abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 juni 2018 @ 00:13:15 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_179796275
Piemeltjes afhakken zonder verdoving. Gore pedo's :r :r :r

quote:
Kinderen prostitueren zich voor minder dan 1 euro op Keniaanse stranden



De idyllische palmstranden van Kenia zijn een trekpleister voor zonnekloppers, snorkelliefhebbers en... sekstoeristen. Net zoals in andere ontwikkelingslanden dwingt de armoede en sociale discriminatie vrouwen en kinderen in het land immers in de seksindustrie. Minderjarigen verkopen hun lichaam er voor luttele bedragen vanaf 100 Keniaanse shilling (85 eurocent).

De parelwitte stranden en het turkooiskleurige water van Diani Beach, een populaire badplaats in Kenia, hebben echter een erg duister kantje: kinderprostitutie is er schering en inslag.

“De meeste meisjes in mijn dorp doen het”, vertelt de zestienjarige Fatma aan Reuters. “Ik kan 100 tot 500 shilling tot krijgen. Soms geeft een toerist 1000 shilling.” 100 shilling is amper 85 eurocent. “Het is makkelijk om mannen te vinden”, zegt het meisje. “Ik vind hen op de markt, concerten, trouwfeesten en op het strand.”

De illegale praktijk is in de dorpen en steden langs de Keniaanse kust niet alleen alomtegenwoordig, maar ook sociaal aanvaard. Lokale autoriteiten en liefdadigheidsinstellingen hebben de grootste moeite om het probleem in te dijken.

Eén op de drie
Volgens de meest recente beschikbare data doet een op de drie meisjes tussen twaalf en achttien jaar in het Keniaanse kustgebied aan occasioneel sekswerk. Dat blijkt uit een rapport van Unicef en de Keniaanse overheid uit 2006. In totaal gaat het naar schatting om zo’n 15.000 meisjes.

Hoewel de cijfers verouderd zijn, is er de voorbije jaren weinig verbeterd. Weinig werkgelegenheid, het gebrek aan ontwikkeling van de regio en een zwakke politiemacht werken de seksindustrie in de hand.

“Het wordt erger. In zo’n 90 procent van de families in een dorp vind je minstens één meisje dat het slachtoffer is van commerciële seksuele uitbuiting”, vertelt Athuman Jiti, een ambtenaar in het district Kwale waar Diani gelegen is. “Soms dragen de ouders hen op om de straat op te gaan en eten naar huis te brengen, soms doen de meisjes het uit zichzelf. Het probleem is dat het erg genormaliseerd is.”



Armoede
Jaarlijks trekt Kenia meer dan een miljoen toeristen aan uit landen uit de hele wereld. Toerisme is een belangrijke inkomstenbron voor het land en goed voor tien procent van het bruto nationaal product. Maar de reizigers maken misbruik van de arme bevolking. In het district Kwale moeten de inwoners rondkomen met minder dan 1,30 euro per dag en dat maakt hen bijzonder kwetsbaar voor uitbuiting.

Bovendien zijn seksisme en discriminatie diepgeworteld in het land en dragen gebruiken als polygamie en huwelijken op jonge leeftijd ertoe bij dat meisjes en vrouwen extra kwetsbaar zijn.

“Vaak zijn vrienden of familieleden erbij betrokken en zij zetten hen ertoe aan, of ze worden benaderd door een man die hen aandacht geeft en een paar honderd shilling na seks”, zegt Dorcas Namwaya Mwachi van de Coalitie voor Geweld Tegen Vrouwen, een liefdadigheidsorganisatie die werkt in de omgeving van Diani. “Hun families zijn arm en kunnen het zich niet veroorloven om voor hen te zorgen, dus de meisjes blijven het doen om geld te verdienen om bij te dragen aan het huishouden, of om voor zichzelf kleine dingen te kopen zoals een nieuwe jurk of zelfs maandverband dat ze anders niet kunnen betalen.”

Maatregelen toeristische sector
“De toeristische sector heeft enkele stappen ondernomen om sekstoerisme met kinderen tegen te gaan, maar [de toeristen] vinden er wel altijd iets op”, zegt Francis Mkala van de South Coast Association of Local Tour Operators. “De hotels hebben bijvoorbeeld een gedragscode die gasten verbiedt om minderjarigen mee te nemen naar hun kamer. Maar de toeristen huren nu privévilla’s waar ze de kinderen mee naartoe nemen en ongestoord hun gang gaan.”

Medeplichtigheid
Kinderprostitutie is ondertussen zo algemeen aanvaard, dat meisjes niet enkel meer seks hebben met toeristen voor geld, maar ook met lokale mannen voor alles gaande van een lift naar huis tot een paar schoenen of zelfs een zak suiker.

Volgens Edward Wanjala, een reclasseringsambtenaar in Kwale, is de hele gemeenschap medeplichtig. “Iedereen profiteert er op een of andere manier van. De families krijgen wat geld van de meisjes, de cafés en nachtclubs krijgen klanten omwille van de meisjes, de taxichauffeurs krijgen iets om de klanten naar de meisjes te brengen”, vertelt hij. “De sociale aanvaarding leidt ertoe dat mensen het niet eens als een misdaad zien en de uitgebuite meisjes zien zichzelf niet als slachtoffer. Dus wie zal de zaak aangeven? Wie zal er getuigen?”

Sensibilisering over de negatieve impact van prostitutie op kinderen is niet genoeg, zegt hij. Er zijn beroepsopleidingen en jobs nodig om de illegale praktijk in te dijken.

https://www.hln.be/nieuws(...)e-stranden~a6666c7e/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_179796286
:r
Google is your friend, abuse your friends
  vrijdag 15 juni 2018 @ 00:23:37 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179796385
Ja ze zijn veel te jong. Maar om ze kinderen te noemen vind ik wel een beetje overdreven.

Bij een kind denk ik aan iemand van 0 tot 14 ongeveer.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179796421
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 00:23 schreef Harvest89 het volgende:
Ja ze zijn veel te jong. Maar om ze kinderen te noemen vind ik wel een beetje overdreven.

Bij een kind denk ik aan iemand van 0 tot 14 ongeveer.
16 is in ieder geval nog lang niet volwassen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 00:28:24 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179796428
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 00:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

16 is in ieder geval nog lang niet volwassen.
Dat zeker niet. Maar ik zou ze geen kinderen noemen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179796436
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 00:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat zeker niet. Maar ik zou ze geen kinderen noemen.
En wat zegt het wetboek daar over?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 00:30:23 #7
319979 Fok-it
All is well
pi_179796442
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 00:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

En wat zegt het wetboek daar over?
In Nederland is 16+ seksueel gewoon meerderjarig
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_179796460
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 00:30 schreef Fok-it het volgende:

[..]

In Nederland is 16+ seksueel gewoon meerderjarig
Niet voor prostitutie
Vreemd, op huwelijk rijmen alleen de woorden gruwelijk en afschuwelijk.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 00:32:28 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179796463
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 00:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

En wat zegt het wetboek daar over?
Geen idee, lekker boeiend.
Ik zou ze gewoon minderjarigen noemen.

Maar door ze kinderen te noemen krijgt het nieuwsbericht een schokkender effect. Meer aandacht dus.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 00:32:55 #10
319979 Fok-it
All is well
pi_179796469
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 00:32 schreef Ironisch. het volgende:

[..]

Niet voor prostitutie
Goed punt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_179796514
8)7 :X
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 15 juni 2018 @ 00:55:54 #12
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_179796637
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 00:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

En wat zegt het wetboek daar over?
Die noemt het minderjarigen
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_179796749
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 00:55 schreef mstx het volgende:

[..]

Die noemt het minderjarigen
Net of ze allemaal 29 feb geboren zijn.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_179796763
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 00:23 schreef Harvest89 het volgende:
Ja ze zijn veel te jong. Maar om ze kinderen te noemen vind ik wel een beetje overdreven.

Bij een kind denk ik aan iemand van 0 tot 14 ongeveer.
Ik dacht ook dat ze veel jonger bedoelden. Zeg 6-10 jaar.
pi_179796786
Maakt toch niet uit of het kinderen van 6, 10 of 16 zijn.

Ze zijn in ieder geval allemaal te jong om te worden uitgebuit en misbruikt door hun eigen gemeenschap en 'welvarende' toeristen.

Walgelijk :r
  † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2018 @ 01:59:55 #16
88815 The_Emotion
98.3
pi_179797054
Maar worden er ook zeevis-excursies aangeboden
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  vrijdag 15 juni 2018 @ 02:01:54 #17
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179797070
1,30 per dag mijn hemel :{ Soms besef je het gewoon niet hoe arm sommige mensen zijn :{

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2018 02:06:08 ]
pi_179797529
Vanaf waar kun je naar Kenia vliegen? Ik vraag dit voor een vriend van me.
U MAD?
  vrijdag 15 juni 2018 @ 06:41:49 #20
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179797697
Die jonge dames hebben helemaal geen geld om zelfs de essentiele zaken aan te schaffen en in plaats van hun daarmee helpen wordt hun enige middel om in hun bestaan te voorzien afgepakt.

Zelfs als je grote woorden als 'misbruikt' gebruikt, help je deze mensen door hier iets aan te doen helemaal niks mee, alleen maar verder de vernieling in
Laffe huichelaar
pi_179797705
Tieners, dat is wat anders dan kinderen.

Enfin het blijft sneu natuurlijk dat ze zo geld moeten verdienen.
pi_179797708
  vrijdag 15 juni 2018 @ 06:57:29 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179797738
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 00:23 schreef Harvest89 het volgende:
Ja ze zijn veel te jong. Maar om ze kinderen te noemen vind ik wel een beetje overdreven.

Bij een kind denk ik aan iemand van 0 tot 14 ongeveer.
Er staat 12 tot 18.... dus ook 12. Walgelijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_179797753
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 02:05 schreef vigen98 het volgende:
1,30 per dag mijn hemel :{ Soms besef je het gewoon niet hoe arm sommige mensen zijn :{
Ik heb geen idee hoeveel de dagelijkse kosten zijn daar. Zolang je die niet weet, kun je natuurlijk niet zeggen of 1,30 per dag veel of weinig is.
Alleen door de context (geen essentiële spullen kunnen kopen) weet ik nu dat dit bedrag weinig is. Maar sec dat bedrag noemen zonder context is waardeloos (pun intended).
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 07:13:12 #25
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179797798
We're going to Kenya

There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')