abonnement Unibet Coolblue
pi_179799665
Ik heb vanmiddag bezichtiging van een huis.
naast de indeling en dingen die ik zelf belangrijk vind aan een huis zou ik graag wat tips krijgen waar ik nog meer op moet letten. Het is een vrij oud huisje, volgens de foto's en de advertentie wel goed onderhouden, maar gewoon een oud bouwjaar.
Er schijnt veel belangstelling voor te zijn dus er is één bezichtiging. In de dagen daarna kan geboden worden.

Zijn er aanvullende dingen waar ik als leek op zou moeten letten of naar zou moeten vragen?
Hebben jullie tips?
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_179799677
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:30 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Hebben jullie tips?
Neem een aankoopmakelaar mee.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179799679
Blind all in
pi_179799687
Laat je niet gek maken.
pi_179799691
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:31 schreef vosss het volgende:

[..]

Neem een aankoopmakelaar mee.
daar sluit ik me bij aan
pi_179799702
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:32 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

daar sluit ik me bij aan
Wij hebben die van ons gekocht zonder omdat die bokkelul geen tijd had om mee te gaan omdat ie een funda folder in elkaar aann het flansen was en meneer kon niet alles tegelijk.

:')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179799735
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:31 schreef vosss het volgende:

[..]

Neem een aankoopmakelaar mee.
Gaat me nu niet meer lukken. Waar let ik zelf op?
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_179799768
Laat je niet gek maken met overbieden.
pi_179799772
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:33 schreef vosss het volgende:

[..]

Wij hebben die van ons gekocht zonder omdat die bokkelul geen tijd had om mee te gaan omdat ie een funda folder in elkaar aann het flansen was en meneer kon niet alles tegelijk.

:')
wij hadden een topmakelaar, we kwamen bij hem: morgen om 9 uur bezichtiging, kun je mee? Uhm, ja, ik verzet wel iets en kom uiterlijk om 9.15 aansluiten. En hij hield woord.
pi_179799790
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:36 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Gaat me nu niet meer lukken. Waar let ik zelf op?
Alle kranen/afvoeren/wc/bad/douche goed doorlopen
Alle ramen/deuren netjes openen en sluiten
Meterkast netjes
Keuken geen gebreken, vaatwasser/oven/magentron/kookplaat/afzuigkap werkt

Dan heb je het wel zo een beetje wat je als leek zelf kan zien.

Verder zou ik voordat je een eventueel bod gaat overwegen dit als je het doet onder voorbehoud van een bouwkundig rapport en financiering doen.

Aankoopmakelaar let op veel meer dingen die wij als leek niet zo 123 zouden opvallen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179799846
Ow en verder wat wil je. Wil je een huis wat af is? Dan zal je op de details moeten letten. Weet je van te voren dat er een compleet nieuwe vloer in het huis moet en alles opnieuw stucen? Dat kan voor de een een no go zijn en voor de ander juist een leuk project.

Hoe "affer" het huis moet zijn als in spullen erin tiefen en niks meer hoeven, hoe beter je moet kijken. Zijn alle muren mooi, plinten netjes, vloeren zonder beschadigingen en dat soort dingen meer.

Als dat allemaal niet boeit hoef je daar ook niet naar te kijken. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 10:44:25 #12
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_179799885
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
Laat je niet gek maken met overbieden.
Was ik ook zeker niet van plan. Het is niet het laatste huis in de stad en de prijzen zijn volgens mij al hoog genoeg.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  vrijdag 15 juni 2018 @ 10:49:55 #13
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_179799986
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:42 schreef vosss het volgende:
Ow en verder wat wil je. Wil je een huis wat af is? Dan zal je op de details moeten letten. Weet je van te voren dat er een compleet nieuwe vloer in het huis moet en alles opnieuw stucen? Dat kan voor de een een no go zijn en voor de ander juist een leuk project.

Hoe "affer" het huis moet zijn als in spullen erin tiefen en niks meer hoeven, hoe beter je moet kijken. Zijn alle muren mooi, plinten netjes, vloeren zonder beschadigingen en dat soort dingen meer.

Als dat allemaal niet boeit hoef je daar ook niet naar te kijken. :)
Zo af mogelijk is de bedoeling. Het is een vrij klein huisje en erg handig ben ik niet. Budget om er een klusser in te jagen heb ik ook niet.
Het is ook de eerste keer dat ik ga kijken naar een huis. Ik weet zelfs nog nieteens zeker of ik wel wil kopen of dat huren verstandiger is. Ik moet me dus zeker niet gek laten maken, maar kwam het huisje tegen en het leek te voldoen aan mijn eisen.

quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Alle kranen/afvoeren/wc/bad/douche goed doorlopen
Alle ramen/deuren netjes openen en sluiten
Meterkast netjes
Keuken geen gebreken, vaatwasser/oven/magentron/kookplaat/afzuigkap werkt

Dan heb je het wel zo een beetje wat je als leek zelf kan zien.

Verder zou ik voordat je een eventueel bod gaat overwegen dit als je het doet onder voorbehoud van een bouwkundig rapport en financiering doen.

Aankoopmakelaar let op veel meer dingen die wij als leek niet zo 123 zouden opvallen.
Thanks! Goeie punten! :)
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_179800045
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:49 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Ik moet me dus zeker niet gek laten maken, maar kwam het huisje tegen en het leek te voldoen aan mijn eisen.
Ga deze gewoon bezichtigen en let goed op. Doe vervolgens geen bod, maar ga nog naar een paar huizen kijken, al dan niet met aankoopmakelaar en in de tussentijd kan je bedenken/beslissen of je wilt kopen of huren.

Zolang je daar nog niet uit bent en dit is het eerste huis wat je gaat bekijken ooit is meteen een bod uitbrengen zo een beetje het domste wat je kan doen. Ook als dit huis naar jouw smaak is. Ga er een paar bekijken; kan je ook vergelijken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179800062
Hou wel rekening met hoge verbouwingskosten in de komende jaren om je huis gasloos te maken. Hoe ouder een huis hoe meer er geïsoleerd moet worden.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 10:56:39 #16
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_179800104
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:42 schreef vosss het volgende:
Hoe "affer" het huis moet zijn
:D
hallo dus dit noemen ze nou twitter
  vrijdag 15 juni 2018 @ 10:56:52 #17
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_179800108
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Ga deze gewoon bezichtigen en let goed op. Doe vervolgens geen bod, maar ga nog naar een paar huizen kijken, al dan niet met aankoopmakelaar en in de tussentijd kan je bedenken/beslissen of je wilt kopen of huren.

Zolang je daar nog niet uit bent en dit is het eerste huis wat je gaat bekijken ooit is meteen een bod uitbrengen zo een beetje het domste wat je kan doen. Ook als dit huis naar jouw smaak is. Ga er een paar bekijken; kan je ook vergelijken.
Ik kreeg meteen te horen dat er haast was en dat ie na het weekend weg zou zijn. Toen wist ik meteen al dat ik me niet op moet laten naaien. Het was al lastig om nog een bezichtiging te plannen zeg maar. Ik ga ook zeker verder ga kijken, maar het irritante is dat er meteen druk wordt gezet. Je ziet ook dat huizen gewoon hard gaan nu.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_179800135
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:56 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

:D
Ik wist het zo in de vluggigheid even niet beter te omschrijven en dacht dit snapt ook wel iedereen. Net als "vluggigheid", wat volgens mij ook geen woord is :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179800228
Weet niet of ie an genoemd was. Maar toestand kozijnen vind ik ook een dingetje. Als je die moet laten vervangen omdat ze van rottigheid uit mekaar vallen, ben je ook zo 15.000 voor een compleet huis lichter incl deuren/dorpels etc.
  Moderator vrijdag 15 juni 2018 @ 11:09:17 #20
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_179800290
Kijk ook goed naar de staat van de technische installaties om en rond de woning en let op de algemene staat van het onderhoud.

Én kijk ook naar je gevoel dat je hebt bij het huis en de omgeving waarin het ligt.

Je koopt immers geen pak suiker ;)
  vrijdag 15 juni 2018 @ 11:24:48 #21
33189 RM-rf
1/998001
pi_179800538
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:53 schreef machtpen het volgende:
Hou wel rekening met hoge verbouwingskosten in de komende jaren om je huis gasloos te maken.
wat een bullshit, dat hangen aan 'gasloos' is hooguit meelopen met de kudde. daaraan is niks moeten aan, hooguit lopen veel mensen achter een verkoopverhaaltje aan. (en een politiek iets, doordat overall in nederland de gasafhankelijkheid hoog is, poogt men een grot aantal huishoudens te laten overstappen, dat is niet omdat gas 'eruit' zou gaan, maar vooral dat men de economische afhankelijkheid van gasleveranties uit het buitenland minder hoog wil hebben, maar dat betekent niet dat er binnen 20 jaar geen gas in nederland gebruikt gaat worden als energiebron)

Qua energie zou ik wel goed kijken naar de isolatie en ook energierekeningen opvragen.
kijk naar de vensters, hoe oud zijn deze en hoe goed geisoleerd.
bekijk het dak, is dat geisoleerd en in welke toestand.
kijk naar de eletrictiteit, kabels en aansluitingen, is dat in orde of zou je moeten overwegen dat nieuw aan te leggen...

Als je een ouder huis koopt is het erg belangrijk goed te bedenken of alles 'klaar' en in goede toestand is precies zoals je het zou willen hebben, of dat je alsnog eraan zult gaan renoveren en dingen naar je eigen wens veranderen... zodra je dat laatste gaat doen kan het snel zijn dat er veel meer werk op je afkomt en je tegen een domino-effect oploopt van het ene dingetje dat je wil aanpassen dat je direkt confronteerd met een andere 'renovatie-wens' ...

Dat kan best leuk zijn; Ikzelf woon in een oude vroegere boerderij die officieel uit 1900 stamt, maar ook gedeeltes uit de 17e eeuw bevat; ik heb die woning in eigenlijk zeer goede toestand en ook gerenoveerd gekocht, maar aangezien ik een aantal dingen wilde aanpassen ben ik al vier jaar bijna continue bepaalde dingen bezig te verbouwen en is het huis nog altijd niet 'af'... wat voor mij zeker niet afdoet aan het leefgenot, integendeel, maar dat kan erg persoonlijk zijn).
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_179800571
Vraag ook naar een overzicht van het gas- en elektriciteitsverbruik.
Dan heb alvast een idee van die maandelijkse kosten.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_179800726
Op internet zijn ook diverse checklists te vinden, die je kan gebruiken om gestructureerd door het huis te gaan. Bijvoorbeeld van Vereniging Eigen Huis.
pi_179800759
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 11:27 schreef Bloemkool het volgende:
Vraag ook naar een overzicht van het gas- en elektriciteitsverbruik.
Dan heb alvast een idee van die maandelijkse kosten.
Dat zegt iets en tegelijkertijd niets. Als jij nooit thuis bent en de huidige bewoners wel altijd thuis zijn en veel apparaten aan hebben staan, dan is het verbruik natuurlijk veel hoger.
Mijn ouders hebben mijn huis gekocht onlangs en die hebben zeker een veel hoger verbruik, gewoon omdat zij veel meer thuis zijn dan ik.
Het huis dat ik net kocht, wordt op dit moment bewoond door een gezin met kinderen. Ik ga er in net mijn vriend. Fair chance dat wij minder gaan verbruiken.

Oh, en wij kochten het huis (bouwjaar 1910) puur op gevoel. De ruimtes voelen heel erg prettig, geweldig mooie trapspijlen en het past gewoon bij ons.
De huidige bewoners gaan 100 meter verderop wonen en we kennen de buurt.
Dat maakt het voor ons makkelijk natuurlijk omdat vragen over de omgeving niet beantwoord hoeven te worden. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_179800762
In het geval van een verlaagd plafond, trek eens een plafond omlaag om te kijken of het er netjes uitziet. En of er geen stro meer zit (bij oudere huizen).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')