abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181048580
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 10:43 schreef krijgerrtje het volgende:
Hoi! Zoals het er nu naar uitziet willen we het geslacht van onze baby niet weten voor de bevalling, dus op zoek naar namen. Meisjesnaam staat al even vast en nu heb ik de stiekeme voorkeur voor een meisje omdat ik zo verliefd op die naam ben O+ O+ Heb dus een jongensnaam nodig die net zo mooi is :D

Ik houd van korte (oud)Hollandse en Friese namen en als het een beetje goed klinkt met S.ofie is dat mooi meegenomen :P Taart en eeuwige dankbaarheid voor de gouden tip :s)
Ik vind de jongensnaam Noud heeeel erg leuk! En past denk ook wel goed bij S.ofie :D
pi_181048583
Wat vinden jullie van de meisjesnaam Myrthe ??
pi_181048842
quote:
17s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:38 schreef Dromertje23 het volgende:
Mooi. Wel erg vatbaar voor spellingsverwarring (y of i, wel of geen h)
  donderdag 9 augustus 2018 @ 11:05:01 #229
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181049123
quote:
Mooi. Vrouwelijk, maar niet 'zoet', beetje stoer... En ik ken niemand die het zonder h spelt, maar dat kan ook aan mijn omgeving liggen natuurlijk :)

Wij twijfelen nog een beetje over de tweede naam (waar ik weken geleden al riep dat we eruit waren, zucht...). Nog even zoeken naar een tweede naam die mooi past bij E.li.n en een drielettergrepige achternaam.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181060583
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 00:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat tof, zo heet mijn broer ook O+ komt weinig voor dus erg bijzonder. Wel een crime trouwens, gaat echt zo vaak fout als hij zijn naam zegt :X
Tot nu toe gaat het vrij goed met de naam. Maar we moeten de naam wel vaak herhalen :D

De naam van de oudste gaat wel eens fout qua schrijfwijze, ondanks makkelijk. Zijn naam komt nog minder vaak voor.
pi_181061525
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:28 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

Dit was mijn lijstje, misschien zit er nog wat bij.
Grappig om te zien dat er een lijst is waar alle namen instaan die ik leuk vind, behalve die van mijn kinderen!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_181062693
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 19:43 schreef McLaura het volgende:

[..]

Grappig om te zien dat er een lijst is waar alle namen instaan die ik leuk vind, behalve die van mijn kinderen!
Wat grappig ja! Naam van mijn zoontje staat hier ook niet tussen :P

Nu ben ik nieuwsgierig hoe je kinderen heten :D
pi_181063154
quote:

[..]

Ik vind de jongensnaam Noud heeeel erg leuk! En past denk ook wel goed bij S.ofie :D
Als ik nu over een Noud lees of hoor, denk ik altijd dat het over G.uus gaat. Want dat ben ik hier zo gewend :')
pi_181063277
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 20:10 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Wat grappig ja! Naam van mijn zoontje staat hier ook niet tussen :P

Nu ben ik nieuwsgierig hoe je kinderen heten :D
Thijs en Koen!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_181064181
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 20:23 schreef McLaura het volgende:

[..]

Thijs en Koen!
Ook mooi! O+ Die hadden ook zo op mijn lijstje kunnen staan :Y
pi_181064843
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 20:48 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Ook mooi! O+ Die hadden ook zo op mijn lijstje kunnen staan :Y
En de jouwe?
pi_181065461
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:07 schreef McLaura het volgende:

[..]

En de jouwe?
M.ads! :)
  Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 21:30:53 #238
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181065634
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 20:21 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Als ik nu over een Noud lees of hoor, denk ik altijd dat het over G.uus gaat. Want dat ben ik hier zo gewend :')
Ik heb hetzelfde _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_181065809
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:25 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

M.ads! :)
Die vind ik leuk. O+
Veel mensen gokten dat onze M zo zou gaan heten.
pi_181067176
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:36 schreef Cygne het volgende:

[..]

Die vind ik leuk. O+
Veel mensen gokten dat onze M zo zou gaan heten.
Thanks! Mijn vriend kwam ermee. Het was voor mij wel meteen dé naam maar ik moest wel de hele zwangerschap wennen aan de schrijfwijze :') Maar ben er nog steeds erg blij mee. :Y

Ik vind de naam van jullie M. trouwens ook erg mooi O+ en ik ken niemand die zo heet!
pi_181067545
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Mooi. Vrouwelijk, maar niet 'zoet', beetje stoer... En ik ken niemand die het zonder h spelt, maar dat kan ook aan mijn omgeving liggen natuurlijk :)

Wij twijfelen nog een beetje over de tweede naam (waar ik weken geleden al riep dat we eruit waren, zucht...). Nog even zoeken naar een tweede naam die mooi past bij E.li.n en een drielettergrepige achternaam.
Jouw naam! Mooi joh, dat vernoemen! *)

(Maar ik snap dan ook serieus niet dat mensen op zoek gaan naar een schitterende namencombinatie, terwijl de 2e en e.v.t. 3e naam praktisch nooit meer worden gebruikt... A heeft 2 "extra" namen gekregen die naar mij/mijn moeder/oma verwijzen) ;)
  Manager PR/Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 23:12:14 #242
269689 crew  Viv
pi_181068098
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:45 schreef Aerenia het volgende:
(Maar ik snap dan ook serieus niet dat mensen op zoek gaan naar een schitterende namencombinatie, terwijl de 2e en e.v.t. 3e naam praktisch nooit meer worden gebruikt... A heeft 2 "extra" namen gekregen die naar mij/mijn moeder/oma verwijzen) ;)
Oh, ik vind dat juist leuk als het één vloeiend geheel is, liefst ook nog met de achternaam. O+ Mijn ouders hebben daar ook op gelet: mijn zusje heeft 3 voornamen, bij wijze van spreken A. B. C. terwijl B. haar roepnaam is, want B. A. C. of B. C. A. klonk niet logisch.

In het geval van jouw A vind ik het een heel mooi idee dat de familiebanden zo aan haar meegegeven zijn. O+
pi_181069066
De kinderen hebben hier allebei drie namen en ik kan er nog steeds oprecht gelukkig van worden als ik die ergens voluit zie staan of mag opschrijven :+ Zelfs van alleen de initialen word ik al blij. De jongste heeft ook nog eens voorletters die je allemaal zo heerlijk zwierig kan opschrijven O+
  donderdag 9 augustus 2018 @ 23:58:04 #244
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181069146
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 10:43 schreef krijgerrtje het volgende:
Hoi! Zoals het er nu naar uitziet willen we het geslacht van onze baby niet weten voor de bevalling, dus op zoek naar namen. Meisjesnaam staat al even vast en nu heb ik de stiekeme voorkeur voor een meisje omdat ik zo verliefd op die naam ben O+ O+ Heb dus een jongensnaam nodig die net zo mooi is :D

Ik houd van korte (oud)Hollandse en Friese namen en als het een beetje goed klinkt met S.ofie is dat mooi meegenomen :P Taart en eeuwige dankbaarheid voor de gouden tip :s)
Rinke O+
pi_181069363
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:28 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Thanks! Mijn vriend kwam ermee. Het was voor mij wel meteen dé naam maar ik moest wel de hele zwangerschap wennen aan de schrijfwijze :') Maar ben er nog steeds erg blij mee. :Y

Ik vind de naam van jullie M. trouwens ook erg mooi O+ en ik ken niemand die zo heet!
Vind de schrijfwijze met d het mooist. Zachter of zo?
Ben ook nog steeds heel blij met de naam van M. Het past 'm ook heel goed. O+
pi_181072427
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 23:12 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh, ik vind dat juist leuk als het één vloeiend geheel is, liefst ook nog met de achternaam. O+ Mijn ouders hebben daar ook op gelet: mijn zusje heeft 3 voornamen, bij wijze van spreken A. B. C. terwijl B. haar roepnaam is, want B. A. C. of B. C. A. klonk niet logisch.

In het geval van jouw A vind ik het een heel mooi idee dat de familiebanden zo aan haar meegegeven zijn. O+
Ik begrijp het ergens ook wel hoor! Het kan onwijs mooi klinken :)

Het viel mij alleen op dat sommigen er een hele ingewikkelde zoektocht van maken. Ik ken mensen die hun kinderen 3 of meer hele lange namen hebben gegeven, zodat het allemaal erg indrukwekkend en mooi klinkt. Maar
... wat heb je eraan? Na het geboortekaartje/aangifte BS hoef je de volledige combi vrijwel nooit meer op te schrijven (op formulieren staat tegenwoordig alleen: voornaam/voorletters... en ok, snap dat ABC ofzo dan leuk staat). En het kind heeft er alleen iets aan bij een huwelijk of wanneer hij/zij bij de politie/marechaussee gaat werken (= processen-verbaal op ambtsbelofte ;-))
pi_181073087
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 00:09 schreef Cygne het volgende:

[..]

Vind de schrijfwijze met d het mooist. Zachter of zo?
Ben ook nog steeds heel blij met de naam van M. Het past 'm ook heel goed. O+
Ik vind met een d ook mooier denk ik. Ik weet geloof ik niet hoe jouw M heet, of weet ik het wel en is het dezelfde naam als de oudste van Kyara?
pi_181073100
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 23:53 schreef Jentin het volgende:
De kinderen hebben hier allebei drie namen en ik kan er nog steeds oprecht gelukkig van worden als ik die ergens voluit zie staan of mag opschrijven :+ Zelfs van alleen de initialen word ik al blij. De jongste heeft ook nog eens voorletters die je allemaal zo heerlijk zwierig kan opschrijven O+
Ik heb dat ook. Altijd leuk als je T.L.J. en K. F. W. mag opschrijven. Of als er post van het ziekenhuis komt, daar staat het op!

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 07:36 schreef Aerenia het volgende:

[..] En het kind heeft er alleen iets aan bij een huwelijk of wanneer hij/zij bij de politie/marechaussee gaat werken (= processen-verbaal op ambtsbelofte ;-))
Er iets aan hebben, tsja.... Mijn kinderen zijn gewoon allebei naar hun opa's en oma's vernoemd. De oudste naar de opa's en de jongens naar de oma's (maar dan in mannelijke vorm, daar leenden de namen zich toevallig prima voor).
pi_181073364
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:47 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik vind met een d ook mooier denk ik. Ik weet geloof ik niet hoe jouw M heet, of weet ik het wel en is het dezelfde naam als de oudste van Kyara?
Klopt!
pi_181073404
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 23:53 schreef Jentin het volgende:
Ohhh ik heb dat ook! Ik wordt heel erg blij als ik beide namen volledig mag uitschrijven of de initialen zie.
Ik was dat pas aan het vertellen tegen (kinderloze) vrienden en die keken me aan alsof ik gek was geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')