abonnement Unibet Coolblue
pi_179890294
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:52 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik betwijfel eerlijk gezegd of de bewuste automobilist te hard heeft gereden.

Naar verluidt mag je daar 80 km/u rijden.

Ik heb helaas een jaar of 15 geleden een overstekende scholier aangereden zien worden met 80 km/u en ik kan je vertellen dat er dan helaas weinig van je overblijft. Niet zo'n smakelijk verhaal misschien, maar lichaamsdelen worden dan echt weggeslingerd.

Ik denk dat als deze groep mensen met 80 km/u zou zijn aangereden dat niemand dat had overleefd. Ik denk dus dat de klap met een minder hoge snelheid is gebeurd.

Maar we vergeten weleens dat 50 km/u ook al dodelijk is, hell, een klap met 30 km/u kan al fataal zijn zelfs.
Dit. Als je vanaf Kerkrade komt (welke kant kwam hij?) heb je sowieso een onoverzichtelijke bocht naar beneden waar je altijd wat snelheid meekrijgt. Van de andere kant loopt het ook licht omlaag, dus je hebt daar wat snelheid mee. Op die tijd heeft hij misschien gedacht dat er geen PP meer was, want de wegen waren open.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:58:45 #252
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_179890336
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:49 schreef _The_General_ het volgende:
Nu de gebeurtenissen wat meer vorm krijgen, kan ik er niets aan doen om toch een beetje medelijden met de chauffeur te krijgen. Heeft hij er voor gekozen om op een normale weg, in het donker, 's nachts, mensen aan te rijden die op de weg zaten? Nee. Dat geloof ik niet, heeft hij daarna foute keuzes gemaakt door door/weg te rijden? Ja, misschien wel!

Maar gedeeltelijk is deze man ook een slachtoffer van de situatie.
Ik ook, en ik neem mijn eerdere woorden over de bestuurder bij deze terug.
pi_179890753
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het laf of heroïsch is. Ik zeg dat je acties nog steeds consequenties hebben voor anderen en voor jezelf, ook als je er een DSM-labeltje aan kan hangen.

Tenzij er echt ontoerekeningsvatbaarheid aangetoond kan worden. Dat zal de verdediging dan wel onomstotelijk moeten bewijzen.
Een goede tip voor dit forum... Geen uitlatingen doen over zaken waar je geen verstand van hebt. Niet zo zeer omdat het rare discussies oplevert, maar je zet je zelf zo voor schut.
pi_179890824
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:49 schreef _The_General_ het volgende:
Nu de gebeurtenissen wat meer vorm krijgen, kan ik er niets aan doen om toch een beetje medelijden met de chauffeur te krijgen. Heeft hij er voor gekozen om op een normale weg, in het donker, 's nachts, mensen aan te rijden die op de weg zaten? Nee. Dat geloof ik niet, heeft hij daarna foute keuzes gemaakt door door/weg te rijden? Ja, misschien wel!

Maar gedeeltelijk is deze man ook een slachtoffer van de situatie.
Dit.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:30:50 #255
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_179890962
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:58 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ik ook, en ik neem mijn eerdere woorden over de bestuurder bij deze terug.
Goed om te weten dat je hem geen klootzak meer vindt:

quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2018 17:43 schreef RedFever007 het volgende:
In ieder geval blij dat deze klootzak gevonden is.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:34:34 #256
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179891020
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Een goede tip voor dit forum... Geen uitlatingen doen over zaken waar je geen verstand van hebt. Niet zo zeer omdat het rare discussies oplevert, maar je zet je zelf zo voor schut.
Hoe werkt het dan in het strafrecht als je je wilt beroepen op dit soort strafuitsluitingsgronden?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:43:46 #257
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_179891196
laatste nieuws het was geen terroristisch aanslag ;(
daar waren wij ook al achter.

https://www.limburger.nl/(...)terroristisch-motief
pi_179891210
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hoe werkt het dan in het strafrecht als je je wilt beroepen op dit soort strafuitsluitingsgronden?
Hoe werkt het in het strafrecht?

Je moet eerst iets strafbaars doen alvorens dat in werking treedt.

Tot die tijd wordt er onderzoek gedaan en daarna neemt het OM een besluit.

Die tijd kun je benutten met googlen hoe dingen nu eigenlijk werken.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:52:19 #259
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_179891350
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:30 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Goed om te weten dat je hem geen klootzak meer vindt:

[..]

Goed hè O+
Neemt niet weg dat doorrijden wellicht niet de beste optie was. Aan de andere kant kan ik mij ook voorstellen dat hij bang was geluncht te worden door de andere aanwezigen daar. Moeilijke situatie waarin iedereen anders reageert
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:55:46 #260
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_179891433
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:52 schreef RedFever007 het volgende:
Goed hè O+
Gelukkig kun jij weer rustig slapen.
Want als je je woorden terugneemt maakt het natuurlijk niet meer uit.

En nu is het wachten op alle BOOSLIM-, AANSLAG-, TERREUR- en VERWARDIËR-roepers om in dit topic openlijk hun excuses aan alle betrokkenen aan te bieden.

Oh wacht...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:57:17 #261
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179891466
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hoe werkt het in het strafrecht?

Je moet eerst iets strafbaars doen alvorens dat in werking treedt.

Tot die tijd wordt er onderzoek gedaan en daarna neemt het OM een besluit.

Die tijd kun je benutten met googlen hoe dingen nu eigenlijk werken.
Iets strafbaars heeft hij al gedaan.

Verder weet ik prima hoe dit werkt, hoeveel ad hominems je er ook tegenaan wilt gooien.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:04:54 #262
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_179891593
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:52 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Goed hè O+
Neemt niet weg dat doorrijden wellicht niet de beste optie was. Aan de andere kant kan ik mij ook voorstellen dat hij bang was geluncht te worden door de andere aanwezigen daar. Moeilijke situatie waarin iedereen anders reageert
Ben ik het niet mee eens. Een normale menselijke reactie is stoppen en kijken of je nog wat kan doen. Doorrijden na een aanrijding is niet voor niets een misdrijf.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:10:31 #263
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179891702
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:04 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Een normale menselijke reactie is stoppen en kijken of je nog wat kan doen. Doorrijden na een aanrijding is niet voor niets een misdrijf.
Exact. En als hij echt ontoerekeningsvatbaar was dan zal hij dat moeten bewijzen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179891912
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Iets strafbaars heeft hij al gedaan.

Verder weet ik prima hoe dit werkt, hoeveel ad hominems je er ook tegenaan wilt gooien.
Hij heeft zich binnen de 24 uur gemeld bij de politie. Als blijkt dat het ongeluk zijn schuld niet was, mag jij me uitleggen welke strafbare feiten deze man gepleegd heeft.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:30:13 #265
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179892003
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:25 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hij heeft zich binnen de 24 uur gemeld bij de politie. Als blijkt dat het ongeluk zijn schuld niet was, mag jij me uitleggen welke strafbare feiten deze man gepleegd heeft.
Die termijn is 12u, en art7b WVW.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179892083
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:52 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Goed hè O+
Neemt niet weg dat doorrijden wellicht niet de beste optie was. Aan de andere kant kan ik mij ook voorstellen dat hij bang was geluncht te worden door de andere aanwezigen daar. Moeilijke situatie waarin iedereen anders reageert
noem mij maar raar, maar ik pik even deze opmerking ertussenuit. want de tendens hier nu lijkt te zijn: die idioten zitten daar midden op straat, in het donker, festival afgelopen, eigen schuld, darwinaward, bladiebla, die arme chauffeur toch.

en dan lees ik dus dat er slachtofferhulp opgezet is voor de vele ooggetuigen, hier in deze post dus iets over bang om door de andere aanwezigen daar gelyncht te worden.

dus klaarblijkelijk was het daar nog erg druk op dat weggetje, dan ben je toch een klapjosti als je daar met volle vaart doorheen scheurt? noem mij maar raar hoor.....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:35:59 #267
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179892101
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:34 schreef simmu het volgende:

[..]

noem mij maar raar, maar ik pik even deze opmerking ertussenuit. want de tendens hier nu lijkt te zijn: die idioten zitten daar midden op straat, in het donker, festival afgelopen, eigen schuld, darwinaward, bladiebla, die arme chauffeur toch.

en dan lees ik dus dat er slachtofferhulp opgezet is voor de vele ooggetuigen, hier in deze post dus iets over bang om door de andere aanwezigen daar gelyncht te worden.

dus klaarblijkelijk was het daar nog erg druk op dat weggetje, dan ben je toch een klapjosti als je daar met volle vaart doorheen scheurt? noem mij maar raar hoor.....
Sowieso moet je je voertuig tot stilstand kunnen brengen binnen de afstand die je kunt overzien.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:37:10 #268
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_179892116
Ik lees dat de kritieke toestand van de 3 ernstig gewonden niet veranderd is.
Dus het meisje de jonge vrouw is niet overleden zoals eerder gezegd is.
´
pi_179892121
Waarom zaten die mensen in godsnaam op de weg? Is daar al iets meer over duidelijk? Neem aan dat het geen collectieve zelfmoordactie was
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:37:43 #270
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_179892124
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:34 schreef simmu het volgende:

[..]

noem mij maar raar, maar ik pik even deze opmerking ertussenuit. want de tendens hier nu lijkt te zijn: die idioten zitten daar midden op straat, in het donker, festival afgelopen, eigen schuld, darwinaward, bladiebla, die arme chauffeur toch.

en dan lees ik dus dat er slachtofferhulp opgezet is voor de vele ooggetuigen, hier in deze post dus iets over bang om door de andere aanwezigen daar gelyncht te worden.

dus klaarblijkelijk was het daar nog erg druk op dat weggetje, dan ben je toch een klapjosti als je daar met volle vaart doorheen scheurt? noem mij maar raar hoor.....
Het lijkt mij sowieso dat je als buurtbewoner weet dat dat weekend er een festival was? Dan rijd je, lijkt mij, inderdaad een beetje voorzichtig ipv volle bak? :?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_179892137
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:34 schreef simmu het volgende:

[..]

noem mij maar raar, maar ik pik even deze opmerking ertussenuit. want de tendens hier nu lijkt te zijn: die idioten zitten daar midden op straat, in het donker, festival afgelopen, eigen schuld, darwinaward, bladiebla, die arme chauffeur toch.

en dan lees ik dus dat er slachtofferhulp opgezet is voor de vele ooggetuigen, hier in deze post dus iets over bang om door de andere aanwezigen daar gelyncht te worden.

dus klaarblijkelijk was het daar nog erg druk op dat weggetje, dan ben je toch een klapjosti als je daar met volle vaart doorheen scheurt? noem mij maar raar hoor.....
ooit een auto gekopt die 'maar' 30-50kmh ging? Ook dan kan je kritiek in het ziekenhuis komen. Helemaal als je met je hoofd op bumper hoogte zit.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:42:59 #272
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179892205
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:37 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarom zaten die mensen in godsnaam op de weg? Is daar al iets meer over duidelijk? Neem aan dat het geen collectieve zelfmoordactie was
Drank/drugs/nonchalance, geen idee. Er reden op dat moment ook al gewoon taxi’s rond, dus ongelofelijk stupide is het wel ja.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179892303
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:09 schreef madam-april het volgende:

[..]

Weet je überhaupt wat een acute stressstoornis is?
Wat doet het ertoe? :?
pi_179892308
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:34 schreef simmu het volgende:

[..]

noem mij maar raar, maar ik pik even deze opmerking ertussenuit. want de tendens hier nu lijkt te zijn: die idioten zitten daar midden op straat, in het donker, festival afgelopen, eigen schuld, darwinaward, bladiebla, die arme chauffeur toch.

en dan lees ik dus dat er slachtofferhulp opgezet is voor de vele ooggetuigen, hier in deze post dus iets over bang om door de andere aanwezigen daar gelyncht te worden.

dus klaarblijkelijk was het daar nog erg druk op dat weggetje, dan ben je toch een klapjosti als je daar met volle vaart doorheen scheurt? noem mij maar raar hoor.....
Wie zegt dat hij volle vaart scheurde?

Als je stapvoets wordt overreden heb je ook grote kans te overlijden.

Op een weg waar auto's rijden gaan zitten is gewoon onmetelijk dom. Helemaal midden in de nacht.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179892326
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:38 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

ooit een auto gekopt die 'maar' 30-50kmh ging? Ook dan kan je kritiek in het ziekenhuis komen. Helemaal als je met je hoofd op bumper hoogte zit.
ik heb verschillende keren ongelukken gehad met auto's, danwel er op staan kijken. ook ging ik vroeguh, langlang geleden graag naar festivals.

ik kan me prima voorstellen die die lui er zaten toen de weg afgesloten was. en ja: dan komen er wel degelijk auto's voorbij, die stapvoets rijden. als dan die weg opengaat en er rijden nog steeds auto's stapvoets langs, kan ik me zo voorstellen dat die lui niet in de gaten hadden dat de weg opengesteld was.

als chauffeur heb je gewoon de verantwoordelijkheid om je rijgedrag aan te passen op de omstandigheden. hier waren die omstandigheden zo dat er een heleboel (al dan niet onder invloed) mensen op de weg waren terwijl het nog donker was. dan rij je niet harder dan stapvoets.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')