Mijn ex gaat huren ..quote:Op woensdag 1 augustus 2018 22:04 schreef Vicky het volgende:
[..]
tja.. ik moet ook een ander huis.. en die prijzen zijn niet normaal.
Ja, we blijven wel in DH. Ik weet niet in welke buurt jij woont?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 08:43 schreef Barreltje het volgende:
Ohh Franny! Blijf je wel in dezelfde stad wonen? Kom je bij mij in de buurt?
Scheveningen, Belgisch parkquote:Op donderdag 2 augustus 2018 08:59 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, we blijven wel in DH. Ik weet niet in welke buurt jij woont?
DAD, met die overwaarde gaat het, zeker hier in de randstad, heel hard. Het huis dat wij gekocht hebben, is nu hoger getaxeerd dan wij ervoor gaan betalen.. En doordat in onze buurt de prijzen de laatste maanden ook hard gaan, stelde de verkoopmakelaar voor ons huidige huis een vraagprijs voor waar wij vrij steil van achterover sloegen.
. Nu hopen dat het dat daadwerkelijk gaat opleveren. Dan betekent die verhuizing van ons misschien een heel erg klein verschil in hypotheek.
.
Dat hadden mijn buren ook, de makelaar stelde ook een prijs voor die 25-50K hoger lag dan wat zij zelf in gedachten hadden. Dat werd toen de vraagprijs; binnen 2 weken verkocht, voor de vraagprijs.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 08:59 schreef Franny_G het volgende:
[..]
DAD, met die overwaarde gaat het, zeker hier in de randstad, heel hard. Het huis dat wij gekocht hebben, is nu hoger getaxeerd dan wij ervoor gaan betalen.. En doordat in onze buurt de prijzen de laatste maanden ook hard gaan, stelde de verkoopmakelaar voor ons huidige huis een vraagprijs voor waar wij vrij steil van achterover sloegen.
. Nu hopen dat het dat daadwerkelijk gaat opleveren. Dan betekent die verhuizing van ons misschien een heel erg klein verschil in hypotheek.
.
quote:Op donderdag 2 augustus 2018 08:59 schreef Franny_G het volgende:
[..]
.
het blijft scheveningen met scheveningersquote:Op donderdag 2 augustus 2018 09:08 schreef Franny_G het volgende:
De pauperkant van het Belgisch Park. Ik wist niet eens dat die bestond.. Maar wel erg leuk om daar te wonen, lijkt me?
Nee, wij gaan richting Kijkduin. Vlakbij Westduinpark, bosjes van Pex, park Meer en Bos en Ockenburg..
Onze nieuwbouw uit 2015 heeft ook een overwaarde van 75k maar zo’n zelfde huis kopen in een nieuwere fase kost ook ongeveer 75k meer. Dat levert onderaan de streep hier dus weinig op. Maar dit is dan ook hartje randstad waar de prijzen wel heel hard gestegen zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 08:55 schreef Crumpette het volgende:
Oh wat een relaxt idee DaD! Zitten jullie er al lang? Dat is toch een fijne bonus
Maargoed de prijzen zijn als je weer gaat kopen net zo opgeblazen als in de verkoop natuurlijk.
Ja, als ik op funda ga kijken wat je met hetzelfde geld kunt kopen elders in NL dan is het wel een beetje lullig. Maar ja, ook geen optie voor ons.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 09:29 schreef laziness het volgende:
Verhuizen naar een compleet andere regio waar je meer huis voor hetzelfde geld kan krijgen is wel heel aantrekkelijk nu. Maar dat willen we niet
Zoiets deed mijn zus idd. Alleen kocht ze een vergelijkbaar huis, voor de minder dan de helft van de prijs van hun huidige huis. Kassa!quote:Op donderdag 2 augustus 2018 09:29 schreef laziness het volgende:
Verhuizen naar een compleet andere regio waar je meer huis voor hetzelfde geld kan krijgen is wel heel aantrekkelijk nu. Maar dat willen we niet
We wonen hier sinds begin 2013, dus nu ruim vijf jaar. We konden het toen tegen een heel gunstige prijs kopen. In het gebied waar we naartoe zouden willen, stijgen de prijzen een stuk minder hard, dus dan wordt dat misschien wel bereikbaar!quote:Op donderdag 2 augustus 2018 08:55 schreef Crumpette het volgende:
Oh wat een relaxt idee DaD! Zitten jullie er al lang? Dat is toch een fijne bonus
Maargoed de prijzen zijn als je weer gaat kopen net zo opgeblazen als in de verkoop natuurlijk.
Spannend!quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
We wonen hier sinds begin 2013, dus nu ruim vijf jaar. We konden het toen tegen een heel gunstige prijs kopen. In het gebied waar we naartoe zouden willen, stijgen de prijzen een stuk minder hard, dus dan wordt dat misschien wel bereikbaar!
De buren gaan het huis in de verkoop zetten als ze terug zijn van vakantie over een paar weken, dus we gaan het in de gaten houden.
Dat hebben wij wel gedaan. Qua kinderen was dat goed te doen, qua mezelf twijfel ik nog steeds, sociaal moet je toch weer van alles gaan opbouwen en daar ben ik niet zo'n kei inquote:Op donderdag 2 augustus 2018 09:29 schreef laziness het volgende:
Dat is echt een heerlijk stukje hofstad hoorquote:Op donderdag 2 augustus 2018 09:08 schreef Franny_G het volgende:
De pauperkant van het Belgisch Park. Ik wist niet eens dat die bestond.. Maar wel erg leuk om daar te wonen, lijkt me?
Nee, wij gaan richting Kijkduin. Vlakbij Westduinpark, bosjes van Pex, park Meer en Bos en Ockenburg..
Buurvrouw!quote:Op donderdag 2 augustus 2018 09:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Scheveningen, Belgisch parkwel aan de pauper kant hoor
de nederlandse kant van het Belgische parkquote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:20 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Buurvrouw!
Al weet ik niet goed wat de pauperkant is
Ah joh, zie je dan wel weer toch. Hoe lang blijven jullie weg?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:28 schreef Svane het volgende:
Oh Franny, als ik ooit in DH zou willen wonen, zou dat stukje DH echt op nummer 1 staan! Wat leuk!
Wij hadden ons huis in december 2014 verkocht en ruim een jaar geleden alweer verkocht, dat was ook wel leuk. Vooral omdat we daarna naar het buitenland vertrokken. Maar als ik zie waar de huizen in onze oude straat voor weggaan, wow, dat is zelfs in een jaar NOG veel meer gestegen. Al mogen we dus niet klagen. Al ben ik wel een beetje bang hoe we ooit weer de Nederlandse woningmarkt kunnen instappen.
We zijn nu een jaar hier, en blijven er naar verwachting nog 2!quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:34 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ah joh, zie je dan wel weer toch. Hoe lang blijven jullie weg?
Voor ons trouwens nu wel de reden om niet te verkopen, maar om te verhuren. We gaan nu in eerste instantie (weer) voor anderhalf jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |