abonnement Unibet Coolblue
pi_180058678
Als de haren op mijn hoofd (en die komen halverwege mijn rug).

En, nee ik zeg niet wat het was.
pi_180064449
Spijt van meerdere relaties te hebben gestart, terwijl mijn intuïtie aangaf dat deze partners niet goed voor mij waren. Achteraf klopte mijn gevoel. Dit waren vooral de hele kleine dingetjes in gedrag van een ander, die ik negeerde, maar waar ik juist bij moest stilstaan en op door moest vragen. Het gaat hier om kleine (onbelangrijk lijkende) dingen ( maakt niet eens echt uit om wat voor ding het gaat) die een ander uitvoert of als reactie geeft, die je niet kan plaatsen/ begrijpen, maar negeert: dit kan zeggen dat dit op een veel diepliggender probleem duidt dat jullie totaal niet bij elkaar passen, of dat er iets niet in de haak met jou partner is.

Dus spijt van niet naar mijn gevoel te luisteren, en stil te staan of dit bepaalde partner goed voor mij is. Maar misschien had ik deze fouten wel nodig, voordat ik pas op de goede manier kijk om de ''ware'' te kunnen ontmoeten.

Ik weet in ieder geval erg goed na al die relaties wat ik wél en niét in een partner zoek. Vooral omdat al mijn partners vrij diverse qua karakter waren.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2018 20:05:51 ]
pi_180064644
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 01:21 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Strafbaar was het niet. Maar ook niet netjes. Geleende dingen niet teruggebracht.
Dat is geen diefstal, dat is verduistering. Geen zorgen dus.

Waar ik zelf spijt van heb is dat ik niet zuiniger ben geweest op mijn gehoor tijdens discotheekbezoeken. Nu ben ik slechthorend en heb ik tinnitus...
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_180066381
- Sommige hele goede vriendschappen laten verwateren.
- Sommige mensen met goede bedoelingen te snel opgegeven.
- Te weinig gecommuniceerd met mijn grootouders omdat je toen als puber te vaak enkel met jezelf bezig bent. Ze zijn al 10 j overleden hoor maar ik denk er nu wel vaker aan dat ik vrij weinig van hun wist. Ik weet het meeste van hun leven eigenlijk na hun dood.

Wel vele andere fouten gemaakt maar die fouten hebben mij dan wel wijzer/sterker gemaakt i guess. (klinkt zo cliché :') )
“Here is your final lesson: Do not commit the crime for which you now serve the sentence. God said: Vengeance is mine. "
- Alexandre Dumas, The Count of Monte Cristo
  dinsdag 26 juni 2018 @ 23:40:06 #155
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_180070693
Toch wel veel terugkomende zaken hier :D

-Verkeerde studiekeuze. Een keer gestopt, want kut. Daarna iets nieuws gekozen na serieus verdiepen en dat vind ik, terwijl ik er bijna mee klaar ben, ook helemaal niks. Laatste loodjes nu, maar het is wel heel vermoeiend door 0 motivatie, voelt als straf.

-Verwaterde vriendschappen. Er zijn achteraf gezien wel een paar mensen (echt maar een paar wel) waarvan ik nu denk; daar had je toch eens wat vaker contact mee moeten houden of wat meer energie in moeten steken.

-Te vaak nee gezegd. Als ik gevraagd werd om mee te gaan (feestje, avondje iets doen) zei ik toch te vaak nee. Nog steeds wel. Achteraf spijt van, want die keren dat je dan wel mee ging was het altijd tof. Waarom? Geen idee ook. Gewoon geen zin, ik weet het nieteens meer.

Dat was het wel zo denk ik. Zet je aan het denken wel zo'n vraag :P
pi_180070964
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 23:40 schreef MrBanaan1 het volgende:

-Te vaak nee gezegd. Als ik gevraagd werd om mee te gaan (feestje, avondje iets doen) zei ik toch te vaak nee. Nog steeds wel. Achteraf spijt van, want die keren dat je dan wel mee ging was het altijd tof. Waarom? Geen idee ook. Gewoon geen zin, ik weet het nieteens meer.

*Heel herkenbaar*
Onmogelijk uit te leggen waarom.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  woensdag 27 juni 2018 @ 00:00:43 #157
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_180071022
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 23:56 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

*Heel herkenbaar*
Onmogelijk uit te leggen waarom.
Dat maakt het echt frustrerend, niet? Zoiets als die opleiding heb ik niet blind gekozen, maar heb ik echt tijd ingestoken. Die keuze heb ik dus wel vrede mee. Maar terugdenkend waarom ik niet vaker mee ging (en ook wat me dat gekost heeft in de zin van mogelijke sociale contacten of leuke herinneringen) knaagt soms wel aan je.
pi_180071204
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juni 2018 00:00 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Dat maakt het echt frustrerend, niet? Zoiets als die opleiding heb ik niet blind gekozen, maar heb ik echt tijd ingestoken. Die keuze heb ik dus wel vrede mee. Maar terugdenkend waarom ik niet vaker mee ging (en ook wat me dat gekost heeft in de zin van mogelijke sociale contacten of leuke herinneringen) knaagt soms wel aan je.
God, ik heb zelfs een paar 100% kansen op seks laten liggen, simpelweg omdat ik ff geen zin had in sociale contact. :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_180073563
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 02:22 schreef chroestjov het volgende:
Ik doe niet aan spijt, elke keuze is juist, ook keuzes die achteraf technisch gezien niet helemaal correct zijn gebleken, zijn alsnog juist.
Spijt komt ook altijd te laat. Daarom had ik meer voor me wat ik ''jammer'' vond en wat ik graag anders had gedaan. :)
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_180073565
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 23:40 schreef MrBanaan1 het volgende:

-Te vaak nee gezegd. Als ik gevraagd werd om mee te gaan (feestje, avondje iets doen) zei ik toch te vaak nee. Nog steeds wel. Achteraf spijt van, want die keren dat je dan wel mee ging was het altijd tof. Waarom? Geen idee ook. Gewoon geen zin, ik weet het nieteens meer.

Dit ook ja. ;(

Ik weet ook niet waarom, ik weet alleen wel dat ik dan ook geen raad wist met mezelf. Soms zei ik ook gewoon ''nee'' terwijl ik wel mee wilde maar dat floepte er gewoon uit. En dan was het voor mijn gevoel al te laat.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_180074824
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 01:32 schreef madam-april het volgende:
Nergens want dankzij die dingen ben ik wie en waar ik nu ben en ik ben enorm trots op wie en waar ik nu ben.
Dit dus, ik had sommige dingen zeker anders kunnen doen, meer er uit kunnen halen. Maar had ik dat gedaan had ik nu mijn vriendin niet gekend, niet een groep mooie mensen om mij heen en ook niet de levenslessen geleerd die ik nu ken.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_180075039
quote:
99s.gif Op maandag 25 juni 2018 17:50 schreef qajariaq het volgende:
Dat ik indertijd op een hbo opleiding het advies kreeg te stoppen regelde mijn vader eventjes dat ik een week later op een vergelijkbare avondopleiding zat. Achteraf heb ik zo iets van waarom heb ik toen niet de rest van het jaar even mijn hoofd gaan leeg maken om een paar maanden later weer een andere opleiding te starten.
Wilde je dat zelf ook of een beetje opgedrongen door je pa? Dat is voor mij misschien het enige waar ik 'spijt' van heb. Teveel respect voor mijn vader en te veel luisteren naar hem. Vrij eenzijdige man, voor wie er eigenlijk alleen maar werk bestaat en niet andere kanten van het leven.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_180076729
Ik vind het mooi om te zien dat zo vaak hetzelfde genoemd wordt: relaties. Relaties met familie, met vrienden, met het andere geslacht.

Zo leren we om wat beter voor elkaar te zijn.
  woensdag 27 juni 2018 @ 11:42:55 #164
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_180076901
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 08:59 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Dit dus, ik had sommige dingen zeker anders kunnen doen, meer er uit kunnen halen. Maar had ik dat gedaan had ik nu mijn vriendin niet gekend, niet een groep mooie mensen om mij heen en ook niet de levenslessen geleerd die ik nu ken.
Mee eens. Echter had ik wel gewild dat ik vroeger meer ballen had als het op vrouwen aankwam. Er heeft een meid letterlijk met getuite mond en ogen dicht tegenover mij gestaan, ik durfde de stap om te zoenen gewoon niet te maken. Meer dan genoeg van dit soort ervaringen in mijn jongere jaren..

Natuurlijk is dit achteraf een goede levensles geweest. Hierdoor heb ik mezelf heb verbeterd ben zo de persoon van vandaag geworden. Maar stiekem wilt het weleens knagen: Precies zoals je zegt, ik had veel meer uit sommige ervaringen kunnen halen.

Verder is er eigenlijk niets waar ik spijt van heb. Ik moet wel zeggen dat ik ook een graantje geluk heb gehad met het toevallig vinden van een leuke opleiding die ik zonder problemen heb afgerond. Later ook bij een goede werkgever terecht gekomen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 27 juni 2018 @ 12:06:03 #165
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180077233
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 23:40 schreef MrBanaan1 het volgende:

-Te vaak nee gezegd. Als ik gevraagd werd om mee te gaan (feestje, avondje iets doen) zei ik toch te vaak nee. Nog steeds wel. Achteraf spijt van, want die keren dat je dan wel mee ging was het altijd tof. Waarom? Geen idee ook. Gewoon geen zin, ik weet het nieteens meer.

Ik heb te vaak ja gezegd. Als ik werd gevraagd om mee te gaan zei ik bijna altijd ja. Zo kwam ik op verjaardagsfeestjes waar ik zelfs de jarige niet kende.
Of een vriend belde om 23:00 op: 'Heee Domni, ga je mee de stad in?'
Ik ging meestal mee omdat ik nooit iets wilde missen.
Dan sta je de hele nacht in een overvolle kroeg met keiharde kutmuziek en een blauwe rookwalm waterig bier te drinken. En de volgende ochtend strompel je naar huis omdat je fiets is gestolen.
Ik had vaker nee moeten zeggen.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  woensdag 27 juni 2018 @ 12:08:09 #166
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_180077274
Iedereen heeft wel ergens spijt van, ook al hebben die fouten bijgedragen aan wie je nu bent.

Zelf ook best wel veel fouten gemaakt vroeger. Mijn grootste fout is echter dat ik jarenlang niet goed voor mezelf ben opgekomen. Als iemand die dicht bij me stond mij beledigde dan ging ik daar verder niet op in. Het was altijd ''ja, en amen''. De laatste jaren gaat dat makkelijker en dan kom je er pas achter hoeveel mensen je hebt in je leven die er ook echt voor je zijn en je respectvol behandelen. Had veel eerder de moed bij elkaar moeten rapen om dus voor mezelf op te komen.

Daarnaast heb ik pas veel te laat aan de bel getrokken toen ik thuis mishandeld werd, met bepaalde gevolgen. Logisch gezien weet ik dat het vrij normaal is om op die leeftijd niks te zeggen; helemaal als er dreigingen worden geuit naar de rest van je familie (''als je iets vertelt, doe ik je .... wat aan'' bijvoorbeeld), maar achteraf gezien had ik het liefst eerder de moed gehad om het toch ergens op tafel te leggen.

Ook in de relatie waar ik nu in zit (tevens mijn eerste) genoeg foutjes gemaakt, maar daar heb ik alleen maar van geleerd. En ik wou dat ik wat meer mijn best had gedaan op school. Niet alleen qua vakken, maar ook vriendschappen sluiten e.d. In plaats daarvan verschuilde ik me altijd achter spelletjes.

Al doende leert men :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_180079844
Ik heb spijt dat ik van middelbare school gewisseld ben.

Ik was een buitenbeentje en werd best veel gepest. Maar in plaats van aan mezelf te werken dacht ik ergens anders gewoon even opnieuw te beginnen en dat die nieuwe school me bovendien alvast een voorsprong zou opleveren op mijn vervolgopleiding. (Groener gras, dat soort shit..) Nou dat viel dus allemaal nogal tegen. :')

Eigenlijk had ik achteraf gezien ondanks alles nog best een leuk groepje vrienden op die eerste school en ik wou dat ik dat toen wat meer gewaardeerd had in plaats van me vooral te focussen op alles wat kut was.
pi_180083060
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 09:18 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Wilde je dat zelf ook of een beetje opgedrongen door je pa? Dat is voor mij misschien het enige waar ik 'spijt' van heb. Teveel respect voor mijn vader en te veel luisteren naar hem. Vrij eenzijdige man, voor wie er eigenlijk alleen maar werk bestaat en niet andere kanten van het leven.
Volkomen opgedrongen. Mijn mening werd niet eens gevraagd. Ik heb toen gewoon niet de tijd gehad om er zelf over na te denken.

Een paar jaar later had ik een periode met uitzendbaantjes afgewisseld met ww/bijstand. Toen flikte hij het weer door een baantje voor me te ritselen waar ik niet van wist. Daar ben ik toen niet op ingegaan. Maar goed, dat is bijna veertig jaar terug en het contact is nu al ruim 35 jaar verbroken (en daar heb ik geen moment spijt van gehad).
pi_180083399
TS leeft in het verleden. Vast een Kreeft.
Eens kijken
pi_180090306
Mijn vader overleed plotseling geheel onverwacht, veel te jong. Nu heb ik zoveel spijt omdat ik nog zoveel dingen aan hem had willen vragen maar dat niet gedaan had en dat ik niet meer aandacht aan hem heb gegeven en omdat ik mijn eigen leven veel belangrijker vond.

Mijn vader is al drie jaar dood en ik merk dat ik hem eigenlijk nooit echt gekend ook al maakten we allebei onderdeel uit van een doorsnee normaal gezin.

Ik had hem zoveel willen vragen en zeggen, ik had nog zoveel met hem willen meemaken. Ik had mijn vader nooit als een vanzelfsprekendheid moeten ervaren. Het besef dat ik kan nooit meer met hem kan praten en het besef dat ik op sommige vragen nooit een antwoord meer kan krijgen zorgt ervoor dat ik elke dag aan hem denk en dat het verdriet om zijn verlies nog even vers en pijnlijk is als op de dag dat ik hem ‘s ochtends vroeg levenloos op de bank aantrof in onze woonkamer.
pi_180090558
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 22:02 schreef HalsjeFemkema het volgende:
Mijn vader overleed plotseling geheel onverwacht, veel te jong. Nu heb ik zoveel spijt omdat ik nog zoveel dingen aan hem had willen vragen maar dat niet gedaan had en dat ik niet meer aandacht aan hem heb gegeven en omdat ik mijn eigen leven veel belangrijker vond.

Mijn vader is al drie jaar dood en ik merk dat ik hem eigenlijk nooit echt gekend ook al maakten we allebei onderdeel uit van een doorsnee normaal gezin.

Ik had hem zoveel willen vragen en zeggen, ik had nog zoveel met hem willen meemaken. Ik had mijn vader nooit als een vanzelfsprekendheid moeten ervaren. Het besef dat ik kan nooit meer met hem kan praten en het besef dat ik op sommige vragen nooit een antwoord meer kan krijgen zorgt ervoor dat ik elke dag aan hem denk en dat het verdriet om zijn verlies nog even vers en pijnlijk is als op de dag dat ik hem ‘s ochtends vroeg levenloos op de bank aantrof in onze woonkamer.
Moedig van je om dit op te schrijven. Heel veel sterkte gewenst.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_180091005
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 22:02 schreef HalsjeFemkema het volgende:
Mijn vader overleed plotseling geheel onverwacht, veel te jong. Nu heb ik zoveel spijt omdat ik nog zoveel dingen aan hem had willen vragen maar dat niet gedaan had en dat ik niet meer aandacht aan hem heb gegeven en omdat ik mijn eigen leven veel belangrijker vond.

Mijn vader is al drie jaar dood en ik merk dat ik hem eigenlijk nooit echt gekend ook al maakten we allebei onderdeel uit van een doorsnee normaal gezin.

Ik had hem zoveel willen vragen en zeggen, ik had nog zoveel met hem willen meemaken. Ik had mijn vader nooit als een vanzelfsprekendheid moeten ervaren. Het besef dat ik kan nooit meer met hem kan praten en het besef dat ik op sommige vragen nooit een antwoord meer kan krijgen zorgt ervoor dat ik elke dag aan hem denk en dat het verdriet om zijn verlies nog even vers en pijnlijk is als op de dag dat ik hem ‘s ochtends vroeg levenloos op de bank aantrof in onze woonkamer.
Sterkte.
  Spellchecker woensdag 27 juni 2018 @ 23:14:05 #173
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180092352
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 22:02 schreef HalsjeFemkema het volgende:
Mijn vader overleed plotseling geheel onverwacht, veel te jong. Nu heb ik zoveel spijt omdat ik nog zoveel dingen aan hem had willen vragen maar dat niet gedaan had en dat ik niet meer aandacht aan hem heb gegeven en omdat ik mijn eigen leven veel belangrijker vond.

Mijn vader is al drie jaar dood en ik merk dat ik hem eigenlijk nooit echt gekend ook al maakten we allebei onderdeel uit van een doorsnee normaal gezin.

Ik had hem zoveel willen vragen en zeggen, ik had nog zoveel met hem willen meemaken. Ik had mijn vader nooit als een vanzelfsprekendheid moeten ervaren. Het besef dat ik kan nooit meer met hem kan praten en het besef dat ik op sommige vragen nooit een antwoord meer kan krijgen zorgt ervoor dat ik elke dag aan hem denk en dat het verdriet om zijn verlies nog even vers en pijnlijk is als op de dag dat ik hem ‘s ochtends vroeg levenloos op de bank aantrof in onze woonkamer.
Au ... sterkte.
pi_180092812
quote:
99s.gif Op woensdag 27 juni 2018 17:35 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Volkomen opgedrongen. Mijn mening werd niet eens gevraagd. Ik heb toen gewoon niet de tijd gehad om er zelf over na te denken.

Een paar jaar later had ik een periode met uitzendbaantjes afgewisseld met ww/bijstand. Toen flikte hij het weer door een baantje voor me te ritselen waar ik niet van wist. Daar ben ik toen niet op ingegaan. Maar goed, dat is bijna veertig jaar terug en het contact is nu al ruim 35 jaar verbroken (en daar heb ik geen moment spijt van gehad).
Jammer is dat. Ik had zelf een paar jaar geleden een zware periode toen mijn moeder zwaar depressief was. Ik had toen naar de studieadviseur moeten luisteren en een tussenjaar moeten nemen. Mijn vader vond dat onzin. Vervolg is dat ik uiteindelijk maar 18 van de 60 studiepunten haalde met 40 uur studeren per week. Eindigde dat jaar met verschijnselen van een burn-out, een paniekstoornis en beginnende depressie wat resulteerde in 2,5 jaar studievertraging.

Maar ja, geleerd dat er meer in het leven is naast maximaal presteren, en dat je vooral naar jezelf moet luisteren en niet andere personen een beslissing voor jou laten maken.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_180095680
Ondanks dat ik in het verleden dingen heb gedaan waarvan ik me afvraag of het verstandig was heb ik nergens spijt van. Ik geloof in het vaststaand lot (een zuiver Germaans idee). Het geloof dat je als mens geen enkele invloed hebt op de keuzes die je maakt.

´Ik doe, wat het leven met me doet.´

Als iemand geïnteresseerd is raad ik aan het vierde hoofdstuk te lezen uit Die geistige Welt der Germanen van Jan de Vries.
pi_180096471
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 22:02 schreef HalsjeFemkema het volgende:
Mijn vader overleed plotseling geheel onverwacht, veel te jong. Nu heb ik zoveel spijt omdat ik nog zoveel dingen aan hem had willen vragen maar dat niet gedaan had en dat ik niet meer aandacht aan hem heb gegeven en omdat ik mijn eigen leven veel belangrijker vond.

Mijn vader is al drie jaar dood en ik merk dat ik hem eigenlijk nooit echt gekend ook al maakten we allebei onderdeel uit van een doorsnee normaal gezin.

Ik had hem zoveel willen vragen en zeggen, ik had nog zoveel met hem willen meemaken. Ik had mijn vader nooit als een vanzelfsprekendheid moeten ervaren. Het besef dat ik kan nooit meer met hem kan praten en het besef dat ik op sommige vragen nooit een antwoord meer kan krijgen zorgt ervoor dat ik elke dag aan hem denk en dat het verdriet om zijn verlies nog even vers en pijnlijk is als op de dag dat ik hem ‘s ochtends vroeg levenloos op de bank aantrof in onze woonkamer.
Sterkte! :*
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_180098026
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 06:42 schreef Somberling het volgende:
Ondanks dat ik in het verleden dingen heb gedaan waarvan ik me afvraag of het verstandig was heb ik nergens spijt van. Ik geloof in het vaststaand lot (een zuiver Germaans idee). Het geloof dat je als mens geen enkele invloed hebt op de keuzes die je maakt.

´Ik doe, wat het leven met me doet.´

Als iemand geïnteresseerd is raad ik aan het vierde hoofdstuk te lezen uit Die geistige Welt der Germanen van Jan de Vries.
Ik ben het filosofisch wel met de stellig eens, maar hoe leef je daar dan naar? Want dan onderneem je toch niets meer als je gelooft dat je als mens geen enkele invloed hebt?

OT: Ik heb spijt van veel dingen die ik niet heb gedaan. Vaak door (faal?)angst afspraken afgezegd. Niet naar feestjes gegaan, niet op die leuke meid afgestapt, etc.

Toch ben ik nu wel blij met wie ik ben dus ik zie het niet echt als spijt maar meer als een weg vol obstakels die je zo goed als het kan probeert door te komen. Soms maak je stomme beslissingen, soms lukt het wel.

Wat ik wel heb geleerd van mijn fouten is dat je veel beter wel iets kunt doen en mogelijk gaat falen dan het maar gewoon niet proberen. Het voelt voor mij een stuk beter als ik dingen onderneem dan wanneer ik stil blijf staan.
pi_180098246
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:24 schreef lolnoob123 het volgende:
Ik ben het filosofisch wel met de stellig eens, maar hoe leef je daar dan naar? Want dan onderneem je toch niets meer als je gelooft dat je als mens geen enkele invloed hebt?
Dus de mens heeft wel invloed, hoe kun je het hier dan nog "filosofisch mee eens" zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180100577
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 23:40 schreef MrBanaan1 het volgende:
Toch wel veel terugkomende zaken hier :D

-Verkeerde studiekeuze. Een keer gestopt, want kut. Daarna iets nieuws gekozen na serieus verdiepen en dat vind ik, terwijl ik er bijna mee klaar ben, ook helemaal niks. Laatste loodjes nu, maar het is wel heel vermoeiend door 0 motivatie, voelt als straf.

-Verwaterde vriendschappen. Er zijn achteraf gezien wel een paar mensen (echt maar een paar wel) waarvan ik nu denk; daar had je toch eens wat vaker contact mee moeten houden of wat meer energie in moeten steken.

-Te vaak nee gezegd. Als ik gevraagd werd om mee te gaan (feestje, avondje iets doen) zei ik toch te vaak nee. Nog steeds wel. Achteraf spijt van, want die keren dat je dan wel mee ging was het altijd tof. Waarom? Geen idee ook. Gewoon geen zin, ik weet het nieteens meer.

Dat was het wel zo denk ik. Zet je aan het denken wel zo'n vraag :P
Herkenbaar, met name dat laatste punt ook, regelmatig uit een soort gewoonte bij voorbaat dingen afgezegd, terwijl je achteraf denk waarom? Daardoor ook diverse vriendschappen (onnodig) laten verwateren.

Achteraf ook wel spijt van mijn studiekeuze. Ik heb ‘m wel afgerond, maar in het eerste jaar merkte ik al dat het ontbrak aan een klik met de studie. Nu achteraf denk ik had ik maar ergens anders voor gekozen, dan had ik ook qua baan een andere en misschien meer passende richting kunnen kiezen.

Ten slotte heb ik er ook spijt van dat ik te weinig heb genoten van mijn middelbare schooltijd. Door een soort faalangst stond die periode vooral in het teken van leren en presteren. Terwijl als ik nu daarop terugkijk denk ik van: had het allemaal wat lichter opgepakt en wat meer plezier gemaakt met je vrienden destijds.
pi_180108401
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:24 schreef lolnoob123 het volgende:

[..]

Ik ben het filosofisch wel met de stellig eens, maar hoe leef je daar dan naar? Want dan onderneem je toch niets meer als je gelooft dat je als mens geen enkele invloed hebt?

Het is niet zozeer dat je er bij de pakken neer moet gaan zitten. Het is echt het idee dat zelfs de keuzes die je maakt van te voren uitgestippeld zijn. Persoonlijk geloof ik dat je daar als mens geen enkele invloed op hebt. Sterker nog, het Germaanse idee is dat de draden van het lot nog voor het begin van de tijd om de wereld geweven zijn. Een allesoverheersend lot.

Nun keine worte
und keine tranen
alles kommt
wie es kommen muss


Uit het lied Die Zeit des Gauklers ist vorbei van Reinhard Mey.
pi_180113364
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:39 schreef ludovico het volgende:

Dus de mens heeft wel invloed, hoe kun je het hier dan nog "filosofisch mee eens" zijn.
Omdat iets anders weer invloed heeft op de individuele mens. De omgeving, het grotere geheel, de genen, het lichaam, het tijdperk, misschien wel luchtvervuiling, enz.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_180118121
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 00:03 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Omdat iets anders weer invloed heeft op de individuele mens. De omgeving, het grotere geheel, de genen, het lichaam, het tijdperk, misschien wel luchtvervuiling, enz.
Ja niet voor de volle 100% nee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 30 juni 2018 @ 13:05:38 #183
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_180138577
Lid geworden van Fok!.

Een verslaving waar ik niet meer vanaf kom.
  Spellchecker zaterdag 30 juni 2018 @ 13:11:14 #184
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180138682
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 13:05 schreef Zelus het volgende:
Lid geworden van Fok!.

Een verslaving waar ik niet meer vanaf kom.
Jawel hoor; als Danny de stekker eruit trekt. Maak gauw printscreens van je favo topics!
pi_180139263
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 13:11 schreef maily het volgende:

[..]

Jawel hoor; als Danny de stekker eruit trekt. Maak gauw printscreens van je favo topics!
Is de apocalypse aanstaande dan?
  Spellchecker zaterdag 30 juni 2018 @ 14:11:42 #186
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180139446
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 13:55 schreef MCH het volgende:

[..]

Is de apocalypse aanstaande dan?
Niet dat ik weet maar dan heeft hij een aardig voorraadje straks ;)
pi_180139925
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 14:11 schreef maily het volgende:

[..]

Niet dat ik weet maar dan heeft hij een aardig voorraadje straks ;)
Goede tip!
  zaterdag 30 juni 2018 @ 15:34:33 #188
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_180140863
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 13:55 schreef MCH het volgende:

[..]

Is de apocalypse aanstaande dan?
Het gaat nu wel erg hard... omlaag :{

Nog niet zo heel lang geleden zat het aantal ingelogde users boven de 1000 meestal. Afgelopen maanden zat het op 600 ongeveer en sinds kort halen we dat zelfs niet eens meer en zijn er hooguit 450 mensen ingelogd (450 is niet fantastisch helaas).
Iets wat je ook duidelijk terugziet in de topics. In veel subfora is hooguit in een paar topics recent iets gepost. In de rest van de topics is het al uren, zoniet dagen stil.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel mensen er in de hoogtijdagen online waren. Ik kan me vaag herinneren dat die teller in de titelbalk van je browser altijd wel op een paar duizend stond.

[ Bericht 4% gewijzigd door Puntenjager op 30-06-2018 15:39:50 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_180141074
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 15:34 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Het gaat nu wel erg hard... omlaag :{

Nog niet zo heel lang geleden zat het aantal ingelogde users boven de 1000 meestal. Afgelopen maanden zat het op 600 ongeveer en sinds kort halen we dat zelfs niet eens meer en zijn er hooguit 450 mensen ingelogd (450 is niet fantastisch helaas).
Iets wat je ook duidelijk terugziet in de topics. In veel subfora is hooguit in een paar topics recent iets gepost. In de rest van de topics is het al uren, zoniet dagen stil.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel mensen er in de hoogtijdagen online waren. Ik kan me vaag herinneren dat die teller in de titelbalk van je browser altijd wel op een paar duizend stond.
Euhm niet om te zeuren, maar kan deze discussie in het andere topic?
GC / Fora sterven uit?
Do what you love, love what you do!
  zondag 1 juli 2018 @ 00:51:53 #190
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_180153785
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 01:26 schreef kree het volgende:

[..]

Haha zo waar,. Elektro hier :')
_O_
Diodes en thyristors :9~

Nerdy boys O+
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_180153818
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 00:51 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

_O_
Diodes en thyristors :9~

Nerdy boys O+
Mwah echt nerd wil ik elektro niet noemen percé. ligt een beetje aan de richting wel.
hahaha ;)
Heb genoeg keer tussen de bouwvakkers gestaan in de bouw ook, niet dat dat echt mijn ding is, liever meer nerd elektro dan :)
Do what you love, love what you do!
  zondag 1 juli 2018 @ 00:59:05 #192
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_180153912
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 00:53 schreef kree het volgende:

[..]

Mwah echt nerd wil ik elektro niet noemen percé. ligt een beetje aan de richting wel.
hahaha ;)
Heb genoeg keer tussen de bouwvakkers gestaan in de bouw ook, niet dat dat echt mijn ding is, liever meer nerd elektro dan :)
:@ hier een vrouwelijke techneut die ook weet wat U=I*R betekend 😋

Nerd is een breed begrip. Ik ben zelf een beetje nerd
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_180153967
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 00:59 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

:@ hier een vrouwelijke techneut die ook weet wat U=I*R betekend 😋

Nerd is een breed begrip. Ik ben zelf een beetje nerd
één van de weinigen dan :D
1 bij mij in de klas vmbo mbo hbo haha.

Maargoed we gaan of-topic, DM me eens, ben wel benieuwd wat je hebt gedaan enzo
Do what you love, love what you do!
pi_180154778
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 00:59 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

:@ hier een vrouwelijke techneut die ook weet wat U=I*R betekend 😋

Nerd is een breed begrip. Ik ben zelf een beetje nerd
Wat trouwens nog wel even een goeie vraag is voor dit topic ook.
En zeker aangezien het dus vaak terug komt dat mensen spijt hebben van hun studie keuze.

Heb jij er spijt van?
Lijkt me haast niet, maar moet zeggen ik denk er wel eens over van wat als ik wat anders had gekozen..
Een weg terug is er niet meer, omscholen zou kunnen maar te duur/teveel tijd. Niet meer te doen haast. :)
Do what you love, love what you do!
  zondag 1 juli 2018 @ 10:08:01 #195
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_180157913
Als puber was ik alleen maar gefocussed op de grietjes waar ik verliefd op was. Destijds was ik best populair, dus had aardig rond kunnen neuken als ik had gepakt wat zich aandiende. :P
  zondag 1 juli 2018 @ 12:24:57 #196
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_180160174
Ah, lijstje waar ik spijt van heb:

- Hoe mijn respons was op mijn ex-vriendin toen ik 20 was, die het uitmaakte na iets emotioneels van haar waar ik mij in liet meeslepen omdat ik niet wist te reageren (een ruzie). De weken/maanden erna had ik ook beter kunnen reageren, want achteraf hoorde ik dat ze het eigenlijk niet had willen uitmaken.

- Emotioneel: Dat ik een ex-vriend niet harder het ziekenhuis in heb geslagen. Verstandelijk: Dat ik hem überhaupt hebt geslagen en niet ben weggelopen.

- Dat ik niet zoveel meisjes schijn aan te trekken als ik leuk had gevonden en dat ik bij de meisjes die mij leuk vonden soms net iets te snel ging. (Ik heb geen leuke tinderfoto's blijkbaar ;) )

- Dat ik Technische Universitaire nerd ben en nu mad pecuna's verdien in een supertechnisch bedrijf met alleen maar mensen boven de 45. (Vet leuk werk, had wat meer vrouwen/leeftijdsgenoten gehad).

- Dat ik tijdens een presentatie voor een paar hoogleraren en CEO's vorig jaar compleet dichtsloeg nadat mijn foto's op PowerPoint niet zichtbaar waren.

- Dat ik een vriendin van me die ik 1x/half jaar zie, nooit verteld heb dat ik haar leuk vond omdat ik vriendschap niet wilde beschadigen, en nu heeft ze al tijdje relatie.

- Dat ik een meisje (een vriendin van een vriend van me) waarmee ik gezellig gesprek heb gehad over een gezamenlijke interesse en op facebook heb sinds een paar maanden nog steeds niet heb uitgenodigd om een keertje wat te drinken.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_180162422
Van een paar knokpartijen. Spijt dat ik me heb gedragen als een primitieve aap, terwijl ik weg had kunnen/moeten gaan. Spijt dat ik gezakt was voor studie omdat ik alleen voor toetsen naar school kwam, en toen zakte op aanwezigheid ( :') )
pi_180189734
Eigenlijk en moet zeggen het verbaast me opzich nog want je hoort altijd alleen de leuke verhalen.

Maar echt heel veel is bij iedereen beetje hetzelfde toch?

Studie en relatie dus?
Do what you love, love what you do!
pi_180361617
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:29 schreef kree het volgende:
Eigenlijk en moet zeggen het verbaast me opzich nog want je hoort altijd alleen de leuke verhalen.

Maar echt heel veel is bij iedereen beetje hetzelfde toch?

Studie en relatie dus?
Mensen zijn nu eenmaal meestal niet zo eerlijk… ook niet op het 'anonieme' internet.
pi_180361816
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:04 schreef Horzula het volgende:

[..]

Mensen zijn nu eenmaal meestal niet zo eerlijk… ook niet op het 'anonieme' internet.
Klopt nu denk ik dat de meeste wel eerlijk zijn hier hoor.
En dan klinkt het echt onwijs herkenbaar allemaal
Do what you love, love what you do!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')