SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?Via de verschillende opties op de website van Radio49: Beluisteren, Firewalled of Windows Media Player.
Heb je een iOS (Apple) of Android tablet of telefoon?
Dan kun je onze eigen Radio49 app (Apple/iOS/Android) gratis downloaden via iTunes of de Google Play
Store.
Heb je de Nobex radio app, beschikbaar voor Apple/iOS en Android?
Dan kan je in de app zoeken naar Radio49 en op die manier inschakelen.
Mobiel luisteren kan verder o.a. via de apps TuneIn (Apple/iOS/Android), XiiaLive (Apple/iOS/Android),
VLC (Apple/iOS/Android) of Clementine (Apple/iOS/Windows/Linux).
Installeer één van deze apps, start 'm en voeg dan de link http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192 toe.
Opslaan, stream starten en klaar!
Voor alle andere toepassingen, dit is de algemene mobiele luisterlink:
http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192
Klik hier voor onze Facebookpagina
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
wat lief van je ouders!quote:
Gefeliciteerd met je ouders nog.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 08:12 schreef Diaan73 het volgende:
Mijn ouders waren 8 juni jl. 45 jaar getrouwd en mijn vader is morgen jarig. Daarom cadeautjes gekocht.
Ze krijgen allebei hun eigen cadeautje.Mijn vader een polo van Hugo Boss en een horloge. Mijn moeder nemen we een dagje mee uit in september. Zij mag kiezen waar naartoe.
Het ging de laatste weken even wat minder goed met mijn vader wat erg zwaar was voor mijn moeder. Daar is ze dus wel aan toe.
Shit.... geen rekening mee gehouden.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 08:12 schreef Diaan73 het volgende:
Morgen gaan we met z'n allen bowlen inclusief warm en koud buffet.![]()
Dankje!quote:Op vrijdag 6 juli 2018 08:13 schreef Melting het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je ouders nog.
En lief van jullie. Ik geloof meteen dat je moeder het dan nodig heeft. Laat haar maar lekker genieten die dag.
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 08:13 schreef Melting het volgende:
[..]
Shit.... geen rekening mee gehouden.
Hoe laat moet ik waar zijn?
Diaan zegt we gaan met z'n allen bowlen. En bij allen horen we allemaal.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 09:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Arme Melting, ze zijn hem vergeten, hij hoort toch niet bij de familie van Diaan![]()
Wij gaan over een week uit eten, om te vieren dat de vakantie begint
ik denk toch dat je haar verkeerd hebt verstaan, dat heb je maar zomaar met een Brabo en een Tukker natuurlijkquote:Op vrijdag 6 juli 2018 09:35 schreef Melting het volgende:
[..]
Diaan zegt we gaan met z'n allen bowlen. En bij allen horen we allemaal.![]()
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 09:40 schreef spijkerbroek het volgende:
Morgen met z'n allen bowlen met warm en koud buffet bij Diaan en volgende week uit eten bij DDM. *noteer in agenda*
Ieks !!quote:Op vrijdag 6 juli 2018 10:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Brr, ik zag net een muis door de woonkamer lopen
lekker nummer welquote:
Scheelt niet zo heel veel meestalquote:Op vrijdag 6 juli 2018 09:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Morgen heb ik een familiedag, dus misschien kom ik iets later
PS:autocorrect wilde "familiedrama " van familiedag maken
Dat heeft Melting opgestuurd naar de ouders van Diaanquote:
Ik heb net gebak op. Lekkere Zwitserse roomquote:Op vrijdag 6 juli 2018 12:01 schreef just me het volgende:
[..]
Dat heeft Melting opgestuurd naar de ouders van Diaan![]()
hoe was het gisteren Mad ?
Scherp.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 09:35 schreef Melting het volgende:
[..]
Diaan zegt we gaan met z'n allen bowlen. En bij allen horen we allemaal.![]()
quote:
quote:
Gisteren was het prima, vandaag iets minder...quote:Op vrijdag 6 juli 2018 12:01 schreef just me het volgende:
[..]
Dat heeft Melting opgestuurd naar de ouders van Diaan![]()
hoe was het gisteren Mad ?
quote:
wat voor speakersquote:Op vrijdag 6 juli 2018 16:32 schreef Rafeiro het volgende:
Oeh heb nu ook een update gehad over de speakers, maar nog geen afhaal bericht
JBL bluetooth speakertjes die je gratis zou krijgen bij Gilette scheermesjes.quote:
ow die spam,quote:Op vrijdag 6 juli 2018 16:47 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
JBL bluetooth speakertjes die je gratis zou krijgen bij Gilette scheermesjes.
Geloof dat 4 personen uit het topic aan de actie meededen.
Maar dat is hoe irritant dan ook met 5 minuten opgelost als het weer werkt?quote:Op vrijdag 6 juli 2018 18:12 schreef CindieY het volgende:
Zucht. Kan ik m'n laptop mee naar huis nemen, omdat een belangrijke e-mail niet verzonden is en omdat ik geen out of office melding kan instellen omdat de mailservers plat liggen
Ik neem m'n laptop echt nooit mee naar huis, dus zal überhaupt eerst het hele thuiswerknetwerk in moeten gaan stellen. Daarbij ben ik heel zwart wit, tijd is tijd. Echter is dit weer net ff te belangrijk om links te laten liggen.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 18:15 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Maar dat is hoe irritant dan ook met 5 minuten opgelost als het weer werkt?
Ah dan is het wel zuur idd, dacht doordat je hem meenam het wel vaker gebeurde.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 18:20 schreef CindieY het volgende:
[..]
Ik neem m'n laptop echt nooit mee naar huis, dus zal überhaupt eerst het hele thuiswerknetwerk in moeten gaan stellen. Daarbij ben ik heel zwart wit, tijd is tijd. Echter is dit weer net ff te belangrijk om links te laten liggen.
ik was het wel aan het overwegen jaquote:
tuurlijk niet... zoals altijdquote:Op vrijdag 6 juli 2018 18:28 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal geweldig, uurtje of 5?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. twee uurtjes max..I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html
precies, morgen weer een dagquote:Op vrijdag 6 juli 2018 18:20 schreef CindieY het volgende:
[..]
Ik neem m'n laptop echt nooit mee naar huis, dus zal überhaupt eerst het hele thuiswerknetwerk in moeten gaan stellen. Daarbij ben ik heel zwart wit, tijd is tijd. Echter is dit weer net ff te belangrijk om links te laten liggen.
BZN marathon?quote:Op vrijdag 6 juli 2018 18:30 schreef peaceman het volgende:
Programma van vandaag
18:45 - 20:45 DJ Peaceman - Hollands glorie
* Rafeiro gooit een paar stressballetjes richting Livelink....quote:Op vrijdag 6 juli 2018 18:41 schreef livelink het volgende:
Weekend![]()
En een show van Peace zie ik. Ik moet eerst even eten en ontstressen en dan tune ik in.
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 18:52 schreef peaceman het volgende:
Peter Koelewijn - KL 204 (als ik God was)
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 18:53 schreef Rafeiro het volgende:
Spruitje en Pino zijn een beetje aan het draken
Elkaar uitdagen maar echt niks doen, best lief, maar ik zit toch steeds te loeren.
Echt twee van die sukkels soms.
nee, Diaan heeft er al genoeg...quote:
ligt eraan wat je nodig hebt.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:06 schreef Rafeiro het volgende:
Hebben hedendaagse "dierenwinkels" nog vis spullen eigenlijk?
Wat haakjes, dobbertjes en loodjesquote:
ow dat soort visspul.. geen idee.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:07 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Wat haakjes, dobbertjes en loodjes![]()
En wellicht wat snoer
Ja, we vonden het al een wat wazig concert en hij gaf gisteren wel aan dat het het laatste concert van de tour was. Dacht dat de tour gewoon klaar was, maar hij heeft 'm dus wegens gezondheidsredenen ingekort...quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:09 schreef peaceman het volgende:
Hoi Mad, net op tijd naar Elvis C. geweest las ik..
waarschijnlijk dat ie daarom ook niet heel goed was?quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, we vonden het al een wat wazig concert en hij gaf gisteren wel aan dat het het laatste concert van de tour was. Dacht dat de tour gewoon klaar was, maar hij heeft 'm dus wegens gezondheidsredenen ingekort...
Mogelijk, de laatste keer dat ik 'm zag is al een tijdje terug.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:12 schreef peaceman het volgende:
[..]
waarschijnlijk dat ie daarom ook niet heel goed was?
jammer, maar aan de andere kant heb je net geluk gehad.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mogelijk, de laatste keer dat ik 'm zag is al een tijdje terug.
De ballads klonken overigens wel geweldig, maar bij wat meer de up tempo nummers leek het alsof 'ie niet bij kon houden. En zuiver qua zang was het dan ook niet echt...
Veel mensen verlieten voortijdig het concert, de off notes vielen velen op.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:16 schreef peaceman het volgende:
[..]
jammer, maar aan de andere kant heb je net geluk gehad.
De Dijk is live inderdaad geweldigquote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Veel mensen verlieten voortijdig het concert, de off notes vielen velen op.
Jammer, maar de lokatie en de entourage was fantastisch.
En De Dijk was echt grandioos. Ik ben meestal een stille genieter bij concerten, maar ik heb volop mee zitten brullen...
Kon de rest van de zaal dat ook waarderen ?quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En De Dijk was echt grandioos. Ik ben meestal een stille genieter bij concerten, maar ik heb volop mee zitten brullen...
Niet altijd, moet ik zeggen.quote:
Het was in de open lucht...quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:20 schreef cafca het volgende:
[..]
Kon de rest van de zaal dat ook waarderen ?
Ik heb ze drie keer gezien en drie keer goed... waarschijnlijk geluk gehad dan.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Niet altijd, moet ik zeggen.
Soms hebben ze ook hun dag niet of is de interactie met het publiek tam.
Gisteren gelukkig niet...
'Onderuit' (hint, hint) was gisteren kippenvelwaardig met geweldige solo's...
Ik heb ze een stuk of 20 keer gezien in al die jaren en er zaten toch wel 5 mindere concerten bij.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:23 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik heb ze drie keer gezien en drie keer goed... waarschijnlijk geluk gehad dan.
ja precies.. al is het wel balen als je maar 1 kans hebt bij een band. Gelukkig heb je bij De Dijk vollop kansen.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb ze een stuk of 20 keer gezien in al die jaren en er zaten toch wel 5 mindere concerten bij.
Never mind, we hebben allemaal onze dag wel eens niet. Live muziek is gelukkig geen standaard...
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:26 schreef cafca het volgende:
Onderuit gaan heb ik minder plezante ervaringen mee...
Je was dan ook vast niet in een T-shirt van haar...quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:26 schreef cafca het volgende:
Onderuit gaan heb ik minder plezante ervaringen mee...
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je was dan ook vast niet in een T-shirt van haar...
zij maakt het verschil?quote:
album: livequote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:27 schreef MadMaster het volgende:
Van welk album is deze versie?
Klinkt wat bedompt en de stem van Huub is ook niet 100%...
hoiquote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:30 schreef livelink het volgende:
Ontstressen is nog niet gelukt. Eten wel. En ik tune net in tijdens mijn favoriete De Dijk-nummer
Luister de versie van hun live in Ahoy jubileum concert eens.quote:
Wij gaan in het najaar naar De Dijk. Ik ben benieuwd!quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
T was je nog niet opgevallen?quote:
Ik was net nog even bezig met wasjes enzo, dus ik was nog niet heel bewust aan het luisterenquote:
Het speakertje moet je afhalen, dat wordt niet naar je huisadres verzonden...quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:39 schreef Rafeiro het volgende:
Pff raar pakketjes verhaal vandaag, Kreeg een pakketje van kruidvat, dus dacht het speakertje.
Daarna nog een pakketje, snapte er geen drol van al zag ik dat het voor de vorige bewoonster was. (woon hier nu een jaar) Mocht het ook zo aannemen, zonder handtekening. 10 minuten later had haar zus de pakketjes, want had haar WA nog en die zus woont op <100 meter van hier. Maar waarom mag ik het überhaupt aannemen?
Zo vreemd is dat niet hoor. Sommige bedrijven verzenden zonder dat je hoeft te tekenen voor ontvangst.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:39 schreef Rafeiro het volgende:
Pff raar pakketjes verhaal vandaag, Kreeg een pakketje van kruidvat, dus dacht het speakertje.
Daarna nog een pakketje, snapte er geen drol van al zag ik dat het voor de vorige bewoonster was. (woon hier nu een jaar) Mocht het ook zo aannemen, zonder handtekening. 10 minuten later had haar zus de pakketjes, want had haar WA nog en die zus woont op <100 meter van hier. Maar waarom mag ik het überhaupt aannemen?
Dat afhaalbericht heb ik nog nietquote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het speakertje moet je afhalen, dat wordt niet naar je huisadres verzonden...
Bij veel pakketjes (voornamelijk van weinig waarde) hoef je niet tekenen voor ontvangst. Dan is afleveren aan de deur voldoende.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:39 schreef Rafeiro het volgende:
Kon je daar kaplaarzen kopen?quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:46 schreef MadMaster het volgende:
Mijn neef woonde in de Tuinstraat in Amsterdam...
Het is een smal straatje in de Jordaan, kan me daar geen schoenenzaak herinneren.quote:
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:49 schreef peaceman het volgende:
Paul De Leeuw - Blote Jongens In Het Park
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het is een smal straatje in de Jordaan, kan me daar geen schoenenzaak herinneren.
Wel een platenzaak...
Geweldige cdquote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:50 schreef MadMaster het volgende:
Toen Paul nog wel leuk was.
Voor U Majesteit...
Van U wil ik zingen.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:50 schreef MadMaster het volgende:
Toen Paul nog wel leuk was.
Voor U Majesteit...
en nu dus ook van mijquote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:53 schreef Diaan73 het volgende:
Ik zie dat wij 4 cd's hebben van Paul de LeeuwAllemaal van mij denk ik.
het wordt straks wel weer beterquote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:53 schreef CindieY het volgende:
Ik vrees dat ik van de meeste Nederlandstalige muziek geen fan ben
Daar staat Blote jongens op. De twee platen erna (Plugged en ParaCDmol) hebben ook nog de lichte mix van humor en vrolijkheid. Daarna werd het te serieus allemaal en was het klaar.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Eéntje later, die ging ook nog wel...
Dat geldt vast ook voor de meeste Engelstalige muziek, hoop ik voor je.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:53 schreef CindieY het volgende:
Dit soort popmuziek kan ik prima hebben, bij hoempapa, smartlappen en woonwagengejank haak ik af...quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:53 schreef CindieY het volgende:
Eh, nee?quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:54 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat geldt vast ook voor de meeste Engelstalige muziek, hoop ik voor je.
Het laatste nummer zou ik toch onder hoempapa willen scharenquote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dit soort popmuziek kan ik prima hebben, bij hoempapa, smartlappen en woonwagengejank haak ik af...
+1quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dit soort popmuziek kan ik prima hebben, bij hoempapa, smartlappen en woonwagengejank haak ik af...
Ja, zeker die van net, dat was vooral jeugdsentimentquote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:55 schreef MadMaster het volgende:
Het scheelt denk ik ook wel dat ik dit allemaal meegemaakt heb als kind/puber...
Dan moet je meer Engelstalige muziek luisteren.quote:
Qua akkoorden misschien wel, maar met hoempapa doel ik op die nietszeggende tralala songs waar een niet nader te noemen persoon hier hele avonden mee heeft gevuld...quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:56 schreef CindieY het volgende:
[..]
Het laatste nummer zou ik toch onder hoempapa willen scharen
Tino Martin, verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:56 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
+1
al kan ik de meeste smartlappen en woonwagengejank wel meezingen.![]()
Ik verbaas me er wel over hoeveel mensen op dit moment van die volks"muziek" houden. Zalen vol...
Ik kom uit een dorp en Nederlandstalig viert daar hoogtij. Tentfeest met pinksteren bijvoorbeeld is altijd strak uitverkocht. Héél soms lijkt zo'n simpel leven me wel heerlijk. In de zomer naar de Spaanse costa, je daarna druk maken om de plaatselijke voetbalclub en 's weekends een biertje in de plaatselijke kroeg. In het voorjaar nog wat tentfeesten erbij.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:56 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
+1
Ik verbaas me er wel over hoeveel mensen op dit moment van die volks"muziek" houden. Zalen vol...
Als je het zo bekijkt, dan geef ik je nog gelijk ook...quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:59 schreef CindieY het volgende:
[..]
Ik kom uit een dorp en Nederlandstalig viert daar hoogtij. Tentfeest met pinksteren bijvoorbeeld is altijd strak uitverkocht. Héél soms lijkt zo'n simpel leven me wel heerlijk. In de zomer naar de Spaanse costa, je daarna druk maken om de plaatselijke voetbalclub en 's weekends een biertje in de plaatselijke kroeg. In het voorjaar nog wat tentfeesten erbij.
Ik kom regelmatig langs een kroeg waar zo ongeer elke maand een CD presentatie is van een of andere volkszanger. En vol dat het dan zit!quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:56 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
+1
vast niet meer... zal wel een # voor zijn..quote:
Arbeidersbaan erbij, zomers wat slenteren over de jaarmarkt en daarna een hamburger van de grill met van die lekker grove ui erbij op een matig bolletje.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt, dan geef ik je nog gelijk ook...
Een van de minste nummers van Hoe sterk is eenzame fietser, samen met de andere single Jimmy, en dat zegt veel over dat album.quote:
Ik woon er nog steeds.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:02 schreef CindieY het volgende:
[..]
Arbeidersbaan erbij, zomers wat slenteren over de jaarmarkt en daarna een hamburger van de grill met van die lekker grove ui erbij op een matig bolletje.
Ik kan zo nog wel even doorgaan, ik heb 19 jaar in zo'n dorp gewoond
Dat past niet in het metrum.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:03 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee, dat is niet genderneutraal. Tegenwoordig moet het "familielid" Julia zijn
Ah, het latere Jazzpolitie.quote:
Ik wil weer terug naar een meer dorpse omgeving. Ik hoor net de zoveelste thuisbezorgscooter voorbij sjezenquote:
hier in de buurt zijn leuke dorpjes te vindenquote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:04 schreef CindieY het volgende:
[..]
Ik wil weer terug naar een meer dorpse omgeving. Ik hoor net de zoveelste thuisbezorgscooter voorbij sjezenMaar dan toch wel een iets ander dorp dan degene die ik net beschrijf. Ik word daar ook helemaal niet meer herkend, terwijl het toch echt ons-kent-ons is.
Ja inderdaad. Ik zie het ook veel voorbij komen op Facebook. Jonge mensen...quote:Op vrijdag 6 juli 2018 19:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tino Martin, verschrikkelijk.
Maar ik ken hele volksstammen die dat echt helemaal geweldig vinden...
Dat zal er niet in gaan zittenquote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:05 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
hier in de buurt zijn leuke dorpjes te vinden
ik wil voorlopig niet ver van voorzieningen zitten, maar er zijn echt schattige dorpjes hier. Sowieso vind ik de regio wel leuk, alleen onze woonplaats heeft nul uitstralingquote:
Ik ben geen fan van, maar dit vind ik erg lekker klinken.quote:
Ik ben allergisch voor dat taalgebruik...quote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:09 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van, maar dit vind ik erg lekker klinken.
Dan ben ik wel benieuwd welke dorpjes dat zijn, want ik heb ze nog niet gezien. Ik heb weinig met eigenlijk heel de provincie. Alleen het strand vind ik leuk.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:08 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
ik wil voorlopig niet ver van voorzieningen zitten, maar er zijn echt schattige dorpjes hier. Sowieso vind ik de regio wel leuk, alleen onze woonplaats heeft nul uitstraling
Ik woon in een dorp met uitstraling, groot genoeg om alle voorzieningen te hebben, en klein genoeg om dorps te zijn. Ik klaag nietquote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:08 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
ik wil voorlopig niet ver van voorzieningen zitten, maar er zijn echt schattige dorpjes hier. Sowieso vind ik de regio wel leuk, alleen onze woonplaats heeft nul uitstraling
't Is jouw dorp, hoor.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ben allergisch voor dat taalgebruik...
Daarom, ik hoor het hier overal en ik weiger om naar gasten met zo'n spraakgebrek te luisteren...quote:
het allermooist is De Rijp, maar ik heb nog lang niet alles in de regio gezienquote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:10 schreef CindieY het volgende:
[..]
Dan ben ik wel benieuwd welke dorpjes dat zijn, want ik heb ze nog niet gezien. Ik heb weinig met eigenlijk heel de provincie. Alleen het strand vind ik leuk.
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:12 schreef Diaan73 het volgende:
Ik vind het heerlijk om in de stad te wonen.Ik wil ook echt niet naar een dorp.
Kunnen ze allebei tevreden zijn toch?quote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:15 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
met een mooi doelpunt van een Braziliaan
jammer. prachtig liedje.quote:
klagen mag bij Vic.quote:
Vind je echt geen enkel Nederlands liedje leuk?quote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:23 schreef CindieY het volgende:
Ik heb een minuut nagedacht, maar ik kan geen enkel zinnig verzoekje bedenken
quote:
Ik zou zo niet weten watquote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:26 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Vind je echt geen enkel Nederlands liedje leuk?
nee, dit is een caberatierquote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is dit de zanger van Lichterlaaie?
Slapeloze nachten van hen is ook wel OK...
Doe Maar?quote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:28 schreef CindieY het volgende:
[..]
Ik zou zo niet weten watBoudewijn de Groot hebben we al gehoord.
en dialect mag niet van Diaanquote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:28 schreef CindieY het volgende:
[..]
Ik zou zo niet weten watBoudewijn de Groot hebben we al gehoord.
Wel andere talen dan Engels?quote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:29 schreef CindieY het volgende:
[..]
Ik kan het prima aanhoren, maar leuk? Neuh.
Laat ik het anders zeggen: ik vind dit soort dingen prima om aan te horen, maar ik zet het zelf nooit aan. Ik luister voornamelijk Engelstalig of muziek zonder vocals.quote:
Okay. Ik draai ook minder Nederlands hoor. Wel regelmatig Doe Maar of De Dijk.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:34 schreef CindieY het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen: ik vind dit soort dingen prima om aan te horen, maar ik zet het zelf nooit aan. Ik luister voornamelijk Engelstalig of muziek zonder vocals.
Geen idee. Ik krijg er de kriebels van en vind het niet om aan te horen. Denk steeds... praat eens normaal.quote:
Die ga ik opzoeken en volgen!quote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:36 schreef MadMaster het volgende:
Op Spotify heb ik een map 'Nederlands Verantwoord' gemaakt met daarin alleen songs al la wat Peace nu draait...
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:36 schreef MadMaster het volgende:
Op Spotify heb ik een map 'Nederlands Verantwoord' gemaakt met daarin alleen songs al la wat Peace nu draait...
Top!quote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik weet niet of die openbaar is, zal straks wel even kijken en de link dan toesturen...
Prachtige zinquote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Over mijn schouder heen zie ik de zon verdwijnen...
Voor mij is het juist andersom. Ik krijg bijvoorbeeld de kriebels van de zachte G van de zanger van Abel, terwijl ik vrolijk kan worden van liedjes in Limburgs dialect. Bijvoorbeeld van Carboon.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:36 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Geen idee. Ik krijg er de kriebels van en vind het niet om aan te horen. Denk steeds... praat eens normaal.![]()
![]()
Een accent vind ik wel prima trouwens.
oei die was ik helemaal vergeten.. die moet ik nog wel even draaien. sorry livelinkquote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:41 schreef livelink het volgende:
[..]
Voor mij is het juist andersom. Ik krijg bijvoorbeeld de kriebels van de zachte G van de zanger van Abel, terwijl ik vrolijk kan worden van liedjes in Limburgs dialect. Bijvoorbeeld van Carboon.
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:41 schreef peaceman het volgende:
[..]
oei die was ik helemaal vergeten.. die moet ik nog wel even draaien. sorry livelink
Gelukkig vindt niet iedereen hetzelfde mooi.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:41 schreef livelink het volgende:
[..]
Voor mij is het juist andersom. Ik krijg bijvoorbeeld de kriebels van de zachte G van de zanger van Abel, terwijl ik vrolijk kan worden van liedjes in Limburgs dialect. Bijvoorbeeld van Carboon.
Dat heb ik met Hollandersquote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:36 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Geen idee. Ik krijg er de kriebels van en vind het niet om aan te horen. Denk steeds... praat eens normaal.![]()
![]()
Had ik nu maar een koptelefoon...quote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:43 schreef livelink het volgende:
Ik moet nu even mijn koptelefoon af doen, trouwens. Dit is ook nog eens één van de ergere nummers van Blof
Hé!quote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:47 schreef peaceman het volgende:
Andre Van Duin - Ome Cor Heb Een Drilboor
![]()
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:47 schreef peaceman het volgende:
Andre Van Duin - Ome Cor Heb Een Drilboor
![]()
Echt een verschrikkelijk nummer, alles wat nep kan zijn aan een lied heeft dit.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:43 schreef peaceman het volgende:
Uit de tijd dat Blof nog wel leuk was, wat mij betreft.
De Divquote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:52 schreef belsen het volgende:
Maar ook De Kreuners en De Mens hebben hun nummers. Evenals Gorki, Noordkaap, Monza...
Maar dat geldt in Nederland voor de Kecks, De Dijk, enzovoort.
Ik was meer van de NL punk bandjes.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 20:52 schreef belsen het volgende:
Maar ook De Kreuners en De Mens hebben hun nummers. Evenals Gorki, Noordkaap, Monza...
Maar dat geldt in Nederland voor de Kecks, De Dijk, enzovoort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |