Ja dat zou voor mij ook de reden zijn om nooit voor een A-donor te kiezen, ook niet als het ergens anders dan in NL wel zou kunnen... Het lijkt me zo onbevredigend als je niet weet waar je vandaan komt.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:09 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
Ik ken iemand die pas op haar 40+ leeftijd te horen heeft gekregen dat ze vanuit een donor is geboren en haar vader niet haar biologische vader was.
Dat heeft ze altijd heel lastig gevonden. En dat is ook nog in de tijd geweest dat er wel A-donoren waren. Ze heeft haar biologische vader daardoor ook (nog steeds) niet gevonden maar is er wel naar op zoek.
Zijn er specifieke juridische dingen waardoor je besloot dat C-donoren geen optie voor je waren?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:03 schreef MiNi1981 het volgende:
...
Ik heb aan het begin van mijn traject van serieus over alles nadenken heel serieus over de C-donor gedacht. Maar naar mate ik meer informatie kreeg ook over het juridische aspect wat er wel/niet is voor een C-donor besloten dat ik voor een B-donor wilde gaan.
...
Jij gaat voor co-ouderschap toch? Dan heb je er niet iets mee te maken want dan kies je voor samen opvoeden ed. Mag de co-ouder het kindje ook erkennen en voogdij en juridisch meebeslissen over alles van het kindje? Dan is er niets aan de hand bij jullie.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:16 schreef Chan het volgende:
[..]
Zijn er specifieke juridische dingen waardoor je besloot dat C-donoren geen optie voor je waren?
Ik ben wat bang dat ik dingen over het hoofd zie, omdat ik het gevoel heb dat het allemaal heel gemakkelijk gaat.
Ik lees wel vaker zulke topics mee, ook op andere fora, en wat me altijd een beetje steekt is dat sommige mensen zo makkelijk praten over anonieme donoren.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:50 schreef Barreltje het volgende:
ik volg dit topic al een tijdje en kom nu even binnen met een gerelateerde vraag.
helaas, lijkt het in ons traject een mogeljikheid te zijn om donorzaad te gebruiken. Ik ben daarnaast ook al 39 ( we zijn inmiddels 5 jaar bezig) dus een klein beetje haast is er wel. .
We (ik ) heb nog wel allerlei vragen over een evt pad.
De gedachten gaan toch snel naar anoniem donor-zaad, vanwege het feit dat de wachttijd voor dit zaad korter lijkt te zijn. ik wilde jullie graag vragen wat de overwegingen waren om de keus voor anoniem of niet-anoniem semen te gebruiken.
en, heb ik het goed begrepen dat niet-anoniem eigenlijk niet een optie is uit Nederland? of begrijp ik het juist dat het evt wel met een Deense donor kan, via een kliniek?
Hopelijk worden de vragen niet als vervelend gezien, maar ik vermoed dat hier wat meer ervarings deskundigen zitten mbt deze kwestie![]()
Mei komt aardig in de buurt, ben je er voor je gevoel al helemaal klaar voor?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:22 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
Nee dat is helaas niet mogelijk. Maar dat is prima.
Zelf dacht ik alleen in sept of okt te beginnen maar dat wordt nu mogelijk juli of aug. 2-3mnd eerder dan gedacht maar dat is goed. Keuze is toch al gemaakt in hoofd en hart. Maar probeer zelf te bepalen wanneer ik echt op die trein wil springen en mijn omgevingsfactoren ook stabiel zijn en blijven. Nu zit er iets meer ‘druk’ achter en wil ik ook voor de huidige regeling zo gunstig mogelijk in aanmerking komen. Vooral ook omdat er nog onbekend is hoe 2020 gaat zijn op het gebied van zorg.
Hoe gaat het met jou? Ben je van plan om met je eventuele donor het eerst via ZI te proberen? Of via een kliniek? Lopen de gesprekken nog goed?
Hi,quote:Op zondag 21 april 2019 17:43 schreef Chan het volgende:
[..]
Mei komt aardig in de buurt, ben je er voor je gevoel al helemaal klaar voor?
Ik wilde het linkje net komen plakken, super goed nieuws!quote:Op zaterdag 27 april 2019 15:45 schreef MiNi1981 het volgende:
Begin vh jaar was er omdat de vergoeding voor lesbische stellen en alleenstaande mogelijk niet meer vergoed zouden worden.
Toen zou het voor 2019 iig vergoed blijven.
Maar inmiddels is er ook duidelijkheid na 2019 en blijft de vergoeding voor iedere vrouw!
Heel fijn en goed nieuws dus!
https://nos.nl/l/2282292
Maar het is toch geen medisch probleem?quote:Op zaterdag 27 april 2019 15:45 schreef MiNi1981 het volgende:
Begin vh jaar was er omdat de vergoeding voor lesbische stellen en alleenstaande mogelijk niet meer vergoed zouden worden.
Maar inmiddels is er ook duidelijkheid na 2019 en blijft de vergoeding voor iedere vrouw!
quote:Op vrijdag 15 maart 2019 16:59 schreef Chan het volgende:
[..]
De vorige keer was ik heel vlot zwanger, en geheel onterecht ga ik ervan uit dat dat nu ook wel weer zo zal zijn.
Precies, maarja in deze wereld is iedereen gelijk en hetzelfde maar toch ook heel divers.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:20 schreef mspoez het volgende:
[..]
Maar het is toch geen medisch probleem?
Was het de eerste ronde raak Chan? Wat een geluk joh! Ben heel benieuwd hoe het jullie verder vergaat.quote:
Ik ben ook benieuwd naar MiNi!quote:MiNi1981 hoop dat je afspraak in mei goed gaat/goed is gegaan, ben benieuwd!
Ik kan mij heugen dat jij nog een oudere zoon hebt, T. hoe oud is hij nu?quote:Op zondag 12 mei 2019 20:06 schreef Chan het volgende:
Ja in één keer... echt bizar hoe dingen dan ineens kunnen lopen, dat verwacht je gewoon niet. Het voelt haast te mooi om waar te zijn, zal wel spannend zijn de komende weken of het goed blijft gaan.
Ik heb in elk geval heel veel zin in het hele avontuur, in deze invulling van mijn leven, en de papa to be ook
Dat kloptquote:Op zondag 12 mei 2019 20:47 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik kan mij heugen dat jij nog een oudere zoon hebt, T. hoe oud is hij nu?
Oh wauw. Wat een gaaf nieuws! Van harte gefeliciteerd!quote:Op zondag 12 mei 2019 20:06 schreef Chan het volgende:
Ja in één keer... echt bizar hoe dingen dan ineens kunnen lopen, dat verwacht je gewoon niet. Het voelt haast te mooi om waar te zijn, zal wel spannend zijn de komende weken of het goed blijft gaan.
Ik heb in elk geval heel veel zin in het hele avontuur, in deze invulling van mijn leven, en de papa to be ook
Ik heb inmiddels mijn afspraak gehad. Ben iets te druk geweest om mijn verhaal al eerder te typen.quote:Op zondag 12 mei 2019 15:55 schreef Chan het volgende:
[..]![]()
![]()
MiNi1981 hoop dat je afspraak in mei goed gaat/goed is gegaan, ben benieuwd!
Wat ontzettend leuk voor je! Gefeliciteerd! Wat fijn dat je een manier hebt gevonden die voor jou en voor de papa goed voelt!quote:Op zondag 12 mei 2019 20:06 schreef Chan het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |