Bullshit!quote:Op donderdag 14 juni 2018 21:32 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Als je je baan verliest aan iemand die de NL'se taal niet eens machtig is moet je je echt achter je oren krabben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
quote:Op donderdag 14 juni 2018 22:47 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Als je vandaag de dag geen baan kan hebben.deboswachter kan alleen maar aftrekkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je niks aan in het bedrijfslevenpindazakje
Wel als accountant voor een bedrijf dat failliet aan het gaan isquote:Op donderdag 14 juni 2018 23:47 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
deboswachter kan alleen maar aftrekken
Heb je niks aan in het bedrijfsleven
Dit slaat natuurlijk nergens op en hangt totaal af v/h type werkzaamheden.quote:Op donderdag 14 juni 2018 21:32 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Als je je baan verliest aan iemand die de NL'se taal niet eens machtig is moet je je echt achter je oren krabben.
quote:Op vrijdag 15 juni 2018 03:07 schreef MadJackthePirate het volgende:
Polen werken ook gewoon veel harder goedkoper.
Want polen hebben 4 armen om het werk mee te doen ?quote:Op vrijdag 15 juni 2018 03:20 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
En harder vaak, ga er maar eens naast staan.
Meer motivatie wellicht, idk verder, ze werken over het algemeen harder, dat ken ik uit eigen ervaring en uit verhalen van derden.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 03:22 schreef kiffer het volgende:
[..]
Want polen hebben 4 armen om het werk mee te doen ?
Wat ik hoor is dat ze vaak half werk leveren niet goed de Nederlandse maatstaven weten vooral bij elektronica is het een aardig gepruts, en dat je er constant achteraan moet om te kijken of wel goed is gebeurd, voor een schilderklus zal wel kunnen maar verder doe maar niet.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 03:24 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Meer motivatie wellicht, idk verder, ze werken over het algemeen harder, dat ken ik uit eigen ervaring en uit verhalen van derden.
Ja dat zou kunnen ja, ik bedoel ook vaak 'ongeleerd' werk. Magazijnwerk etc...quote:Op vrijdag 15 juni 2018 03:29 schreef kiffer het volgende:
[..]
Wat ik hoor is dat ze vaak half werk leveren niet goed de Nederlandse maatstaven weten vooral bij elektronica is het een aardig gepruts, en dat je er constant achteraan moet om te kijken of wel goed is gebeurd, voor een schilderklus zal wel kunnen maar verder doe maar niet.
Ik zeg ook niet dat de NL'se taal een vereiste is voor het goed functioneren.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 01:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit slaat natuurlijk nergens op en hangt totaal af v/h type werkzaamheden.
Alsof de NL'se taal altijd een vereiste is om goed werk te kunnen verrichten
Niet iedereen zit in de klantenservice en of heeft te maken met verkoop of diensten aan de NL'se consument hè
Ik zie WW als vakantie, werk in ICT dus doe het rustig aanquote:Op donderdag 14 juni 2018 21:43 schreef oranjevogel1 het volgende:
Onterechte klacht. Dat de TS geen baan heeft, komt niet door de Polen, maar door zijn eigen nichterige gedrag.
Oh het was meer een sarcastische gevolgtrekking van het feit dat zij de enige is die werkt in onze straat en wij allemaal wajong, ww, asielzoeker en gepensioneerd zijn met zijn allen bij ons in de straat. Ik woon in een pauperbuurt is de echte klachtquote:Op vrijdag 15 juni 2018 07:10 schreef robijntjestralendwit het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat de NL'se taal een vereiste is voor het goed functioneren.
Polen worden over het algemeen nog steeds ingezet, op het moment dat er geen geschikte NL'ers worden gevonden.
Het is te makkelijk om te roepen "Ze pikken onze banen in!!1!"
Ik blijf het raar vinden dat de kwaliteiten van TS zogenaamd lager zouden zijn, dan van iemand die (vaak) ongeschoold en onervaren, en zelfs de taal niet machtig is.
Niet helemaal waar. In verscheidene functies wordt juist op de eerste plaats naar Polen (en andere buitenlandse eu-burgers) gezocht, omdat ze die via allerlei constructies kunnen onderbetalen en daarmee minder dan minimumloon kwijt zijn. Met Nederlanders is dat simpelweg niet mogelijk, dus Nederlanders die in die sectoren werken worden vaak weggeconcureerd door Polen, ondanks dat ze prima werk afleveren.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 07:10 schreef robijntjestralendwit het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat de NL'se taal een vereiste is voor het goed functioneren.
Polen worden over het algemeen nog steeds ingezet, op het moment dat er geen geschikte NL'ers worden gevonden.
Het is te makkelijk om te roepen "Ze pikken onze banen in!!1!"
Ik blijf het raar vinden dat de kwaliteiten van TS zogenaamd lager zouden zijn, dan van iemand die (vaak) ongeschoold en onervaren, en zelfs de taal niet machtig is.
Lekker vakantie vieren met behoud van 75% van je loon niks voor jou dus?quote:Op vrijdag 15 juni 2018 23:58 schreef 75020 het volgende:
Als je in deze tijd het nog weet te presteren om in de WW te komen ben je echt een stumperd
Dus je geeft gewoon toe dat het niet door de Polen komt. Je eigen luiheid op hard werkend volk afschuiven.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 23:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zie WW als vakantie, werk in ICT dus doe het rustig aan. Ik moet nog even zeven tussen alle banen die ik kan gaan doen en de juiste eruit kiezen. Ik kreeg op mijn afscheidsborrel al een nieuwe aangeboden, maar ik pak dus niet het eerste het beste
.
hij kan als belastingadviseur werkenquote:Op donderdag 14 juni 2018 23:47 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
deboswachter kan alleen maar aftrekken
Heb je niks aan in het bedrijfsleven
Nee, ik ben een man met trots.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 01:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Lekker vakantie vieren met behoud van 75% van je loon niks voor jou dus?
Wat voor een schrale buurt leef jij in dan!? Soort woonwagenkamp maar dan nog net iets kutter?quote:Op donderdag 14 juni 2018 21:16 schreef Maanvis het volgende:
Ik zit sinds 2 weken in de WW.
Klacht: In mijn hele straat vol burnouts, wajongers, asielzoekers en gepensioneerden is mijn poolse buurvrouw de enige die werkt.
Dit.quote:Op donderdag 14 juni 2018 21:32 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Ga jij voor een euro of 2 a 3 per uur werken dan?quote:
Altijd beter dan hele dagen niks doen en teren op andermans centen.quote:Op zondag 17 juni 2018 11:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ga jij voor een euro of 2 a 3 per uur werken dan?
Vrienden van me hebben net polen op hun land gehad om te wieden. Dat koste hun net onder de drieenhalve euro per uur. Die polen kregen daarvan nog geen 3 euro.
En dat geheel legaal, netjes via zo'n 'uitzendbureau'.
Als het goed is zou dat binnenkort over moeten zijn met de wet gelijke betaling voor gelijk week. Maar tot nu toe is het vooral een geldkwestie waar je als mens die wel het landelijke minimumloon moet krijgen niet tegenop kan.
waarom stemmen we dan niet massaal op politieke partijen die de WW af willen schaffen?quote:Op zondag 17 juni 2018 21:00 schreef HSG het volgende:
[..]
Altijd beter dan hele dagen niks doen en teren op andermans centen.
Die willen dat niet afschaffen maar beperken. Het moet geen luilekkerland worden.quote:Op zondag 17 juni 2018 22:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
waarom stemmen we dan niet massaal op politieke partijen die de WW af willen schaffen?
Dat wordt het sowieso, want computers nemen onze baantjes over. Ik heb in mijn carriëe, als ik het zou uitrekenen, al honderden mensen weggeautomatiseerd. Laat mij dan ook effe op mijn lauweren rusten voor al het geld wat ik heb uitgespaard.quote:Op zondag 17 juni 2018 22:02 schreef HSG het volgende:
[..]
Die willen dat niet afschaffen maar beperken. Het moet geen luilekkerland worden.
Of mensen moeten zich gaan omscholen voor iets anders. Maar dat willen ze niet want computers zijn stom.quote:Op zondag 17 juni 2018 23:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat wordt het sowieso, want computers nemen onze baantjes over. Ik heb in mijn carriëe, als ik het zou uitrekenen, al honderden mensen weggeautomatiseerd. Laat mij dan ook effe op mijn lauweren rusten voor al het geld wat ik heb uitgespaard.
Geloof weinig van die bedragen. Bedrijf waar ik werkte huurde ook wel eens polen in, wat volgens mij zelfs duurder was dan een vakantiekracht. Maar waarom ze het vooral deden is dat ze makkelijk oproepbaar waren en geen vaste contracten e.d.quote:Op zondag 17 juni 2018 11:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Vrienden van me hebben net polen op hun land gehad om te wieden. Dat koste hun net onder de drieenhalve euro per uur. Die polen kregen daarvan nog geen 3 euro.
Als het goed is zou dat binnenkort over moeten zijn met de wet gelijke betaling voor gelijk week. Maar tot nu toe is het vooral een geldkwestie waar je als mens die wel het landelijke minimumloon moet krijgen niet tegenop kan.
Klinkt als een normale volksbuurt. Nouja behalve dan die burnouts en gepensioneerden, want daarvoor moet je eerst hebben gewerkt.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 21:09 schreef DatDitKanJoh het volgende:
[..]
Wat voor een schrale buurt leef jij in dan!? Soort woonwagenkamp maar dan nog net iets kutter?
Je vergeet alleen dat dat niet legaal zou zijn. Die werkgever dat risico niet gaat nemen.quote:Op zondag 17 juni 2018 21:00 schreef HSG het volgende:
[..]
Altijd beter dan hele dagen niks doen en teren op andermans centen.
Klopt toch echt.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:32 schreef WP8iscool het volgende:
[..]
Geloof weinig van die bedragen. Bedrijf waar ik werkte huurde ook wel eens polen in, wat volgens mij zelfs duurder was dan een vakantiekracht. Maar waarom ze het vooral deden is dat ze makkelijk oproepbaar waren en geen vaste contracten e.d.
Wat me niet zou verbazen is dat een verlept uitzendbureau zoals tempo team, per gewerkt uur 18 euro vangt en de pool daarvan 5-9 euro krijgt
Die vrienden van je lullen, dit kan niet.quote:Op zondag 17 juni 2018 11:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dit, de Pool krijgt i.i.g. minimumloon. het uitzendbureau waar ik werkte pakte ongeveer 1 euro marge per uur. De rest ging op aan sociale verzekeringen en andere werkgeverslasten.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:32 schreef WP8iscool het volgende:
[..]
Geloof weinig van die bedragen. Bedrijf waar ik werkte huurde ook wel eens polen in, wat volgens mij zelfs duurder was dan een vakantiekracht. Maar waarom ze het vooral deden is dat ze makkelijk oproepbaar waren en geen vaste contracten e.d.
Wat me niet zou verbazen is dat een verlept uitzendbureau zoals tempo team, per gewerkt uur 18 euro vangt en de pool daarvan 5-9 euro krijgt
Betaling is niet het enigste probleem als je ze exorbitante huren laat betalen, en daardoor dus gewoon verkapte lage loon betaalt aangezien ze ook vaak met 10 of meer in een klein huis zitten.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 11:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:
melijk niet dat die daarmee van de arbeidsmarkt gedrukt worden. Het zijn prima werknemers met een hoge en flexibele beschikbaarheid. Daar is in bepaalde segmenten toch veel behoefte aan.
Het uurloon kan niet minder zijn. De kosten kunnen dat wel. Omdat bepaalde premies wellicht anders berekend worden.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 11:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Klopt toch echt.
Ze zitten rond jeugd minimumloon voor de werkgever (het laagst betaald segment dan). Zelfs eronder vaak als het via een uitzendbureau gaat die hoofdkantoor/adres in Polen/buitenland heeft.
Degene die voor Nederlandse uitzendbureau's werken zijn iets duurder, maar nogsteeds goedkoper dan de Nederlanders. Dat zit hem dan vooral in afdrachten.
Voor seizoenswerk zijn de goedkoopste krachten. Die werken het meest met 'Poolse' uitzendbureau's. Die werknemers verblijven meestal ook niet het hele jaar in Nederland. Die reizen al werkend rond zeg maar. De groep die je nu ergens ziet wieden bv kan maar zo volgende week in Duitsland zijn om dat werk te doen.
Maar zoals al eerder gezegd, hoop dat die onderbetaling ophoud door de wet gelijk werk, gelijke betaling. Dat is ook goed voor die oa Poolse werknemers.
Ik denk namelijk niet dat die daarmee van de arbeidsmarkt gedrukt worden. Het zijn prima werknemers met een hoge en flexibele beschikbaarheid. Daar is in bepaalde segmenten toch veel behoefte aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |