijn armen. Op de arm zitten vindt hij bijna altijd heerlijk. Hij draait wel wat rond en zo maar zijn beentjes vouwt hij stevig om mijn zij. Het geheel voelt nog minder eng dan de eerste maanden.quote:Ik weet alleen nog niet hoe dat moet als ie beweeglijker wordtmisschien dat Lemijn daar ook nog goede tips voor heeft
Hij is dan net 5 dagen 1.quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:22 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
doen ze het bij jullie cb wel voordat hij 1 is of is hij tegen die tijd al jarig geweest?
Raar, LDG. Je zou ze kunnen wijzen op de tekst van het rijksvaccinatieprogramma zelf, waar staat:quote:Op woensdag 18 juli 2018 10:54 schreef littledrummergirl het volgende:
Heeft iemand hier zijn/haar baby eerder laten vaccineren met bmr vanwege mazelen in t vakantieland? Ik belde net t consultatiebureau en die vertelden dat zij de bmr niet doen voor vakantie maar dat het wel kan via ggd of travelclinic. Iemand dat gedaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pannenkoekenmix, wat goed dat Banaan oefent met zitten!
Fleur, tijgeren, op handen en voeten zitten én een tandje, wat gaat het hard, zo knap!en yay voor doorslaapnachten!
Dorothy, heel herkenbaar en ik deel je mening dat er meer aandacht besteed zou moeten worden aan de periode ná de bevalling. Bij de 2e was ik wel voorbereid maar bij de 1e viel het mij best wat tegen dat die wolk niet zo roze bleek. Het aanpassen met en aan een baby, maar ook het lichamelijke herstel vond ik pittig. Heel naïef heb ik gedurende de hele zwangerschap gedacht dat alle kwalen en ongemakken na de bevalling over zouden zijn, en dat ik de bevalling zonder kleerscheuren door zou komenmaar alle kreten dat het zou voelen 'alsof je baby er altijd al is geweest' deden mij verwachten dat het aanpassen ook als vanzelfsprekend zou gaan. En zeker voelde het binnen een dag al alsof onze dochter altijd al onderdeel van ons gezin was, maar voor ons nieuwe ritme hebben we best moeten zoeken en daar heeft niemand ons op voorhand op voorbereid. Helemaal niet verkeerd als er meer wordt stil gestaan bij dat gedeelte idd!
Drummergirl, wat vervelend van je rug! Ik heb er ook meer last van, maar wijdt het aan bekkenproblematiek tijdens de zwangerschap en het feit dat het dragen van een baby en een dreumes ook gewoon een (tijdelijke) aanslag is op je rug. Maar dat is waarschijnlijk wat naïef om te denken want aanhoudende rugklachten zijn natuurlijk nooit goed. Ik zou er zeker eens mee naar de fysio gaan als ik jou was!
Malteser, wat goed dat je al naar de fysio gaat. Heb je wel het gevoel dat het wat doet? Vreselijk dat je door je klachten Mars minder kan dragen![]()
Nolita ook al last van de rug, wat naar, helaas dus echt een veelvoorkomende kwaal en misschien ook niet gek met al dat gesleep. Gelukkig wordt de pijn minder als je rechts draagt, maar daardoor ga je wellicht weer overcompenseren met je andere kant en komen de klachten straks zowel links als rechts. Ik snap je twijfel, maar fysio kan denk ik nooit kwaad. Het kan er alleen maar beter door worden!
Nanuke, beterschap voor Dirk! Arm ventje om met dit weer ziek te zijn (en arme jij als mama).
Exode , welkom! Wat een prachtkinderen heb je en gefeliciteerd met je dochteren leuk dat je meemoeder bent, net als mijn vrouw!
Voor wat betreft de kinderwagen, mijn oudste dochter wilde ook met 5 maanden niet meer in de wagenbak (niet door lengte maar omdat ze steevast begon te huilen als ze er in moest). Wij hebben de Mutsy Evo, de buggy van deze mutsy kan vrij plat inclusief de voetensteun. Wij hebben haar de eerste maand(en) met de buggyinzet op die 'halve ligstand' vervoerd en dat ging prima. Ik weet niet of de transporter die mogelijkheid ook heeft?
Blue Note, ook gefeliciteerd met je dochter en welkom!
Vita, ah die prikjes, mijn N. moet volgende week dinsdag voor haar 1e. Fijn dat het goed is gegaan en dat dat er ook weer op zit!
Flav, herkenbaar dat zitten als een zoutzak in de Mutsy Evo. Die bandjes kreeg ik de eerste maanden ook niet strak genoeg, achteraf gezien best spijt van deze aankoop helaas.
Welkom Rossdale en gefeliciteerd met je dochter!!
Skittles, je arme kleine brokkenpiloot! Hij kan nog wel een beetje lachen zie ik, bikkeltjehoe is het nu met hem?
Vencodark, oh wat herkenbaar, ik heb zelf de maxicosi ook een keer vergeten vast te zetten met mijn oudste dochter. Ik heb me zó schuldig gevoeld om wat had kunnen gebeuren. Dat is mede de reden dat we met de jongste toch voor isofix zijn gegaan. Het maakt je echt geen slechte moeder, ik denk dat het meer ouders overkomt dan je zal vermoeden.
Aure, beterschap! Ziek zijn in dit weer is echt geen pretje. En een warme plakbaby maakt het er ook niet makkelijker op, arme jijen die techniek met het aankleedkussen hanteer ik hier ook. Afgelopen week zelf onder de douche, dreumes in bad en baby op aankleedkussen ernaast. Dat was wel een multitaskmomemtje
Nanuke ook al ziek, gelukkig dat je je vandaag beter voelt en ik duim dat dat zo blijft !
Lemijn, mooie foto van Jacob in een stoere tuinbroeken ik snap dat je zijn haren nog niet wil knippen, ik vind het juist vaak ook heel mooi staan als een jongetje wat langer haar heeft
Littledrummergirl, wat een gave nieuwe coupe en hele leuke foto's![]()
Sorry voor iedereen die ik vergeten ben
[ Bericht 17% gewijzigd door Schanu op 18-07-2018 17:44:05 ]
Volgens mij heb jij de meest ontspannen baby ooit!quote:Op woensdag 18 juli 2018 15:11 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik had net gewoon een baby die in slaap viel op het aankleedkussen (tijdens het aandoen van de puckababy)next level luie baby.
Jagar, jij daar, ik vroeg me nog af: hoe is het intussen met het kreunen tijdens het slapen van O.?quote:Op woensdag 18 juli 2018 17:11 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij de meest ontspannen baby ooit!
Tot een uur of vijf is het weg. Na vijfen begint het kreunfestival...quote:Op woensdag 18 juli 2018 18:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Jagar, jij daar, ik vroeg me nog af: hoe is het intussen met het kreunen tijdens het slapen van O.?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Zo snel al, holymolyquote:Op woensdag 18 juli 2018 19:34 schreef BellaaElisa het volgende:
Schanu wat een lief gezichtje zeg!![]()
Een beetje laat maar had gister geen tijd om te reageren, shame on me! Maar jullie baby'sals we nog niet voor een tweede zouden gaan dan zou ik rammelen als een gek
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik rammel wel voor een tweede maar wil graag dat M. een jaar is geweest voor we weer een poging doen.
Verrotte nacht hier verder, ik ben zo moe![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gezinsuitbreiding; voorlopig écht niet, maar in de toekomst wel. Eerst weer goed fit worden, biertjes kunnen drinken (al is die borstvoeding ook wel beperkend) en bouwen aan mijn bedrijf. Volgend jaar zien we wel weer verder![]()
Nooit geweten, moet je verplicht een bepaalde termijn wachten bij een keizersnede?quote:Op donderdag 19 juli 2018 08:25 schreef DonnaRush het volgende:
Ik rammel ook wel, maar door de keizersnede moeten we sowieso wachten dus ik denk er nog niet teveel aan.
Ja wij moeten een jaar wachten. Als ik rond G's eerste verjaardag pril zwanger ben is dat niet erg, maar het is eigenlijk niet de bedoeling om dan al ver zwanger te zijn. Zeker niet als je eventueel daarna nog een kind zou willen. Er is toch in je baarmoeder gesneden en je wilt niet dat het dun wordt of uitzakt (of erger) omdat er te snel weer een baby (gewicht) in groeit.quote:Op donderdag 19 juli 2018 08:26 schreef OliviaIsTaken het volgende:
[..]
Nooit geweten, moet je verplicht een bepaalde termijn wachten bij een keizersnede?
Ah, klinkt logisch inderdaad!quote:Op donderdag 19 juli 2018 08:30 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ja wij moeten een jaar wachten. Als ik rond G's eerste verjaardag pril zwanger ben is dat niet erg, maar het is eigenlijk niet de bedoeling om dan al ver zwanger te zijn. Zeker niet als je eventueel daarna nog een kind zou willen. Er is toch in je baarmoeder gesneden en je wilt niet dat het dun wordt of uitzakt (of erger) omdat er te snel weer een baby (gewicht) in groeit.
Dit, dit, dit.quote:Op donderdag 19 juli 2018 08:44 schreef Jentin het volgende:
Om meteen aan te haken bij het thema gezinsuitbreiding: hier blijft het absoluut bij twee. Nooit enige ambitie gehad voor meer, en waar ik na de eerste letterlijk al in het kraambed lag na te denken of ik nog eens wilde, voelde ik na S’ geboorte meteen een enorme rust: zo is het klaar. Bovendien wil mijn man Echt NietGeen idee ook of het zou lukken: over de eerste deden we wat langer ivm pcos, maar de tweede kwam spontaan en was in één keer raak.
Het voelt wel erg lekker rustig, die zekerheid, en het lijkt wel alsof de wetenschap dat S de laatste is ook zorgt voor wat meer geduld: ja, baby’s zijn onbegrijpelijk, maar wat geeft het, het duurt maar zó kortDus ik snuffel me suf aan dat kleine babylijfje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |