abonnement Unibet Coolblue
pi_180192055
quote:

https://www.knvb.nl/nieuw(...)sbv-redden-start-var

De KNVB en de BSBV, de belangenvereniging van scheidsrechters in het betaald voetbal, hebben een principeakkoord bereikt over de arbeidsvoorwaarden voor videoscheidsrechters. Daarmee kan het Video Assistant Referee-project starten met ingang van het nieuwe voetbalseizoen.

Kern van het akkoord is dat er in eerste instantie meer gebruik gemaakt gaat worden van ervaren video-scheidsrechters en daarnaast dat er procedurele afspraken gemaakt zijn over de wijze van aanstelling.

Die nieuwe voorwaarden waren noodzakelijk, omdat de videoscheidsrechters het KNVB Replay Center - dat zijn voltooiing nadert - moeten bemannen. Deze controlekamer op de Campus in Zeist wordt het zenuwcentrum van het VAR-project in het Nederlandse betaald voetbal.

Het akkoord was medio vorige week al bereikt tussen de onderhandelaars. In de afgelopen dagen hebben de beide achterbannen (de leden van de BSBV en de Raad van Commissarissen betaald voetbal KNVB) hun goedkeuring aan het resultaat verleend.

Het nu bereikte akkoord is het gevolg van een constructief overleg, dat beide partijen vorige week dinsdag met elkaar in Zeist hadden. Er was verschil van mening over de invulling van enkele arbeidsvoorwaarden. Toen de onderhandelingen daarover vastliepen, dreigde uitstel van de invoering van de VAR in de eredivisie, het bekertoernooi, de Johan Cruijff-schaal en de play-offs. De KNVB had wel een alternatief scenario ontwikkeld en een vacature opgesteld voor (oud-)scheidsrechters. Het bereiken van overeenstemming betekent dat dit alternatief van de baan is.

Beide partijen zijn blij dat uitstel voorkomen is en dat de videoscheidsrechter door de eigen professionele KNVB scheidsrechters en assistenten wordt ingevuld.. Als gevolg van wederzijdse positieve oplossingsgerichte intenties, zijn de betrokkenen uiteindelijk tot elkaar gekomen.

De beslissingen met behulp van de VAR betreffen, zoals bekend, situaties rond 'wel of geen doelpunt', 'wel of geen strafschop', 'wel of geen directe rode kaart', 'wel of geen identiteitsvergissing bij het geven van een rode of gele kaart'.


Vanaf komend seizoen dus ook in Nederland en Spanje. Alleen Engeland wil er als groot land nog niet echt aan. Lijkt me een mooie kans voor een topic rond VAR-gebeurtenissen; goed, slecht, wat dan ook.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_180192294
Goede zaak.
pi_180193437
Topshow
  dinsdag 3 juli 2018 @ 00:15:14 #4
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_180202236
Vooral in Spanje is dat een goede zaak. Wat een scheidsrechters lopen daar rond zeg man man man.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 00:19:01 #5
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180202266
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
Goede zaak.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 00:45:22 #6
438851 Oldground
El Poderoso
pi_180202504
Hopelijk dat ze het wel net zo goed invoeren als in Rusland en niet zo amateuristisch als die proeven.

Dus exact zien wat de scheidsrechter ziet, ook in het stadion.
Van alles is weer waardeloos.
pi_180207782
VAR momentjes _O_

Genot
  Moderator dinsdag 3 juli 2018 @ 12:55:07 #8
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_180208996
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
Goede zaak.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_187722826
Nog steeds anti var
  dinsdag 2 juli 2019 @ 23:15:11 #10
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_187724117
Ik ben pro-var, maar zowel de invoering als de uitvoering is tenenkrommend slecht. Onduidelijkheid bij het publiek, gebrek aan oplossingen voor uitzonderingssituaties en scheidsrechters die blijkbaar de spelregels niet volledig kennen zijn de grootste knelpunten.

Dit seizoen was het in ieder geval geen groot succes.
Makkelijk tweede.
  woensdag 3 juli 2019 @ 02:06:32 #11
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_187726275
Is er al meer bekend of ze beelden gaan laten zien aan het publiek in het stadion?

Zelfs op de TV vind ik het soms nog lang duren voor je het terug kan zien.
Oh.
  Forum Admin woensdag 3 juli 2019 @ 11:56:15 #12
35723 crew  GGMM
pi_187729392
Hopelijk maken ze volgend seizoen standaard alle beelden van de beslissing direct beschikbaar. Nu kiezen ze elke week één moment uit, en dan meestal nog het minst boeiende moment.

Dit vind ik stom.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 3 juli 2019 @ 12:46:33 #13
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_187730096
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 11:56 schreef GGMM het volgende:
Hopelijk maken ze volgend seizoen standaard alle beelden van de beslissing direct beschikbaar. Nu kiezen ze elke week één moment uit, en dan meestal nog het minst boeiende moment.

Dit vind ik stom.
Ik steun deze motie.
Oh.
  Forum Admin donderdag 25 juli 2019 @ 10:38:56 #14
35723 crew  GGMM
pi_188108504
quote:
VAR-proef tijdens Johan Cruijff Schaal
ZEIST - De voorgenomen KNVB-test met on-field-announcement, het door de scheidsrechter via de geluidsinstallatie in het stadion kenbaar maken van zijn beslissing na een ingreep van de VAR, is slechts een van de Video Assistant Referee (VAR)-verbeterpunten die de voetbalbond voor ogen heeft. Overmorgen tijdens het duel om de Johan Cruijff Schaal tussen Ajax en PSV wordt al een proef gehouden om de stadionbezoekers en tv-kijkers beter te informeren.

„Te vaak wisten toeschouwers of tv-kijkers niet precies waarom de VAR ingreep”, concludeerde de KNVB volgens een woordvoerder na één Eredivisie-jaar met het volledige gebruik van de videobeelden. „Daar zijn we mee aan de slag gegaan. Een manier om het publiek beter inzicht te verschaffen, is het vertonen van de VAR-beslissing op het videoscherm in het stadion en op tv.”

Wat dat betreft werd er tevreden gekeken naar de knock-outfase van de Champions League en het WK Vrouwen, waarbij dat al gebeurde. „Het bleek een prima manier om het publiek met de middelen die nu voorhanden zijn beter op de hoogte te houden. We zijn er een voorstander van om het publiek – zowel in de stadions als voor de tv – zo goed mogelijk in te lichten”, aldus de voetbalbond.

"Beslissing getoond op tv en in stadion"
„Bij het duel om de Johan Cruijff Schaal starten we met een pilot om de VAR-momenten in het stadion te verduidelijken. Elk VAR-moment zal op het videoscherm in het stadion en bij de live-uitzending op FOX Sports schriftelijk gecommuniceerd worden. Op het moment dat de VAR contact zoekt met de scheidsrechter over een mogelijke herziening van een beslissing, voert de assistent-VAR vanuit het ARAG KNVB Replay Center per tablet in om welke situatie het gaat. Bijvoorbeeld: ’mogelijke strafschop vanwege handsbal’ of ’mogelijke rode kaart vanwege overtreding’. Dit bericht wordt rechtstreeks gepubliceerd op het videoscherm in het stadion en in de uitzending bij FOX Sports.”

De KNVB – altijd al een voorloper op het gebied van de VAR – hecht er waarde aan uitgebreid te testen. „We willen de zaken op de juiste manier doen. Dat betekent: kijken of alles technisch werkt, of het werkbaar is voor de scheidsrechters en de clubs”, aldus de woordvoerder, die aangeeft dat er nog wel wat hobbels te nemen zijn voordat het Eredivisie-breed kan worden ingevoerd.

"’We gaan daarover in overleg met de clubs’"
„Het is een feit dat niet alle clubs in de Eredivisie videoschermen of de juiste videoschermen hebben, waarop de VAR-communicatie afgebeeld zou moeten worden. We gaan daarover in overleg met de clubs. Na de pilot tijdens de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal wordt samen met de clubs gekeken wanneer de VAR-communicatie op videoschermen als vast onderdeel bij de Eredivisie-wedstrijden kan worden aangeboden.”

Een volgende stap is het toelichten van beslissingen in het stadion en op tv door de scheidsrechter. „Het klopt dat we voornemens zijn vanaf de kwartfinales van de TOTO KNVB Beker een on-field-announcement te testen”, laat een woordvoerder van de voetbalbond desgevraagd weten. „Dat is op dit moment nog onderwerp van gesprek met onder meer de clubs. Na evaluatie wordt besloten of deze communicatiewijze breder wordt ingevoerd in de Eredivisie en de KNVB-beker.”
Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)johan-cruijff-schaal
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Moderator donderdag 25 juli 2019 @ 13:21:07 #15
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_188111376
quote:
Net zoals ijshockey referees dus. Niks mis mee.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_188616789

De Griekse VAR had wat döner besteld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2019 13:40:21 ]
pi_188616922
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:40 schreef Bolasie het volgende:
[ afbeelding ]
De Griekse VAR had wat döner gyros besteld.
Van alles is weer waardeloos.
  zondag 25 augustus 2019 @ 14:46:43 #18
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188617605

In Italie kunnen ze beter weer nokken met die VAR, die werkt daar alleen maar averechts.
We have always been at war with Eastasia.
pi_188617708
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

https://streamja.com/zZRN
https://streamja.com/AMom

Beide penalty in Italië _O_ VARgoden
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
  maandag 26 augustus 2019 @ 12:51:46 #20
416931 yats
(non) Average Joe
pi_188632097
De KNVB heeft inmiddels excuses aangeboden aan Vitesse naar aanleiding van het niet ingrijpen van de VAR bij de 1-1 van Heracles.

Hoe lang mag deze onzin met de VAR nog door gaan?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_188635845
De var is tot nog toe vaker een grap dan een hulpmiddel. Elke week is er gezeik. Hoe kunnen die Vars zo slecht zijn? De gemiddelde tv kijker doet het beter.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_191661325
Seizoen gaat richting het slot van de competitie en de VAR is nog steeds een discussiepunt.

Mijn inziens afschaffen of ernstig inperken, discussies zijn er niet minder om geworden. Het is en blijft subjectief. Soms heb je de scheids mee soms tegen.

zeg het maar jongens.
  Forum Admin maandag 24 februari 2020 @ 12:58:11 #23
35723 crew  GGMM
pi_191661834
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 12:30 schreef RamboDirk het volgende:
Seizoen gaat richting het slot van de competitie en de VAR is nog steeds een discussiepunt.

Mijn inziens afschaffen of ernstig inperken, discussies zijn er niet minder om geworden. Het is en blijft subjectief. Soms heb je de scheids mee soms tegen.

zeg het maar jongens.
Het gaat prima. Mensen moeten ook niet zo zeuren hoor.

Discussie is er altijd en dingen zijn altijd subjectief, dat is nou eenmaal zo en dat gaat ook niet veranderen door een VAR.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 24 februari 2020 @ 13:17:01 #24
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191662164
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 12:30 schreef RamboDirk het volgende:
Seizoen gaat richting het slot van de competitie en de VAR is nog steeds een discussiepunt.

Mijn inziens afschaffen of ernstig inperken, discussies zijn er niet minder om geworden. Het is en blijft subjectief. Soms heb je de scheids mee soms tegen.

zeg het maar jongens.
Het is vooral kut dat je na een doelpunt eerst moet wachten op de VAR die 100 herhalingen met een vergrootglas bestudeerd op overtredingen voordat je kunt juichen. Niet het doelpunt zorgt voor een climactische ontlading, maar het seintje van de VAR. Sowieso lijken weinig mensen te snappen dat die 'eerlijkheid' met een trade-off komt.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 24 februari 2020 @ 14:29:40 #25
416931 yats
(non) Average Joe
pi_191663248
Wat mij betreft gaan ze het of aanpassen richting het systeem dat men in de VS gebruikt (ieder team heeft een x aantal VAR momenten die ze aan kunnen vragen) of afschaffen. De hele willekeur die vooraf als motivatie gebruikt werd om het in te voeren is alleen maar erger geworden dan voor de VAR.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  maandag 24 februari 2020 @ 15:25:09 #26
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_191664295
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 12:58 schreef GGMM het volgende:

[..]

Het gaat prima. Mensen moeten ook niet zo zeuren hoor.

Discussie is er altijd en dingen zijn altijd subjectief, dat is nou eenmaal zo en dat gaat ook niet veranderen door een VAR.
Het gaat helemaal niet prima.
Makkelijk tweede.
  Moderator maandag 24 februari 2020 @ 18:12:36 #27
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_191667218
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 15:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet prima.
Vergeleken met wedstrijden zonder VAR gaat het zeker prima.
What can change the nature of a man?
pi_191667684
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 18:12 schreef Coco. het volgende:

[..]

Vergeleken met wedstrijden zonder VAR gaat het zeker prima.
Statistisch gezien wel ja, statisch gezien.
  maandag 24 februari 2020 @ 18:57:09 #29
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_191668108
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 18:12 schreef Coco. het volgende:

[..]

Vergeleken met wedstrijden zonder VAR gaat het zeker prima.
Ik ben het hier niet mee eens. Het vervelende aan de VAR is dat het de grootste problemen die het oplost we niet direct zien (schwalbes en gemene overtredingen als slaan en elleboogies komen bijna niet meer voor). Ook wat betreft de buitenspelregel gaat het nu beter, omdat dit vrij objectief bepaald kan worden nu.

Echter vind ik de implementatie van de VAR desastreus. Ik heb er wel meer posts over gemaakt en heb niet zin om hetzelfde verhaaltje continu te posten, maar er zitten gewoon objectief slechte punten in de huidige regelgeving. Daarnaast is hoe scheidsrechters omgaan met de var dramatisch. Er worden gewoon zulke grote fouten gemaakt met de var die echt niet kunnen. Recente voorbeelden zijn de onterechte strafschop van Feyenoord en dat Ajax geen strafschop kreeg tegen PSV, maar het gebeurt vaker.

De trade-off is dat een deel van de pure emotie vervalt bij doelpunten, vooral in het stadion is de VAR nog steeds erg vervelend (alhoewel dit steeds beter gaat) en tijdens de Europa League merkte ik dat ik eigenlijk blij was dat er geen VAR was. De willekeur in arbitrale beslissingen is namelijk naar mijn mening onvoldoende afgenomen om de nadelen van de VAR te compenseren. Dat is overigens niet alleen wegens de tool zelf. Denk dat het dankzij de VAR ook duidelijk wordt dat veel scheidsrechters zelf eigenlijk onvoldoende kennis en grip hebben over de regelgeving in voetbalwedstrijden. Wat daar bij mee speelt is dat veel scheidsrechters het als een zwakte lijken te zien als ze gecorrigeerd worden door de VAR. Ze geven (ik vermoed hierom) overduidelijke fouten soms niet eens toe. Dat moet echt ophouden.

Dus nee, ik vind het niet beter gaan sinds de VAR is ingevoerd. Ik vind het spel leuker om te kijken zonder dan met. Maar met de nodige verbeteringen zal dat na verloop van tijd wel veranderen. Hopelijk komen die er ook.
Makkelijk tweede.
pi_191671170
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 14:29 schreef yats het volgende:
Wat mij betreft gaan ze het of aanpassen richting het systeem dat men in de VS gebruikt (ieder team heeft een x aantal VAR momenten die ze aan kunnen vragen) of afschaffen. De hele willekeur die vooraf als motivatie gebruikt werd om het in te voeren is alleen maar erger geworden dan voor de VAR.
Klinkt logisch.
  Forum Admin vrijdag 31 juli 2020 @ 09:46:21 #31
35723 crew  GGMM
pi_194335609
twitter
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_194335680
Ah wat een topnieuws!

Gelukkig was die technologie totaal niet discutabel afgelopen seizoen in de PL en CL.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 10:44:50 #33
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_194336328
Nu al zin in het schuimbekken van de Sjoerd Mossou's en Maarten Twijfels van deze wereld als dit een keer misgaat.
pi_194336638
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:44 schreef maxi-mus het volgende:
Nu al zin in het schuimbekken van de Sjoerd Mossou's en Maarten Twijfels van deze wereld als dit een keer misgaat.
  Forum Admin vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:04:44 #35
35723 crew  GGMM
pi_195383659
twitter
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin vrijdag 22 januari 2021 @ 21:38:12 #36
35723 crew  GGMM
pi_197580634
twitter
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_197581031
VARGenot. _O_
  Forum Admin zondag 24 januari 2021 @ 17:54:54 #38
35723 crew  GGMM
pi_197614519
twitter
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_197614608
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:54 schreef GGMM het volgende:
[ twitter ]
Ik vond het ook een strafschop maar door het kakkerlakken stukje begin ik toch te twijfelen
  Forum Admin zondag 24 januari 2021 @ 17:58:16 #40
35723 crew  GGMM
pi_197614626
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:57 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Ik vond het ook een strafschop maar door het kakkerlakken stukje begin ik toch te twijfelen
Ja helaas kon ik geen bewegend beeld vinden bij iemand die geen proleet is.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin maandag 1 maart 2021 @ 16:31:06 #41
35723 crew  GGMM
  Forum Admin maandag 1 maart 2021 @ 16:36:24 #43
35723 crew  GGMM
pi_198270358
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:34 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik ben het niet eens met de regels.
Dat mag natuurlijk.

Maar alle regels zijn hier wel correct uitgevoerd :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_198270436
Wat een achterlijke username van TS, zeg.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_198271175
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:41 schreef El-Stinho het volgende:
Wat een achterlijke username van TS, zeg.
Is de kloon van @Albanus wie dan weer een groot schaatsfan op de olympische spelen is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')