Wie kan mij verzekeren dat het live is? Het is duidelijk donker daar en dus nacht, terwijl ik nog lig te zonnen in mijn tuin.quote:
Heb zijn lezingen / discussies altijd erg goed gevonden.. oa toen in Amsterdam en met name die keer in Antwerpen samen met Dawkins.quote:Op woensdag 25 juli 2018 18:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit is een analogie waar Lawrence Krauss graag mee komt (en die dit T shirt ook zo nu en dan draagt). Hij wordt daar met name door creationisten (go figure) op aangevallen. Ik vrees dat ze het punt dat hij ermee wil maken geheel niet begrijpen en/of dit graag inzetten als een ad hominem tegen zijn ideeën over de godshypothese.
Ja, vaag gedoe was dat. Het is me nog steeds een beetje een raadsel hoeveel daarvan nu werkelijk waar was. Ik vond ieg zijn bijdrage aan de wetenschaps-PR altijd heel waardevol.quote:Op woensdag 25 juli 2018 20:17 schreef falling_away het volgende:
[..]
Jammer dat hij helemaal naar de achtergrond is verdwenen na die #metoo beschuldigingen aan zijn adres.
quote:Op woensdag 25 juli 2018 20:17 schreef falling_away het volgende:
[..]
Jammer dat hij helemaal naar de achtergrond is verdwenen na die #metoo beschuldigingen aan zijn adres.
Zeker. Wel bijzonder. Venus, Jupiter, Saturnus, Mars en de bloedmaan in 1 oogopslag te zien.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 00:51 schreef Molurus het volgende:
Iemand nog iets kunnen zien van de maansverduistering?
En het ISS kwam ook nog eens over gevlogenquote:Op zaterdag 28 juli 2018 00:57 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Zeker. Wel bijzonder. Venus, Jupiter, Saturnus, Mars en de bloedmaan in 1 oogopslag te zien.
Ja, prachtig!quote:Op zaterdag 28 juli 2018 00:57 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Zeker. Wel bijzonder. Venus, Jupiter, Saturnus, Mars en de bloedmaan in 1 oogopslag te zien.
Ik wist niet precies hoe laat die bloedmaan was. Maar wel een mooie maan gisternacht gezien.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 00:51 schreef Molurus het volgende:
Jupiter door een telescoop is ook erg de moeite waardquote:Op zaterdag 28 juli 2018 03:08 schreef Kamina het volgende:
[..]
Ja, prachtig!
Ik heb niet precies dat zicht gehad, maar wel 3 van de vier planeten erbij gezien én Jupiter zien flikkeren in zijn eigen kleur!
Zag em ook inderdaad. Of tenminste, de projectie gemaakt door al die NASA-boefjes ervan.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 01:17 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En het ISS kwam ook nog eens over gevlogen
Ja, had alleen geen verrekijker bij de hand, dus dat was wel jammer.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 00:51 schreef Molurus het volgende:
Rayleighverstrooiingquote:Op zaterdag 28 juli 2018 11:29 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Zag em ook inderdaad. Of tenminste, de projectie gemaakt door al die NASA-boefjes ervan.
[..]
Ja, had alleen geen verrekijker bij de hand, dus dat was wel jammer.
Ben overigens erg benieuwd waar die rode kleur vandaan komt. De aarde is immers plat. Komt dat door het perspectief?
LOLquote:Op zaterdag 28 juli 2018 11:29 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Zag em ook inderdaad. Of tenminste, de projectie gemaakt door al die NASA-boefjes ervan.
[..]
Ja, had alleen geen verrekijker bij de hand, dus dat was wel jammer.
Ben overigens erg benieuwd waar die rode kleur vandaan komt. De aarde is immers plat. Komt dat door het perspectief?
Man man man.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:17 schreef Rubsyano het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wat sommige flat earthers beweren ja. Ik ben echter van mening dat een expeditie naar antarctica gewoon praktisch lastig is. Vergeet niet dat de platte aarde in 2015 pas echt behoorlijk bekend werd. Je verwacht dat er binnen 3 jaar al hele expedities naar "het einde van de wereld" gedaan zijn door flat earthers. Ten eerste is er geen geld in de flat earth community. ten tweede is het praktisch moeilijk (welk vervoersmiddel, hoe voedsel vervoeren, hoe weer terug te gaan) ten derde riskeer je je leven want de omstandigheden op de zuidpool zijn barbaars.
Misschien is mijn nieuwe laserpointer toch iets te krachtig.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 14:21 schreef polderturk het volgende:
Die rode kleur komt door een projectie van rood licht vanaf de aarde.
Haushofer is de huiswetenschapper van FOK.quote:
Oh! Bij deze zal ik dit nooit meer vergeten.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 16:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Haushofer is de huiswetenschapper van FOK.Als je iets wilt weten over natuurkunde moet je bij hem zijn.
Gecertificeerd en alquote:Op zaterdag 28 juli 2018 16:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Haushofer is de huiswetenschapper van FOK.Als je iets wilt weten over natuurkunde moet je bij hem zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |