abonnement Unibet Coolblue
pi_180221123


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Betaaldata:


Emolumententabel:


Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, voormalig teamcoach. Nu coach van dit topic })
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71
Globetrottertje

pi_180221922
Ook ik verwacht weinig van eventuele acties. Als ik kijk naar de site en Facebookpagina van de BVPP lijkt er daar weinig aan de hand te zijn op het gebied van de combibundel. De meeste postbezorgers die lid zijn van een vakbond zijn lid van de BVPP. Zolang die niet meedoen aan acties zul je slechts een handjevol actievoerders krijgen waar het bedrijf niet van onder de indruk zal zijn.
Als de OR in dit verhaal al volledig aan de kant geschoven wordt, lijkt het me duidelijk dat ze dit plan hoe dan ook willen (en gaan) doordrukken.
Ik vind het sowieso vreemd dat de FNV nu pas van zich laat horen. De pilot loopt al anderhalf jaar. In die periode is al duidelijk geworden dat er allerlei bezwaren zijn. Toen heb ik niks van ze gehoord en nu opeens gaan ze weer lopen blaten. Dan loop je toch echt achter de feiten aan.
Sowieso vind ik het opmerkelijk dat ze pas in actie komen als er banen dreigen te verdwijnen bij de voorbereiding (een goede reden, begrijp me niet verkeerd), terwijl als er maatregelen zijn die uitsluitend de postbezorgers treffen, je ze niet hoort.

Mijn advies? Begin hier maar eens rond te kijken.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:03:42 #3
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_180230695
Misschien zitten jullie hier helemaal niet op te wachten, maar jullie weten waarschijnlijk wel wat de normale procedure is met brievenbuspakketjes.. Ik heb een pakket uit china wat 58x19x5cm is. Volgens POSTNL is deze bezorgd maar dit is niet zo.
Nou heb ik contact gehad met de klantenservice en die zegt dat het een brievenbuspakket is geworden. Hij is zaterdag op bezorgd gezet, moet ik dan nog wachten of is het pakketje spoorloos? Obviously past dit niet in mijn brievenbus want ik heb zo'n brievenbuskluis ding die maar 30cm diep is (woon in een flat)
Heb ook geen briefje in de brievenbus.. Maar weet ook niet wat ik nu kan verwachten. Sowieso belachelijk dat dit soort pakketten met de brievenbusbezorger mee moeten.

Hieronder correspondentie met klantenservice
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180232932
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:03 schreef ErkendFokker het volgende:
De brievenbusbezorger heeft wel een soort scanner bij zich. Jammer dat ze je niet door willen/kunnen verbinden met zijn/haar teamleider. Misschien heeft hij/zij het bij de buren bezorgd en het briefje vergeten. Of door een raampje of in een kliko gegooid ( :') ). Of in een verkeerde straat bezorgd zonder het door te hebben. Misschien als je de postbezorger tegenkomt kun je vragen of hij zich de zending nog kan herinneren. En misschien wil de post wel een klacht aanmaken voor niet aangekomen post als je het nog een keer probeert.
Neem anders contact op met de afzender dat je de zending niet hebt gekregen ook al staat hij op bezorgd. Misschien willen ze een nieuwe opsturen of zelf in gesprek gaan met de post. Zij hebben de post ingehuurd, dus een klacht van hun gaan ze denk ik wel achteraan.
Ik hoop dat de zending nog opduikt.
pi_180234056
Wat vreemd dat de bezorger dit niet meer weet. Zo'n pakje valt op. Zeker als je dezelfde wijk loopt.

En wij scannen trouwens niet op het depot zoals degene van de klantenservice zegt, maar voor de brievenbus.

Dan kunnen ze misschien nog wel zien waar gescanned is.

Ik zou even een dag afwachten en dan een klacht indienen bij Postnl. Ook al ben je de ontvanger dan horen ze het toch in behandeling te nemen en hoort de teamleider contact op te nemen met de bezorger en met jou.

Ook al komt het pakje uit China, zou ik toch ook contact opnemen met de afzender. Die moeten een onderzoek starten.

Ik hoop dat ze een nieuwe willen sturen. En hopelijk komt het pakje alsnog.

Ik heb het ook een keer gehad met iets van Bol.com

Op zaterdag onderweg en aan einde van de dag stond hij op bezorgd. Maar er was niets bezorgd. De woensdag daarop heb ik het pakje alsnog ontvangen. Gelukkig.

[ Bericht 36% gewijzigd door Globetrottertje op 04-07-2018 13:00:06 ]
pi_180235427
Wij bezorgen pakjes die groter zijn dan de brievenbus. Maar 58cm? Zo groot kom ik ze niet tegen. En de te grote pakjes zijn over het algemeen geen pakjes die we moeten scannen.

Volgens mij gaat hier weer eens wat fout bij de klantenservice.
pi_180236157
Als een pakketje een 3S-code heeft gekregen gaat hij in principe niet mee met de postbezorgers, maar gaat rechtstreeks naar het afgiftepunt, of wordt bezorgd door de pakketdienst.

(Voor zover ik weet, natuurlijk.)

[ Bericht 11% gewijzigd door zevenmijlslaars op 04-07-2018 14:35:35 ]
  woensdag 4 juli 2018 @ 14:46:23 #8
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_180236537
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:00 schreef bmp80 het volgende:

[..]

De brievenbusbezorger heeft wel een soort scanner bij zich. Jammer dat ze je niet door willen/kunnen verbinden met zijn/haar teamleider. Misschien heeft hij/zij het bij de buren bezorgd en het briefje vergeten. Of door een raampje of in een kliko gegooid ( :') ). Of in een verkeerde straat bezorgd zonder het door te hebben. Misschien als je de postbezorger tegenkomt kun je vragen of hij zich de zending nog kan herinneren. En misschien wil de post wel een klacht aanmaken voor niet aangekomen post als je het nog een keer probeert.
Neem anders contact op met de afzender dat je de zending niet hebt gekregen ook al staat hij op bezorgd. Misschien willen ze een nieuwe opsturen of zelf in gesprek gaan met de post. Zij hebben de post ingehuurd, dus een klacht van hun gaan ze denk ik wel achteraan.
Ik hoop dat de zending nog opduikt.
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:51 schreef Globetrottertje het volgende:
Wat vreemd dat de bezorger dit niet meer weet. Zo'n pakje valt op. Zeker als je dezelfde wijk loopt.

En wij scannen trouwens niet op het depot zoals degene van de klantenservice zegt, maar voor de brievenbus.

Dan kunnen ze misschien nog wel zien waar gescanned is.

Ik zou even een dag afwachten en dan een klacht indienen bij Postnl. Ook al ben je de ontvanger dan horen ze het toch in behandeling te nemen en hoort de teamleider contact op te nemen met de bezorger en met jou.

Ook al komt het pakje uit China, zou ik toch ook contact opnemen met de afzender. Die moeten een onderzoek starten.

Ik hoop dat ze een nieuwe willen sturen. En hopelijk komt het pakje alsnog.

Ik heb het ook een keer gehad met iets van Bol.com

Op zaterdag onderweg en aan einde van de dag stond hij op bezorgd. Maar er was niets bezorgd. De woensdag daarop heb ik het pakje alsnog ontvangen. Gelukkig.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Wij bezorgen pakjes die groter zijn dan de brievenbus. Maar 58cm? Zo groot kom ik ze niet tegen. En de te grote pakjes zijn over het algemeen geen pakjes die we moeten scannen.

Volgens mij gaat hier weer eens wat fout bij de klantenservice.
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:29 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Als een pakketje een 3S-code heeft gekregen gaat hij in principe niet mee met de postbezorgers, maar gaat rechtstreeks naar het afgiftepunt, of wordt bezorgd door de pakketdienst.

(Voor zover ik weet, natuurlijk.)
Ik begreep van mijn neef (ook postloper) dat er idd relatief grote pakketten aan de postlopers meegegeven worden, om de pakketbezorger te ontlasten. Hij zei ook dat hij idd de pakketten wel moet scannen dus wat die mevrouw zei klopte niet.

Degene die ik had gevraagd was de reguliere pakketbezorger, die heeft het pakket dus ook niet in zijn handen gehad want het is dus met de postloper mee gegaan. Idd zou de teamleider (of een collega uit de stad) moeten kunnen zien wie zaterdag de route heeft gelopen en of hij het pakket daadwerkelijk mee heeft gekregen. Stom dat de live chat hier geen moeite in wilde stoppen. Telefonische klantenservice de beste optie om met de teamleider / postloper in contact te komen?

Het lijkt me dat de postloper namelijk dit pakket wel zou herinneren, niemand wordt gelukkig van zo'n groot pakket waar je mee opgezadeld wordt.
pi_180236647
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:46 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik begreep van mijn neef (ook postloper) dat er idd relatief grote pakketten aan de postlopers meegegeven worden, om de pakketbezorger te ontlasten. Hij zei ook dat hij idd de pakketten wel moet scannen dus wat die mevrouw zei klopte niet.

Grote pakketten hebben we inderdaad. Maar 58cm kan haast niet bij ons terecht komen. Als ik dat zo inschat dan gaat dat helemaal niet in een fietstas passen namelijk.
  woensdag 4 juli 2018 @ 15:01:23 #10
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_180236917
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Grote pakketten hebben we inderdaad. Maar 58cm kan haast niet bij ons terecht komen. Als ik dat zo inschat dan gaat dat helemaal niet in een fietstas passen namelijk.
De livechat kan wederom niks voor me betekenen. Pakket is zonder handtekening dus is mijn eigen (en van de verzender) probleem. Verder minimale moeite.

Wat een hampels daar...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die chinezen snappen echt niet hoe het hier werkt met post en pakketjes, als je ze een bericht stuurt dan geven ze altijd heel vage antwoorden


Update: telefonische klantenservice heeft het perfect opgelost. Gaan het doorzetten

[ Bericht 18% gewijzigd door ErkendFokker op 04-07-2018 15:16:39 ]
pi_180238426
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2018 15:01 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

De livechat kan wederom niks voor me betekenen. Pakket is zonder handtekening dus is mijn eigen (en van de verzender) probleem. Verder minimale moeite.

Wat een hampels daar...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die chinezen snappen echt niet hoe het hier werkt met post en pakketjes, als je ze een bericht stuurt dan geven ze altijd heel vage antwoorden


Update: telefonische klantenservice heeft het perfect opgelost. Gaan het doorzetten
Dat scannen moeten we al behoorlijk lang doen, dus daar zouden ze wel van op de hoogte moeten zijn. De ervaring leert echter dat die lui van de klantenservice vrijwel niks weten.
pi_180244359
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 16:03 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat scannen moeten we al behoorlijk lang doen, dus daar zouden ze wel van op de hoogte moeten zijn. De ervaring leert echter dat die lui van de klantenservice vrijwel niks weten.
Als ontvanger van post ben je geen klant van PostNL (dat is namelijk degene die PostNL heeft betaald voor de dienst,
dus de afzender). Je hebt als ontvanger, behalve een welgemeend "Oei", weinig te verwachten van de klantenservice.

Geen klant: geen service.
pi_180260079
Weet iemand waarom de kampioen en (sommige) andere grote tijdschriften altijd andersom liggen dan de rest van de bundel?
pi_180260126
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:01 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Weet iemand waarom de kampioen en (sommige) andere grote tijdschriften altijd andersom liggen dan de rest van de bundel?
codeerregel?
pi_180260318
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:01 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Weet iemand waarom de kampioen en (sommige) andere grote tijdschriften altijd andersom liggen dan de rest van de bundel?
Er zijn teamcoaches die menen dat de codeerregel altijd rechtsonder moet staan. Nu trek ik me maar daar weinig van aan en doe de dichte kant altijd boven. Wat volgens mij ook gewoon de officiële richtlijn is.
pi_180260392
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Er zijn teamcoaches die menen dat de codeerregel altijd rechtsonder moet staan. Nu trek ik me maar daar weinig van aan en doe de dichte kant altijd boven. Wat volgens mij ook gewoon de officiële richtlijn is.
onze in structies voor volgende week als het ingaat is tvgidsen draaien rest niet.. (vage shit) nieuwegein laast ff dagje gekeken, is de instructie gewoon codeer regel onder en sod it
  donderdag 5 juli 2018 @ 17:59:41 #17
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_180261016
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:01 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Weet iemand waarom de kampioen en (sommige) andere grote tijdschriften altijd andersom liggen dan de rest van de bundel?
In principe gaat drukwerk dat niet in plastic zit, altijd met de rug naar boven.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_180261041
Voordat de codeerregel werd ingevoerd deed ik altijd de dichte kant naar boven. Nu ligt het eraan hoe ik de codeerregel het best kan lezen tijdens het voorbereiden, en over het algemeen is dat met de open kant naar boven.
Hier hebben we daar overigens nooit instructies over gekregen. Soms stoppen ze een mailing ook op de kop in de machine of zo, waardoor de codeerregel zo staat dat het gewone adres daardoor op de kop is. Erg vervelend voor de postbezorger natuurlijk, die heeft dan allemaal dingen in de bundel zitten met het adres op de kop.
pi_180261148
Wonderlijk ook weer. Hier op het depot krijgen bezorgers bij klachten over deze werkwijze ook verschillende antwoorden te horen. Afhankelijk van wie het antwoord geeft is het dat de codeerregel leidend is, of juist dat de dichte kant boven moet zitten.
pi_180261575
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:00 schreef gelestipjes het volgende:
Voordat de codeerregel werd ingevoerd deed ik altijd de dichte kant naar boven. Nu ligt het eraan hoe ik de codeerregel het best kan lezen tijdens het voorbereiden, en over het algemeen is dat met de open kant naar boven.
Hier hebben we daar overigens nooit instructies over gekregen. Soms stoppen ze een mailing ook op de kop in de machine of zo, waardoor de codeerregel zo staat dat het gewone adres daardoor op de kop is. Erg vervelend voor de postbezorger natuurlijk, die heeft dan allemaal dingen in de bundel zitten met het adres op de kop.
ja en je kijkt dus niet meer hoe voor postbode een adres fijn is.... zooitje verwacht ik!
en openkant naar boven betekdn dat je nooit post hebt gelopen ergens.... das geen bladeren..of juist wel, maar geen doen
pi_180261597
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:05 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Wonderlijk ook weer. Hier op het depot krijgen bezorgers bij klachten over deze werkwijze ook verschillende antwoorden te horen. Afhankelijk van wie het antwoord geeft is het dat de codeerregel leidend is, of juist dat de dichte kant boven moet zitten.
jep maar "we" zijn landelijk bezig... ahum...gidsen dichte kant boven rest is codeerregel leidend is hier de instructie...kijken hoe het strax uitpakt dus
pi_180261788
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:28 schreef liedetector het volgende:

[..]

ja en je kijkt dus niet meer hoe voor postbode een adres fijn is.... zooitje verwacht ik!
en openkant naar boven betekdn dat je nooit post hebt gelopen ergens.... das geen bladeren..of juist wel, maar geen doen
ik heb jaren post gelopen. Maar alles moet zo snel mogelijk, en ja, dan is het dus sneller als je het ding er zo tussen laat vallen hoe je de codeerregel kan lezen, draaien is toch weer een extra handeling.
Overigens hoor ik daar verder ook niet heel veel klachten over. Kan natuurlijk ook komen doordat er nog zoveel andere dingen zijn om over te klagen dat dit gewoon erg laag op hun lijstje staat :P.
pi_180261862
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:37 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik heb jaren post gelopen. Maar alles moet zo snel mogelijk, en ja, dan is het dus sneller als je het ding er zo tussen laat vallen hoe je de codeerregel kan lezen, draaien is toch weer een extra handeling.
Overigens hoor ik daar verder ook niet heel veel klachten over. Kan natuurlijk ook komen doordat er nog zoveel andere dingen zijn om over te klagen dat dit gewoon erg laag op hun lijstje staat :P.
Of de klachten komen nooit door omdat jij een tc hebt die ook alles zo snel mogelijk wilt. Maar het werkt toch ook heel onhandig met zetten? Lijkt me heel irritant op je stelblok.

Nu is ondersteboven lezen ook niet heel moeilijk, dus met zetten denk ik vooral aan de bezorger.
pi_180261892
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:37 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik heb jaren post gelopen. Maar alles moet zo snel mogelijk, en ja, dan is het dus sneller als je het ding er zo tussen laat vallen hoe je de codeerregel kan lezen, draaien is toch weer een extra handeling.
Overigens hoor ik daar verder ook niet heel veel klachten over. Kan natuurlijk ook komen doordat er nog zoveel andere dingen zijn om over te klagen dat dit gewoon erg laag op hun lijstje staat :P.
there you go.... heb hier een paar wijken staan die in de rode bak minimaal (daldag zeg maar) 50 brieven op een 0100 code hebben...... nu wordt het nog gezet.... diinsdag niet meer...... arme postbode
pi_180261920
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:40 schreef Sebastiaan92 het volgende:

Nu is ondersteboven lezen ook niet heel moeilijk,
nu al mensen met vossen die dan de 21 en 12 niet kunnen schieden hoor... gaat vaak heel mis (ik denk dus omdat ze dan ondersteboven kijken)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')