abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juni 2018 @ 22:07:41 #226
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_180111001
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2018 22:02 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Dank je wel, ik heb er van gehoord maar kon niet op de naam komen net dus ik dacht van 'laat maar' :P

Ik heb deze een paar maanden terug gezien:
Ik ben bereid om te te gaan verdiepen in AngularJS en wil er best een hoop moeite voor doen, maar wel onder de voorwaarde dat ik er minimaal 5 jaar uit kan putten. :)

Er is een reden dat ik zo graag console applicaties schrijf... :D
Hmmm ja ik kan het niet garanderen, maar Angular is al een jaar of 6 een van het meestgebruikte frameworks met een grote speler erachter, en ik denk dat het best wel een leuke skill is om te beheersen als web of full stack developer nu.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_180111023
quote:
16s.gif Op donderdag 28 juni 2018 22:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hmmm ja ik kan het niet garanderen, maar Angular is al een jaar of 6 een van het meestgebruikte frameworks met een grote speler erachter, en ik denk dat het best wel een leuke skill is om te beheersen als web of full stack developer nu.
Ik vergis me, niet Angular maar ik moet Vue.js gaan leren. Is weer een verbetering op React blijkbaar en wordt en beetje geduwd door Laravel. Ik ga er gewoon lekker mee aan de slag in een volgend project en zie wel waar ik eindig. Ik durf er nu niet mee te starten in de codebase die ik nu heb staan want dat zou echt een waste of time zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2018 22:14:16 (typo) ]
  donderdag 28 juni 2018 @ 23:35:12 #228
370352 I
Eye for an I
pi_180112976
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2018 22:08 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik vergis me, niet Angular maar ik moet Vue.js gaan leren. Is weer een verbetering op React blijkbaar en wordt en beetje geduwd door Laravel. Ik ga er gewoon lekker mee aan de slag in een volgend project en zie wel waar ik eindig. Ik durf er nu niet mee te starten in de codebase die ik nu heb staan want dat zou echt een waste of time zijn.
Aanrader: Laracasts.com

Staan complete vue en laravel walk-throughs op. ideaal.
pi_180113089
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 23:35 schreef I. het volgende:

[..]

Aanrader: Laracasts.com

Staan complete vue en laravel walk-throughs op. ideaal.
Ik zit al bij Codecourse :)

https://codecourse.com/watch/learn-vue-js-by-example

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2018 23:44:29 ]
  donderdag 28 juni 2018 @ 23:48:52 #230
370352 I
Eye for an I
pi_180113151
quote:
Zonde, zonde. Vooral gezien je met laravel werkt is laracasts echt ideaal. Er worden tal van voorbeelden gegeven over Vue icm laravel, ism route model binding en de juiste aanpak van inline templates binnen blade files etc.
pi_180123323
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Borland Pascal ftw... :P
Of delphi...

Toen ik op school wel eens wat probeerde met code zijden de nerds dat die twee bovenstaande talen het helemaal waren :D
Delphi heb ik nog les in gehad, en zo oud ben ik nog niet. Zonder grappen, als jij een goede Delphi programmeur bent dan kun jij een aardige cent verdienen :)
  dinsdag 3 juli 2018 @ 17:20:56 #232
459912 FlippingCoin
pi_180214521

Wat vinden jullie van deze singleton oplossing? Ik vind die losse variable met de instantie die iedereen zo maar kan pakken niet zo netjes maar ik weet niet zo goed hoe ik dit moet oplossen.

Ik wil van mijn database class in Go een singleton maken, en een singleton factory is weer een overkill denk ik.

Oh ja die once.do functie wordt maar een keer uitgevoerd en is thread safe, wordt dus echt maar een keer uitgevoerd.

Komt hiervandaan. http://marcio.io/2015/07/singleton-pattern-in-go/
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_180215125
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:20 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]

Wat vinden jullie van deze singleton oplossing? Ik vind die losse variable met de instantie die iedereen zo maar kan pakken niet zo netjes maar ik weet niet zo goed hoe ik dit moet oplossen.

Ik wil van mijn database class in Go een singleton maken, en een singleton factory is weer een overkill denk ik.

Oh ja die once.do functie wordt maar een keer uitgevoerd en is thread safe, wordt dus echt maar een keer uitgevoerd.

Ik ben geen Go-kenner, maar in PHP zou ik een private constructor maken en een function die de class returned.

Ik heb ooit iets als dit geschreven:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
private static $connections = [];
    private $db;
    private function __construct($name)
    {
        self::$connections[$name] = new MySQLi(DB_HOST, DB_USER, DB_PASS, DB_NAME);
        if (self::$connections[$name]->connect_errno)
        {
            die("A connection to the database couldn't be established.");
        }
    }

public static function Connection(string $name)
    {
        return self::$connections[$name];
    }

/**
     * @return Database object
    **/
    public static function CreateNewConnection(string $name) : bool
    {
        if (empty(self::$connections[$name]))
        {
            self::$connections[] = new Database($name);
            return true;
        }
        return false;
    }

Is wel vrij oude code maar je snapt het concept. :)
  dinsdag 3 juli 2018 @ 17:46:18 #234
459912 FlippingCoin
pi_180215241
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:42 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik ben geen Go-kenner, maar in PHP zou ik een private constructor maken en een function die de class returned.

Ik heb ooit iets als dit geschreven:
[ code verwijderd ]

Is wel vrij oude code maar je snapt het concept. :)
Ja zo zou ik het in Java ook ongeveer doen alleen bestaan er geen private functies in Go op deze manier, en ook geen constructors. :+

Had ik er inderdaad even bij moeten vertellen ja my bad. :@
pi_180215527
quote:
16s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja zo zou ik het in Java ook ongeveer doen alleen bestaan er geen private functies in Go op deze manier, en ook geen constructors. :+

Had ik er inderdaad even bij moeten vertellen ja my bad. :@
Oh maakt niet uit :P maar hoe kun je in die taal programmeren zonder access specifiers? Ben nog geen lage taal tegen gekomen zonder

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2018 17:55:02 ]
  dinsdag 3 juli 2018 @ 17:55:20 #236
459912 FlippingCoin
pi_180215556
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:54 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Oh maakt niet uit :P maar hoe kun je in die taal programmeren zonder access specifiers?
Je hebt access specifiers alleen per package. :P

Ik weet wel dat het een afgewogen keuze is geweest om hiervoor te kiezen, maar is wel een goede stap om eerst eens te begrijpen waarom hiervoor is gekozen.
pi_180215950
quote:
16s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Je hebt access specifiers alleen per package. :P

Ik weet wel dat het een afgewogen keuze is geweest om hiervoor te kiezen, maar is wel een goede stap om eerst eens te begrijpen waarom hiervoor is gekozen.
Inderdaad, want Google heeft als motivatie naar voren gebracht dat ze irritaties uit andere talen op wilden lossen... :P

Mocht je er achter komen wat de reden is, deel het dan met ons
  dinsdag 3 juli 2018 @ 18:18:42 #238
459912 FlippingCoin
pi_180216020
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:15 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Inderdaad, want Google heeft als motivatie naar voren gebracht dat ze irritaties uit andere talen op wilden lossen... :P

Mocht je er achter komen wat de reden is, deel het dan met ons
Zal ik doen, zo eerst even eten. :P :9
pi_180216079
quote:
16s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zal ik doen, zo eerst even eten. :P :9
Ik heb zitten snacken, dus heb geen honger meer :') Maar ik eet tegenwoordig gewoon tussen de middag warm, is relaxter :Y)
  dinsdag 3 juli 2018 @ 18:23:36 #240
459912 FlippingCoin
pi_180216113
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:21 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik heb zitten snacken, dus heb geen honger meer :') Maar ik eet tegenwoordig gewoon tussen de middag warm, is relaxter :Y)
Krijg je dan 's avonds niet weer trek? :o
pi_180216144
quote:
16s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Krijg je dan 's avonds niet weer trek? :o
Valt wel mee eigenlijk :D
Maar als je in de ochtend en tijdens de lunch zwaar eet heb je in de avond aan een niet te grote snack wel genoeg. Zit hier Pringoooals weg te kanen. :')
  dinsdag 3 juli 2018 @ 18:25:54 #242
459912 FlippingCoin
pi_180216159
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:25 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Valt wel mee eigenlijk :D
Maar als je in de ochtend en tijdens de lunch zwaar eet heb je in de avond aan een niet te grote snack wel genoeg. Zit hier Pringoooals weg te kanen. :')
Ah ja is ook zo, ik ontbijt weer niet uitgebreid meestal. :P

Pringles zijn ook lekker. :D
pi_180216199
quote:
16s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah ja is ook zo, ik ontbijt weer niet uitgebreid meestal. :P

Pringles zijn ook lekker. :D
Ghehe, ik zei er bewust niet bij dat er dipsaus naast staat _O-
pi_180219468
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:20 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind een singleton het meest overschatte en het meest misbruikte design pattern ever. Het is een simpel pattern en daardoor is het waarschijnlijk ook "populair" maar in tegenstelling tot wat veel mensen denken die net beginnen met OO is het slechts heel zelden nodig en vaak een keurslijf waar je later verstrikt in kan komen te zitten.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 20:50:49 #245
459912 FlippingCoin
pi_180219511
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:49 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik vind een singleton het meest overschatte en het meest misbruikte design pattern ever. Het is een simpel pattern en daardoor is het waarschijnlijk ook "populair" maar in tegenstelling tot wat veel mensen denken die net beginnen met OO is het slechts heel zelden nodig en vaak een keurslijf waar je later verstrikt in kan komen te zitten.
En in mijn geval, met een database resource is een singleton toch een prima pattern? :?
pi_180219573
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En in mijn geval, met een database resource is een singleton toch een prima pattern? :?
Ja? Heb je altijd maar 1 database dan?
  dinsdag 3 juli 2018 @ 20:54:29 #247
459912 FlippingCoin
pi_180219619
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:52 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja? Heb je altijd maar 1 database dan?
Ja, en ik wil ook maar een verbinding met die database.
pi_180219677
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja, en ik wil ook maar een verbinding met die database.
Dat wil je nu, maar morgen als je applicatie en/of db groeit en die ene connectie wordt een bottleneck, wat doe je dan? Of je wil misschien wel een connectie met een andere db maken, of misschien een extra connectie onder een andere user (bijv met andere rechten) en daar zit je dan met je singleton.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 20:58:34 #249
459912 FlippingCoin
pi_180219720
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:56 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat wil je nu, maar morgen als je applicatie en/of db groeit en die ene connectie wordt een bottleneck, wat doe je dan? Of je wil misschien wel een connectie met een andere db maken, of misschien een extra connectie onder een andere user (bijv met andere rechten) en daar zit je dan met je singleton.
Hmmm ja daar zeg je wel iets. In principe is het een micro service en zou die niet moeten groeien maar mogelijk is een singleton wel té beperkend, wat stel jij voor dan?
pi_180219837
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hmmm ja daar zeg je wel iets. In principe is het een micro service en zou die niet moeten groeien maar mogelijk is een singleton wel té beperkend, wat stel jij voor dan?
Het max aantal connecties moet je niet in je applicatie regelen maar in je db server. Laat je db maar besluiten of die een nieuwe connectie maakt of een bestaande open connectie gebruikt. Dat is veel flexibeler. Je kan niet van te voren voorzien hoeveel en welke resources een app gaat gebruiken, dus dat wil je niet hardcoden maar flexibel houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')