abonnement Unibet Coolblue
pi_180084843
Ik heb het geluk gehad om een sociale huurwoning te bemachtigen tijdens het laatste half jaar van mijn studie (dus nog geen vol jaar aan inkomsten). Prima huisje en lekker goedkoop. Ik zou best wel groter en luxer willen wonen want dat kan ik makkelijk betalen, maar sociale huur is door inkomen en wachtlijsten geen optie. Bij particuliere huur betaal ik het dubbele voor minder dan ik nu heb, dus dat is ook geen optie. Een huis kopen zou misschien kunnen, maar zie ik niet als een concurrerende mogelijkheid vergeleken wat ik nu heb. Mijn huur is net zo hoog als de kosten die Eigenhuis inschat voor onderhoud. Financieel gezien zitten we nu even in een tijd dat door lage rente en stijgende huizenprijzen kopen in mijn geval gunstiger kan zijn dan huren, maar dat is ook nog niet zo lang het geval, en hoelang dat zal blijven is al helemaal de vraag. Als ik verhuis kan ik nooit meer terug naar sociale huur en mocht mijn leven instorten moet ik eerst mijn huis opeten voor ik in aanmerking kom voor een uitkering en achteraan mag aansluiten voor een nieuwe huurwoning die waarschijnlijk een stuk slechter is dan wat ik nu heb. In de tussentijd groeit mijn spaarrekening hard en zou ik inmiddels al een klein huisje zonder hypotheek kunnen kopen.

Ik wil niet beweren dat ik "vast" zit, maar verhuizen is voor mij momenteel echt geen optie. Jammer voor ongelukkige mensen die dit huis ook goed kunnen gebruiken, dikke middelvinger naar de rest.
  Moderator woensdag 27 juni 2018 @ 18:31:45 #152
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180084927
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 18:26 schreef Elfletterig het volgende:
De toch al veel te hoge huizenprijzen in Nederland zijn weer op recordhoogte. De prijzen liggen nu hoger dan in augustus 2008, toen de broodnodige correctie plaatsvond.

De realiteit is dat een fatsoenlijk huis onbetaalbaar is voor grote groepen mensen in Nederland, zeker voor starters (jongeren) en mensen die in de grote stad willen wonen.

De woningnood neemt alleen maar toe. Er wordt onvoldoende bijgebouwd, in de huursector zijn er ellenlange wachtlijsten (waarbij migranten ook nog eens voorrang krijgen), de grondprijzen voor nieuwbouw worden opgedreven door speculanten die vrij spel hebben. Idem voor de prijzen van bestaande woonruimte op gewilde locaties, zoals steden.

De verliezer van dit alles is de zogeheten hardwerkende Nederlander.
Heeft ie pech gehad, zolang ik en degenen waar ik om geef het maar kunnen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180085304
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:42 schreef Hexagon het volgende:
Waar maken ze precies uit op dat mensen willen verhuizen en dat niet doen?
Onderbuikgevoel, het is de Telegraaf
pi_180085408
We (behalve CoolGuy) worden gewoon steeds armer. Een groot deel van de Nederlanders gebruikt eventueel vakantiegeld om schulden af te lossen. Het "loongebouw" is voor velen een schamel hutje tegenwoordig. Kapitaal stroomt steeds harder opwaarts en dat vinden we wel goed zo. De beloningen van het voetvolk blijven zwaar achter bij dat wat de toppers "binnenharken". Geld is er best maar wordt afgeroomd naar boven. Stemt allen rechts dus. Dan weet je zeker dat dit nooit meer goed komt. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_180085647
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 18:56 schreef Bart2002 het volgende:
We (behalve CoolGuy) worden gewoon steeds armer. Een groot deel van de Nederlanders gebruikt eventueel vakantiegeld om schulden af te lossen. Het "loongebouw" is voor velen een schamel hutje tegenwoordig. Kapitaal stroomt steeds harder opwaarts en dat vinden we wel goed zo. De beloningen van het voetvolk blijven zwaar achter bij dat wat de toppers "binnenharken". Geld is er best maar wordt afgeroomd naar boven. Stemt allen rechts dus. Dan weet je zeker dat dit nooit meer goed komt. :)
"Ja maar de allochtonen/vluchtelingen!" ofzo
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 27 juni 2018 @ 19:08:06 #156
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180085661
Er is in NL al sinds de oorlog een tekort aan woningen. In D lag er na de oorlog geen steen meer op de andere en hier is nu een overschot op de woningmarkt (al jaaaaren)
In NL heeft de overheid een monopoly op bouwrijp maken...
Rara waar zit de fout.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180085708
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 18:51 schreef VanderWoodsen het volgende:

[..]

Onderbuikgevoel, het is de Telegraaf
Natuurlijk. Er zijn verder geen bronnen als het Kadaster of enquêtes en peilingen waaruit een bepaald beeld naar voren kan komen.
pi_180085784
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 18:56 schreef Bart2002 het volgende:
We (behalve CoolGuy) worden gewoon steeds armer. Een groot deel van de Nederlanders gebruikt eventueel vakantiegeld om schulden af te lossen. Het "loongebouw" is voor velen een schamel hutje tegenwoordig. Kapitaal stroomt steeds harder opwaarts en dat vinden we wel goed zo. De beloningen van het voetvolk blijven zwaar achter bij dat wat de toppers "binnenharken". Geld is er best maar wordt afgeroomd naar boven. Stemt allen rechts dus. Dan weet je zeker dat dit nooit meer goed komt. :)
Er is steeds minder baanzekerheid. De werkgelegenheid is torenhoog, maar de hardst groeiende sectoren zijn de uitzendbranche en de tijdelijke arbeidsbemiddeling. Onzekerheid en lage salarissen dus.

We gaan steeds meer de VS achterna. Een schatrijke upper class en een groeiende werkende klasse die zelfs met fulltime werk amper kan rondkomen. Niet in de laatste plaats omdat te veel mensen hersenloos VVD stemmen.
  woensdag 27 juni 2018 @ 19:21:14 #159
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180085976
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 19:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Natuurlijk. Er zijn verder geen bronnen als het Kadaster of enquêtes en peilingen waaruit een bepaald beeld naar voren kan komen.
Ik zie ze niet in het artikel.

Blijkbaar was er vorig jaar een recordpiek en nu is het weer ingezakt, Heb nou niet het idee dat de situatie in een jaar tijd zo drastisch veranderd is.
pi_180086239
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 19:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er is steeds minder baanzekerheid. De werkgelegenheid is torenhoog, maar de hardst groeiende sectoren zijn de uitzendbranche en de tijdelijke arbeidsbemiddeling. Onzekerheid en lage salarissen dus.

We gaan steeds meer de VS achterna. Een schatrijke upper class en een groeiende werkende klasse die zelfs met fulltime werk amper kan rondkomen. Niet in de laatste plaats omdat te veel mensen hersenloos VVD stemmen.
Of PVV, of FvD. Of het neoliberale links-midden, wat jarenlang VVD de economie liet bepalen in ruil voor wat scraps.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 27 juni 2018 @ 19:31:20 #161
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_180086245
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2018 15:47 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is toch ook een aspect van de woningmarkt?
En het artikel in de OP ging over meer dan oudjes alleen.
klopt

men kan niet meer verhuizen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 27 juni 2018 @ 19:32:28 #162
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_180086276
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 18:26 schreef Elfletterig het volgende:
De toch al veel te hoge huizenprijzen in Nederland zijn weer op recordhoogte. De prijzen liggen nu hoger dan in augustus 2008, toen de broodnodige correctie plaatsvond.

De realiteit is dat een fatsoenlijk huis onbetaalbaar is voor grote groepen mensen in Nederland, zeker voor starters (jongeren) en mensen die in de grote stad willen wonen.

De woningnood neemt alleen maar toe. Er wordt onvoldoende bijgebouwd, in de huursector zijn er ellenlange wachtlijsten (waarbij migranten ook nog eens voorrang krijgen), de grondprijzen voor nieuwbouw worden opgedreven door speculanten die vrij spel hebben. Idem voor de prijzen van bestaande woonruimte op gewilde locaties, zoals steden.

De verliezer van dit alles is de zogeheten hardwerkende Nederlander.
klopt

en iedereen blijft zitten waar ie zit

noodgedwongen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 27 juni 2018 @ 19:33:38 #163
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_180086299
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 18:28 schreef Dally het volgende:

Ik wil niet beweren dat ik "vast" zit, maar verhuizen is voor mij momenteel echt geen optie. Jammer voor ongelukkige mensen die dit huis ook goed kunnen gebruiken, dikke middelvinger naar de rest.
klopt ook

Ik ga echt niet weg
laat dan maar leeg staan

ik woon beneden prima
mijn bed staat inmiddels beneden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 27 juni 2018 @ 19:34:28 #164
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_180086319
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Er is in NL al sinds de oorlog een tekort aan woningen. In D lag er na de oorlog geen steen meer op de andere en hier is nu een overschot op de woningmarkt (al jaaaaren)
In NL heeft de overheid een monopoly op bouwrijp maken...
Rara waar zit de fout.
ambtenaren willen niet bouwen
wel koeien opruimen

maar niet bouwen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 27 juni 2018 @ 19:35:23 #165
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_180086346
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2018 15:47 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is toch ook een aspect van de woningmarkt?
En het artikel in de OP ging over meer dan oudjes alleen.
ouderen blijven in dikke huurwoningen wonen

ook al betalen we volgend jaar twee keer zoveel voor het gas dan nu
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 27 juni 2018 @ 19:36:50 #166
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180086384
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 19:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ambtenaren willen niet bouwen
wel koeien opruimen

maar niet bouwen
Altijd minder dan de vraag, anders gaat de prijs omlaag

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180087010
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 19:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt

en iedereen blijft zitten waar ie zit

noodgedwongen
Er is nog redelijk wat beweging op de huizenmarkt in z'n totaliteit, maar op een gegeven moment is de rek er wel een keer uit. Zeker als de prijzen blijven stijgen en ongestraft worden opgedreven. En zeker als veel mensen onvoldoende baanzekerheid hebben of een laag inkomen.
  woensdag 27 juni 2018 @ 19:58:37 #168
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180087022
Gemeenten verdienen juist goed geld aan het uitgeven van bouwgrond, dat is echt het probleem niet. Maar ons land kent ook een heleboel rigide regelgeving die zorgt dat zaken enorm traag gaan. Dat zag je ook toen er een enorme kantoorleegstand was in de crisis. Genoeg vraag naar woonruimte maar kantoren omturnen naar woonlocaties stuitte vaak op een enorm moeras aan regelgeving en allerlei lui die ergens wat van vinden. Nou is dat ook best begrijpelijk omdat we nou eenmaal een klein en dichtbevolkt land zijn waar iedere vierkante centimeter wel bestemd is.

Zelf zou ik pleiten voor 2 belangrijke maatregelen

1. Aantrekkelijker maken om in de periferie te wonen. Op een of andere manier wil tegenwoordig een groot deel van NL ineens allemaal op dezelfde plekken wonen, terwijl andere plekken leeglopen. Ik denk dat er wel mogelijkheden zijn dat tegen te gaan.

2. Het markerwaard plan weer uit de kast trekken. Polder dat water in en bouw daar nieuwe uitbreidingen van Amsterdam. En leer daarbij van de fouten die met Almere gemaakt zijn. Op wereldschaal is zoiets samen eigenlijk nog maar een klein stadje.
  woensdag 27 juni 2018 @ 20:18:11 #169
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180087517
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 19:58 schreef Hexagon het volgende:
Gemeenten verdienen juist goed geld aan het uitgeven van bouwgrond, dat is echt het probleem niet.
Altijd minder dan de vraag, anders gaat de prijs omlaag.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 27 juni 2018 @ 20:29:08 #170
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180087798
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 20:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Altijd minder dan de vraag, anders gaat de prijs omlaag.
Vraag dat maar aan al die gemeenten die nu nog mank lopen vanwege dikke verliezen op de grondportefeuille die ze de afgelopen 10 jaar hadden.

Dan maakt het feit dat veel woningzoekenden met een stoelendans rondom een paar gemeenten bezig zijn op dit moment er niet beter op.
pi_180087883
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 18:28 schreef Dally het volgende:
Ik heb het geluk gehad om een sociale huurwoning te bemachtigen tijdens het laatste half jaar van mijn studie (dus nog geen vol jaar aan inkomsten). Prima huisje en lekker goedkoop. Ik zou best wel groter en luxer willen wonen want dat kan ik makkelijk betalen, maar sociale huur is door inkomen en wachtlijsten geen optie. Bij particuliere huur betaal ik het dubbele voor minder dan ik nu heb, dus dat is ook geen optie. Een huis kopen zou misschien kunnen, maar zie ik niet als een concurrerende mogelijkheid vergeleken wat ik nu heb. Mijn huur is net zo hoog als de kosten die Eigenhuis inschat voor onderhoud. Financieel gezien zitten we nu even in een tijd dat door lage rente en stijgende huizenprijzen kopen in mijn geval gunstiger kan zijn dan huren, maar dat is ook nog niet zo lang het geval, en hoelang dat zal blijven is al helemaal de vraag. Als ik verhuis kan ik nooit meer terug naar sociale huur en mocht mijn leven instorten moet ik eerst mijn huis opeten voor ik in aanmerking kom voor een uitkering en achteraan mag aansluiten voor een nieuwe huurwoning die waarschijnlijk een stuk slechter is dan wat ik nu heb. In de tussentijd groeit mijn spaarrekening hard en zou ik inmiddels al een klein huisje zonder hypotheek kunnen kopen.

Ik wil niet beweren dat ik "vast" zit, maar verhuizen is voor mij momenteel echt geen optie. Jammer voor ongelukkige mensen die dit huis ook goed kunnen gebruiken, dikke middelvinger naar de rest.
Lijkt me niet dat een sociale huurwoning voor mensen zoals jij bedoeld is.

Krijg je trouwens geen huurverhoging als je kennelijk genoeg verdient om je spaarrekening zo te kunnen laten groeien?
  woensdag 27 juni 2018 @ 20:55:56 #172
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_180088439
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 20:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat een sociale huurwoning voor mensen zoals jij bedoeld is.

Krijg je trouwens geen huurverhoging als je kennelijk genoeg verdient om je spaarrekening zo te kunnen laten groeien?
Ze kijken puur naar je fiscale inkomen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_180088474
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2018 20:55 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ze kijken puur naar je fiscale inkomen.
Ik ben niet zo thuis in belastingzaken, maar je bedoelt dat zwart geld niet meegeteld wordt?
  woensdag 27 juni 2018 @ 21:13:11 #174
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_180088838
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 20:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik ben niet zo thuis in belastingzaken, maar je bedoelt dat zwart geld niet meegeteld wordt?
Als die meegeteld zou worden dan zou het ook geen zwart geld meer zijn, Sherlock 8-)
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_180089617
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:34 schreef RM-rf het volgende:
wat is 'willen'....

niemand is gedwongen ergens te blijven wonen, diegenen die dat echter doen hebben daarvoor een goede reden en ook als ze ook de optie wél te verhuizen overwegen weegt kennelijk het voordeel van het niet te doen, op tegen de voordelen van verhuizen.

Eigenlijk moet het artikel dus gewoon zeggen dat 'we niet willen' maar wel zitten te miepen over iets dat we zelf besluiten niet te doen....

'Shit or get off the pot'

[..]

welnee, dat is dom calimero-gejank.

de woningmarkt is er gewoon en functioneert...
dat sommige mensen geen geld hebben maar wél in een vrijstaande villa willen wonen en moeten acepteren dat ze dat niet kunnen financieren, doet daar niks aan af.
Wat weet jij nou vd NLe woningmarkt af?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 27 juni 2018 @ 21:46:50 #176
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_180089767
Kijk eens voor de grap naar de bevolkingsgroei en verbaas je waarom er een woningkrapte is:

https://opendata.cbs.nl/s(...)943ned/table?dl=DF42

Verreweg de meeste immigratie en emigratie komt voor rekening van EU-ingezeten, doorgaans arbeidsmigranten. We blijven maar lagelonenbanen creëren waar de Nederlander niet voor te porren is. Als ik weer jubelverhalen hoor dat er 54.000 banen zijn ontstaan in de logistieke sector dan weet ik dat de werkgever het liefst jonge vitale mensen wil die hard werken voor een minimumloon. Dan moet je niet gek opkijken dat 90% van buiten Nederland betrokken moet worden om de vacatures vervuld te krijgen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 28 juni 2018 @ 04:42:10 #177
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_180095531
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 19:58 schreef Hexagon het volgende:

2. Het markerwaard plan weer uit de kast trekken. Polder dat water in en bouw daar nieuwe uitbreidingen van Amsterdam. En leer daarbij van de fouten die met Almere gemaakt zijn. Op wereldschaal is zoiets samen eigenlijk nog maar een klein stadje.
klopt

maar daar zijn wel weer natuur idioten tegen, die zelf nergens anders heen gaan dan naar de efteling
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 28 juni 2018 @ 04:43:10 #178
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_180095533
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juni 2018 21:13 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Als die meegeteld zou worden dan zou het ook geen zwart geld meer zijn, Sherlock 8-)
ha ha ha
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 28 juni 2018 @ 04:44:54 #179
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_180095538
quote:
3s.gif Op woensdag 27 juni 2018 21:46 schreef ACT-F het volgende:
Kijk eens voor de grap naar de bevolkingsgroei en verbaas je waarom er een woningkrapte is:

https://opendata.cbs.nl/s(...)943ned/table?dl=DF42

Verreweg de meeste immigratie en emigratie komt voor rekening van EU-ingezeten, doorgaans arbeidsmigranten. We blijven maar lagelonenbanen creëren waar de Nederlander niet voor te porren is. Als ik weer jubelverhalen hoor dat er 54.000 banen zijn ontstaan in de logistieke sector dan weet ik dat de werkgever het liefst jonge vitale mensen wil die hard werken voor een minimumloon. Dan moet je niet gek opkijken dat 90% van buiten Nederland betrokken moet worden om de vacatures vervuld te krijgen.
ja komen enorm veel oost en zuid europeanen hierheen

die nemen genoegen met 3 man op een slaapkamer

maar komen ze een vriendin tegen dan willen ze een huis huren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 28 juni 2018 @ 04:47:18 #180
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_180095544
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:42 schreef steelhead het volgende:

[..]

Misschien woningruil? Bij mijn broer is het ook zo gegaan. Hun woonden in een 1 kamer appartement en konden ruilen met een oude weduwnaar die in een groot huis woonde.

Kan erin komen dat het anders zou moeten werken. Dat dan weer wel.
ja woningruil, maar daar gaat de verhuurder niet meer in mee
vroeger wel maar nu niet meer, die wil 400 euro op de huur zetten

Dat kan nu, een huur vragen van 1800 euro per maand is normaal tegenwoordig , er is toch geen woonruimte

vroeger mocht dat niet, maar tegenwoordig is het willdwest met die woningschaarste en de vrije huursector is nu van godlos
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_180095647
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 19:58 schreef Hexagon het volgende:

2. Het markerwaard plan weer uit de kast trekken. Polder dat water in en bouw daar nieuwe uitbreidingen van Amsterdam. En leer daarbij van de fouten die met Almere gemaakt zijn. Op wereldschaal is zoiets samen eigenlijk nog maar een klein stadje.
Er is meer dan genoeg ruimte in de Flevopolder om te bouwen zonder het Markermeer in te polderen hoor.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180095895
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 06:20 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Er is meer dan genoeg ruimte in de Flevopolder om te bouwen zonder het Markermeer in te polderen hoor.
Precies. Almere is nog bezig met vele duizenden kavels uit te geven en van Lelystad is pas ongeveer 1/3e gebouwd. Om over de Noordoostpolder nog maar te zwijgen.

Maar men zeurt liever dat er geen woningen zijn dan te verhuizen naar een locatie waar voor een fractie van de Amsterdamse prijzen de huizen voor het oprapen liggen. En dat is dan ook meteen het beste argument om het Markermeer niet droog te leggen: de mensen voor wie het bedoeld zou zijn, willen in de meeste gevallen niet weg uit hun overbevolkte dure woonplaats en zijn dus niet te porren voor veel goedkope ruimte op het nieuwe land.
pi_180096548
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 07:38 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Precies. Almere is nog bezig met vele duizenden kavels uit te geven en van Lelystad is pas ongeveer 1/3e gebouwd. Om over de Noordoostpolder nog maar te zwijgen.

Maar men zeurt liever dat er geen woningen zijn dan te verhuizen naar een locatie waar voor een fractie van de Amsterdamse prijzen de huizen voor het oprapen liggen. En dat is dan ook meteen het beste argument om het Markermeer niet droog te leggen: de mensen voor wie het bedoeld zou zijn, willen in de meeste gevallen niet weg uit hun overbevolkte dure woonplaats en zijn dus niet te porren voor veel goedkope ruimte op het nieuwe land.
Eens.
Ook in Utrecht worden er 30.000 woningen gebouwd.
Ik vind juist dat er heel erg veel gebouwd wordt momenteel.
  donderdag 28 juni 2018 @ 09:01:12 #184
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_180096723
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 07:38 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Precies. Almere is nog bezig met vele duizenden kavels uit te geven en van Lelystad is pas ongeveer 1/3e gebouwd. Om over de Noordoostpolder nog maar te zwijgen.

Maar men zeurt liever dat er geen woningen zijn dan te verhuizen naar een locatie waar voor een fractie van de Amsterdamse prijzen de huizen voor het oprapen liggen. En dat is dan ook meteen het beste argument om het Markermeer niet droog te leggen: de mensen voor wie het bedoeld zou zijn, willen in de meeste gevallen niet weg uit hun overbevolkte dure woonplaats en zijn dus niet te porren voor veel goedkope ruimte op het nieuwe land.
Leuk dat jij al je hele leven in de wajong zit, de rest van ons kan niet zomaar naar Oost Groningen verhuizen.
pi_180097066
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:32 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ouderen hebben vaak ook een ontzettend lage huur als ze ergens lang zitten. Dan is een seniorenappartement van 700 euro ineens ‘onbetaalbaar’.
Dit mijn ouders betalen nu minder dan 300 euro per maand voor een vrijstaande woning met een zeer grote tuin, hoeven nog maar een paar jaar tot hypotheek is afgelost. Die gaan echt niet naar een appartement straks waar ze 700 in de maand betalen + 120 euro servicekosten.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_180097085
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 08:50 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Eens.
Ook in Utrecht worden er 30.000 woningen gebouwd.
Ik vind juist dat er heel erg veel gebouwd wordt momenteel.
We hebben dan ook een acuut tekort van een slordige 160.000 koopwoningen in Nederland.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_180097087
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:01 schreef Nobu het volgende:

[..]

Leuk dat jij al je hele leven in de wajong zit, de rest van ons kan niet zomaar naar Oost Groningen verhuizen.
Grappenmaker. Almere of Lelystad is nou niet bepaald Oost Groningen.

Precies jouw kortzichtigheid is de oorzaak van 'het probleem'.

En Wajong? Grappenmaker. Ik woon en werk in een mooie omgeving op 20 minuten rijden van Utrecht
  donderdag 28 juni 2018 @ 09:27:17 #188
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180097094
Lelystad of Almere ook prima. maar het rare idee dat er oneindig veel huizen in een paar steden gebouwd moet worden daar moet wel eens tegengas aan gegeven worden.
pi_180097102
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:25 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Dit mijn ouders betalen nu minder dan 300 euro per maand voor een vrijstaande woning met een zeer grote tuin, hoeven nog maar een paar jaar tot hypotheek is afgelost. Die gaan echt niet naar een appartement straks waar ze 700 in de maand betalen + 120 euro servicekosten.
Joh daar red je het niet eens mee. Zo'n appartement kost gewoon 1000 euro + paar honderd bijkomende onzin.

En dan zitten ze in een torenflat zonder balkon. Nee gek he dat mensen dat niet willen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180097740
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 04:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja woningruil, maar daar gaat de verhuurder niet meer in mee
vroeger wel maar nu niet meer, die wil 400 euro op de huur zetten

Dat kan nu, een huur vragen van 1800 euro per maand is normaal tegenwoordig , er is toch geen woonruimte

vroeger mocht dat niet, maar tegenwoordig is het willdwest met die woningschaarste en de vrije huursector is nu van godlos
Daar ben ik het wel mee eens, maar ja dat gaat niet opgelost worden onder de huidige regering. Kapitalisme en schaarste is niet altijd een goede combi. Daarom maar goed dat er iig nog sociale huur er is, anders beten mensen echt op een houtje. Alleen is de overgang tussen vrij en sociaal echt compleet uit het verband.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_180097787
quote:
3s.gif Op woensdag 27 juni 2018 21:46 schreef ACT-F het volgende:
Kijk eens voor de grap naar de bevolkingsgroei en verbaas je waarom er een woningkrapte is:

https://opendata.cbs.nl/s(...)943ned/table?dl=DF42

Verreweg de meeste immigratie en emigratie komt voor rekening van EU-ingezeten, doorgaans arbeidsmigranten. We blijven maar lagelonenbanen creëren waar de Nederlander niet voor te porren is. Als ik weer jubelverhalen hoor dat er 54.000 banen zijn ontstaan in de logistieke sector dan weet ik dat de werkgever het liefst jonge vitale mensen wil die hard werken voor een minimumloon. Dan moet je niet gek opkijken dat 90% van buiten Nederland betrokken moet worden om de vacatures vervuld te krijgen.
Dat zei ik net ook, maar die posts zijn verwijderd. Over de oorzaak mag nml niet gesproken worden.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180097854
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 15:54 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Niet helemaal waar.
M’n vader kon als eenverdiener met een MBO diploma een premie A eengezinswoning kopen. Nu zou dat niet meer kunnen als eenverdiener onder modaal.

Wonen is wel degelijk duurder geworden. Ouderen denken dat de jongere generatie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en jongeren denken dat ouderen benauwd zijn om een (volgens hun) reeel bedrag voor wonen te betalen.
met een gemiddeld gezinsinkomen van mensen met een MBO diploma kun je nog steeds eenzelfde woning kopen... (nu noemt met dat niet meer 'premie A' om aan te geven dat er overheidssubsidie op die woning zit bij koop, maar heeft men het over 'sociale koopwoning')

Het verschl is dat veel mensen die graag klagen dat niet willen, maar een woning willen kopen die aan veel hogere standaards voldoet, in betere buurten zich bevind dan de meeste sociale woningen...

Deze hele discussie wodt nogal gedomineerd door mensen die vooral niet tevreden zijn met wat ze wel kunnen, en dan zeggen 'dat ze geen keuze hebben'...
als je een beetje dorvraagt blijkt dat ze wel degelijk een keuze hebben, maar ofwel bepaalde voordelen niet willen opgeven, bv die ,mensen die nu in een sociale huurwonng tegen een erg lage, gesubsidieerde huur wonen, en allang veels teveel verdienen om daar nogmaals aanspraak op te maken en dan bang zijn hun huidige vordeelpositie te verliezen...
Of dus mensen die niet tevreden zijn met wat in hun financiele bereik ligt, zoals vroeger de eenverdieners die wel tevreden waren met een premiewoning (sociale koopwoning)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_180097875
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:14 schreef RM-rf het volgende:

[..]

met een gemiddeld gezinsinkomen van mensen met een MBO diploma kun je nog steeds eenzelfde woning kopen... (nu noemt met dat niet meer 'premie A' om aan te geven dat er overheidssubsidie op die woning zit bij koop, maar heeft men het over 'sociale koopwoning')

Het verschl is dat veel mensen die graag klagen dat niet willen, maar een woning willen kopen die aan veel hogere standaards voldoet, in betere buurten zich bevind dan de meeste sociale woningen...

Deze hele discussie wodt nogal gedomineerd door mensen die vooral niet tevreden zijn met wat ze wel kunnen, en dan zeggen 'dat ze geen keuze hebben'...
als je een beetje dorvraagt blijkt dat ze wel degelijk een keuze hebben, maar ofwel bepaalde voordelen niet willen opgeven, bv die ,mensen die nu in een sociale huurwonng tegen een erg lage, gesubsidieerde huur wonen, en allang veels teveel verdienen om daar nogmaals aanspraak op te maken en dan bang zijn hun huidige vordeelpositie te verliezen...
Of dus mensen die niet tevreden zijn met wat in hun financiele bereik ligt, zoals vroeger de eenverdieners die wel tevreden waren met een premiewoning (sociale koopwoning)
Een gemiddeld gezinsinkomen is geen eenverdiener meer. Daar gaat je hele vergelijking al mank.
  donderdag 28 juni 2018 @ 10:16:16 #194
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_180097888
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:04 schreef steelhead het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens, maar ja dat gaat niet opgelost worden onder de huidige regering. Kapitalisme en schaarste is niet altijd een goede combi. Daarom maar goed dat er iig nog sociale huur er is, anders beten mensen echt op een houtje. Alleen is de overgang tussen vrij en sociaal echt compleet uit het verband.
nog slechts een paar jaar geleden wilde de VVD de hele sociale huur ineens opheffen, het CDA kon dat nog net blokkeren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_180098116
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:14 schreef RM-rf het volgende:

[..]

met een gemiddeld gezinsinkomen van mensen met een MBO diploma kun je nog steeds eenzelfde woning kopen... (nu noemt met dat niet meer 'premie A' om aan te geven dat er overheidssubsidie op die woning zit bij koop, maar heeft men het over 'sociale koopwoning')
Een sociale koopwoning?
Vertel. Waar kan je die kopen?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180098130
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:25 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Dit mijn ouders betalen nu minder dan 300 euro per maand voor een vrijstaande woning met een zeer grote tuin, hoeven nog maar een paar jaar tot hypotheek is afgelost. Die gaan echt niet naar een appartement straks waar ze 700 in de maand betalen + 120 euro servicekosten.
Als je ouders een vrijstaande woning hebben met een hypotheek van minder dan 300¤ per jaar en bijna afgelost schat ik zo in dat daar een behoorlijke overwaarde in zit.

Lijkt mij dat zij van de overwaarde en het huidige inkomen dan makkelijk een appartement van 700¤ op kunnen brengen.

Onderhoud hebben ze nu ook, en waarschijnlijk hogere stookkosten. Misschien kan het netto dan nog wel voordeliger zijn.
pi_180098132
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:27 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

We hebben dan ook een acuut tekort van een slordige 160.000 koopwoningen in Nederland.
En allemaal naar de randstad zeker?
  donderdag 28 juni 2018 @ 10:32:05 #198
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180098141
Verhuizen is geen pretje. Ellende.
pi_180098193
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:31 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Als je ouders een vrijstaande woning hebben met een hypotheek van minder dan 300¤ per jaar en bijna afgelost schat ik zo in dat daar een behoorlijke overwaarde in zit.

Lijkt mij dat zij van de overwaarde en het huidige inkomen dan makkelijk een appartement van 700¤ op kunnen brengen.

Onderhoud hebben ze nu ook, en waarschijnlijk hogere stookkosten. Misschien kan het netto dan nog wel voordeliger zijn.
Welnee. Onderhoud is helemaal niet zo veel als je dat regelmatig doet.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:31 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Als je ouders een vrijstaande woning hebben met een hypotheek van minder dan 300¤ per jaar en bijna afgelost schat ik zo in dat daar een behoorlijke overwaarde in zit.

Lijkt mij dat zij van de overwaarde en het huidige inkomen dan makkelijk een appartement van 700¤ op kunnen brengen.

Onderhoud hebben ze nu ook, en waarschijnlijk hogere stookkosten. Misschien kan het netto dan nog wel voordeliger zijn.
Die overwaarde moet je dan opvreten aan een dure huurwoning. En wie weet hoe lang je leeft?

En dat onderhoud valt reuze mee, zeker als je iedere keer iets doet. Zo doe ik het ook. Dit jaar verven, volgend jaar nieuw raam etc

Als je geen hypotheekkosten meer hebt, lach je je helemaal kapot natuurlijk want dan woon je voor max. 200 euro per maand. Dan heb je het lekker.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180098217
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:30 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Een sociale koopwoning?
Vertel. Waar kan je die kopen?
Dan wordt je dus geen gehele eigenaar: https://hypotheekberekenen.nl/tips-en-vragen/sociale-koopwoning

Onvergelijkbaar met de premie A woningen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')