Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ingsvrije-hypothekenquote:Eén op de zes mensen met een aflossingsvrije hypotheek komt in de financiële problemen aan het einde van de looptijd. Zij hebben niet genoeg gespaard om hun hypotheek af te lossen. Een nieuwe hypotheek afsluiten is vaak geen optie.
En hypotheek met SEW of KEW is niet aflossingsvrij.quote:Op maandag 2 juli 2018 20:53 schreef Red_85 het volgende:
Exponent van de hoogconjunctuur.
Aflossingsvrije beleggings- of spaar hypotheek.
Ik wel, mijn hypotheek is deels aflossingsvrij.quote:Op maandag 2 juli 2018 20:54 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb ook eigenlijk nooit begrepen waarom iemand dit zou willen. Geen enkel voordeel zie ik erin.
Door een "aflossingsvrije" hypotheek te hebben. Duh.quote:Op maandag 2 juli 2018 20:48 schreef Regenbui het volgende:
1 miljoen huishoudens lossen niets af, maar betalen alleen maar rente.... HOE DAN!
Enigszins wel - je lost gedurende de looptijd immers niets af. En bij een beleggersproduct heb je nu vrijwel zeker niet voldoende opgebouwd want vroeger ging men uit van rendementen van 8% of hoger...quote:Op maandag 2 juli 2018 20:54 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
En hypotheek met SEW of KEW is niet aflossingsvrij.
Maximaal profiteren van de HRA. Bij de aflossingsvrije beleggingshypotheek zelfs de combinatie van HRA en vrijstelling VRH.quote:Op maandag 2 juli 2018 20:54 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb ook eigenlijk nooit begrepen waarom iemand dit zou willen. Geen enkel voordeel zie ik erin.
Dat argument heb ik nooit begrepen. He bent dat toch weer kwijt aan rente dan? Of wat zie ik dan verkeerd?quote:Op maandag 2 juli 2018 21:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maximaal profiteren van de HRA. Bij de aflossingsvrije beleggingshypotheek zelfs de combinatie van HRA en vrijstelling VRH.
Stel dat ik 200K schuld heb. Mijn hypotheekrente is 6% en op mijn boekje krijg ik 4%, ik betaal 50% inkomstenbelasting, dus effectief 3%quote:Op maandag 2 juli 2018 21:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat argument heb ik nooit begrepen. He bent dat toch weer kwijt aan rente dan? Of wat zie ik dan verkeerd?
Mensen denken werkelijk dat ¤ 100 betalen en ¤ 50 terugkrijgen van de BD interessanter is dan ¤ 60 betalen en ¤ 30 terugkrijgen, want je krijgt het van de belastingdienst, dus je pakt ze optimaal terug!!1!111!!quote:Op maandag 2 juli 2018 21:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat argument heb ik nooit begrepen. He bent dat toch weer kwijt aan rente dan? Of wat zie ik dan verkeerd?
Dat hangt ervan he. Als jij je geld veel beter kunt laten renderen dan die paar procent rente die je aan de bank betaalt heb je op lange termijn veel meer kapitaal opgebouwd dan als je netjes aflost.quote:Op maandag 2 juli 2018 20:54 schreef Hexagon het volgende:
Banken wilden dit maar al te graag, dat snap je wel?quote:Op maandag 2 juli 2018 20:54 schreef Hexagon het volgende:
Als je dat kunt dan kom je niet in de problemen als je je hypotheek moet aflossen, dan heb je dat bedrag gewoon.quote:Op maandag 2 juli 2018 21:13 schreef habitue het volgende:
[..]
Dat hangt ervan he. Als jij je geld veel beter kunt laten renderen dan die paar procent rente die je aan de bank betaalt heb je op lange termijn veel meer kapitaal opgebouwd dan als je netjes aflost.
Schuld x 0,9830quote:Op maandag 2 juli 2018 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Banken wilden dit maar al te graag, dat snap je wel?
Het is verder ongelofelijk hoe slecht mensen kunnen rekenen. Over de looptijd van de hypotheek betaal je echt vele tienduizenden euro’s meer voor je financiering als je niet aflost.
Dat was de vraag niet. Het kan dus een reden zijn voor mensen om de aflossingsvrije hypotheek te kiezen. Prima product.quote:Op maandag 2 juli 2018 21:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je dat kunt dan kom je niet in de problemen als je je hypotheek moet aflossen, dan heb je dat bedrag gewoon.
Over dat spaargeld mag je over fictief rendement belasting betalen, over het geld wat je afgelost hebt in je hypotheek betaal je dat niet.quote:Op maandag 2 juli 2018 21:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Stel dat ik 200K schuld heb. Mijn hypotheekrente is 6% en op mijn boekje krijg ik 4%, ik betaal 50% inkomstenbelasting, dus effectief 3%
Als ik geld dan gebruik om af te lossen dan is het rendement op dat geld 3%. (want daar hoef ik geen rente op te betalen.)
Als ik niet aflos en dat geld spaar (VRH-vrij) dan maak ik 4% rendement.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |