abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185631348
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:09 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]

Ik ken iemand die pas op haar 40+ leeftijd te horen heeft gekregen dat ze vanuit een donor is geboren en haar vader niet haar biologische vader was.
Dat heeft ze altijd heel lastig gevonden. En dat is ook nog in de tijd geweest dat er wel A-donoren waren. Ze heeft haar biologische vader daardoor ook (nog steeds) niet gevonden maar is er wel naar op zoek.
Ja dat zou voor mij ook de reden zijn om nooit voor een A-donor te kiezen, ook niet als het ergens anders dan in NL wel zou kunnen... Het lijkt me zo onbevredigend als je niet weet waar je vandaan komt.
pi_185631411
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:03 schreef MiNi1981 het volgende:
...
Ik heb aan het begin van mijn traject van serieus over alles nadenken heel serieus over de C-donor gedacht. Maar naar mate ik meer informatie kreeg ook over het juridische aspect wat er wel/niet is voor een C-donor besloten dat ik voor een B-donor wilde gaan.
...
Zijn er specifieke juridische dingen waardoor je besloot dat C-donoren geen optie voor je waren?

Ik ben wat bang dat ik dingen over het hoofd zie, omdat ik het gevoel heb dat het allemaal heel gemakkelijk gaat.
pi_185631443
Ik ook niet. Het kindje zou mijn inziens moeten kunnen bepalen of hij/zij op zoek wilt naar de andere helft van zichzelf. En dat zou ik als toekomstige ouder niet willen en durven te bepalen.
Maar daar kunnen anderen natuurlijk heel anders instaan.
De wereld is na 40+ jaar ook wel veranderd als het op donorsperma aankomt. De mogelijkheden, de keuzes, voor de wensouder(s) als voor het kind en de behoefte die gebleken is van de kinderen die via donorschap geboren worden.

Maar kan ook begrijpen dat het voor een relatie waarin de man niet vruchtbaar is en je wel er samen voor kiest om via donorsperma kinderen te krijgen het een serieuze gedachte kan zijn over wel/niet anoniem.
pi_185631543
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:16 schreef Chan het volgende:
[..]

Zijn er specifieke juridische dingen waardoor je besloot dat C-donoren geen optie voor je waren?

Ik ben wat bang dat ik dingen over het hoofd zie, omdat ik het gevoel heb dat het allemaal heel gemakkelijk gaat.
Jij gaat voor co-ouderschap toch? Dan heb je er niet iets mee te maken want dan kies je voor samen opvoeden ed. Mag de co-ouder het kindje ook erkennen en voogdij en juridisch meebeslissen over alles van het kindje? Dan is er niets aan de hand bij jullie.

Als je voor een C-donor kiest maar je wilt als solomoeder je kindje opvoeden zonder dat de donor zich er echt mee bemoeit dan ben je juridisch niet waterdicht als het erop aankomt dat de donor na een tijdje zegt dat ie ook contact met het kindje wilt. Ook niet met een donorcontract.
Als de C-donor namelijk op wat voor manier dan ook op regelmatige basis (1x per jaar is ook regelmatig) contact heeft met jou en/of je kindje over je kindje kan dat al voor de wet genoeg zijn om via de rechtbank toch meer meer gezag en omgang over je kindje te krijgen.
Je moet daarin het C-donorcontract als een intentie zien.
En natuurlijk is daarin iedere situatie anders en zal de rechter naar meer dan dat kijken. Maar er zijn situaties bekend dat de donor de zaak heeft gewonnen en de rol in het leven van het kindje gegroeid is.
pi_185635149
Ja klopt, hij gaat erkennen en gezag aanvragen. Juridisch gezien verschilt het volgens mij niet echt van hoe het gaat na een echtscheiding, dus sowieso een ouderschapsplan en kinderalimentatie waar dat nodig is. En dat hebben we al wel redelijk duidelijk voor ogen, hoe we dat willen gaan doen allemaal, behalve dan dat het gewoon nog goed op papier moet komen.

Wel lastig als je bedenkt het op een bepaalde manier te doen en het loopt toch anders.. Zeker de situatie die jij nu omschrijft, waarin je van plan bent het alleen te doen.
  zondag 17 maart 2019 @ 14:17:58 #231
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_185670711
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 14:50 schreef Barreltje het volgende:
ik volg dit topic al een tijdje en kom nu even binnen met een gerelateerde vraag.

helaas, lijkt het in ons traject een mogeljikheid te zijn om donorzaad te gebruiken. Ik ben daarnaast ook al 39 ( we zijn inmiddels 5 jaar bezig) dus een klein beetje haast is er wel. .

We (ik ) heb nog wel allerlei vragen over een evt pad.

De gedachten gaan toch snel naar anoniem donor-zaad, vanwege het feit dat de wachttijd voor dit zaad korter lijkt te zijn. ik wilde jullie graag vragen wat de overwegingen waren om de keus voor anoniem of niet-anoniem semen te gebruiken.

en, heb ik het goed begrepen dat niet-anoniem eigenlijk niet een optie is uit Nederland? of begrijp ik het juist dat het evt wel met een Deense donor kan, via een kliniek?

Hopelijk worden de vragen niet als vervelend gezien, maar ik vermoed dat hier wat meer ervarings deskundigen zitten mbt deze kwestie :@ :*
Ik lees wel vaker zulke topics mee, ook op andere fora, en wat me altijd een beetje steekt is dat sommige mensen zo makkelijk praten over anonieme donoren.

En je kind dan? Heeft die niet het recht te weten waar zijn genen vandaan komen?

Ik quote nu jou, maar het is niet per se persoonlijk aan jou gericht.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_186349059
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 14:22 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]

Nee dat is helaas niet mogelijk. Maar dat is prima.
Zelf dacht ik alleen in sept of okt te beginnen maar dat wordt nu mogelijk juli of aug. 2-3mnd eerder dan gedacht maar dat is goed. Keuze is toch al gemaakt in hoofd en hart. Maar probeer zelf te bepalen wanneer ik echt op die trein wil springen en mijn omgevingsfactoren ook stabiel zijn en blijven. Nu zit er iets meer ‘druk’ achter en wil ik ook voor de huidige regeling zo gunstig mogelijk in aanmerking komen. Vooral ook omdat er nog onbekend is hoe 2020 gaat zijn op het gebied van zorg.

Hoe gaat het met jou? Ben je van plan om met je eventuele donor het eerst via ZI te proberen? Of via een kliniek? Lopen de gesprekken nog goed?
Mei komt aardig in de buurt, ben je er voor je gevoel al helemaal klaar voor?
pi_186359395
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 17:43 schreef Chan het volgende:

[..]

Mei komt aardig in de buurt, ben je er voor je gevoel al helemaal klaar voor?
Hi,
Ja mei is al snel. Ik ben er zeker klaar voor.
Ben benieuwd hoe zo een intake gaat, wat voor gevoel t los maakt en wat er uit de resultaten gaat komen maar dat komt volgens mij pas 2 weken na intake. Benieuwd of mijn lijf nog wel zwanger kan worden...

Hoe is het met jou? Hebben jullie de afspraken rond?
pi_186459636
Begin vh jaar was er omdat de vergoeding voor lesbische stellen en alleenstaande mogelijk niet meer vergoed zouden worden.
Toen zou het voor 2019 iig vergoed blijven.

Maar inmiddels is er ook duidelijkheid na 2019 en blijft de vergoeding voor iedere vrouw!
Heel fijn en goed nieuws dus!

https://nos.nl/l/2282292
pi_186462289
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 15:45 schreef MiNi1981 het volgende:
Begin vh jaar was er omdat de vergoeding voor lesbische stellen en alleenstaande mogelijk niet meer vergoed zouden worden.
Toen zou het voor 2019 iig vergoed blijven.

Maar inmiddels is er ook duidelijkheid na 2019 en blijft de vergoeding voor iedere vrouw!
Heel fijn en goed nieuws dus!

https://nos.nl/l/2282292
Ik wilde het linkje net komen plakken, super goed nieuws!

Hier prima, alles gaat volgens planning en het is super fijn om zo op één lijn te zitten :) Dat geeft zoveel rust, af en toe komt dat besef ook ineens hard binnen, hoe bijzonder het is iemand te vinden waarmee je zo'n traject wilt gaan doen.
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:20:14 #236
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_186462465
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 15:45 schreef MiNi1981 het volgende:
Maar het is toch geen medisch probleem?
Prrrrr
pi_186463374
Goed nieuws. O+
pi_186785535
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 16:59 schreef Chan het volgende:

[..]

De vorige keer was ik heel vlot zwanger, en geheel onterecht ga ik ervan uit dat dat nu ook wel weer zo zal zijn.
:X :X

MiNi1981 hoop dat je afspraak in mei goed gaat/goed is gegaan, ben benieuwd!
pi_186788282
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:20 schreef mspoez het volgende:

[..]

Maar het is toch geen medisch probleem?
Precies, maarja in deze wereld is iedereen gelijk en hetzelfde maar toch ook heel divers.

Erg verwerpelijk dat het gestimuleerd wordt dat we bewust alleenstaande ouders gaan creëren.

Soms is de situatie helaas zo dat een ouder er alleen voor komt te staan. Heel veel respect voor de ouder die zich daar dan met liefde en toewijding door heen slaat. Ken(de) zelf ook mensen die dat hebben gedaan.

Uit elk wetenschappelijk onderzoek blijkt echter dat kinderen beter af zijn met 2 ouders. Dan maakt 2 moeders/vaders nog niet zoveel uit. Het gaat om de rol verdeling, kinderen moeten kunnen schipperen tussen de ouders die verschillende rollen aan nemen.
  zondag 12 mei 2019 @ 19:48:57 #240
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186791731
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 15:55 schreef Chan het volgende:

[..]

Was het de eerste ronde raak Chan? Wat een geluk joh! Ben heel benieuwd hoe het jullie verder vergaat.
quote:
Ik ben ook benieuwd naar MiNi!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186791826
Chan. Wat tof. :*

En oo benieuwd naar Mini
pi_186792253
Ja in één keer... echt bizar hoe dingen dan ineens kunnen lopen, dat verwacht je gewoon niet. Het voelt haast te mooi om waar te zijn, zal wel spannend zijn de komende weken of het goed blijft gaan.

Ik heb in elk geval heel veel zin in het hele avontuur, in deze invulling van mijn leven, en de papa to be ook :)
  zondag 12 mei 2019 @ 20:47:56 #243
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_186793450
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 20:06 schreef Chan het volgende:
Ja in één keer... echt bizar hoe dingen dan ineens kunnen lopen, dat verwacht je gewoon niet. Het voelt haast te mooi om waar te zijn, zal wel spannend zijn de komende weken of het goed blijft gaan.

Ik heb in elk geval heel veel zin in het hele avontuur, in deze invulling van mijn leven, en de papa to be ook :)
Ik kan mij heugen dat jij nog een oudere zoon hebt, T. hoe oud is hij nu?
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_186794407
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 20:47 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik kan mij heugen dat jij nog een oudere zoon hebt, T. hoe oud is hij nu?
Dat klopt :D Hij is alweer bijna 10.
pi_186796623
quote:

Oh wauw. Wat een gaaf nieuws! Van harte gefeliciteerd!
Zal wel heel raar en bizar ook aanvoelen nu of niet? Maar ook echt heel mooi en bijzonder en fijn.

Ben zo benieuwd hoe dit avontuur je gaat bevallen.
pi_186796929
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 15:55 schreef Chan het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels mijn afspraak gehad. Ben iets te druk geweest om mijn verhaal al eerder te typen.

Er zijn een aantal onderzoeken geweest en nog in de planning. Deze onderzoeken zijn er om een zo gunstig mogelijke startpositie te hebben.

Bloed wordt bij mij alleen op Chlamydia getest. Maar daar verwacht ik weinig van.
Schildklier wordt normaliter ook getest maar ik slik al medicatie. Mijn waardes mogen voor een vruchtbaarheidsbehandeling eigenlijk iets omhoog. Dus ga dat ook even met de huisarts overleggen.
De follikels zijn voor mijn leeftijd nog goed. Dus gaan we op voor nu op een natuurlijke manier verder. Ze kijken dan per eierstok hoeveel follikels ze zien.
Bij de echo zagen ze wel iets in de baarmoeder wat mogelijk duidt op een poliep.
Daar kont binnenkort een 2 echo voor als ik aan het begin van mijn cyclus zit. Dan kunnen ze dat beter bepalen. Als er wel een poliep zit dan zal deze eerst verwijderd moeten worden.

Blij dat ik dus nu al die afspraak heb gehad. Dan kan dit traject van eventuele poliep nu al aangepakt worden en kan ik mijn schildklierwaardes al gaan verbeteren. Want ze zien steeds meer dat schildklierproblemen ook van invloed zijn op de vruchtbaarheid.
pi_186815589
Thanks :) Het voelt helemaal niet raar zelfs, maar heel goed :)

Fijn dat je afspraak goed ging en dat er direct actie ondernomen kan worden waar dat nodig blijkt! Kun je zelf actief iets doen om die schildklierwaardes te verbeteren?
pi_186819868
Wat fijn zeg! Spannende tijd nu.
Hoe vindt de co-ouder het?

Ik zou mijn schildkliermedicatie omhoog kunnen gooien alvast. Maar weet nog niet of ik daar blij van wordt. Het voelt namelijk alsof de medicatie goed zit nu voor de reguliere afstemming en hoe ik mij voel.
Maar ik kan het in overleg proberen en zien/ervaren hoe het gaat.
Met een evt zwangerschap gaat medicatie ook minimaal net 25% omhoog en moet ik elke 4 weken bloedprikken en zal ik veel strikter tussen bepaalde waardes moeten gaan zitten omdat een kindje via mij het schildklierhormoon krijgt.
  Moderator dinsdag 14 mei 2019 @ 10:41:05 #249
5428 crew  miss_sly
pi_186826255
quote:

Wat ontzettend leuk voor je! Gefeliciteerd! Wat fijn dat je een manier hebt gevonden die voor jou en voor de papa goed voelt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_186829240
Dankjewel :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')