Oh echt? Ik weet wel dat Reza een Arabische naam is, maar wordt vooral door Iraniërs en sjieten gebruikt. Bij ons betekent het tevredenheid.quote:
Ja, echt.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 08:36 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh echt? Ik weet wel dat Reza een Arabische naam is, maar wordt vooral door Iraniërs en sjieten gebruikt. Bij ons betekent het tevredenheid.
Maar Arabieren spreken het uit als Reda. Iraniërs wel echt als ReZa.
Dus niet Slavisch?quote:Op vrijdag 22 juni 2018 08:36 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh echt? Ik weet wel dat Reza een Arabische naam is, maar wordt vooral door Iraniërs en sjieten gebruikt. Bij ons betekent het tevredenheid.
Maar Arabieren spreken het uit als Reda. Iraniërs wel echt als ReZa.
Een snelle google-actie geeft beide opties: zowel slavisch als uit Iran. De sjah of zijn zoon ofzo heette blijkbaar ook zo.quote:
Arabische naam. Iraniërs gebruiken het veel omdat heel veel heilige imams zo hebben geheten.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 09:20 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Een snelle google-actie geeft beide opties: zowel slavisch als uit Iran. De sjah of zijn zoon ofzo heette blijkbaar ook zo.
+1quote:Op zaterdag 23 juni 2018 22:33 schreef Hilzillah het volgende:
Ik vind Zaira een mooie naam. Ik las hem in mijn hoofd ook als 'Zai-ra'
Aidenquote:Op zaterdag 23 juni 2018 23:52 schreef Hilzillah het volgende:
Mag ik ook een hulp lijn uitzetten? Na een bijna echtscheiding door het uitzoeken van de naam van Zoon 1, het doordrukken van mijn lievelingsnamen voor dochter, krijgen we nu weer een jochie.
Ik wil dus een lijstje awesome namen kunnen presenteren.
Zoon heet Senn Zias. Dochter Lucy Nevah. De tweede namen zijn overigens alleen voor de sier. Worden verder niet gebruikt behalve paspoort vulling.
Ik zoek leuke namen die een beetje passen bij Senn en Lucy. En ze moeten voor USA mensen goed uit te spreken zijn.
Finn?quote:Op zaterdag 23 juni 2018 23:52 schreef Hilzillah het volgende:
Mag ik ook een hulp lijn uitzetten? Na een bijna echtscheiding door het uitzoeken van de naam van Zoon 1, het doordrukken van mijn lievelingsnamen voor dochter, krijgen we nu weer een jochie.
Zoon heet Senn Zias. Dochter Lucy Nevah. De tweede namen zijn overigens alleen voor de sier. Worden verder niet gebruikt behalve paspoort vulling.
Ik zoek leuke namen die een beetje passen bij Senn en Lucy. En ze moeten voor USA mensen goed uit te spreken zijn.
Quintquote:Op zaterdag 23 juni 2018 23:52 schreef Hilzillah het volgende:
Jesperquote:Op zaterdag 23 juni 2018 23:52 schreef Hilzillah het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |