abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:51:49 #76
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_189269476
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 19:26 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Marco Borsato verdient het gewoon snel vergeten te worden in de toekomst.
Weinig kans... Hele volksstammen vinden het fantastisch. Mij maakt het verder ook niet zoveel uit. Er zijn nou eenmaal veel mensen die het geen reet interesseert wat die clown ook uitbrengt. Als het easy listening is en binnen de standaard akkoordjes valt, zal men het altijd "geweldig" vinden.

Overigens ben ik niet zo'n elitair iemand die vindt dat alles altijd maar moeilijke, zware kost moet zijn, zoals je in sommige zichzelf heel serieus nemende artistieke kringen ziet.

Maar dit is zo overduidelijk alleen maar gemaakt met het doel om een liedje uit te brengen dat nu goed scoort omdat dit de populaire muziek van nu is, terwijl het totaal niet je stijl is.

Als echte artiest heb je toch een bepaalde stijl, die wel kan evolueren (onder andere omdat je zelf een nieuwe standaard zet en met iets verrassends/vernieuwends komt). Maar dit is gewoon meewaaien op de huidige trend.

Een hoop mensen zullen me wel voor gek verklaren, maar: Queen is ook zo'n band die door veel mensen bejubeld wordt, maar verder in hun carrière toch ook vooral keken naar de muzikale trends van het moment en daar lekker op cashten.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:57:57 #77
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_189269656
Fresku _O_

Deze man voelt hetzelfde.


  vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:21:47 #78
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189273210
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 19:57 schreef denattedweil het volgende:
Fresku _O_

Deze man voelt hetzelfde.


En daar word je dan voor beloond met een fractie van het aantal views van autotuneherrie-track nummer zoveel.

Dat 'Lippenstift' is trouwens érg treurig. :')
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 00:40:27 #79
308523 the-eye
I'm a Live Wire
  zondag 27 oktober 2019 @ 23:21:53 #80
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189660386
Per ongeluk luisterde ik naar Radio 2 en gelijk was het raak: Miss Montreal.

Muziek maken is voor haar een ambacht, niet een kunst.
  maandag 28 oktober 2019 @ 05:41:05 #81
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189662077
Miss Montreal, het muzikale equivalent van boerenkool met worst. Niks voor mij, maar ik begrijp waarom het werkt.
  Moderator maandag 28 oktober 2019 @ 06:02:56 #82
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_189662121
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:58 schreef BasEnAad het volgende:
...als je geen inspiratie hebt.
Vreselijk dit, echt totale inspiratieloze meuk en een beetje meeliften op popcornhitjes van Kensington, Avicii en Armin van Buuren. Ik zou me doodschamen als artiest.

En dat zijn dan van die gerespecteerde muzikanten waarbij de mond overloopt van hoe bon ton ze wel niet zijn en wat een liefde voor muziek ze wel niet hebben. Schijnheilig bah. Dit is nog te slecht voor het voordeelrekje bij Kruidvat.
Luister er dan niet naar ....
F.K.A. SuperwormJim
  Moderator maandag 28 oktober 2019 @ 06:03:27 #83
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_189662123
... als je er niets aan vindt.
F.K.A. SuperwormJim
  maandag 28 oktober 2019 @ 06:08:54 #84
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189662136
Misschien moet 'ie op het werk verplicht naar 2/Q/538/Sky luisteren?
  zondag 24 november 2019 @ 14:15:26 #85
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_190098067

Wat is dit slecht zeg. Totaal zielloos knip- en plakwerkje is het. Maak dan geen muziek.
En wat is de tekst tenenkrommend slecht. Die clip kijken kan ook niet zonder een :') -gezicht.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 20:07:08 #86
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193911604
Ik heb er weer eentje hoor, een volledig gehyped zielloos nummer.

Dit liedje is gewoon gemaakt met als enige doel een zomerhit te scoren.
Vreselijk simpele vervelende akkoordjes met een slechte tekst die alleen bestaat uit zomerse trefwoorden.
Dit is allemaal al 1000 keer gedaan en beter. Dit is een product, dit is geen muziek, als iemand muziek überhaupt nog als een kunstvorm ziet :')
Harry Styles heeft zijn ziel verkocht voor een paar centen meer.
pi_193912461
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 20:07 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb er weer eentje hoor, een volledig gehyped zielloos nummer.

Dit liedje is gewoon gemaakt met als enige doel een zomerhit te scoren.
Vreselijk simpele vervelende akkoordjes met een slechte tekst die alleen bestaat uit zomerse trefwoorden.
Dit is allemaal al 1000 keer gedaan en beter. Dit is een product, dit is geen muziek, als iemand muziek überhaupt nog als een kunstvorm ziet :')
Harry Styles heeft zijn ziel verkocht voor een paar centen meer.
Wat een tyfusmongool, ik wil hem klappen.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 22:50:57 #88
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193914211
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 20:07 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb er weer eentje hoor, een volledig gehyped zielloos nummer.

Dit liedje is gewoon gemaakt met als enige doel een zomerhit te scoren.
Vreselijk simpele vervelende akkoordjes met een slechte tekst die alleen bestaat uit zomerse trefwoorden.
Dit is allemaal al 1000 keer gedaan en beter. Dit is een product, dit is geen muziek, als iemand muziek überhaupt nog als een kunstvorm ziet :')
Harry Styles heeft zijn ziel verkocht voor een paar centen meer.
Ik vind dit nog wel meevallen. :)

Uiteraard 13 in een dozijn, maar vergeleken bij dat nummer van Niall Horan dat je hiervoor postte, is dit bijna artistiek. En dat wil wat zeggen. :')

Had je overigens iets anders van Harry Styles verwacht? One Direction was per definitie een marketingact, geen band.

Het vreemde bij die groep is dat ze enorm zijn geweest, maar dat ik geen enkel nummer zo kan opnoemen of mee kan neuriën. Of wellicht dat laatste wel, maar dat ik niet weet dat het van One Direction is.

Dat zal wel een generatiekloof zijn, want van Take That, Backstreet Boys, Boyzone, 5ive, Westlife en al die andere shit ken ik in ieder geval wel nummers. Je hoort ze ook vrijwel nooit op de radio in mijn beleving, maar daar kan ik me in vergissen.
pi_193914375
Nog erger is het als zo'n maandagochtend nummertje ook nog dagelijks 86x te horen is.
Don't follow me, I'm just a man.
  donderdag 16 juli 2020 @ 14:01:37 #90
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194113304
Zeg me dat het niet zo is...

Dit is echt van een ongekende luiheid. Zo flauw en saai.
En dan op 0:59 weer dat obligate tutu tutututu deuntje waar werkelijk alle top40-dj's gebruik van maken om een soort van hands-up-feeststemming te veinzen waar we dan allemaal op los moeten gaan. Dit wordt de muziek die we de komende jaren te horen krijgen op de radio. Verkrachtingen van klassiekers als Take On Me, Alane, Narcotic, omdat het alleen nog maar om de centen gaat en het vlugge succes. Heel onbevredigend moet dat ook wel zijn voor al die dj's.
  Tettenkoning donderdag 16 juli 2020 @ 14:10:43 #91
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_194113399
Goftedomme, wat slecht :')
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_194113534
De massa is echt zwakzinnig als je ziet wat voor proleten er tegenwoordig bekend zijn. Michael Jackson en George Michael waren ook idioten, maar ze konden wel iets.

Nu moet je minimaal een hazelip hebben en een kleurtje anders word het niets. Freakshow.
  donderdag 16 juli 2020 @ 22:21:40 #93
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194120961
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:01 schreef BasEnAad het volgende:
Zeg me dat het niet zo is...

...Heel onbevredigend moet dat ook wel zijn voor al die dj's.
Bij het zien van hun bankrekening, lachen ze zich rot. :D
pi_194121025
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:01 schreef BasEnAad het volgende:
Zeg me dat het niet zo is...

Dit is echt van een ongekende luiheid. Zo flauw en saai.
En dan op 0:59 weer dat obligate tutu tutututu deuntje waar werkelijk alle top40-dj's gebruik van maken om een soort van hands-up-feeststemming te veinzen waar we dan allemaal op los moeten gaan. Dit wordt de muziek die we de komende jaren te horen krijgen op de radio. Verkrachtingen van klassiekers als Take On Me, Alane, Narcotic, omdat het alleen nog maar om de centen gaat en het vlugge succes. Heel onbevredigend moet dat ook wel zijn voor al die dj's.
Dit is inderdaad een perfect voorbeeld van totaal zielloze muziek.
  donderdag 16 juli 2020 @ 23:15:34 #95
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194121814
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:01 schreef BasEnAad het volgende:
Zeg me dat het niet zo is...

Dit is echt van een ongekende luiheid. Zo flauw en saai.
En dan op 0:59 weer dat obligate tutu tutututu deuntje waar werkelijk alle top40-dj's gebruik van maken om een soort van hands-up-feeststemming te veinzen waar we dan allemaal op los moeten gaan. Dit wordt de muziek die we de komende jaren te horen krijgen op de radio. Verkrachtingen van klassiekers als Take On Me, Alane, Narcotic, omdat het alleen nog maar om de centen gaat en het vlugge succes. Heel onbevredigend moet dat ook wel zijn voor al die dj's.
Binnen de popmuziek gaat het al heel erg lang alleen maar om de centen en het vlugge succes, dat is niet echt nieuw.

Wat ik tegenwoordig wel mis, is dat er nog echt nieuwe stromingen ontstaan met eventueel bijbehorende subculturen. Waarbij de muziek niet eens superradiovriendelijk is, maar men er niet omheen kon wegens de grote populariteit.

Naar mijn idee is dat voor het laatst echt in de 90's geweest, die begonnen met een album van Metallica dat explodeerde in de mainstream, de explosie van grunge, de explosie van hardcore/gabber (in Nederland vooral), 'alternatieve' muziek, rap/R&B, etc.

Toen ik op de middelbare school zat, had je gabbers (met Aussies en Nike Air Max), skaters, alto's, metalfans, gothics, rapfans, etc. Die subculturen waren vaak aan muziek gebonden. Het was nieuw, het was duidelijk verschillend en te onderscheiden. Net als in de decennia daarvoor.

Tegenwoordig is dat niet echt meer naar mijn idee. Geen stromingen van dat kaliber, geen vernieuwing waarmee de jeugd zich dusdanig identificeert. Maar goed, wellicht zie ik dat verkeerd. Het komt op mij nogal gezapig over, veel makkelijke eenheidsworst.

Met de kortstondige jumpstyle-periode in 2007 of die paar hardstyle-hits in het begin van het vorige decennium (Wildstylez, Headhunterz) dacht ik even dat er weer wat ging gebeuren dat een beetje anders dan anders was, maar het bleek van zeer korte duur.

Maar goed, vooral een teken dat ik een oude lul word. :')
  donderdag 16 juli 2020 @ 23:22:50 #96
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_194121924
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:29 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Heb een beetje medelijden met die jongen, joh. Hij klinkt als een robuuste neger, maar ziet eruit als een jonge versie van Jannes. :{

Jannes blijft ten minste dicht bij zichzelf.
  donderdag 16 juli 2020 @ 23:30:51 #97
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_194122068
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 22:25 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]

Dit is inderdaad een perfect voorbeeld van totaal zielloze muziek.
Helemaal eens. In Nederland schiet als eerste de naam van Ewbank door mijn hoofd. Die heeft alleen maar pulp uitgebracht.
  donderdag 16 juli 2020 @ 23:31:21 #98
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
  donderdag 16 juli 2020 @ 23:34:29 #99
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_194122141
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 23:15 schreef Repentless het volgende:

[..]

Binnen de popmuziek gaat het al heel erg lang alleen maar om de centen en het vlugge succes, dat is niet echt nieuw.

Wat ik tegenwoordig wel mis, is dat er nog echt nieuwe stromingen ontstaan met eventueel bijbehorende subculturen. Waarbij de muziek niet eens superradiovriendelijk is, maar men er niet omheen kon wegens de grote populariteit.

Naar mijn idee is dat voor het laatst echt in de 90's geweest, die begonnen met een album van Metallica dat explodeerde in de mainstream, de explosie van grunge, de explosie van hardcore/gabber (in Nederland vooral), 'alternatieve' muziek, rap/R&B, etc.

Toen ik op de middelbare school zat, had je gabbers (met Aussies en Nike Air Max), skaters, alto's, metalfans, gothics, rapfans, etc. Die subculturen waren vaak aan muziek gebonden. Het was nieuw, het was duidelijk verschillend en te onderscheiden. Net als in de decennia daarvoor.

Tegenwoordig is dat niet echt meer naar mijn idee. Geen stromingen van dat kaliber, geen vernieuwing waarmee de jeugd zich dusdanig identificeert. Maar goed, wellicht zie ik dat verkeerd. Het komt op mij nogal gezapig over, veel makkelijke eenheidsworst.

Met de kortstondige jumpstyle-periode in 2007 of die paar hardstyle-hits in het begin van het vorige decennium (Wildstylez, Headhunterz) dacht ik even dat er weer wat ging gebeuren dat een beetje anders dan anders was, maar het bleek van zeer korte duur.

Maar goed, vooral een teken dat ik een oude lul word. :')
Jumpstyle is de laatste loot die ontsproten is.
  donderdag 16 juli 2020 @ 23:35:21 #100
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194122157
quote:
Borsato/Ewbank hebben altijd al de artiest "van het moment" gepakt om weer even een hitje te scoren.

Wel prachtig taalgebruik in dit pareltje. "Jouw iedere beweging is bij mij vandaan." :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')