Gewoon even vragen bij het opnemen van de bestelling of er nog bijzonderheden zijn waar ze rekening mee moeten houden.quote:op het allerlaatste moment met een lijst allergieėn komen.
Precies. Wat moeten gasten die hun allergie aan het begin vergeten te melden dan doen, niks meer zeggen?quote:Op zondag 15 juli 2018 16:14 schreef VleesLollie het volgende:
[..]
Gewoon even vragen bij het opnemen van de bestelling of er nog bijzonderheden zijn waar ze rekening mee moeten houden.
Zo moeilijk is het nou ook weer niet en staat nog eens gastvrij ook
Nee moeilijk is het natuurlijk niet.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:14 schreef VleesLollie het volgende:
[..]
Gewoon even vragen bij het opnemen van de bestelling of er nog bijzonderheden zijn waar ze rekening mee moeten houden.
Zo moeilijk is het nou ook weer niet en staat nog eens gastvrij ook
«Oh, U bent allergisch? Ik hoop dat u een Epipen bij U heeft want daar kunnen wij verder natuurlijk niet aan toegeven».quote:Op zondag 15 juli 2018 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Toegeven aan onwelkom gedrag zorgt ervoor dat onwelkom gedrag steeds erger wordt. Kijk naar de schwalbes bij het WK. Kinderen die gillen en huilen om snoep en het dan krijgen
Leer gewoon nee zeggen
Daar zit wat in natuurlijk, maar ik ga in m'n eentje niet de wereld veranderen vrees ik. Er is een heel grote groep miskende zure mensen ontstaan en het lijkt alsof ze elkaar ermee aansteken.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Toegeven aan onwelkom gedrag zorgt ervoor dat onwelkom gedrag steeds erger wordt. Kijk naar de schwalbes bij het WK. Kinderen die gillen en huilen om snoep en het dan krijgen
Leer gewoon nee zeggen
Neuh,quote:Op zondag 15 juli 2018 16:36 schreef Fogel het volgende:
[..]
«Oh, U bent allergisch? Ik hoop dat u een Epipen bij U heeft want daar kunnen wij verder natuurlijk niet aan toegeven».
Meneer, zou u wat minder luid kunnen praten, u hinderd de andere gasten. Gaat ie door, vraag je hem te vertrekkenquote:Op zondag 15 juli 2018 16:37 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Daar zit wat in natuurlijk, maar ik ga in m'n eentje niet de wereld veranderen vrees ik. Er is een heel grote groep miskende zure mensen ontstaan en het lijkt alsof ze elkaar ermee aansteken.
Stel je eens voor; je loopt door de zaak en iemand roept 'HOE WERKT DAT HIER, KAN IK BIJ JOU WAT BESTELLEN??" Hoe reageer jij?
quote:Op zondag 15 juli 2018 16:34 schreef Sigaartje het volgende:
Een kennis van mij bestelde en bestelde maar spareribs. Tot de voorraad op was. We hebben er gezeten van zeven tot elf.
-> nee is slechte review --> zaakquote:Op zondag 15 juli 2018 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Toegeven aan onwelkom gedrag zorgt ervoor dat onwelkom gedrag steeds erger wordt. Kijk naar de schwalbes bij het WK. Kinderen die gillen en huilen om snoep en het dan krijgen
Leer gewoon nee zeggen
Of dat gasten onder elkaar aan het mompelen zijn wat ze willen bestellen en dan vervolgens de ober aankijken van; ja!quote:Op zondag 15 juli 2018 16:44 schreef Mortaxx het volgende:
"Ik wil dit" en dan vaag in de richting van iets wijzen
Oh, als men jou in een restaurant vertellen dat ze jou niet kunnen garanderen dat er geen sporen van bloem in hun eten zitten geef jij ze een slechte review?quote:
Waarom zou je ook een rauwe steak bestellen.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, veel horeca zaken zijn gewoon prutsers, bestel je een steak bloederig rood, bleu, dan krijg je hem alsnog medium als je geluk hebt.
Ik merk het ook aan de reacties op internet als ik over onze eetervaringen schrijf. Als er iets niet helemaal naar wens was gaan mensen ook los over terugsturen, niet betalen en weet ik veel wat ze allemaal niet zouden pikken. Er heerst echt een mentaliteit dat alles perfect moet zijn, want jij betaalt ervoor.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:08 schreef BasEnAad het volgende:
Het is wel weer eens tijd voor een ergernistopic. Ik dacht dat er al eentje liep, maar kan geen algemeen topic vinden.
Ik werk in de horeca, dus ik vanuit die rol:
Wat mij de laatste jaren opvalt is dat gasten veeleisender geworden zijn en stukken brutaler. Roepen, voorkruipen, door anderen heen praten, niet groeten, op het allerlaatste moment met een lijst allergieėn komen. Het lijkt wel alsof de zondvloed aanstaande is iedereen moet pakken wat ie pakken kan. En dat terwijl horecabezoekers toch doorgaans vrij zijn tijdens horecabezoek.
Komt het door het doorgeschoten individualisme? Iedereen zorgt wel heel goed voor zichzelf, maar een beetje inleving in anderen is te veel gevraagd. Sommige gasten zouden zelf eens een keertje aan de andere kant moeten staan denk ik wel eens. Om te zien hoe het is.
Dit is geen topic om te laten verzanden is discussies over horeca die te duur is of nog erger over fooien, maar herkennen mensen de trend die ik omschrijf?
Jij werkt duidelijk in het soort horeca die geen steak kunnen bakkenquote:Op zondag 15 juli 2018 16:56 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom zou je ook een rauwe steak bestellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |