quote:So solid crew - ride wid us?
Op donderdag 2 januari 2003 19:40 schreef JK het volgende:
Ik zoek volgens mij een nieuw nummer... je hoort er deels de Knightrider tune in terug, volgens mij was het iets met rap en nee, geen Busta Rhymes. Hoorde 'm dinsdag voor het eerst op de radio en 's nachts in de Get Down.... iemand een idee ? Mijn omschrijving is vaag, maar er moet vast iemand zijn die het nr kent...
[edit] sorry, niet goed gelezen
quote:Ook nog even een wilde gok, omdat je zegt van 'hij kan ook wat anders zingen'. Ik zat te denken aan Talking heads - Once in a lifetime.
Op donderdag 2 januari 2003 22:29 schreef Tristitia_Ante het volgende:[..]
Om het nog even onder de aandacht te brengen...
WDV
quote:De originele versie is van John Holt, denk ik. En er staat ook nog een lijstje met artiesten op die site wie het nummer naast Massive Attack nog meer gecoverd hebben. Misschien staat de versie die je zoekt er ook bij.
Op donderdag 2 januari 2003 19:29 schreef Zander het volgende:
Ik heb trouwens ook nog een vraag. Van wie is de originele (?) versie van 'Man Next Door' van Massive Attack? Ik hoorde er laatst in ieder geval een hele goede ska-versie van, klonk alsof het ergens uit de jaren 60 kwam.
edit: volgens mij zit daar geen ska-versie bij... Nog wat speurwerk heeft me ook gebracht bij een versie van ska-band Rude Rich and the High Notes. Een sample is te beluisteren op deze site. Die zal het alleen denk ik wel niet zijn, aangezien die versie afkomstig is van een album van 3 jaar terug of iets dergelijks... Maar ik ben bang dat het een hele populaire ska-cover is, ik kom behoorlijk wat ska-bands tegen die een nummer genaamd Man Next Door hebben opgenomen. Als het niet een van de al genoemde versies is, dan heb je denk ik meer geluk als je gewoon de playlists van die radiozender doorpluist... Of misschien dat iemand anders er meer verstand van heeft, ben zelf niet zo'n ska expert.
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 03-01-2003 01:05]
quote:Nee, ook dit is niet het goede nummer.
Op vrijdag 3 januari 2003 00:18 schreef ranja het volgende:[..]
Ook nog even een wilde gok, omdat je zegt van 'hij kan ook wat anders zingen'. Ik zat te denken aan Talking heads - Once in a lifetime.
Ik kan het ook niet beter omschrijven dan ik heb geprobeerd. Om nog één poging te wagen:
Een lekker nummer, je hoort het vrij vaak in kroegen, de stem van de zanger lijkt op die van Phil Collins, hij zingt telkens 'How many times...' of iets wat daarop lijkt en maakt deze zin vervolgens steeds op een andere wijze af, er zit een instrumentaal deel in waarin hij steeds weer dat 'How many times' of iets dergelijks herhaald.
En nog steeds weet ik niet van wie dit nummer is of wat de titel is.
WDV
quote:Een aardig stukje research.
Op vrijdag 3 januari 2003 00:36 schreef Grobbel het volgende:[..]
De originele versie is van John Holt, denk ik. En er staat ook nog een lijstje met artiesten op die site wie het nummer naast Massive Attack nog meer gecoverd hebben. Misschien staat de versie die je zoekt er ook bij.
Een sample van de versie van Dennis Brown is hier te beluisteren.edit: volgens mij zit daar geen ska-versie bij... Nog wat speurwerk heeft me ook gebracht bij een versie van ska-band Rude Rich and the High Notes. Een sample is te beluisteren op deze site. Die zal het alleen denk ik wel niet zijn, aangezien die versie afkomstig is van een album van 3 jaar terug of iets dergelijks... Maar ik ben bang dat het een hele populaire ska-cover is, ik kom behoorlijk wat ska-bands tegen die een nummer genaamd Man Next Door hebben opgenomen. Als het niet een van de al genoemde versies is, dan heb je denk ik meer geluk als je gewoon de playlists van die radiozender doorpluist... Of misschien dat iemand anders er meer verstand van heeft, ben zelf niet zo'n ska expert.
De versie die ik gehoord heb blijkt de originele van John Holt zelf te zijn, alleen heeft hij het niet als "Man Next Door" op de plaat gezet, maar als "I've got to get away" (zelfde tekst + melodie, alleen een andere titel, iets wat je bij veel Jamaicaanse reggae en ska tegenkomt: veel nieuwe versies kregen ook weer een andere titel, men nam het daar met de auteursrechten ook nooit zo nauw). In ieder geval is het mede dankzij jouw hints nu dus gelukt.
quote:Bots - 7 dagen lang is het origineel natuurlijk ook in het duits uitgebracht. en oorspronkelijk een oud franse melodie waar ik even niet op de naam kom
Op donderdag 2 januari 2003 21:49 schreef Hanneman het volgende:[..]
Misschien is het dit nummer: DJ's Sam & Moos met 7 dagen lang.
Als dit 'm niet is, kijk dan eens op apres-ski.net, misschien vind je 'm daar wel!
quote:Wax - Right between the eyes
Op vrijdag 3 januari 2003 10:58 schreef del-larsson het volgende:
Weet iemand het nummer waar de tekst 'right between the (of they) eyes' in voorkomt. Daar heb ik ook op gezocht maar kan hem maar niet vinden.
Weet iemand van jullie wat de titel van dit nummer met deze tekst kan zijn?
Kan het echt nergens vinden; ik versta ook niet genoeg Spaans om goed te kunnen zoeken
quote:Whoa die Rude ruch versie is ook cool zeg!
Op vrijdag 3 januari 2003 00:36 schreef Grobbel het volgende:[..]
De originele versie is van John Holt, denk ik. En er staat ook nog een lijstje met artiesten op die site wie het nummer naast Massive Attack nog meer gecoverd hebben. Misschien staat de versie die je zoekt er ook bij.
Een sample van de versie van Dennis Brown is hier te beluisteren.edit: volgens mij zit daar geen ska-versie bij... Nog wat speurwerk heeft me ook gebracht bij een versie van ska-band Rude Rich and the High Notes. Een sample is te beluisteren op deze site. Die zal het alleen denk ik wel niet zijn, aangezien die versie afkomstig is van een album van 3 jaar terug of iets dergelijks... Maar ik ben bang dat het een hele populaire ska-cover is, ik kom behoorlijk wat ska-bands tegen die een nummer genaamd Man Next Door hebben opgenomen. Als het niet een van de al genoemde versies is, dan heb je denk ik meer geluk als je gewoon de playlists van die radiozender doorpluist... Of misschien dat iemand anders er meer verstand van heeft, ben zelf niet zo'n ska expert.
Oeh en Zander, als je die John holt versie cool vindt.
Ken je de Tony Ttribe versie van Red red wine? Zo niet check hem even, da's ook wel een beetje in dit straatje.
[Dit bericht is gewijzigd door Oid op 03-01-2003 11:22]
quote:de brugse strangers - wat zullen we drinken
Op donderdag 2 januari 2003 19:16 schreef Joppy het volgende:
Ik hoorde laatst een of ander apres-ski nummer, iets van "7 dagen lang zuipen" ofzo. Maar in dat nummer zit een melodietje van een ander nummer. Scooter heeft het trouwens ook gebruikt in "how much is the fish"
En nou heb ik dat orgineel weleens gehoord, maar ik weet niet hoe heet. Iemand een idee?
quote:Dit nummer ben ik in mijn verwoede zoekpogingen ook al tegen gekomen. Maar inderdaad, dit heeft weinig van Phil Collins.
Op vrijdag 3 januari 2003 01:26 schreef Jane het volgende:
Ik zie dat Lil' Bow Wow een nummer heeft dat 'How Many Times' heet, maar die klinkt toch ook niet als Phil Collins, dacht ik.
WDV
quote:Ik zoek niet dat apres-ski nummer, maar het orginele nummer met dat melodietje.
Op donderdag 2 januari 2003 21:49 schreef Hanneman het volgende:[..]
Misschien is het dit nummer: DJ's Sam & Moos met 7 dagen lang.
Als dit 'm niet is, kijk dan eens op apres-ski.net, misschien vind je 'm daar wel
quote:Volgens mij hoorde ik het in een Engels kerstnummer ofzo. En scooter heeft het ook al gebruikt in how much is the fish
Bots - 7 dagen lang is het origineel natuurlijk ook in het duits uitgebracht. en oorspronkelijk een oud franse melodie waar ik even niet op de naam kom
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 14:02 schreef Joppy het volgende:[..]
Ik zoek niet dat apres-ski nummer, maar het orginele nummer met dat melodietje.
[..]Volgens mij hoorde ik het in een Engels kerstnummer ofzo. En scooter heeft het ook al gebruikt in how much is the fish
quote:Nee, want ik ook al zei het was een engels kerstnummer, maar met die melodie die in dat nummer wordt gebruikt.
Op vrijdag 3 januari 2003 14:20 schreef Erosjuhhh het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
wat ik al zei.. de brugse strangers - wat zulle we drinken, is hem
Het origineel was ook te horen in één van de laatste scènes van Westenwind afgelopen maandag 30 december.
overigens origineel van zeven dagen is Son ar Ghistr en dat is een bretons volksdeuntje
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:38 schreef ItsMeMB het volgende:
als je met de begintune dat stukje bedoelde voordat de klok van twaalf uur kwam, dacht ik daar te horen In Grid - tu es fouluoverigens origineel van zeven dagen is Son ar Ghistr en dat is een bretons volksdeuntje
quote:op die toer
Op vrijdag 3 januari 2003 14:33 schreef Joppy het volgende:[..]
Nee, want ik ook al zei het was een engels kerstnummer, maar met die melodie die in dat nummer wordt gebruikt.
quote:Ik heb ook even gezocht, omdat ik wel erg nieuwsgierig ben geworden.
Op vrijdag 3 januari 2003 12:43 schreef Tristitia_Ante het volgende:
Dit nummer ben ik in mijn verwoede zoekpogingen ook al tegen gekomen. Maar inderdaad, dit heeft weinig van Phil Collins..
WDV
Julian Lennon - How many times
Peter Cetera - How many times
Maar ik betwijfel of het 1 van de 2 zal zijn. ![]()
Ik ken ze in elk geval allebei niet, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |