abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:43:55 #251
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_179782090
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:42 schreef liedetector het volgende:

[..]

lees ik hieruit dat je wil gaan samenwonen op termijn?
(hier eerst een jaar of 8 minimaal geLAT helemaal prima, maar dat gereis werd toen toch wel irritant, toen huis meer leeg stond dan bewoond werd en vaste lasten maar bleven doorlopen pas eens gaan nadenken over, maar ja wel al jaren verder ook natuurlijk)
Nog niet, maar op termijn denk ik wel.
Hij gaat rond oktober in Nijmegen wonen dus een LAT gaat zeer veeleisend worden. Als we dat overleven zit er een kans in.
Ik wil nu gewoon eerst een huis voor mezelf. Maar ja :')
pi_179782105
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:43 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Nog niet, maar op termijn denk ik wel.
Hij gaat rond oktober in Nijmegen wonen dus een LAT gaat zeer veeleisend worden. Als we dat overleven zit er een kans in.
Ik wil nu gewoon eerst een huis voor mezelf. Maar ja :')
las later pas dat je er alweer bijna uitmoet! Maar goed heel Velsen is toch niet heel lastig als je niet heel kieskeurig bent? of is dat ook alweer veranqderd in de paar jaar dat ik er weg ben?
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:46:37 #253
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_179782128
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:45 schreef liedetector het volgende:

[..]

las later pas dat je er alweer bijna uitmoet! Maar goed heel Velsen is toch niet heel lastig als je niet heel kieskeurig bent? of is dat ook alweer veranqderd in de paar jaar dat ik er weg ben?
ja dat is veranderd dan _O-
Sociale huur is echt minstens 3-4 jaar denk ik. Ik heb nu een jaar en sta onderaan.
particuliere huur is er niet heel veel en heel duur
koop gaat hier nu gewoon mee met haarlem. Van de week een 2 kamer appartementje 175000
Nou dan woon ik liever onder een brug.
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:46:51 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179782130
Ja maar verhuizen is zo ultiem kut man ;(

Al je zooi weer pakken en uitpakken

Wennen aan op de tast 's nachts moeten pissen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179782143
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:46 schreef gcjoel het volgende:
particuliere huur is er niet heel veel en heel duur
dat is het altijd ja!
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:47:42 #256
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_179782144
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:33 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Keuzes maken met alleen maar 'wat als' in je hoofd is ook niet prettig.
Het is zoals het is nu.

Moet wel zeggen dat ik er wel meer mee bezig ben nu in een nieuwe relatie. Het heeft toch iets teveel stress gebracht namelijk
Het heeft ook zeker de voorkeur om je zaken goed op orde te brengen natuurlijk ;)

Barrel, het leven liep gewoon anders dan gepland. Toen we 15 jaar geleden bij elkaar kwamen studeerde ik nog fulltime en werkte hij bij een bedrijf. Ik had op dat moment even geen werkgever wegens een lang verhaal.
Hij besloot na een jaar om een bedrijf te beginnen. Ik werkte vanaf het begin voor het bedrijf maar kwam niet op de loonlijst omdat dat enorm veel verplichtingen met zich meebrengt, vooral voor een startend bedrijf. Na mijn studie had ik het lumineuze idee om naar de universiteit te gaan. Ik werkte nog steeds voor zijn bedrijf en kluste bij als freelance mystery shopper en auditor.
Halverwege mijn studie werd ik chronisch ziek. Het zou er nooit in zitten om 'echt' te gaan werken. Inmiddels hebben we een tweede bedrijf dat ook van mij is. Ik heb dus in die zin wel wat vermogen. Maar echt iets van mezelf heb ik niet. Ik heb een half bedrijf. Ik ben niet de drijvende kracht binnen dat bedrijf, ik zou het nooit voort kunnen zetten zonder J. Hij wel zonder mij.
Ik werk momenteel tussen de 20 en 36 uur per week, afhankelijk van hoe fit ik ben.

Mochten we uit elkaar gaan, krijg ik dus een zak geld mee als compensatie voor mijn gebrek aan carrière. En de helft van de overwaarde van het huis. Ik kan dan weer gaan mystery shoppen en auditeren. En ik heb wat ideetjes voor websites waar ik geld mee kan verdienen. Ik pas er wel een mouw aan als het moet. Maar de kans dat ik normaal voor een werkgever kan werken is echt minimaal.
Spoilers!
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:47:51 #257
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_179782145
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:46 schreef Molo het volgende:
Ja maar verhuizen is zo ultiem kut man ;(

Al je zooi weer pakken en uitpakken

Wennen aan op de tast 's nachts moeten pissen
Ook dat, en verplicht verhuizen maakt het nog kutter.
Normaal ben je tenminste nog enthousiast want leuk nieuw huis enzo.
Maar hoe dan ook altijd een hekel aan gehad.
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:49:51 #258
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_179782172
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:46 schreef Molo het volgende:
Wennen aan op de tast 's nachts moeten pissen
_O-
Spoilers!
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:49:53 #259
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_179782175
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het heeft ook zeker de voorkeur om je zaken goed op orde te brengen natuurlijk ;)

Barrel, het leven liep gewoon anders dan gepland. Toen we 15 jaar geleden bij elkaar kwamen studeerde ik nog fulltime en werkte hij bij een bedrijf. Ik had op dat moment even geen werkgever wegens een lang verhaal.
Hij besloot na een jaar om een bedrijf te beginnen. Ik werkte vanaf het begin voor het bedrijf maar kwam niet op de loonlijst omdat dat enorm veel verplichtingen met zich meebrengt, vooral voor een startend bedrijf. Na mijn studie had ik het lumineuze idee om naar de universiteit te gaan. Ik werkte nog steeds voor zijn bedrijf en kluste bij als freelance mystery shopper en auditor.
Halverwege mijn studie werd ik chronisch ziek. Het zou er nooit in zitten om 'echt' te gaan werken. Inmiddels hebben we een tweede bedrijf dat ook van mij is. Ik heb dus in die zin wel wat vermogen. Maar echt iets van mezelf heb ik niet. Ik heb een half bedrijf. Ik ben niet de drijvende kracht binnen dat bedrijf, ik zou het nooit voort kunnen zetten zonder J. Hij wel zonder mij.
Ik werk momenteel tussen de 20 en 36 uur per week, afhankelijk van hoe fit ik ben.

Mochten we uit elkaar gaan, krijg ik dus een zak geld mee als compensatie voor mijn gebrek aan carrière. En de helft van de overwaarde van het huis. Ik kan dan weer gaan mystery shoppen en auditeren. En ik heb wat ideetjes voor websites waar ik geld mee kan verdienen. Ik pas er wel een mouw aan als het moet. Maar de kans dat ik normaal voor een werkgever kan werken is echt minimaal.
Nja dan is het zoals het gelopen is. En alsnog best goed geregeld dus lijkt me.
Leven in het nu is ook belangrijk.
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:51:59 #260
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179782209
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee godzijdank geen kinderen daar. Wellicht dat zij ooit nog de kriebels krijgt maar ik hoop/denk van niet

Zij zou bij uit elkaar gaan meer moeten gaan werken om haar niveau van leven te kunnen behouden en dat wilde ze sowieso niet
Bijzonder bijzonder, zeg maar

Mbt jouw spoiler, lijkt me verdomde zwaar als ouder zijnde. Lastige keuzes wel hoor, Koos of ik zouden het iig niet kunnen of willen met een kleintje.
Maar het werk moet gedaan worden, íemand moet het doen natuurlijk
ohja.. kiezen tussen lui zijn of gelukkig... 8)7

en mbt de spoiler..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:52:19 #261
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179782216
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:47 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ook dat, en verplicht verhuizen maakt het nog kutter.
Normaal ben je tenminste nog enthousiast want leuk nieuw huis enzo.
Maar hoe dan ook altijd een hekel aan gehad.
Ja snap ik, super kut

Ik ben momenteel niet financieel onafhankelijk maar dat is prima zo, bewuste keuze. En mocht het anders lopen ga ik meer werken ofzo, dan ben ik dat wel.

Net besloten mijn onbetaalde verlof één dag per week tot smurf vier is te verlengen, omdat die tijd met haar me veel waard is. Geld is van minder belang

Zeg ik nu, vast weer spijt van als ik weer awesome vakanties en spullen zie maar keuzes keuzes *O* :') *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:52:58 #262
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_179782224
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:49 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Nja dan is het zoals het gelopen is. En alsnog best goed geregeld dus lijkt me.
Leven in het nu is ook belangrijk.
Mja, het is gewoon niet anders. Ik had 15 jaar geleden nooit gedacht dat ik een afhankelijke vrouw zou worden.
Als ik niet zo nodig een intellectuele uitdaging had gezocht en na mijn eerste studie gewoon was gaan werken, had ik natuurlijk ook veel meer van mezelf gehad. Inclusief gewoon ziektewet en al die dingen. Maar ja, dan had ik weer niet zo'n leuk bedrijf gehad en had J het waarschijnlijk niet gered in zijn eentje. Dan waren we wel rijk geweest. Wat als, wat als...
Spoilers!
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:53:48 #263
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_179782232
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:52 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja snap ik, super kut

Ik ben momenteel niet financieel onafhankelijk maar dat is prima zo, bewuste keuze. En mocht het anders lopen ga ik meer werken ofzo, dan ben ik dat wel.

Net besloten mijn onbetaalde verlof één dag per week tot smurf vier is te verlengen, omdat die tijd met haar me veel waard is. Geld is van minder belang

Zeg ik nu, vast weer spijt van als ik weer awesome vakanties en spullen zie maar keuzes keuzes *O* :') *O*
Er zijn belangrijkere dingen dan spullen.
Ik vind het alleen maar goed als mensen zo voor hun kinderen kiezen. Lijkt mij zeer fijn voor het kind ook.
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:54:26 #264
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179782239
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ohja.. kiezen tussen lui zijn of gelukkig... 8)7

en mbt de spoiler..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja is ook zo hoor, hopelijk lukt het met jullie kinderwens, en daarna zie je vanzelf hoe je leven verandert en wat dit voor jullie als gezin en wensen betekent.
En kun je idd alsnog keuzes maken als het zo uitkomt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:54:38 #265
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179782243
ahh.. jah zo zat het..( ergens wel meegekregen enzo ..)

maar ook als je J niet had zat je wsl in hetzelfde bootje qua gezondheid.. het is gewoon uberkut dat dat "in de weg " zit lijkt me.. wel fijn dat je nu een constructive hebt die werkt voor jou en jullie :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:54:49 #266
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_179782249
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Mja, het is gewoon niet anders. Ik had 15 jaar geleden nooit gedacht dat ik een afhankelijke vrouw zou worden.
Als ik niet zo nodig een intellectuele uitdaging had gezocht en na mijn eerste studie gewoon was gaan werken, had ik natuurlijk ook veel meer van mezelf gehad. Inclusief gewoon ziektewet en al die dingen. Maar ja, dan had ik weer niet zo'n leuk bedrijf gehad en had J het waarschijnlijk niet gered in zijn eentje. Dan waren we wel rijk geweest. Wat als, wat als...
Ja daarom, wat als.. heeft geen zin.
Ik betrap mezelf er soms wel op. Maar veranderen kun je het niet.
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:56:22 #267
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179782276
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:53 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Er zijn belangrijkere dingen dan spullen.
Ik vind het alleen maar goed als mensen zo voor hun kinderen kiezen. Lijkt mij zeer fijn voor het kind ook.
kan je uitleggen wat je hier mee bedoelt?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:58:19 #268
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_179782311
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:54 schreef Barreltje het volgende:
ahh.. jah zo zat het..( ergens wel meegekregen enzo ..)

maar ook als je J niet had zat je wsl in hetzelfde bootje qua gezondheid.. het is gewoon uberkut dat dat "in de weg " zit lijkt me.. wel fijn dat je nu een constructive hebt die werkt voor jou en jullie :*
Precies. En die 'wat als' kan ook de andere kant op natuurlijk. Wat als ik met 3 kinderen alleenstaand in de bijstand zat met mijn ziekte.

Zoals we het nu hebben is wel prima *;
Spoilers!
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:58:35 #269
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179782319
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:53 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Er zijn belangrijkere dingen dan spullen.
Ik vind het alleen maar goed als mensen zo voor hun kinderen kiezen. Lijkt mij zeer fijn voor het kind ook.
Ik vind het om die reden ook heel moedig als een ouder bewust kiest voor niet werken met kleintjes. Want volgens mij krijg je best een bak gezeik over je heen als je die keuze maakt


Uiteindelijk doet die carrière er niet zo toe als die iets later start of een onderbreking heeft, je gaat aan eind van het verhaal toch allemaal dood en de rit daar naartoe kan maar beter een mooie zijn

Als je maar achter je keuzes staat of accepteert hoe het leven loopt, dan is ook alles gewoon prima en leuk :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:59:52 #270
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_179782335
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:56 schreef Barreltje het volgende:

[..]

kan je uitleggen wat je hier mee bedoelt?
Minder gaan werken en daarin bewust de keuze te maken meer tijd bij je kinderen te zijn.
In plaats van meer geld, groter huis enz.
Ik zie vrij vaak anders zeg maar.
  donderdag 14 juni 2018 @ 14:02:12 #271
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_179782367
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik vind het om die reden ook heel moedig als een ouder bewust kiest voor niet werken met kleintjes. Want volgens mij krijg je best een bak gezeik over je heen als je die keuze maakt

Uiteindelijk doet die carrière er niet zo toe als die iets later start of een onderbreking heeft, je gaat aan eind van het verhaal toch allemaal dood en de rit daar naartoe kan maar beter een mooie zijn

Als je maar achter je keuzes staat of accepteert hoe het leven loopt, dan is ook alles gewoon prima en leuk :)
Dat eerste vind ik zelf een moeilijk iets om te begrijpen.
Dat worden dan meestal echt van die moekes. Ineens is dat ook wat je dan bent, huismoeder.
Maar dat werken en carrière bijzaak wordt vind ik wel een goede keuze. Een kind hoort gewoon grotendeels door zijn ouders opgevoed te worden.
pi_179782390
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juni 2018 12:55 schreef Barreltje het volgende:

[..]

zou het indnesisch in NL dan toch zo anders zijn dan het indonensisch in indonesie/
en dan vooral dat het minder special is in indonesie?
Ik had meer van het streetfood verwacht eigenlijk :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 14 juni 2018 @ 14:05:14 #273
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179782405
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:02 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Dat eerste vind ik zelf een moeilijk iets om te begrijpen.
Dat worden dan meestal echt van die moekes. Ineens is dat ook wat je dan bent, huismoeder.
Maar dat werken en carrière bijzaak wordt vind ik wel een goede keuze. Een kind hoort gewoon grotendeels door zijn ouders opgevoed te worden.
Ik zou het zelf niet willen, maar de keuze moet er gewoon wel zijn als iemand dat wil. Niet dat je veroordeeld wordt erom.
Ook als het de man is die stopt met werken.

Dat een kind niet opgevoed moet worden op een crèche of door anderen dan de ouders ben ik met je eens. Waarom begin je er dan aan vraag ik me dan af, los van stukje hechting wat ook tijd en ruimte nodig heeft
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179782437
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:02 schreef gcjoel het volgende:
Dat eerste vind ik zelf een moeilijk iets om te begrijpen.
Dat worden dan meestal echt van die moekes. Ineens is dat ook wat je dan bent, huismoeder.
Ik denk dan SO WHAT! Mijn moeder heeft altijd gewerkt om de studie van mijn vader te bekostigen... toen er dus kinderen kwamen heeft mijn vader voor het inkomen gezorgd en mijn moeder voor ons, tuurlijk heerlijk als ze een keer een middag opgezout was, maar ik moet zeggen dat ik het echt heel fijn vond dat er altijd wel iemand thuis was! Mijn overbuurmeisje was zo'n "sleutelkind" zoals dat toen heette en ik weet dat ze dus kraag bij ons thuis kwam, want leeg huis! Ik vind echt dat het voor mensen mogelijk zou moeten zijn om op 1 inkomen kinderen te kunnen opvoeden, dus dat je zeg maar de keuze hebt! WIl de vrouw werken dikke prima! Maar niet dat het een verplichting is...wat een kolder is dat
  donderdag 14 juni 2018 @ 14:07:27 #275
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_179782445
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik zou het zelf niet willen, maar de keuze moet er gewoon wel zijn als iemand dat wil. Niet dat je veroordeeld wordt erom.
Ook als het de man is die stopt met werken.

Dat een kind niet opgevoed moet worden op een crèche of door anderen dan de ouders ben ik met je eens. Waarom begin je er dan aan vraag ik me dan af, los van stukje hechting wat ook tijd en ruimte nodig heeft
Iedereen moet die keus gewoon voor zichzelf maken ja. Maar goed mensen vinden het moeilijk niet meteen een mening te hebben en die te uiten.

Ik heb wel echt HAAT voor die huismoeders die dus echt niet werken en dan doen alsof ze het druk hebben. WAARMEE? _O-
Hoe doen moeders die er wel bij werken het dan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')