abonnement Unibet Coolblue
pi_180453517
Ben benieuwd of hier nog meer fokkers zijn die dit herkennen, en hoe je dat gevoel een beetje kunt temmen.

Het is namelijk zo dat ik 29 ben. Had altijd wel verwacht dat ik vanzelf wel rustiger zou worden wat betreft uitgaan, feesten, festivals etc.

Tijdens de hoogtijdagen van het uitgaan van mijn vrienden (18-23) was ik immers nooit degene die het meeste dronk of die per se altijd het laatste naar huis ging.

Maar nu de rest van mijn vrienden allemaal rustiger worden, settelen en niet tot nauwelijks meer naar feesten gaan, liever uit eten gaan, nog even ''afblussen'' met een biertje tot een uur of 22:00 en daarna aftaaien, begint mijn drang om mijzelf tussen de (jonge) feestende mensen te begeven, te flirten met knappe vrouwen, een beetje te ouwehoeren juist steeds groter te worden.

Gelukkig heb ik nog wel een groepje met wie ik regelmatig een festival pak, maar ik ontkom er ook niet aan dat ik toch minder aanwezig ben. Dat kan ik ook niet betalen nu ik ook kosten heb voor mijn hypotheek, en een fulltime baan heb en dus niet elk weekend door het dak kan / wil gaan.

Maar toch merk ik dat als ik weet dat er ergens een feest is, en ik zit thuis op de bank of ga met 'rustige' vrienden alleen maar uit eten, dat ik echt mega onrustig ben. Toch altijd het gevoel om iets te missen, welk gevoel vooral is ingegeven door het besef dat alles tijdelijk is. Ik ben nu 29, en denk dat ik fysiek nu ongeveer wel op mijn top zit, qua uiterlijk ook. Ik weet dat het in de toekomst alleen maar minder kan worden qua lichaam, haar, gezicht, etc.

Dat merk ik ook als ik aanwezig ben op een festival : Nooit had ik zo veel aanspraak van (mooie) vrouwen als de laatste 3-4 jaar. Misschien dat ik mede daarom wel het gevoel heb als ik niet op feestjes/festivals ben, dat ik van alles en nog wat mis loop en kansen aan het vergooien ben die ik nooit meer terug kan krijgen. Dat ik straks 35 ben met een uitzakkende huid en groeiende inhammen en dat ik op festivals dan word gezien als een ouder(re) man, en dus niet meer interessant voor die vrouwen.

Ik word daar dus echt mega onrustig van. Dit had ik nooit toen ik 25 ofzo was, maar begint alleen maar erger te worden. Ik merk ook echt dat het soms voor stress of een onrustig gevoel zorgt. Nu zijn bijvoorbeeld drie kennissen van mij van begin 20 op de Zwarte Cross. Helemaal niet echt mijn feestje, maar als ik dan denk dat ze daar nu lekker zitten met een paar caravans, bier, muziek en vrouwen dan word ik alweer helemaal wiebelig dat ik vanavond thuis zit.

Volgende week ga ik met wat vrienden varen op het ijsselmeer, maar ik weet al dat als ik een uur op die boot zit, ik er alweer af wil omdat ik denk ''Tering, wat is dit saai met 6 gasten op een boot''

Wie heeft dit nog meer, en hoe ga je er mee om?
pi_180453769
Klinkt als fomo. Wat staat voor fear of missing out en zou er voor naar een psych gaan
  Spellchecker vrijdag 13 juli 2018 @ 20:25:55 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180454161
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 20:09 schreef tailfox het volgende:
Klinkt als fomo. Wat staat voor fear of missing out.
:Y
  vrijdag 13 juli 2018 @ 20:30:06 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_180454270
Ja ik kan je nu wel vertellen hoe ik in het leven sta, maar daar heb je niks aan. Er zijn vast heel veel mensen die hetzelfde gevoel hebben als ze zaterdagavond met een krantje aan de keukentafel zitten, en er zijn vast ook mensen die om half 3 's nachts in een dansende massa liever naar hun eigen bed gaan. Ik zou naar je gevoel luisteren, maar zeker geen ondoordachte beslissingen maken. Waarom geniet je niet van zo'n boottocht net zoveel als van een festival? Onder de streep gaat het om de contacten die je legt. Klikt het misschien niet met sommige van je vrienden?
  vrijdag 13 juli 2018 @ 20:30:20 #5
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_180454279
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 20:09 schreef tailfox het volgende:
Klinkt als fomo. Wat staat voor fear of missing out en zou er voor naar een psych gaan
Want tegenwoordig moet je elk akkefietje natuurlijk laten repareren door een psych en aan jezelf werken is te lastig }:|
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 13 juli 2018 @ 20:35:49 #6
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_180454431
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 20:09 schreef tailfox het volgende:
Klinkt als fomo. Wat staat voor fear of missing out en zou er voor naar een psych gaan
Tuurlijk joh. Naar de shrink voor fomo. Iets wat de meeste mensen in meer of mindere mate hebben.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_180454437
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 20:30 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Want tegenwoordig moet je elk akkefietje natuurlijk laten repareren door een psych en aan jezelf werken is te lastig }:|
omdat een psych niks anders doet dan je de tools te leren die je nodig hebt om aan je zelf te werken.
pi_180454496
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 20:35 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Tuurlijk joh. Naar de shrink voor fomo. Iets wat de meeste mensen in meer of mindere mate hebben.
Lekker gemakkelijk denken over fomo. Wacht maar tot je het hebt. Niks mis met een psycholoog die je helpt om dit soort dwanggedachtes in bedwang te houden
pi_180454729
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 20:09 schreef tailfox het volgende:
Klinkt als fomo. Wat staat voor fear of missing out en zou er voor naar een psych gaan
wow, nieuw woordje geleerd tijdens de bitcoin gekte?
pindazakje
  vrijdag 13 juli 2018 @ 20:46:51 #10
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_180454772
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 19:57 schreef Jaume_I het volgende:
''Tering, wat is dit saai met 6 gasten op een boot''
Wat zou liever doen in die tijd? Wijven neuken ok, maar dat doe je ook maar hooguit een uurtje per dag.
pindazakje
  vrijdag 13 juli 2018 @ 20:46:54 #11
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_180454775
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 20:37 schreef momentius het volgende:

[..]

Lekker gemakkelijk denken over fomo. Wacht maar tot je het hebt. Niks mis met een psycholoog die je helpt om dit soort dwanggedachtes in bedwang te houden
Zo gauw het een dwanggedachte gaat worden is er wel meer aan de hand dan een simpel gevoel dat je er niet bij hoort.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Redactie Frontpage vrijdag 13 juli 2018 @ 21:41:40 #12
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_180456136
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 20:46 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Zo gauw het een dwanggedachte gaat worden is er wel meer aan de hand dan een simpel gevoel dat je er niet bij hoort.
Dat heet dus fomo.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 13 juli 2018 @ 22:44:46 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180457981
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 20:09 schreef tailfox het volgende:
Klinkt als fomo. Wat staat voor fear of missing out en zou er voor naar een psych gaan
Gezien je pohi moet jij de deur inmiddels wel dagelijks platlopen bij de lokale psychiater?

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 19:57 schreef Jaume_I het volgende:
Het is namelijk zo dat ik 29 ben. Had altijd wel verwacht dat ik vanzelf wel rustiger zou worden wat betreft uitgaan, feesten, festivals etc.
[...]
Maar nu de rest van mijn vrienden allemaal rustiger worden, settelen en niet tot nauwelijks meer naar feesten gaan, liever uit eten gaan, nog even ''afblussen'' met een biertje tot een uur of 22:00 en daarna aftaaien, begint mijn drang om mijzelf tussen de (jonge) feestende mensen te begeven, te flirten met knappe vrouwen, een beetje te ouwehoeren juist steeds groter te worden.
[...]
Maar toch merk ik dat als ik weet dat er ergens een feest is, en ik zit thuis op de bank of ga met 'rustige' vrienden alleen maar uit eten, dat ik echt mega onrustig ben. Toch altijd het gevoel om iets te missen, welk gevoel vooral is ingegeven door het besef dat alles tijdelijk is.
[...]
Dat merk ik ook als ik aanwezig ben op een festival : Nooit had ik zo veel aanspraak van (mooie) vrouwen als de laatste 3-4 jaar. Misschien dat ik mede daarom wel het gevoel heb als ik niet op feestjes/festivals ben, dat ik van alles en nog wat mis loop en kansen aan het vergooien ben die ik nooit meer terug kan krijgen. Dat ik straks 35 ben met een uitzakkende huid en groeiende inhammen en dat ik op festivals dan word gezien als een ouder(re) man, en dus niet meer interessant voor die vrouwen.
[...]
Wie heeft dit nog meer, en hoe ga je er mee om?
Wie houdt je tegen om na het eten met je vrienden alsnog de stad in te duiken?
Feesten kan je echt alleen, of heb moeten je vrienden je hand vasthouden als je die mooie dames aanspreekt?

In de laatste periode dat ik vrijgezel was en mijn vrienden ook aan het settelen waren ging ook gewoon mijn eigen gang nadat zij naar huis waren na het gezamenlijke etentje. Deed ik dat niet dan had ik ook het gevoel iets te missen.

Je hoeft jezelf niet hetzelfde leven van je vrienden aan te meten, doe gewoon waar jij je goed bij voelt, dan straal je dat ook uit en vindt je vanzelf een leuke meid. En dat kan zelfs ook nog als je 35 bent ;)
So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 14 juli 2018 @ 12:00:09 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180465808
Maar, als je bang bent om kansen te vergooien als je een keer NIET op een feestje bent, wat doe je dan met die vrouwen die je aanspreken als je wél op een feestje bent? Maak je daar gebruik van, of doe je dat ook niet?

Waarom begint die drang bij jou groter te worden dan? Is dat omdat je niet als 'de eeuwige vrijgezel' wil eindigen die straks als enige overblijft? Want die lui waar je mee gaat stappen, die gaan natuurlijk ook een keer settelen.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 15 juli 2018 @ 11:04:44 #15
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180485238
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 20:37 schreef momentius het volgende:

[..]

Lekker gemakkelijk denken over fomo. Wacht maar tot je het hebt. Niks mis met een psycholoog die je helpt om dit soort dwanggedachtes in bedwang te houden
Dit is dus echt geen klinische dwanggedachte ('obsessie' heet dat) à la OCD. :') Dit is 'gewoon' ouder worden.
  zondag 15 juli 2018 @ 12:06:46 #16
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_180486312
Iedereen heeft last van fomo, totdat je ouder wordt. Dan gaat het je niet meer boeien.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_180500859
Ik vraag me af wat TS precies denkt te missen.
Het zoveelste biertje?
Het zoveelste al vaak herhaalde geouwehoer?
Het zoveelste bandje?
De zoveelste gewillige deerne?

Al je al zo vaak op stap bent geweest, heb je dat toch ook allemaal wel gezien?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180500960
Niks fomo. Het is normaal dat het leven niet altijd feest is en daar kom je achter. Best laat.

Doe vooral leuke dingen, maar het werkt gewoon niet zo. Het leven bestaat uit hard werken, soms afzien en soms heel leuke dingen doen en vaak ben je gewoon bezig met de boel te onderhouden, opruimen, werken, sporten.

Elk weekend feesten is vast prachtig, maar ik ken maar weinig mensen die dat leuk blijven vinden, alles went. Het is heel lui, want je betaalt om.vermaakt te worden, eventueel met wat drugs en drank om dat wat te helpen.

Ik heb ook lang gefeest, tot ik er rond 24 wel klaar mee was. Toen ging ik extreme sporten doen, dat was gezonder, stuk leerzamer en erg leuk. Voor alles is een tijd. En het was niet lui. Het was daardoor veel leuker, de beloning was veel groter om in de winter bij min 25 vuur te leren maken dan voor de honderdste keer een nacht te dansen voor te veel geld.

Daarnaast. Die mooie vrouwen.. die moet je dat weekend daarna toch thuis uitnodigen voor een weekend stampende dampende hete sex? Niet duur hoor, lekker koken en een flesje wijn is genoeg.
Whatever...
  Moderator zondag 15 juli 2018 @ 22:12:10 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180502073
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 21:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik vraag me af wat TS precies denkt te missen.
Het zoveelste biertje?
Het zoveelste al vaak herhaalde geouwehoer?
Het zoveelste bandje?
De zoveelste gewillige deerne?

Al je al zo vaak op stap bent geweest, heb je dat toch ook allemaal wel gezien?
Een relatie, hij wordt langzaamaan een beetje wanhopig dat hij alleen achter blijft, wat NU nog geen issue is, maar 'straks als hij 35 is' dan gaat het schijnbaar allemaal niet zo makkelijk. Ofzo.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 15 juli 2018 @ 22:13:18 #20
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_180502103
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 21:41 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat heet dus fomo.
No fomo.
pi_180502948
Ik had dit topic kunnen openen...ben 28 en heb hetzelfde. Maar zit wel in een relatie...merk dat ik in een sleur zit, het gevoel heb veel te weinig uit het leven te halen en dat overcompenseer door elk weekend te stappen, 6u thuis te komen en veel te veel te zuipen. Maar dat geeft me ook geen voldoening...te veel gare dagen daardoor ook. Richt me nu wat meer op sport (fitness en tennis). En ik denk erover de relatie te beeindigen (al dan niet tijdelijk) om het een en ander te kunnen onderzoeken. Ik zit al vrij lang in deze relatie en ik besef me nu pas hoeveel dingen ik verwaarloosd heb.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')