abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 augustus 2018 @ 13:09:10 #101
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181319626
wij zouden hem dan muur tot muur plaatsen een groot stuk van af de trap.

Dat als je beneden door de eerste heen bent je naar de 1ste en 2e verdieping zo door kan.
Maar de kamers boven wel afgeschermd, beneden hebben we ook de trapkast dicht zitten extra

Er is nog nooit iemand gestruikeld over het hekje.

  maandag 20 augustus 2018 @ 13:10:33 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_181319654
Ik struikel echt altijd over die klemhekjes :')
disclaimer
  maandag 20 augustus 2018 @ 13:18:12 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181319825
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:52 schreef Stormqueen het volgende:
Ik neem aan dat kuiken = guppy in deze casus?
Fixt :').
Kuiken kan het overigens ook. :7.
KuikenGuppy
pi_181319834
Wij hadden er eentje bovenaan de trap, zodat Sjaak niet alleen naar beneden kon. Wij hebben een soort open overloop en het traphekje hield ook de katten tegen, zodat ze niet tegen onze slaapkamerdeur konden komen krabben en miauwen O+ .

De muur waar het hekje in zat was alleen niet zo stevig, want op een gegeven moment trok Sjaak het hekje uit de muur. Dus nu hebben we 4 gaten, geen hekje, en krabbende katten.
  maandag 20 augustus 2018 @ 13:20:43 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_181319889
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 13:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

Fixt :').
Kuiken kan het overigens ook. :7.
gelukkig wel :D
disclaimer
  maandag 20 augustus 2018 @ 13:32:01 #106
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181320185
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:56 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik las dat die bovenaan de trap worden afgeraden vanwege die dwarsbalk (struikelgevaar), maar zijn ze in jouw ervaring wel stabiel/stevig genoeg voor boven?
Het risico met klemhekje is dacht ik niet zozeer struikelen maar dat ze toch los schieten als er iemand aan zit te jutteren.
KuikenGuppy
  maandag 20 augustus 2018 @ 13:45:44 #107
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_181320547
Wij hebben traphekjes bij alle trappen. Ook bovenaan de zolder, juist in case. En omdat we geen zin hadden in hekjes die steeds in de weg zitten bij open en dicht doen, hebben we van die hekjes die in elkaar vouwen als je ze open doet. Dus ze zijn altijd open tenzij we ze nodig hebben. Onze tweejarige kan op die manier over de bovenverdieping rennen terwijl ik baby verschoon bv en dan hoef ik niet bang te zijn dat ze naar beneden valt, of juist naar zolder klimt terwijl dat niet de bedoeling is.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 20 augustus 2018 @ 14:10:56 #108
269689 crew  Viv
pi_181321201
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 13:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
het traphekje hield ook de katten tegen, zodat ze niet tegen onze slaapkamerdeur konden komen krabben en miauwen O+ .
Oh, dat pleit weer tegen een traphekje in de deuropening van de woonkamer, want de katten moeten wel naar de kattenbak kunnen. :')
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 13:32 schreef Burdie het volgende:
Het risico met klemhekje is dacht ik niet zozeer struikelen maar dat ze toch los schieten als er iemand aan zit te jutteren.
Ja, dat dacht ik eigenlijk ook, maar ik lees overal alleen die waarschuwing van het struikelen.

Die foto van Buda brengt me wel op een idee voor boven, maar dan is weer de vraag:

Kun je een traphekje plaatsen terwijl:

A) het traphekje niet loodrecht op de muren/deurposten staat maar schuin oversteekt, of
B) de muren/deurposten niet evenwijdig zijn aan elkaar?

Ja, ik woon in een raar huis. ):O
pi_181321463
Nu het toch over Traphekjes gaat: ik zag bij een vriendin deze https://www.kinderveiligh(...)olbaar-traphekje-wit en dat leek me enorm handig. Kan alleen niet vinden of ze veilig genoeg zijn. Iemand enig idee / ervaring mee?

En wij hebben boven ook een open trap, en daar hetzelfde als onder A) en B) bij Vivi. Geen idee nog wat daar kan. Hij zou nu tijgerend er zo onderdoor kunnen schuiven en naar beneden kunnen kukelen (is recht tegenover zijn kamer), maar laten hem nu nog niet op de grond in zijn kamer.

Onze baby is pas 8 maanden, maar begint zich nu al op te trekken aan de trap en is zo bewegelijk dat we die hekjes wel nodig gaan hebben tzt ben ik bang.
pi_181321547
Wij hebben een open trap waar ze continu opklimmen dus zijn aan het overwegen wat we gaan doen, een klemhekje past daar niet goed. Bij peuter nooit nodig gehad omdat hij 1,5 was toen we naar dit huis met trap verhuisde en toen heel snel goed moest leren traplopen omdat ik hem niet meer mocht tillen.

Hij mag overigens nu met 3 nog niet zonder toezicht de trap gebruiken, hij is te snel afgeleid en laatst nog twee treden gevallen. Als hij in zijn kamer speelt doe ik gewoon die deur dicht. Dat handvat heb ik omhoog gedaan zodat hij hem zelf nog niet open krijgt.

Buda, ik vind jouw oplossing wel een mooie trouwens, wist niet dat klemhekjes zo breed bestonden. Dat ga ik overwegen voor onze keuken (met oven op kinderhoogte waar ze heel graag aan zitten).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 20 augustus 2018 @ 14:24:14 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_181321601
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 14:10 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh, dat pleit weer tegen een traphekje in de deuropening van de woonkamer, want de katten moeten wel naar de kattenbak kunnen. :')

[..]

Ja, dat dacht ik eigenlijk ook, maar ik lees overal alleen die waarschuwing van het struikelen.

Die foto van Buda brengt me wel op een idee voor boven, maar dan is weer de vraag:

Kun je een traphekje plaatsen terwijl:

A) het traphekje niet loodrecht op de muren/deurposten staat maar schuin oversteekt, of
B) de muren/deurposten niet evenwijdig zijn aan elkaar?

Ja, ik woon in een raar huis. ):O
met die vouwhekjes kan dat iig wel, die zijn wat flexibeler.

De rolhekjes van Elleska mogen alleen onderaan de trap trouwens, nooit bovenaan.
disclaimer
  maandag 20 augustus 2018 @ 14:35:23 #112
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181321889
Wij hebben beneden zo’n flexibel en breed hekje (3 delen), die aan jouw 2 voorwaarden voldoet Vivi :) Moet even opzoeken hoe ‘ie heet. Door de constructie kunnen zelfs de katten erdoor. Ook door die boven aan de trap, want dat is er eentje met open onderkant.

Ik kan door die hekjes onbezorgd douchen (voor zover je dit voor 100% kunt zijn ;) )
pi_181322063
Wij hebben een traphekje van babydan. Een flinke zoektocht naar de juiste onderdelen, gezien de bijna onmogelijke trapsituatie.

Onze kreupele obesikat van 13kg springt overigens gewoon over het hekje.
pi_181322326
Wij hebben die hekjes met variabele breedte van Ikea die toen teruggeroepen zijn (omdat ze zomaar open gaan als je ze zelf niet goed dichtklikt).

We hebben een extra houten balk boven tegen de twee trappen aangemaakt en daar de hekjes aan en dan elk tegen een muur. Maar de muur bij de badkamer zijn de pluggen uitgeschoten dus die zit er nu voor jan doedel. Daar hebben we de badkamerdeur met een lint aan een open traptrede van de zoldertrap gebonden :')

Melba loopt allang zelf trap, maar we hebben een smalle gang boven en ik vond het eng als hij wild speelt of ‘s nachts slaapdronken over de gang loopt. En de zoldertrap is open dus die vind ik eng zonder begeleiding, en aangezien luisteren niet in Melba’s vocabulaire voorkomt....
Kwak
pi_181323317
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 14:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

met die vouwhekjes kan dat iig wel, die zijn wat flexibeler.

De rolhekjes van Elleska mogen alleen onderaan de trap trouwens, nooit bovenaan.
Als je met Elleska mij bedoelt ;), volgens de website wel: "Conform de EN1930:2011 keuring mag dit traphekje zowel onder- als bovenaan de trap worden gebruikt.".
  maandag 20 augustus 2018 @ 16:10:59 #116
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_181324475
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 15:33 schreef elliebell het volgende:

[..]

Als je met Elleska mij bedoelt ;), volgens de website wel: "Conform de EN1930:2011 keuring mag dit traphekje zowel onder- als bovenaan de trap worden gebruikt.".
Mijn buren hebben een dergelijk hekje en dat moet je ‘losmaken’ (draaien aan een knop) zodat het hekje loskomt uit de basis. Zij gaven aan dat 1 draai niet voldoende is om het hekje helemaal eruit te halen en op te hangen, en dat zij dus niet met zoon op de arm naar beneden kunnen omdat ze altijd 2 handen nodig hebben. Nu staat er bij deze dat het met één hand te openen is, maar dat zou bij die van hun dus ook moeten kunnen..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  maandag 20 augustus 2018 @ 16:14:55 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_181324581
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 15:33 schreef elliebell het volgende:

[..]

Als je met Elleska mij bedoelt ;), volgens de website wel: "Conform de EN1930:2011 keuring mag dit traphekje zowel onder- als bovenaan de trap worden gebruikt.".
ja sorry, was haastig en er zijn teveel usernames die op elkaar lijken in mijn hoofd :')

Maar dan is dat weer veranderd. Toen ik bij babydump werkte in 1867 mocht het iig nog niet.
disclaimer
pi_181329668
Wij hadden in de dreumestijd altijd de deur naar de trap dicht beneden, en boven hadden we een klemhekje in de deuropening van een kamer die kinderproof was. Sinds het grote bed zit dat hekje op de slaapkamer, want ik wil niet dat J slaapdronken de trap af valt. Verder is het een hele brave peuter, hij doet heel voorzichtig op de trap en vraagt altijd toestemming.
pi_181334791
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja sorry, was haastig en er zijn teveel usernames die op elkaar lijken in mijn hoofd :')

Maar dan is dat weer veranderd. Toen ik bij babydump werkte in 1867 mocht het iig nog niet.
Haha het is je vergeven ;) Maar het was ook wel lichtelijk mijn twijfel erbij, of het veilig genoeg bovenaan de trap is, kan er ook niet echt een test van vinden. Maar op onze mini overloop boven zou het wel fijn zijn.
Nouk, goed om even te weten van het met 1 hand niet goed open kunnen maken, zal dat even navragen.
  maandag 20 augustus 2018 @ 22:14:59 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_181335063
Het Babydan vouwhekje kan met één hand open iig. En neemt vrijwel geen ruimte in beslag.
Handig bij kleine overlopen enzo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 20 augustus 2018 @ 22:25:51 #121
269689 crew  Viv
pi_181335364
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 22:14 schreef Molo het volgende:
Het Babydan vouwhekje kan met één hand open iig. En neemt vrijwel geen ruimte in beslag.
Handig bij kleine overlopen enzo
Quoi had inmiddels de naam van hun hekje opgeduikeld: de BabyDan flex L. Zal vast een goed teken zijn dat 2x hetzelfde merk genoemd wordt. ;)
  maandag 20 augustus 2018 @ 22:35:18 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_181335659
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 22:25 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Quoi had inmiddels de naam van hun hekje opgeduikeld: de BabyDan flex L. Zal vast een goed teken zijn dat 2x hetzelfde merk genoemd wordt. ;)
Even gegoogled, de Guard Me hebben wij van dat merk. Ik vind het een handig ding maar er zijn er zo enorm veel op de markt, ieder zijn voorkeur natuurlijk

:+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 20 augustus 2018 @ 22:38:39 #123
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_181335746
Wij hebben die ook. Kan idd met een hand open maar gaat wel stroef in het begin. En het vastklikken hoor je heel goed maar gelukkig slapen de kinderen er hier doorheen.
  maandag 20 augustus 2018 @ 22:51:35 #124
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181336076
Ja hier ook team vanzelf invouwbaar wit hekje. Handig ding. Ik gebruik ‘m boven omdat ik daar continu kamers in en uit loop en deuren openstaan. Ik heb er ook een voor beneden maar die zit nog in de doos want in praktijk houd ik gewoon de deur van de woonkamer dicht... iemand interesse? 8-) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 21 augustus 2018 @ 01:11:00 #125
269689 crew  Viv
pi_181339364
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 22:35 schreef Molo het volgende:
Even gegoogled, de Guard Me hebben wij van dat merk. Ik vind het een handig ding maar er zijn er zo enorm veel op de markt, ieder zijn voorkeur natuurlijk

:+
Mja, met ons huis kun je het gros van het aanbod al wegstrepen, dus weinig ruimte voor persoonlijke voorkeur. :') Voor boven is het de BabyDan flex M geworden (zojuist besteld), ben benieuwd of het zo lukt of dat er nog een tussenstukje bij moet (flex L zou weer te groot zijn).
pi_181343134
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 15:33 schreef elliebell het volgende:

[..]

Als je met Elleska mij bedoelt ;), volgens de website wel: "Conform de EN1930:2011 keuring mag dit traphekje zowel onder- als bovenaan de trap worden gebruikt.".
ik lees alleen mee ;)

traphekjes gaat hier ook een leuke uitdaging worden.
dat wordt denk ik ook zo'n vouwhekje want een draaihek blokkeert de looproute. staat mij ook bij dat die oprolhekjes boven niet mogen omdat het doek kan oprekken en een kind er onderdoor kan schieten?

[ Bericht 10% gewijzigd door Elleska op 21-08-2018 11:28:49 ]
pi_181343957
Die BabyDan Guard Me lijkt me ook wel prima. Die komt ook goed uit de consumentenbond test. Voelt toch wel fijn voor bovenaan onze steile trap. Ik heb nog wel heel even, maar onze kleine stuiterbal gaat wel heel hard, dus vind het wel fijn me vast te oriënteren
pi_181379357
Heeft iemand ervaringen met een meerijdplankje / meerijdzitje voor de Joolz Geo?

Vrienden van ons hadden de Joolz Day en bij een bepaald zitje kon je niet meer makkelijk achter de wandelwagen lopen en moest je ernaast gaan lopen. Dat willen we dus niet. We vragen ons dan ook af wat wel een handig iets is (en/of het überhaupt wel handig is). Aangezien die dingen vrij prijzig zijn vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft?
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181382707
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:55 schreef Feyre het volgende:
Heeft iemand ervaringen met een meerijdplankje / meerijdzitje voor de Joolz Geo?

Vrienden van ons hadden de Joolz Day en bij een bepaald zitje kon je niet meer makkelijk achter de wandelwagen lopen en moest je ernaast gaan lopen. Dat willen we dus niet. We vragen ons dan ook af wat wel een handig iets is (en/of het überhaupt wel handig is). Aangezien die dingen vrij prijzig zijn vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft?
Wij hebben de Day met het Joolz meerijdplankje en dat gaat prima!
De duwstang moet op zijn hoogst anders kan onze peuter niet goed staan (duwstang in zijn nek). Maar die wil je toch zo hoog mogelijk omdat je dan zo ver mogelijk van het plankje af kan lopen.
pi_181382918
Ok heb een joolz (poeh, geen idee meer welke) met het joolz meerijdplankje.
Geen problemen ervaren met er achterlopen, we de duwstamg op zijn hoogst doen. Een kennis van mij, die liep wel telkens tegen het plankje aan, maar die loopt nogal wijdbeens ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 26 augustus 2018 @ 14:22:41 #131
269689 crew  Viv
pi_181470965
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 01:11 schreef ViviRAWRS het volgende:
Mja, met ons huis kun je het gros van het aanbod al wegstrepen, dus weinig ruimte voor persoonlijke voorkeur. :') Voor boven is het de BabyDan flex M geworden (zojuist besteld), ben benieuwd of het zo lukt of dat er nog een tussenstukje bij moet (flex L zou weer te groot zijn).
Update: dit hekje past perfect!



Het lijkt wel custom made, de badkamerdeur kan ook nog gewoon open:



Buda bedankt voor het idee om het hekje verder van de trap af te plaatsen, en Quoi bedankt voor de tip van dit specifieke hekje vanwege de schuine muren. O+
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:46:47 #132
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181471562
Wow alsof het voor jullie huis ontworpen is *O* *O*
  zondag 26 augustus 2018 @ 16:05:00 #133
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181473966
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:22 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Update: dit hekje past perfect!

[ afbeelding ]

Het lijkt wel custom made, de badkamerdeur kan ook nog gewoon open:

[ afbeelding ]

Buda bedankt voor het idee om het hekje verder van de trap af te plaatsen, en Quoi bedankt voor de tip van dit specifieke hekje vanwege de schuine muren. O+
Wow, wat goed! Ziet er gelikt uit ^O^
  zondag 26 augustus 2018 @ 20:43:37 #134
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181481690
Nice!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181482928
ziet er netjes uit Vivi! Zolang ZZ's kamer niet achter die ene deur is die voor het hekje zit :P

Heeft er iemand tips voor een dreumesvriendelijke indoor-activiteit in de regio Den Haag? We hadden voor morgen een dagje Drievliet gepland staan, maar gezien de weersvoorspelling hebben we daar niet heel veel zin in, dus we zoeken een binnen alternatief. Iets van een monkeytown ofzo is prima, maar ik ben alleen 1 keer in De Ballenbak in Zoetermeer geweest en het peuterdeel daar vond ik voor dreumesen die nog niet (zelfstandig) lopen niet zo interessant. Vooral dingen waar ze nu nog niet op kunnen klimmen omdat het te hoog is en ballenbakken die ze sowieso maar eng vinden :') Wie heeft er ervaring met andere indoor speeldingen (of andere dreumesproof activiteiten) in die omgeving?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_181482978
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:22 schreef FlyingFish het volgende:
ziet er netjes uit Vivi! Zolang ZZ's kamer niet achter die ene deur is die voor het hekje zit :P

Heeft er iemand tips voor een dreumesvriendelijke indoor-activiteit in de regio Den Haag? We hadden voor morgen een dagje Drievliet gepland staan, maar gezien de weersvoorspelling hebben we daar niet heel veel zin in, dus we zoeken een binnen alternatief. Iets van een monkeytown ofzo is prima, maar ik ben alleen 1 keer in De Ballenbak in Zoetermeer geweest en het peuterdeel daar vond ik voor dreumesen die nog niet (zelfstandig) lopen niet zo interessant. Vooral dingen waar ze nu nog niet op kunnen klimmen omdat het te hoog is en ballenbakken die ze sowieso maar eng vinden :') Wie heeft er ervaring met andere indoor speeldingen (of andere dreumesproof activiteiten) in die omgeving?
Het kinderboekenmuseum?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 26 augustus 2018 @ 22:05:53 #137
269689 crew  Viv
pi_181484287
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:22 schreef FlyingFish het volgende:
ziet er netjes uit Vivi! Zolang ZZ's kamer niet achter die ene deur is die voor het hekje zit :P
:D Nee, dat is onze rommelkamer, we hebben geen zolder dus daar staat alle meuk voor vakantie, babyspullen, etc. Gelukkig draait die deur naar binnen toe open, dus die komt niet in de clinch met ons nieuwe hekje.
pi_181484668
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:23 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Het kinderboekenmuseum?
Die is leuk!
pi_181484865
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 22:14 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Die is leuk!
ja, wij waren er vorige week (wel met een peuter ipv een dreumes) en hebben echt genoten. :)
pi_181485010
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:23 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Het kinderboekenmuseum?
Daar gaat peuter komende week waarschijnlijk al met m'n ouders heen. En ik denk ook dat dat nog niet zo interessant is voor de meiden. Al is het een jaar of 8 geleden toen ik er voor het laatst was, maar toen hadden ze dat papiria ofzo met spelletjes al wel.

Museon hebben we ook al overwogen, maar daar vind ik peuter ook nog net te klein voor om dat te kunnen waarderen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_181485106
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:22 schreef FlyingFish het volgende:
ziet er netjes uit Vivi! Zolang ZZ's kamer niet achter die ene deur is die voor het hekje zit :P

Heeft er iemand tips voor een dreumesvriendelijke indoor-activiteit in de regio Den Haag? We hadden voor morgen een dagje Drievliet gepland staan, maar gezien de weersvoorspelling hebben we daar niet heel veel zin in, dus we zoeken een binnen alternatief. Iets van een monkeytown ofzo is prima, maar ik ben alleen 1 keer in De Ballenbak in Zoetermeer geweest en het peuterdeel daar vond ik voor dreumesen die nog niet (zelfstandig) lopen niet zo interessant. Vooral dingen waar ze nu nog niet op kunnen klimmen omdat het te hoog is en ballenbakken die ze sowieso maar eng vinden :') Wie heeft er ervaring met andere indoor speeldingen (of andere dreumesproof activiteiten) in die omgeving?
MonkeyTown Delft/Delfgauw? Die is heeeeel groot! :)
pi_181485142
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 22:27 schreef Aerenia het volgende:

[..]

MonkeyTown Delft/Delfgauw? Die is heeeeel groot! :)
Ook een beetje leuk voor een dreumes?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_181485316
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 22:28 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ook een beetje leuk voor een dreumes?
Denk het wel. Het is nog niet zo heel lang open, dus ben er alleen met peuter geweest. Maar het gedeelte voor de kleinsten is best groot vergeleken met Avontura en Kids Playground (ook in Delft). Monkeytown Rijswijk is weer nog kleiner en het saaist van de vier.
pi_181485434
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 22:24 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Daar gaat peuter komende week waarschijnlijk al met m'n ouders heen. En ik denk ook dat dat nog niet zo interessant is voor de meiden. Al is het een jaar of 8 geleden toen ik er voor het laatst was, maar toen hadden ze dat papiria ofzo met spelletjes al wel.

Museon hebben we ook al overwogen, maar daar vind ik peuter ook nog net te klein voor om dat te kunnen waarderen.
Ze hebben nu een heel gedeelte wat de wereld van kikker is, met een huisje, bootje, etc. En een eoute langs allerlei boeken, waar ze doorheen kunnen kruipen, op kunnen springen, kunnen kleuren.
  zondag 26 augustus 2018 @ 23:18:18 #145
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_181486622
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 22:24 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Daar gaat peuter komende week waarschijnlijk al met m'n ouders heen. En ik denk ook dat dat nog niet zo interessant is voor de meiden.Al is het een jaar of 8 geleden toen ik er voor het laatst was, maar toen hadden ze dat papiria ofzo met spelletjes al wel.
Dat zeker wel hoor. Ze hebben een heel nieuw gedeelte over kikker dat echt super leuk is voor dreumesjes al :Y

Kinderboekenmuseum is iig het eerste wat in mij op kwam.
Het is de favoriete plek van mijn kleuter én dreumes.

Over Monkeytown in Delft(gauw) kan ik niet echt oordelen nu, ik was er toen het net open was en toen was het peutergedeelte nog niet heel interessant. Maar er is al aardig wat veranderd weet ik. Kleuter was er laatst voor een kinderfeestje, maar ik was niet mee, dus ik weet niet of dat gedeelte ook veranderd is.

Wil je echt een uitje voor een groot dagdeel? Opzich is Sealife wel leuk voor dreumesjes, maar dat is maar 1,5u max. Dan heb je wel echt alles heel uitgebreid gezien.

Museon ging ik altijd al heen vanaf dat kleuter een dreumes was. Ze snapte het nog niet uiteraard, maar vond het wel altijd erg leuk.

Blijdorp is hier ook nog altijd favoriet, maar weet niet of dat nog telt als omgeving Den Haag? :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 26 augustus 2018 @ 23:23:27 #146
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_181486768
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 22:28 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ook een beetje leuk voor een dreumes?
Echt wel! Zeker de leukste binnenspeeltuin hier in de omgeving :Y
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 26 augustus 2018 @ 23:57:27 #147
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181487402
Avonturia, de vogelkelder. Een dierenwinkel dat een mini zoo is. Flamingo’s, rondvliegende papegaaien, beverratten, gecko’s. Ze hebben het allemaal.

Plaswijckpark heeft trouwens ook een heel binnen gedeelte. Die enkele momenten dat ze regen voorspellen kan je daarheen en verder vindt je peuter zijn auto vol tanken buiten vast geweldig ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_181490745
Bedankt allemaal voor de tips, het gaat toch het Kinderboekenmuseum worden! M'n oudersbedenken maar wat anders om met O te doen als hij komt logeren ;)

Plaswijckpark zijn we vorig jaar als uitje geweest, was idd erg leuk ook! En Blijdorp komen we vrij regelmatig al door de jaarkaart, dus dat is niet speciaals.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_181494022
Leuk FF! O vond het kikker gedeelte ook heel leuk toen we daar laatst waren :)
pi_181498117
Het was geslaagd! Em moest even wennen maar Lala vond het gelijk al geweldig! Ik zou er niet met alleen een dreumes naar toe gaan, maar icm een peuter was het erg leuk. Ze liggen nu alle drie te slapen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')