abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183325067
registreer om deze reclame te verbergen
geen idee, misschien is gehoorgang geirriteerd?
pi_183336634
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 14:42 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
geen idee, misschien is gehoorgang geirriteerd?
Wellicht. Heeft toch een week dicht gezeten.

Het is nu nog gekker geworden. Als ik muziek op heb en dan om de buurt met ťťn oor luister, dan hoor ik het met m'n rechteroor (waar de piep ook in zit) opeens met een hogere toonhoogte. :?
'Diplacusis', volgens internet.

Ik hoop echt dat dit overgaat...
pi_183376898
Even een update:

Ondertussen merk ik echt 0 verbetering. Het wordt juist nog erger, omdat de 'doofheid' wel minder is maar de piep niet. Die is echt oorverdovend. Pas als ik echt sta te koken hoor ik hem niet meer. Ik mis nu al gewoon die rust om in stilte even met de ogen dicht op bed te liggen. Concentreren op moeilijk werk gaat ook niet meer.

Vanmiddag terug naar de huisarts, maar reŽel gezien gaat die natuurlijk niks acuuts kunnen doen. En bij de KNO-artsen in de omgeving is minstens 30 dagen wachttijd...
pi_183378918
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:30 schreef Flitskikker het volgende:
Even een update:

Ondertussen merk ik echt 0 verbetering. Het wordt juist nog erger, omdat de 'doofheid' wel minder is maar de piep niet. Die is echt oorverdovend. Pas als ik echt sta te koken hoor ik hem niet meer. Ik mis nu al gewoon die rust om in stilte even met de ogen dicht op bed te liggen. Concentreren op moeilijk werk gaat ook niet meer.

Vanmiddag terug naar de huisarts, maar reŽel gezien gaat die natuurlijk niks acuuts kunnen doen. En bij de KNO-artsen in de omgeving is minstens 30 dagen wachttijd...
Heel erg frustrerend idd, begrijpelijk.

Een doorverwijzing vragen naar de KNO arts lijkt me raadzaam, en dat duurt inderdaad wel even. Het is in ieder geval erg onrustig in je middenoor. Het kan wel zijn dat je trommelvlies een klap gehad heeft maar dan zal het in de loop van de week volgens mij wel wat moeten verbeteren. Ben je verder niet duizelig?
pi_183379224
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:00 schreef CrushNdie het volgende:

[..]

Heel erg frustrerend idd, begrijpelijk.

Een doorverwijzing vragen naar de KNO arts lijkt me raadzaam, en dat duurt inderdaad wel even. Het is in ieder geval erg onrustig in je middenoor. Het kan wel zijn dat je trommelvlies een klap gehad heeft maar dan zal het in de loop van de week volgens mij wel wat moeten verbeteren. Ben je verder niet duizelig?
Bedankt voor je bericht.

Ik heb geen last van duizeligheid. Eigenlijk in het hele 'traject' sinds het begin niet gehad. Mocht de oorsmeerprop niet de oorzaak zijn geweest, dan is er in de 9 dagen dat ik het nu heb er 0 verandering geweest, dus dat is wel zorgelijk.
Anderszins moet er toch iets duidelijk niet goed zitten, want met ťťn oor alles een toonhoogte hoger horen... hoe kan dat Łberhaupt?

Als ik m'n kaak aanspan, wordt het volume van de piep dus veel hoger. Misschien een bloedvat ergens niet goed of bekneld? Of hebben jullie - de mensen met 'officiŽle' tinnitus - dit ook, dat je met een bepaalde beweging/houding het volume kunnen beÔnvloeden?
pi_183380099
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:17 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Bedankt voor je bericht.

Ik heb geen last van duizeligheid. Eigenlijk in het hele 'traject' sinds het begin niet gehad. Mocht de oorsmeerprop niet de oorzaak zijn geweest, dan is er in de 9 dagen dat ik het nu heb er 0 verandering geweest, dus dat is wel zorgelijk.
Anderszins moet er toch iets duidelijk niet goed zitten, want met ťťn oor alles een toonhoogte hoger horen... hoe kan dat Łberhaupt?
Er zit dan inderdaad ook iets niet goed, en heb dit zelf naast de tinnitus helaas sinds mijn buisje eruit gevallen is uit mijn 'goede' oor. Ik ben onlangs bij de kno arts geweest en deze geeft aan dat mijn buis van Eustachius niet goed functioneert momenteel. Op het moment dat het geluid niet goed is zit de buis dus dicht, en op het moment dat het geluid goed is staat deze open. Ik heb dus precies hetzelfde alleen wisselt het bij mij constant af, en ben ik op het moment dat ik 'geen bass' hoor ook duizelig, vandaar mijn vraag. Vorige week maandag weggestuurd met de boodschap; sorry maar we kunnen hier niets aan doen. Toevallig vanmorgen wederom contact gezocht en aangegeven dat ik opnieuw een afspraak wil aangezien ik me niet geholpen voel. Een buisje zou dit voor mij kunnen oplossen naar mijn idee aangezien het probleem pas kwam nadat mijn buisje eruit gevallen is, en helaas had ik vorige week maandag niet mijn eigen KNO arts, dus ik heb hoop.

quote:

Als ik m'n kaak aanspan, wordt het volume van de piep dus veel hoger. Misschien een bloedvat ergens niet goed of bekneld? Of hebben jullie - de mensen met 'officiŽle' tinnitus - dit ook, dat je met een bepaalde beweging/houding het volume kunnen beÔnvloeden?
Dit heb ik zelf niet, kan het geluid niet beÔnvloeden behalve door mezelf in een stressvolle situatie te gooien.
pi_183744247
quote:

[..]

Bedankt voor je bericht.

Ik lees net je DM, zal hier even reageren. Laat ik beginnen met je veel sterkte te wensen, de eerste weken van je tinnitus zijn echt verschrikkelijk. Bij mij was vooral in slaap komen het probleem. Voordat ik naar bed ging begon ik al over de piep te malen, dan slaap je echt niet. Ben destijds naar de dokter gegaan. De dokter heeft toen slaappillen voorgeschreven. Deze enkele nachten gebruikt, wat erg goed voor me was. Doordat ik weer sliep zoals voorheen kon ik ook beter met de piep omgaan. Je komt dan in een positieve spiraal terecht. Na een paar nachten op slaappillen geleefd te hebben ben ik overgestapt op melatonine. Dit gebruik ik nu alleen nog als ik in mijn ritme wil komen of na een lange drukke dag, om toch sneller in slaap te komen.

De piep zelf hoor ik uiteraard nog wel, maar ik ben er voortaan aan gewend. Je leert er na verloop van tijd echt mee leven, het is ook gewoon onderdeel van je dagelijkse leven. Het klinkt wellicht wat paradoxaal, maar de piep staat voor mij gelijk aan rust: ik hoor hem alleen als ik in een rustige omgeving ben. Mocht jij ook moeite hebben met slapen dan raad ik je aan om bijvoorbeeld met een ventilator aan te slapen. Een constant geluid dat de piep kan overstemmen is erg rustgevend. n de winter uiteraard niet op jezelf richten. Verder raad ik je aan om niet te veel te Googlen en dergelijke. Je moet er echt mee leren leven, het gaat niet over.
pi_183779788
quote:

Nee invloed heb ik niet op de piep door te bewegen. Door stress of slecht slapen is die soms wel duidelijker aanwezig.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_183879289
Shit wat een herrie in mijn hoofd/oren. Ik wil rust :'(.
pi_183886765
Ik lijd aan pulsatiele tinnitus. Maar bij mij gaat het in perioden, soms heb ik er een aantal weken extreem last van en dan verdwijnt het enkele maanden. White noise op youtube helpt voor mij.

Door deze tinnitus ben ik wel sinds 2 maanden mijn gehoor aan het linkeroor kwijt geraakt. Ik kreeg een aantal weken extreem last van de tinnitus en toen verdween langzaam al het gehoor. Nu hoor ik zo goed als niks meer aan links.
pi_183972543
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:04 schreef CrushNdie het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 14:28 schreef ZuidGrens het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 09:17 schreef Bloemkool het volgende:
Bedankt voor jullie reacties! Even een update:

Ik was bij de dokter geweest en die zag dat m'n trommelvlies rechts troebel was, dus dat er vocht achter zit en de buis van Eustachius/de doorluchting niet goed is. Ik had neusspray gekregen ("fluticasonpropionaat") die ik minstens 2 weken moest gebruiken.
Na 3,5 week was het wel minder geworden, maar nog steeds niet weg. Weer teruggegaan en het vocht was nog steeds niet helemaal weg. De dokter zei toen dat het nog wel twee maanden kan duren voordat het echt over zou kunnen zijn. Nog maar afwachten dus...
Het zou in ieder geval geen gehoorschade zijn. Dat hoop ik dan maar.

De piep is dus minder dan in het begin, maar hij zit er nog steeds. Gelukkig lukt het me om er minder op te focussen, dus nu hoor ik hem alleen als het helemaal stil is, bijvoorbeeld in bed of tijdens een spannende film. M'n koelkast en pc (in dezelfde kamer) maken afleidende geluiden, misschien dat dat eraan bijdraagt.
Slapen ging (gelukkig) sowieso goed, omdat ik standaard al melatonine gebruik om sneller in te slapen.

Hopelijk dat het nog verbetert de komende tijd.
pi_183973399
Ik heb soms gerommel in mijn ook, moeilijk te beschrijven.
Een soort zoemtoon, die dan weggaat en terugkomt.
Erg irritant, die Tinnitus heb ik na 15 jaar wel mee leren leven, maar dit is echt irritant.

Meer mensen die dit hebben?
pi_183997341
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:20 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

[..]
Mooi dat je al verbetering opmerkt, heeft hij het niet gehad over een eventueel buisje plaatsen indien het probleem blijft?

[..]

Bedankt voor jullie reacties! Even een update:

Ik was bij de dokter geweest en die zag dat m'n trommelvlies rechts troebel was, dus dat er vocht achter zit en de buis van Eustachius/de doorluchting niet goed is. Ik had neusspray gekregen ("fluticasonpropionaat") die ik minstens 2 weken moest gebruiken.
Na 3,5 week was het wel minder geworden, maar nog steeds niet weg. Weer teruggegaan en het vocht was nog steeds niet helemaal weg. De dokter zei toen dat het nog wel twee maanden kan duren voordat het echt over zou kunnen zijn. Nog maar afwachten dus...
Het zou in ieder geval geen gehoorschade zijn. Dat hoop ik dan maar.

De piep is dus minder dan in het begin, maar hij zit er nog steeds. Gelukkig lukt het me om er minder op te focussen, dus nu hoor ik hem alleen als het helemaal stil is, bijvoorbeeld in bed of tijdens een spannende film. M'n koelkast en pc (in dezelfde kamer) maken afleidende geluiden, misschien dat dat eraan bijdraagt.
Slapen ging (gelukkig) sowieso goed, omdat ik standaard al melatonine gebruik om sneller in te slapen.

Hopelijk dat het nog verbetert de komende tijd.
pi_183998214
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 22:53 schreef roos94 het volgende:
pulsatiele tinnitus
Shit ;(
Wat zegt de KNO arts hierover?
BlaBlaBla
pi_184038908
quote:
2s.gif Op woensdag 26 december 2018 02:20 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb soms gerommel in mijn ook, moeilijk te beschrijven.
Een soort zoemtoon, die dan weggaat en terugkomt.
Erg irritant, die Tinnitus heb ik na 15 jaar wel mee leren leven, maar dit is echt irritant.

Meer mensen die dit hebben?
Is dat niet iets in je huis? Veel huizen hebben een zoemtoon, een laag-frequent geluid. Wellicht toch maar je ventilator laten draaien als het je uit je slaap houdt.
pi_184063766
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 19:43 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Is dat niet iets in je huis? Veel huizen hebben een zoemtoon, een laag-frequent geluid. Wellicht toch maar je ventilator laten draaien als het je uit je slaap houdt.
Nope helaas, heb het ook op mijn werk en buiten.
Gelukkig is het vaak een paar dagen en dan een paar weken weer weg.
Gaat gepaard met hetzelfde als de piep, als je moe bent en/of stress hebt wordt het erger, althans zo werkt het bij mij.
pi_184744860
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 09:39 schreef ZuidGrens het volgende:
Is er hier iemand die 's nachts tanden knarst en heeft zo'n bitje van de tandarts/orthodontist toen geholpen?
Zeker, en daardoor is alles qua spieren mogelijk overbelast as je zo'n bitje moet. Er zijn er 3. ! voor in de bovenkaak, in de onderkaak en op de voortanden (een NTI-TSS).
Professor Lobbezoo van de ACTA is het er niet over eens dat een NTI-TSS ook werkt omdat intrusie zou kunnen plaatsvinden. Je voortanden komen dan schever te staan. Echter mijn behandelaar zei dat dat zo'n vaart niet zou lopen door frequente controles en de NTI-TSS haalt ook veel beter de spanning weg van je kaken zei hij.

De spieren die voor de tinnitus medeverantwoordelijk zijn zitten als je vanaf je kin omhoog voelt achter je kaak, onder je oorlel.

Let wel, de TMD gerelateerde pijn is een vicieuze cirkel omdat je mogelijk blijft knarsentanden/bijten door de tinnitus. Dat heeft mij jaren gekost om het bijten minder te aten worden. Het bite helpt wel maar dit kan gerust meer dan een jaar duren.
Veel mensen verwachten na 5 fysio behandelingen resultaat. Doe er 20 en kom dan terug.
Somatische tinnitus is 1 onderdeel van het probleem, naast de hersenen en de oren.
Friettent dikke Willie, met Willie
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')