abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185431213
Jeetje. Onbegrijpelijk. Ik heb ook gekozen voor een donor waar R later de gegevens van kan opvragen.
Nu vraagt ze nergens om, maar mocht ze het willen dan zou die mogelijkheid er gewoon moeten zijn.
pi_185436542
Wat een erge verandering ineens, het alsnog anoniem kunnen blijven... Veel mensen maken toch een hele bewuste keuze voor een niet-anonieme donor... Ik zou absoluut geen anonieme donor willen, juist als je het nooit te weten kunt komen wordt de mogelijke vraag alleen maar sterker denk ik, als kind van een donor.
pi_185436654
Jezus mensen, neem AUB geen kinderen geen van allen. Je hebt mensen die perfecte ouders zijn, en je hebt er ook veel die er geen kut van kunnen. Stop met het beschadigen van die kinderen. Iedereen die er niet geschikt voor is, moet er niet aan beginnen.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  woensdag 6 maart 2019 @ 19:50:23 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_185436768
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:44 schreef DoubleUU het volgende:
Jezus mensen, neem AUB geen kinderen geen van allen. Je hebt mensen die perfecte ouders zijn, en je hebt er ook veel die er geen kut van kunnen. Stop met het beschadigen van die kinderen. Iedereen die er niet geschikt voor is, moet er niet aan beginnen.
Totaal irrelevante opmerking in dit topic. Je mag dit soort geblaat achterwege laten.
disclaimer
pi_185436774
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 01:27 schreef droomvrouwtje het volgende:
Handig, nachtdienst dus mijn maalmolentje loopt.
Ik liep er van de week al mee en ik begin langzaam dingen voor mezelf helder te krijgen.

34 jaar bijna 35
Al sinds kleins af aan kinderwens, op 25e kwam ik mijn ex tegen en gooide de pil de deur uit.
Helaas bleek zwanger worden voor mij niet zo gemakkelijk, endometriose en flink wat verklevingen, dus operatie gehad waarbij mijn eileiders zijn verwijderd en ik dus aangewezen was op ivf. Hele ivf traject doorlopen en na 3 pogingen nog steeds lege handen (verhaal terug te vinden in als zwanger worden/blijven topic) waar ik mijn kinderwens bleef houden was het bij mijn ex klaar.
Inmiddels zijn we sinds november officieel gescheiden. Ik had al in het rammelaarstopic gepost dat de deur voor mij qua kinderen krijgen dus weer open staat.
Als ik ooit een nieuwe kerel ontmoet en hij is echt zo super leuk en geweldig en hij zou geen kinderen willen kan ik het waarschijnlijk wel laten varen.
Maar....... ik ben nu alleen, het rammelt aan alle kanten en ik merk dat ik toch echt neig naar alleenstaand moederschap. Ik heb voor mezelf daarin een uiterste leeftijd, ben ik 38 en nog altijd alleen ga ik die stap aan.
Maar ik wil goed voorbereid zijn. Waar begin ik? Terug naar de ivf afdeling of moet ik een ander traject gaan volgen en waar moet ik dan beginnen?
Dus eigenlijk een beetje een HELP wie heeft tips en tricks, do’s en don’t..
Ik zal de komende dagen even proberen het topic wat verder terug te lezen
Een vrouw met een duidelijk "moeders" gevoel, die heeft haar toekomst al vast staan als ze 12 is. Dat was bij jou niet het geval? Waarom zou je perse kinderen willen? Kan je niet beter een hond nemen?
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
pi_185436821
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:38 schreef Chan het volgende:
Wat een erge verandering ineens, het alsnog anoniem kunnen blijven... Veel mensen maken toch een hele bewuste keuze voor een niet-anonieme donor... Ik zou absoluut geen anonieme donor willen, juist als je het nooit te weten kunt komen wordt de mogelijke vraag alleen maar sterker denk ik, als kind van een donor.
Ja het is geen positieve verandering voor het donorschap en alle veranderingen die er de afgelopen jaren zijn gemaakt.
Ik zou persoonlijk nooit voor een anonieme donor willen kiezen. Dat is de keuze die mijn (hopelijk) toekomistige kind mag maken of hij/zij de donorgegevens en donorcontact zou willen hebben.
Er is nu zoveel gaande de laatste dagen...

Heb jij inmiddels al wat meer 'gevoel' bij wat je zou willen?
pi_185436847
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

Totaal irrelevante opmerking in dit topic. Je mag dit soort geblaat achterwege laten.
LOL nee jouw opmerking spreekt boekdelen. Dit is een topic totaal gevoerd op gevoel en niet op rationaliteit en niemand neemt het op voor de ongeborene die blijkbaar bij wens opgewekt worden. Bizarre shit. En dat nog verdedigen ook.
pi_185436861
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:53 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]

Ja het is geen positieve verandering voor het donorschap en alle veranderingen die er de afgelopen jaren zijn gemaakt.
Ik zou persoonlijk nooit voor een anonieme donor willen kiezen. Dat is de keuze die mijn (hopelijk) toekomistige kind mag maken of hij/zij de donorgegevens en donorcontact zou willen hebben.
Er is nu zoveel gaande de laatste dagen...

Heb jij inmiddels al wat meer 'gevoel' bij wat je zou willen?
Ja ik heb inmiddels iemand ontmoet en we zijn aan het onderzoeken of we een co-ouderschap willen aangaan.
In eerste instantie was ik me alleen aan het ori๋nteren op donorschap, maar ik wilde deze mogelijkheid ook onderzocht hebben. En toen ontmoette ik dus iemand waarmee het heel goed klikt.

Wil jij echt voor een donor gaan of kijk je ook naar andere opties?
  woensdag 6 maart 2019 @ 19:55:42 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_185436862
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:54 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

LOL nee jouw opmerking spreekt boekdelen. Dit is een topic totaal gevoerd op gevoel en niet op rationaliteit en niemand neemt het op voor de ongeborene die blijkbaar bij wens opgewekt worden. Bizarre shit. En dat nog verdedigen ook.
Je doet aannames over de geschiktheid van mensen als ouders op basis van het wel of niet hebben van een relatie? Schei toch uit. Prima als je zelf issues hebt, maar projecteer die niet op anderen.
disclaimer
pi_185436878
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:54 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Beter een kind dat gewenst is dan jij die ongewenst op deze aarde rondloopt. Daar maak je de wereld niet beter mee met dat ongewenste tuig.
pi_185436882
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

Je doet aannames over de geschiktheid van mensen als ouders op basis van het wel of niet hebben van een relatie? Schei toch uit. Prima als je zelf issues hebt, maar projecteer die niet op anderen.
Jullie zien kinderen als een accessoire, wie moet zich schamen?
  woensdag 6 maart 2019 @ 19:57:39 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_185436906
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:56 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Jullie zien kinderen als een accessoire, wie moet ik schamen?
"Wij" zien kinderen als een accessoire ja? Flinke aanname, waar is die dan op gebaseerd?
Wil je misschien een eigen topic openen over je issues? Dan hoef je deze niet te vervuilen.
disclaimer
pi_185436920
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

"Wij" zien kinderen als een accessoire ja? Flinke aanname, waar is die dan op gebaseerd?
Wil je misschien een eigen topic openen over je issues? Dan hoef je deze niet te vervuilen.
Lees dit topic eens terug met die gedachte. Je zal versteld staan.
Ik vervuil niets, ik trek aan jullie beentjes zodat jullie weer op de aarde staan.
  woensdag 6 maart 2019 @ 19:59:52 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_185436965
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:58 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Lees dit topic eens terug met die gedachte. Je zal versteld staan.
Ik zie niet in waarom een kind voor een alleenstaande wel een accessoire zou zijn en voor iemand met een relatie niet. Als je een gesprek op een normaal niveau wil voeren vind ik dat prima. Als je hier alleen komt om mensen aan te vallen en hun keuzes af te keuren mag je wegblijven.
disclaimer
pi_185437003
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

Ik zie niet in waarom een kind voor een alleenstaande wel een accessoire zou zijn en voor iemand met een relatie niet. Als je een gesprek op een normaal niveau wil voeren vind ik dat prima. Als je hier alleen komt om mensen aan te vallen en hun keuzes af te keuren mag je wegblijven.
Dat onderscheid wil ik ook niet maken. Er zijn ook meer dan genoeg ouderS die het verknallen. Het gaat erom dat we nu verder zouden moeten zijn dan vroeger, terwijl er eigenlijk weinig veranderd is. De rest van de wereld wel, de kwaliteit voor een kind nauwelijks.
En daarbij gezegd hebbende dat een grote groep mensen eigenlijk ongeschikt is om kinderen op te voeden.
pi_185437038
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:55 schreef Chan het volgende:
[..]

Ja ik heb inmiddels iemand ontmoet en we zijn aan het onderzoeken of we een co-ouderschap willen aangaan.
In eerste instantie was ik me alleen aan het ori๋nteren op donorschap, maar ik wilde deze mogelijkheid ook onderzocht hebben. En toen ontmoette ik dus iemand waarmee het heel goed klikt.

Wil jij echt voor een donor gaan of kijk je ook naar andere opties?
Oh fijn dat je iemand ontmoet hebt waarmee je co-ouderschap kunt onderzoeken.
Ik heb die 'afslag' in het begin wel afgewogen en voelde in het begin zeker wel als een optie. Maar naarmate de tijd vorderde kwam ik steeds dichter bij het gevoel dat ik dat niet wilde.
Met een totaal onbekende een co-ouderschap aangaan. En natuurlijk zou je daar dan eerst de tijd voor moeten nemen om iemand te leren kennen. Maar vanuit een relatie met elkaar meegroeien in veranderingen is vaak al een enorme uitdaging. Hoe lastig is dat dan niet vanuit een co-ouderschap. Je hebt 2 eigen levens en deelt alleen samen een kind die je natuurlijk in alles het allerbeste wilt geven. Maar niet wetende of dat op de lange termijn ook lukt.

En veranderen doen mensen allemaal maar verander je als co-ouder ook mee met de wensen van de andere co-ouder? Etc etc.
Ik kwam daarmee best met mijzelf in 'conflict' of dat haalbaar was. En heb de afslag dus gepasseerd. En daarmee blijft dan eigenlijk alleen nog donorschap over....

Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat er staat...staat een beetje warrig misschien...In het begin van het topic hebben een aantal andere users best goede doch kritische vragen gesteld. Handig om misschien even terug te lezen.
  woensdag 6 maart 2019 @ 20:03:01 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_185437047
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:01 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Dat onderscheid wil ik ook niet maken. Er zijn ook meer dan genoeg ouderS die het verknallen. Het gaat erom dat we nu verder zouden moeten zijn dan vroeger, terwijl er eigenlijk weinig veranderd is. De rest van de wereld wel, de kwaliteit voor een kind nauwelijks.
Als je dat onderscheid toch niet maakt en het je puur gaat om het krijgen van kinderen in het algemeen mag je er inderdaad een eigen topic over openen. Hier is het offtopic.
disclaimer
pi_185437113
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

Als je dat onderscheid toch niet maakt en het je puur gaat om het krijgen van kinderen in het algemeen mag je er inderdaad een eigen topic over openen. Hier is het offtopic.
Dat mag jij vinden en het was eigenlijk ook een offtopic bericht, het was niet mijn bedoeling om te reageren. Maar ik wist ook wel dat dit reacties op zou roepen, dus dan loop ik ook niet weg :) Maar succes
pi_185437347
Je brengt met alleenstaand ouderschap wel de gezondheid van je kind in gevaar...omdat je als tweeverdieners gewoon flexibeler kan zijn... of zeg ik nu iets heel ergs?
Wat als je ontslagen wordt ?
  woensdag 6 maart 2019 @ 20:15:56 #195
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_185437450
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:50 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Een vrouw met een duidelijk "moeders" gevoel, die heeft haar toekomst al vast staan als ze 12 is. Dat was bij jou niet het geval? Waarom zou je perse kinderen willen? Kan je niet beter een hond nemen?
😂😂😂 wat ben jij hilarisch zeg 😂😂😂
Bedankt voor je zinloze bijdrage aan dit topic 😘
Be happy with the little things in life
pi_185437527
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:15 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]

😂😂😂 wat ben jij hilarisch zeg 😂😂😂
Bedankt voor je zinloze bijdrage aan dit topic 😘
Hoe gaat het met jou droomvrouwtje? Ben je wat verder gekomen in je zoektocht?
pi_185437581
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:12 schreef DoubleUU het volgende:
Je brengt met alleenstaand ouderschap wel de gezondheid van je kind in gevaar...omdat je als tweeverdieners gewoon flexibeler kan zijn... of zeg ik nu iets heel ergs?
Wat als je ontslagen wordt ?
Meegemaakt. Overleef je gewoon hoor. Werkeloos zijn is niet leuk. Maar je hebt recht op ww of bijstand.
pi_185437593
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:19 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]

Hoe gaat het met jou droomvrouwtje? Ben je wat verder gekomen in je zoektocht?
Ben ik ook benieuwd naar droomvrouwtje. O+
  woensdag 6 maart 2019 @ 20:25:18 #199
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_185437650
Hai, nee nog niet. Het stond ivm carnaval en alles daar om heen op een laag pitje. Ik rammel nog steeds, maar ik weet nog steeds niet zo goed wat wijsheid is. Ik weet dat ik het prima alleen kan aan kan. Maar ik vraag mij af of mijn lijf nog een keer ivf en alle hormonen die het met zich mee brengt aan kan. Sinds een paar weken heb ik namelijk flash backs naar het hele traject, dingen die ik verdrongen had komen nu langzaam boven drijven. En ze zijn niet altijd positief, maar ook de gevoelens van wanhoop dat het niet lukte komen mee, die periode was in alle opzichten zwaar en vooral erg donker in mijn hoofd
Be happy with the little things in life
pi_185437878
Wat enorm vervelend en verdrietig om te horen wat een impact het traject van IVF voor je heeft gehad.
Heb je hulp bij het verwerken hiervan? Want kan best begrijpen dat zulke ingrijpende zaken misschien wel hulp behoeven om het te kunnen verwerken ipv weg te stoppen?

Wijsheid komt met de jaren zeggen ze he...Neem er de tijd voor zolang jij het nodig hebt (en past binnen wat mogelijk is om nog evt een IVF traject te starten (leeftijdsgebonden maar dat weet je natuurlijk)). Maar ook dat zou geen overhaaste beslissing moeten forceren. Het is nogal wat de gedachte en verandering dat je serieus over alleenstaand moederschap denkt.

Dikke knuffel!

Ik ben denk ik nu serieus een jaar bezig met lezen, uitzoeken, mensen spreken, informatieavonden bezoeken. Daarvoor (jaren geleden) ook al eens serieus over nagedacht.
Ik merk dat ik mij er goed bij voel bij iedere nieuwe stap om dat weer even te 'verwerken'. Te laten landen en dan weer door te gaan.
Ik heb in mei een afspraak bij een kliniek voor de next step. Kijken of mijn lichaam doet wat ie zou moeten doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')