abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180113387
De Fred Oster show met z'n marmotten
De Knock-Out show van Spaan en Vermegen
pi_180113392
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 00:04 schreef Koen66 het volgende:

[..]

US , u leeft nog *O*
Ja joh, ik leef nog wel even hoor :)
  vrijdag 29 juni 2018 @ 00:05:21 #253
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_180113393
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 00:04 schreef ToT het volgende:
De Fred Oster show met z'n marmotten
De Knock-Out show van Spaan en Vermegen
was dat laatste jaren 80?
Same shit, different day
SC hopper present
  vrijdag 29 juni 2018 @ 00:05:38 #254
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_180113399
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 00:05 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Ja joh, ik leef nog wel even hoor :)
mooi zo *O*
Same shit, different day
SC hopper present
pi_180113416
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 00:05 schreef Koen66 het volgende:

[..]

was dat laatste jaren 80?
Dat moet wel ja, ik zat nog op de basisschool en ik ben van '74. :)
  vrijdag 29 juni 2018 @ 00:07:09 #256
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_180113426
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 00:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat moet wel ja, ik zat nog op de basisschool en ik ben van '74. :)
funny, geeft bij mij meer een 90's gedachte. Maar dat zal wel door de opvolgende Spaan&Vermegen progs komen
Same shit, different day
SC hopper present
pi_180113459
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 00:07 schreef Koen66 het volgende:

[..]

funny, geeft bij mij meer een 90's gedachte. Maar dat zal wel door de opvolgende Spaan&Vermegen progs komen
Bij Spaan en Vermegen denk ik vooral aan Slaon pao (irritant dat de A en de O net andersom zijn als in het dialect waarmee ik ben opgegroeid), Koud he, en Ballen in m'n buik. :)
  vrijdag 29 juni 2018 @ 00:12:47 #259
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_180113539
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 00:09 schreef ToT het volgende:

[..]

Bij Spaan en Vermegen denk ik vooral aan Slaon pao (irritant dat de A en de O net andersom zijn als in het dialect waarmee ik ben opgegroeid), Koud he, en Ballen in m'n buik. :)
ik zit er echt helemaal naast, zie op YT stukjes van "Verona", en dat kwam nog na "Pisa" uit 1988
Same shit, different day
SC hopper present
pi_180113730
Ik herinner me de eerste paar jaar van de 80s niet zo goed, maar het leven was een stuk relaxter dan nu. Er was weliswaar minder welvaart, maar mensen waren relaxter en hadden meer oog voor elkaar. Daar tegenover stond meer verzuiling en sociale controle.

Als kind was je met veel minder tevreden dan kinderen nu. Je had geen iPads, internet en mobiele telefoons. Je moest je vermaken met simpele bordspelletjes of met buitenspelen: voetballen, verstoppertje, stoeprandje...

Als oudste kind droeg je vaker nieuwe kleding dan jongere broertjes of zusjes, die gerust nog een tijdje rondliepen in oude kleding van jou. Spijkerbroeken met gaten bij de knieën werden hersteld met knielappen. Je had nog niet een kwart van het speelgoed dat kinderen tegenwoordig hebben.

Op televisie had je maar een paar zenders: Nederland 1 en 2, Duitsland 1 (ARD) en 2 (ZDF) en tweemaal Duitsland 3 (NDR & WDR). Pas in 1988 kwam daar Nederland 3 bij. Programma's kon je opnemen met een videorecorder, waarbij je de zenders handmatig moest instellen met wieltjes.

Wat radio betreft was je vooral aangewezen op Radio 3. Er was geen horizontale programmering, maar elke omroep had zijn eigen uitzenddag. Alternatieven op de FM waren er nauwelijks. Voor buitenlandse zenders kon je terecht op de middengolf (AM), met beroerde geluidskwaliteit.

Met de cassetterecorder in de aanslag nam je muziek op van de radio; je hoopte dan dat de DJ niet door het nummer heen praatte... Muziek kon je natuurlijk ook kopen op LP of muziekcassette; revolutionair was de komst van de cd-speler, halverwege de 80s.

In de jaren 80 bestond er ook veel meer respect dan nu voor bijvoorbeeld docenten, politici, medewerkers van hulpdiensten, politiemensen en andere deskundigen / vakmensen. Zelfs de postbode genoot aanzien. Omgangsvormen waren sowieso beleefder en formeler dan nu.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 00:25:30 #261
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_180113771
Same shit, different day
SC hopper present
pi_180113821
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 22:36 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Kan zijn, gehandhaafd werd er iig niet of nauwelijks.
Je moest het heel wel heel bont maken voor er ingegrepen werd. (zie filmpjes van wrak op de weg)
Stickertjes uit de kroeg >:)
.
pi_180113912
quote:
Leuk, maar de absolute topper was toch wel Popie Jopie; een nummer dat ze maakten vanwege een bezoek van de Paus aan Nederland. Zou de huidige Paus nu naar Nederland komen en zou Popie Jopie vandaag uitkomen, dan kraaide er geen haan naar. Maar destijds zorgde het voor veel controverse.
pi_180114092
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 00:29 schreef Fer het volgende:

[..]

Stickertjes uit de kroeg >:)
? Wat voor stickers?
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 01:06:27 #265
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180114424
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 00:09 schreef ToT het volgende:

[..]

Ballen in m'n buik is van Koot & Bie (De Vieze Man) :{w hoewel die Harry ook een vieze man is...
Slaon Pao komt uit de sketches van De Boerderie. Wat een parodie is op Dallas.
pi_180114530
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 01:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De Boerderie. Wat een parodie is op Dallas.
Grappig nooit geweten, het enige wat ik mij van de boerderie herinner is dat 1 van die 2 altijd een knal voor zijn harses kreeg.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_180114600
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 00:44 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

? Wat voor stickers?
APK voor op je kentekenplaat.
.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 01:20:02 #268
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180114604
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juni 2018 22:02 schreef UitStraling het volgende:
En kaas was jong, oud of komijnekaas
Nee. Je had ook jong belegen en belegen.
En kaasjes als La Vache Qui Rit en Tresana en Rambol... :Y)
  vrijdag 29 juni 2018 @ 01:23:22 #269
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_180114646
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 22:47 schreef Zalmslaatje het volgende:
Schoolinspectie stelde ook niks voor, je kon spijbelen zo veel je wilde, school kon daar niks aan doen of had geen interesse om daar iets aan te doen.

Leraren waren allemaal hippies, die vonden dat je maar gewoon je eigen gang moest gaan, vrijheid blijheid of zoiets.
En net als nu waren ze allemaal zo links als de pest.

Sommige wilde wel een paar halen van je joint in de pauze of dronken een biertje mee. :{
Maar zelf een keer wat meenemen... ho maar :P
En nu wordt alles met gruwelijkheden als Magister gemonitord. :{

Pubers moeten stomme dingen kunnen doen, vind ik.

En scholen hebben nu beveiligingspoortjes. Die waren ook in de 90's nog ver te zoeken (laat staan in de 80's). Roken? Praktisch verboden. In het tussenuur naar het centrum? Is aan regels gebonden.

Alleen al om dit soort dingen ben ik blij dat ik niet nú jong ben. :')
pi_180114710
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 01:23 schreef Eightyone het volgende:

[..]

En nu wordt alles met gruwelijkheden als Magister gemonitord. :{

Pubers moeten stomme dingen kunnen doen, vind ik.

En scholen hebben nu beveiligingspoortjes. Die waren ook in de 90's nog ver te zoeken (laat staan in de 80's). Roken? Praktisch verboden. In het tussenuur naar het centrum? Is aan regels gebonden.

Alleen al om dit soort dingen ben ik blij dat ik niet nú jong ben. :')
Ik ook, als je nu als kind ergens niet aan het gemiddelde voldoet wordt je meteen naar een psycholoog oid gestuurd.
Beetje druk, hup aan de speed. Beetje stil hup aan de antidepri pillen.
Ok beetje overdreven maar niet veel.

Allemaal in het belang van het kind de maakbaarheidsindustrie. :{

Of gaat het misschien om geld?
Is er toch nog iets van dat linkse gelul blijven hangen. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Zalmslaatje op 29-06-2018 01:41:42 ]
  vrijdag 29 juni 2018 @ 01:35:49 #271
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_180114739
Voeger had je ook hooguit een paar brakke camera's in de centrale hal.

Nu is alles zichtbaar (ook minus alle smartphones om je heen).

Wat vreemd nou dat mensen steeds meer op elkaar gaan lijken. :')

Alles lijkt er tegenwoordig op ingericht om elkaar onder de duim te houden.
pi_180114757
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 01:35 schreef Eightyone het volgende:
Voeger had je ook hooguit een paar brakke camera's in de centrale hal.

Nu is alles zichtbaar (ook minus alle smartphones om je heen).
Camera's? Die dingen waren zo groot als een gemiddelde koffer en hartstikke duur. :D
pi_180115456
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 01:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ballen in m'n buik is van Koot & Bie (De Vieze Man) :{w hoewel die Harry ook een vieze man is...
Slaon Pao komt uit de sketches van De Boerderie. Wat een parodie is op Dallas.
:o Och fuck idd ja! :@
pi_180115460
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 00:23 schreef Elfletterig het volgende:
Ik herinner me de eerste paar jaar van de 80s niet zo goed, maar het leven was een stuk relaxter dan nu. Er was weliswaar minder welvaart, maar mensen waren relaxter en hadden meer oog voor elkaar. Daar tegenover stond meer verzuiling en sociale controle.

Als kind was je met veel minder tevreden dan kinderen nu. Je had geen iPads, internet en mobiele telefoons. Je moest je vermaken met simpele bordspelletjes of met buitenspelen: voetballen, verstoppertje, stoeprandje...

Als oudste kind droeg je vaker nieuwe kleding dan jongere broertjes of zusjes, die gerust nog een tijdje rondliepen in oude kleding van jou. Spijkerbroeken met gaten bij de knieën werden hersteld met knielappen. Je had nog niet een kwart van het speelgoed dat kinderen tegenwoordig hebben.

Op televisie had je maar een paar zenders: Nederland 1 en 2, Duitsland 1 (ARD) en 2 (ZDF) en tweemaal Duitsland 3 (NDR & WDR). Pas in 1988 kwam daar Nederland 3 bij. Programma's kon je opnemen met een videorecorder, waarbij je de zenders handmatig moest instellen met wieltjes.

Wat radio betreft was je vooral aangewezen op Radio 3. Er was geen horizontale programmering, maar elke omroep had zijn eigen uitzenddag. Alternatieven op de FM waren er nauwelijks. Voor buitenlandse zenders kon je terecht op de middengolf (AM), met beroerde geluidskwaliteit.

Met de cassetterecorder in de aanslag nam je muziek op van de radio; je hoopte dan dat de DJ niet door het nummer heen praatte... Muziek kon je natuurlijk ook kopen op LP of muziekcassette; revolutionair was de komst van de cd-speler, halverwege de 80s.

In de jaren 80 bestond er ook veel meer respect dan nu voor bijvoorbeeld docenten, politici, medewerkers van hulpdiensten, politiemensen en andere deskundigen / vakmensen. Zelfs de postbode genoot aanzien. Omgangsvormen waren sowieso beleefder en formeler dan nu.
_O_ So true, allemaal!
pi_180115474
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 22:47 schreef Zalmslaatje het volgende:
Schoolinspectie stelde ook niks voor, je kon spijbelen zo veel je wilde, school kon daar niks aan doen of had geen interesse om daar iets aan te doen.

Leraren waren allemaal hippies, die vonden dat je maar gewoon je eigen gang moest gaan, vrijheid blijheid of zoiets.
En net als nu waren ze allemaal zo links als de pest.

Sommige wilde wel een paar halen van je joint in de pauze of dronken een biertje mee. :{
Maar zelf een keer wat meenemen... ho maar :P
Wij gingen op de MTS in de pauze naar het tankstation en dan halve liters bier klappen. Daarna de laatste uurtjes half sicker hangen in de klas 😂
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')