abonnement Unibet Coolblue
pi_180195919
Motorclub topic!

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

Agenda:

De New/Oldbierit, 15 april 2018!
- PTA / De 22e Motorrijders New/Oldbierit op 13 augustus! #36 :+


New/Oldbierit Apr 2014

:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden.
Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. gele hesjes ftw

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. Meestal worden ook de nodige U-bochten gemaakt, veelal door de schuld van Salatrel.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P

Motoroccasion.nl
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Scout24
Tarieven snelheidsovertredingen
Inside the mind of a motorbike thief

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen
Motosp.gr - Evenzo surplus online shop

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez
Cycle-Ergo (Ergonomie)

Motorreparatie
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.

Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.
Ik zwaai naar dieren.
pi_180196650
Tip: maandagochtend de Posbank op. Heerlijk rustig, meteen weer 200+ km bijgeteld vandaag, voor het echt heet werd.
pi_180199083
kom je nou mee
pi_180207490
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:27 schreef BlackLining het volgende:
Dat is ook weer zo.

Maar eh, op de foto lijkt iets van een inbus kop in je valdop te steken. Ik weet niet wat voor constructie dat is hoor, maar dient dat niet als borg of iets dergelijks?
Klopt, is een 'pinch bout', heb ik al los gehaald. Gisteravond kruipolie gekocht en ingespoten, staat nu in te trekken :P
pi_180243419
Zo. Vandaag van 07:00 tot 17:30 gereden.

Transfăgărășan is echt een aanrader. Geniaal gewoon. 10/10
pi_180243537
Pics or it didnt happen
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_180244564
quote:
6s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:37 schreef Nero22 het volgende:
Pics or it didnt happen
Heb hier echt heel slecht internet. 4g kennen ze denk ik niet. En het huisje waarin ik zit heeft geen wifi :').

Als ik terug ben zal ik wat pics met bijbehorend miniverslagje geven. :*
pi_180244576
Geen problemen gehad met bagage?
pi_180244685
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 21:21 schreef Salatrel het volgende:
Geen problemen gehad met bagage?
Helm maar gewoon gehuurd. Had geen zin in dat gezeik (wizzair dus veel kans op gejank). Pak gewoon aan gedaan.




Uitzicht rond 8 uur. Niks te doen op de weg. O+

Toch nog 1 pic online gekregen :)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2018 21:41:55 ]
pi_180244753
Je zal wel rare blikken hebben gehad :D
  woensdag 4 juli 2018 @ 21:56:11 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180245340
Ik moest effe denken aan die reclame van die malloot met zijn jas aan in de disco.. Toch weer een knaak uitgespaard :D
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180250688
Heeft iemand een Jip-en-Janneke uitleg hoe een knipperlicht (last onafhankelijk) relais aangesloten moet worden, waar tussen, wat wel/niet te doen?

Ik heb nu twee nieuwe LED knipperlichtjes aan de voorkant gezet, maar met 2 weerstandjes ertussen (beide kant één). Alleen ze knipperen alleen op de normale manier als ik de alarmlichten aan zet. Bij links/rechts richting aangeven knipperen maar 3 ledjes (van de 15 ofzo) in één knipperlicht, en knipperen ze ook weer op een te hoge snelheid. Achter heb ik trouwens een achterlicht met geïntegreerde knipperlichten (LED), maar er zat al nooit een weerstand / relais tussen vermoed ik, want alles knipperde al te snel. Ik gok dat doordat linksvoor goed gaat mét weerstand, links achter fout gaat zónder weerstand, ze dus samen niet lekker werken. Maar het is wel gek dat bij alarmlichten alles wel goed werkt?

Ik wil niet nog meer gaan kutten met weerstandjes (ik vermoed dat er achteren ook eentje moet), omdat ze zo heet worden (en het word een rommeltje achter mn kap) en van wat ik zo kon vinden klinkt een last-onafhankelijk knipperlicht relais wel als de oplossing?

Correct:
https://streamable.com/cvjgj

Niet correct:
https://streamable.com/fcew2

[ Bericht 8% gewijzigd door Thrilled op 05-07-2018 07:25:16 ]
pi_180250970
bij de XT was het gewoon plug & play normale relais er uit en lastonafhankelijk erin.
pi_180251073
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 08:04 schreef Salatrel het volgende:
bij de XT was het gewoon plug & play normale relais er uit en lastonafhankelijk erin.
Maar zit er altijd (op alle motoren) een relais? Of is dat ook nog maar de vraag?
pi_180252897
Internet hier iets beter. Verslagje dan maar.


Om 4 uur opgestaan om de vlucht van 08:30 in Dortmund te halen. Blijkbaar één van de weinige steden met een rechtstreekse verbinding naar Sibiu. In Sibiu een huurauto gepakt naar Avrig, een plaatsje 18km van de Transfăgărășan.

In de avond werden onze motoren keurig zoals afgesproken afgeleverd door een bedrijfje uit Cluj, dik 2 uur verderop. Bizar genoeg is dit gebied nog niet uitgebuit en zijn er amper bedrijven die motoren verhuren. 185 euro betaald (waarvan 95 voor vervoer van motoren), maar dan heb je ook wat. Een paar dikke BMW's G650GS met slechts 45k op de teller. Uurtje ingereden en viel me niet eens tegen.


De ochtend erna zijn we om 6 uur opgestaan om de verwachte drukte voor te zijn. Koffie erin en gaan. :7 Nog niks te doen op de weg, dus dat beloofde veel goeds. Aan het begin van de Transfăgărășan nog even een stop gemaakt om wat (geen idee wat het was) te eten en we zijn er klaar voor.




Na een uurtje rijden zijn we een jagende vos en 1 auto tegengekomen. Een geparkeerd werkbusje. Voor de rest was er echt helemaal niemand op de weg. Over de weg ook niet te klagen. Veel stukken vernieuwd asfalt, de rest voelt een beetje als de Ardennen. Zeer acceptabel voor een gebied op deze hoogte. Verder ook de ene mooie bocht na de andere. En dat in prachtige natuur. Ik heb niks meegemaakt dat hier ook maar in de buurt van komt.



Na deze bekende haarspeldbocht route kom je in een prachtig plaatsje tussen de bergen. Maar even gestopt en wat rondgelopen. Misschien had ik voor de foto beter even mijn handschoenen uit kunnen doen :') :





Vervolgens een lange tijd gereden tussen en door de bergen. Inmiddels zijn meer mensen wakker en wordt het iets drukker. Maar nog altijd stelt het niet veel voor. De volgende stop was bij het stuwmeer. Ook wel een bekend deel van de route.







Als je dan door de tunnels gaat kom je bij het minste deel van de route. Maar je bent dan ook wel heel erg verwend door de uren daarvoor.



Aan het einde even getankt en omgedraaid om de route nog een keer te rijden. De wegen waren nu een stuk drukker wat bij deze route wel echt een groot nadeel is. Er zijn lange stukken waar je amper kunt inhalen. Dan wil je niet achter een auto moeten blijven hangen. Wat rijd er dan verder rond? Nou, dit soort slakken:


Rij toch eens door man. :(

Toen we weer aankwamen bij het begin besloten om toch nog maar een keer het haarspeldbochten deel tot het dorpje te rijden voor lunch en natuurlijk weer terug.


In totaal meer dan 10 uur onderweg geweest maar wat een route. Schitterend en als je in de vroege ochtend gaat is er geen hond op de weg. Mijn beste motortrip tot nu toe. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2018 10:36:51 ]
  donderdag 5 juli 2018 @ 11:11:29 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180253816
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 08:20 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Maar zit er altijd (op alle motoren) een relais? Of is dat ook nog maar de vraag?
er zit altijd een relais wat het lampje laat knipperen. Een relais heeft een bepaalde belasting aan wattage nodig om de knippersnelheid aan te kunnen houden. Als die belasting te laag is, gaat de snelheid omhoog. LEDs gebruiken heel weinig stroom, dus gaat je relais aan de haal. Dat kun je foppen door er weerstanden tussen te hangen, die zetten elektriciteit om in warmte, dus krikken kunstmatig het verbruik op (dag, laag stroomverbruik :W), plus dat het extra geknoei is in je kabelboom, plus dat ze te warm kunnen worden, plus dat je er de hoofdprijs voor betaalt. Die dingen kosten een paar cent, alleen in de webshop zijn ze ineens goud waard.
Een relais voor LED knippers kost misschien een tientje, of een dollar bij Ali en werkt beter en langer en monteren is stomsimpel.

Ik snap dat geklooi met die weerstandjes echt niet :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180258324
bij een collega hadden ze bij motozoom amsterdam zo'n relais voor ledknippers in z'n intruder 700 gestopt, alleen heeft die gewone lampen. na een tijdje is dat relais vastgebakken en bleven de knipperlichten vast branden :+
pi_180259599
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:18 schreef Maegrim het volgende:
bij een collega hadden ze bij motozoom amsterdam zo'n relais voor ledknippers in z'n intruder 700 gestopt, alleen heeft die gewone lampen. na een tijdje is dat relais vastgebakken en bleven de knipperlichten vast branden :+
Dan vermoed ik toch een probleem elders in de bekabeling want die dingen zijn lastonafhankelijk. Tenzij je complete bouwlampen gaat gebruiken als knippers zou ik me hier niet druk over maken.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:39:55 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180263271
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:18 schreef Maegrim het volgende:
bij een collega hadden ze bij motozoom amsterdam zo'n relais voor ledknippers in z'n intruder 700 gestopt, alleen heeft die gewone lampen. na een tijdje is dat relais vastgebakken en bleven de knipperlichten vast branden :+
ook die, komen vaak uit Sjina.

Het toegestane vermogen moet er op staan, en dat moet makkelijk 4 lampjes van 5? Watt kunnen hebben. Soms zit het ding ook op een stomme plek waar hij niet- of beroerd koelt, en warm wordt het wel natuurlijk.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:41:35 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180263299
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:31 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dan vermoed ik toch een probleem elders in de bekabeling want die dingen zijn lastonafhankelijk. Tenzij je complete bouwlampen gaat gebruiken als knippers zou ik me hier niet druk over maken.
de meeste motoren hebben helemaal geen alarmlicht installatie, dus daar begint vaak meteen het geknutsel al.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180278186
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

de meeste motoren hebben helemaal geen alarmlicht installatie, dus daar begint vaak meteen het geknutsel al.
Waar ging het over alarmlichten dan?

Overigens is dat nog veel makkelijker met een lastonafhankelijk relais. Pak je de pulsdraad, knoppie er tussen, twee diodes en klaar. Zou me niet verbazen als er kant en klare oplossingen voor zijn, want een alarmlichtinstallatie is niet veel meer dan een stand van het RAW knopje.

Overigens ben ik bezig de kabelboom van de GSX van de grond af aan op te bouwen, want het is echt een te grote puinhoop om nog wijs uit te kunnen



Ik heb niet genoeg kleurtjes :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 12:28:33 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180278259
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 12:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Waar ging het over alarmlichten dan?

Overigens is dat nog veel makkelijker met een lastonafhankelijk relais. Pak je de pulsdraad, knoppie er tussen, twee diodes en klaar. Zou me niet verbazen als er kant en klare oplossingen voor zijn, want een alarmlichtinstallatie is niet veel meer dan een stand van het RAW knopje.

Overigens ben ik bezig de kabelboom van de GSX van de grond af aan op te bouwen, want het is echt een te grote puinhoop om nog wijs uit te kunnen

[ link | afbeelding ]

Ik heb niet genoeg kleurtjes :')
ah, verkeerd gelezen idd, maar meestal gaan knipperrelais deaud van het te lang laten branden van de alarmlichten.

Je kunt nog stippellijntjes maken, dan kun je al je kleurtjes nog een keer gebruiken.

Of nummeren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180279750
Het is maar goed dat je jezelf geen uurloon hoeft te betalen want dan had je net zo goed een nieuwe bike kunnen kopen:P wel respect dat je zelf ff een nieuwe kabelboom in elkaar knoopt
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:04:47 #24
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180280264
Vooral zonde van je tijd imho. Zoiets is toch wel te krijgen voor een redelijke prijs?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_180280659
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:04 schreef fathank het volgende:
Vooral zonde van je tijd imho. Zoiets is toch wel te krijgen voor een redelijke prijs?
Voor een motor uit '83? Veel succes.

Tweedehands is allemaal verbeund. Ik heb uit deze ook kroonsteentjes en huishoudsnoer verwijderd en ik wil niet weten wat er nog schuil gaat onder de rest van de vergane isolatietape plakzooi.

Plus, spul is nu veel beter. De originele boom is op plekken 2cm dik, dat is met nieuw materiaal echt nergens voor nodig en de ruimte onder de tank en met name in de koplamp is nogal beperkt. Ik heb daarnaast een andere spanningsregelaar waar de bedrading op is aangepast, en ik heb wat dingen verplaatst voor meer rijwind of juist meer bescherming. Er zit een andere tellerbak op en er hangen nog wat accessoires aan. Stock kabelbomen moet ik ook gaan verbouwen dus.

Daarnaast is de GSX ook vooral een hobby dus hoe meer handwerk hoe beter. Alleen is het allemaal net niet hobby genoeg om constant falende verlichting te hebben.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')