abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 19 augustus 2018 @ 21:11:49 #176
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181308025
registreer om deze reclame te verbergen
Leuke race, Toyota's nog steeds te snel voor de rest maar er waren leuke gevechten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 20 augustus 2018 @ 00:38:29 #177
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_181312816
Beide Toyota's zijn gediskwalificeerd waardoor Rebellion de race wint.

https://www.motorsport.co(...)stone-rebellion-wins
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
  maandag 20 augustus 2018 @ 01:18:19 #178
142235 Jigzoz
Angel to some; demon to others
pi_181313477
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 00:38 schreef sasquatsch het volgende:
Beide Toyota's zijn gediskwalificeerd waardoor Rebellion de race wint.

https://www.motorsport.co(...)stone-rebellion-wins
Wat? De remblokken waren onregelmatig versleten? Of lees ik nu slecht?

edit: o, de onderkantblokjesdingesen. Goed verhaal.
  maandag 20 augustus 2018 @ 03:32:11 #179
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_181314356
registreer om deze reclame te verbergen
Skid block zit onder de auto en als die teveel slijt dan stond de vering van de wagen te laag.
Heeft te maken met ground clearance en dat is weer van invloed op de neerwaardse druk.
Normaal is dat een blok hout en die mag niet al teveel slijten.
In de F1 is dat tegenwoordig van titanium want dat geeft mooie vonken en da's mooi voor TV.

Hier zie je de skid block mooi in beeld:
5af47eecfc7e937a228b45c8.jpg

en hier wat minder mooi:
audi-unfall-crash-allan-mcnish-mike-rockenfeller-sieg-1.jpg

[ Bericht 38% gewijzigd door SiGNe op 20-08-2018 03:41:01 ]
pi_181316407
Knullig wel.
Flesje bier
pi_181318552
quote:
Na afloop kwamen beide wagens niet door de technische keuring. De 'skid block deflection test' werden niet met succes doorstaan. Het voorste deel van de skid block van de winnende #8 boog aan de rechterkant 6 millimeter door en aan de linkerkant 8 millimeter bij de toegestane druk van 2500 N aan de voorkant van het element. De #7 boog 9 millimeter door.

Reactie van Toyota
De Japanse fabrikant reageerde middels een statement op de dubbele diskwalificatie: "Beide wagens liepen schade op aan de betreffende delen van de vloer dor de impact met de nieuwe kerbs op Silverstone. Helaas resulteerde dat er ook in dat beide wagens de deflectietests tijdens de technische keuring niet doorstonden. Het ontwerp van dit onderdeel is niet veranderd sinds begin 2017."
https://www.gpupdate.net/(...)s-gediskwalificeerd/

Best knullig ja, beide auto's de bodemplat kapotgereden op de kerbs terwijl ze geen concurrentie op de baan hebben (Behalve elkaar dan.)
  Redactie Sport dinsdag 11 september 2018 @ 20:49:09 #182
164004 crew  TargaFlorio
pi_181844941
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Don Panoz – 1935-2018
American Le Mans Founder, Le Mans and Sebring-winning Manufacturer passes
...
http://www.dailysportscar.com/2018/09/11/don-panoz-1935-2018.html

:{

Panoz-Le-Mans-2002-690x414.jpg
:9~ :9~
  maandag 26 november 2018 @ 21:35:35 #183
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_183390350
Alonso gaat naast de resterende WEC races en de Indy 500 volgend jaar ook in de 24 uur van Daytona rijden, dit keer voor Wayne Taylor Racing, de winnaars van 2017. Hier wordt hij de teamgenoot van Renger van der Zande en Jordan Taylor.

Alonso reed vorig jaar ook al in de Daytona 24 voor United Autosport, het team van McLaren baas Zak Brown.

https://racer.com/2018/11/26/alonso-set-to-make-rolex-24-return/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
  maandag 26 november 2018 @ 21:37:55 #184
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183390415
Is een gerucht, nog niet bevestigd.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 27 november 2018 @ 21:56:20 #185
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_183410309
quote:
2s.gif Op maandag 26 november 2018 21:37 schreef Fir3fly het volgende:
Is een gerucht, nog niet bevestigd.
Er stond confirmed bij en werd ook op andere sites gemeld, maar nu is het echt officieel. Ook Kamui Kobayashi zal deel uitmaken van het team.

https://racer.com/2018/11(...)ayashi-for-rolex-24/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
  woensdag 28 november 2018 @ 00:40:59 #186
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183413069
Die Amerikaanse sites zijn notoir onbetrouwbaar wat betreft nieuws, vandaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 5 januari 2019 @ 18:20:18 #187
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_184222451
De eerste race van 2019 is een feit. De Roar before the Rolex 24 is van start gegaan. Live te volgen op https://imsatv.imsa.com/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
  zaterdag 5 januari 2019 @ 19:38:33 #188
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_184224002
Beide leiders gespind na hun pitstop door te snel te willen op koude banden. |:(
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_184319453
ik had een persberichtje binnen, niet interessant genoegvoor mijn site, wel voorhier denk ik.

BRABHAM TO RETURN TO LE MANS
Brabham Automotive is delighted to confirm the brand will return to international sports car racing and the 24 Hours of Le Mans.

The Adelaide-based automotive manufacturer, which last year launched the record-breaking BT62 track car, is announcing its road to Le Mans. It has committed to a factory racing team and a multi-year motorsport programme with development work already under way.

The team’s target is the 24 Hours of Le Mans and World Endurance Championship season in 2021/22, where it intends to enter the GTE class. Fans will be able to follow the journey as it’s shared openly on social media under the hashtag #brabhamroadtolemans.

Taking the road back to Le Mans has always been a desire of Brabham Automotive but can today be confirmed for the first time. The entry will be run and funded in-house by Brabham Automotive and commercial partners and sponsors. It will be directly linked to the Brabham BT62 Driver Development Programme, making early owners of the modern Brabham track car part of the test team for Le Mans and providing top level Pro-Am racing opportunities to owners.

An extensive testing schedule aimed at developing the BT62 for high-performance endurance racing has been underway for a number of months. It is being led by Brabham Automotive managing director, lead test driver and 2009 Le Mans winner David Brabham, who said:

“Returning the Brabham name to Le Mans is something I have been working on for years, so it’s fantastic to make this announcement today. Brabham Automotive only launched its first car, the BT62, in May 2018 so we have a long road to travel to earn the right to return to compete at Le Mans. That work starts now with a long-term racing commitment. We look forward to developing the BT62 and future products while building a world-class competitive race team around the leading engineering and manufacturing talent we have in the business.”

Pierre Fillon, President of the Automobile Club de l’Ouest (ACO), promoters of the 24 Hours of Le Mans, commented:

“At Le Mans, the legendary Brabham name instantly conjures up memories of an outstanding family success story. It all began in July 1967 at the only French Grand Prix to be held at the Bugatti Circuit, when three-time Formula One world champion Sir Jack Brabham took the honours in a car sporting the Brabham name. Sir Jack’s sons, Geoff and David, perpetuated the family tradition by winning the 24 Hours of Le Mans in 1993 and 2009 respectively, both with Peugeot. For the Automobile Club de l’Ouest, the return of the Brabham name to endurance racing is therefore much more than symbolic. It demonstrates remarkable loyalty and an extraordinary competitive spirit.”

More details on the Brabham Automotive sports car programme, personnel and the GTE vehicle that will eventually be homologated will be released nearer the time, pending final confirmation of regulations and entries. The brand can confirm it will be an original Brabham based on developing the BT62 chassis, which has already been designed and built to comply with modern FIA safety standards.

Brabham Automotive also intends to compete in lower level series and provide customer racing opportunities as it takes the road back to Le Mans, with more information to be made available in due course.

Commenting on the development, Dan Marks, Commercial Director Brabham Automotive said:

“Brabham Automotive is a racing brand so since inception we’ve always had competitive motorsport in mind. Our plan to go on the Journey Back to Le Mans is a statement of intent that Brabham Automotive is back and here to stay. In the BT62, we have already built an outstanding, unrestricted track car now with a road legal option. We will develop this car to make its mark in motor racing, along with new vehicles. Today is great news for us and will help put the Australian car industry back on the world stage.”
pi_184639711
Is de 24 uur van Daytona ergens gratis te zien ?
  zaterdag 26 januari 2019 @ 20:50:22 #191
142235 Jigzoz
Angel to some; demon to others
pi_184640100
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 20:40 schreef King_Merc het volgende:
Is de 24 uur van Daytona ergens gratis te zien ?
https://imsatv.imsa.com/
pi_184641651
quote:
Dank je :) , top 7 zitten lekker dicht bij elkaar :)
pi_184641871
De Nederlanders in de Daytona 24:
#10 van der Zanden 4e (DPi, Daytona Prototype)
#33 Bleekemolen 2e (GTD)
#11 Breukers 3e (GTD)
pi_184643117
Alonso rijdt nu in de #10.
Rik Breukers is nu de eerste Nederlander op de baan.

3min stop en go voor #11 met Breukers, dus die gaat 2 rondes terug vallen (lag 1e)

[ Bericht 18% gewijzigd door northernlight81 op 26-01-2019 22:38:46 ]
  zaterdag 26 januari 2019 @ 23:52:07 #195
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_184645041
Leuk gevecht tussen de top 3 nu, met Rast voor Castroneves en Alonso binnen een seconde.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
  zondag 27 januari 2019 @ 00:00:36 #196
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_184645205
En Alonso pakt ze één voor één en rijdt nu aan de leiding.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_184645253
Alonso reed 8e toen hij in de auto kwam, dit doet hij wel weer geweldig.
  zondag 27 januari 2019 @ 00:03:38 #198
142235 Jigzoz
Angel to some; demon to others
pi_184645264
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 00:00 schreef sasquatsch het volgende:
En Alonso pakt ze één voor één en rijdt nu aan de leiding.
Zo zonde dat hij in zijn carrière zoveel ongelukkige keuzes heeft gemaakt. Het blijft echt een van de beste coureurs ter wereld.
pi_184648828
Het begint langzamerhand te regenen.
pi_184649216
regent aardig, imsatv doet het ook weer :D
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')