abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180840554
170ml, wat bieden ze ontzettend veel aan :o Wat de dames voor mij al schreven: kleinere porties aanbieden.
pi_180840780
Bij mij waren ze het juist heel erg gewend. Super fijn, want ik had zelf ook nog nauwelijks een idee wat handig was qua flesjes geven. Zij deden het al automatisch zo, scheelt inderdaad een hoop uitleg en gedoe.
pi_180840998
Dank voor alle tips! Ik ga met het kdv een plan maken.

quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 18:31 schreef elliebell het volgende:
Zo deden ze dat bij ons ook, 50 opwarmen, ging dat vlot op, dan nog een keer 50. En dan 2 of 3 uur later hetzelfde weer (afhankelijk van z'n slaapjes). 150 is ook best veel (geen idee hoe vaak je voed trouwens, daar hangt het ook wel vanaf). Dus wellicht was het ook gewoon wel even genoeg? Ik hield dit een beetje aan: https://www.lalecheleague(...)eel-melk-in-een-fles. En verder ging bij B de ene fles er ook heel vlot in, en de volgende weer niet. Vaak haalde hij het ook gewoon wel weer in 's avonds of 's nachts als hij overdag weinig at.
Mars drinkt overdag vaak 5 keer bij mij. Dus 150 cc klinkt niet eens zo gek. ‘s Nachts niets, hij slaapt door.
pi_180841262
Dat is relaxed! B zat echt nog wel zeker op 9 voedingen toen. Maar in kleinere porties per keer opwarmen is nog steeds wel een goed idee. Weggooien vond en vind ik altijd ook zo zonde.
pi_180843570
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 18:40 schreef elliebell het volgende:
Nanuke, ik geef nu sinds een maand ongeveer kunstvoeding bij, en voedt zelf nog ongeveer 2/3 van de voedingen. Gaat qua productie nog steeds echt prima (had ik niet verwacht), dus hoop dat het voor jou ook goed gaat!
Lief dat je reageert. Ik hoop het ook. :) Hier zal het 2-5x in de week een flesje kv worden, vergeleken met dat ik nog 5/6 voedingen op een dag geef, is dat ook helemaal niet zo veel. Maar toch...
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180867841
Inmiddels geven we S. op mijn werkdagen nog maar 1 fles, maar ook die wordt bijna niet gedronken, hooguit 20-40 ml. Die laten we dus binnenkort ook maar vallen, want dat is de moeite niet.

Ik kolf ook bijna niet meer op mijn werk, dat gaat ook prima.

Maar wat ik me dan afvraag:

1. Als we op mijn werkdagen de flesjes gekolfde melk laten vallen, moet hij dan wel gewone melk/karnemelk drinken? Ik weet dat het mag, maar hij drinkt verder ook goed water. Ik denk dat ie bij de overige voedingen die ik hem nog wel live geef, wel aan de 300 ml. komt. 's Avonds krijgt ie vaak ook nog wat yoghurt.

2. Betekent dit dan ook dat ik beter de overdag voedingen ook kan laten vervallen als ik wel thuis ben? Dus alleen nog voeden zoals op werkdagen (rond 7:30, rond 17:30 en rond 20:30 en dan 's nachts nog)? Tot nu toe voed ik hem ergen tussen 07:30 en 17:30 ook nog een keer.

3. In de vriezer heb ik dan nog een paar liter melk liggen, die S. dan niet meer zal drinken, omdat ie de fles niet meer wil. Ik heb geen idee wat ik daar dan mee moet, zou het zonde vinden om het weg te gooien :'( Zonde van alle kolfmoeite :{
Ik dacht er eerst nog ijsjes mee te maken, maar ik kan het natuurlijk niet eerst ontdooien en daarna weer invriezen.
pi_180868612
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 07:30 schreef TolstoiFan het volgende:
Inmiddels geven we S. op mijn werkdagen nog maar 1 fles, maar ook die wordt bijna niet gedronken, hooguit 20-40 ml. Die laten we dus binnenkort ook maar vallen, want dat is de moeite niet.

Ik kolf ook bijna niet meer op mijn werk, dat gaat ook prima.

Maar wat ik me dan afvraag:

1. Als we op mijn werkdagen de flesjes gekolfde melk laten vallen, moet hij dan wel gewone melk/karnemelk drinken? Ik weet dat het mag, maar hij drinkt verder ook goed water. Ik denk dat ie bij de overige voedingen die ik hem nog wel live geef, wel aan de 300 ml. komt. 's Avonds krijgt ie vaak ook nog wat yoghurt.

2. Betekent dit dan ook dat ik beter de overdag voedingen ook kan laten vervallen als ik wel thuis ben? Dus alleen nog voeden zoals op werkdagen (rond 7:30, rond 17:30 en rond 20:30 en dan 's nachts nog)? Tot nu toe voed ik hem ergen tussen 07:30 en 17:30 ook nog een keer.

3. In de vriezer heb ik dan nog een paar liter melk liggen, die S. dan niet meer zal drinken, omdat ie de fles niet meer wil. Ik heb geen idee wat ik daar dan mee moet, zou het zonde vinden om het weg te gooien :'( Zonde van alle kolfmoeite :{
Ik dacht er eerst nog ijsjes mee te maken, maar ik kan het natuurlijk niet eerst ontdooien en daarna weer invriezen.
1. Nee dat hoeft niet, al hij maar aan ongeveer die 300 ml zuivel komt. Bij ons is het drinken bij mij ‘s ochtend, ‘s avonds en 1 keer ‘s nachts

2. Nee hoor, lekker thuis wel nog voeden, bij mij ging dat prima toen ik was gestopt met kolven op het werk. Nu zo langerzamerhand drinkt hij overdag niet meer (tenzij het makkelijk voor mij is even planning technisch gezien ofzo) ging vanzelf eigenlijk.

3. Je kunt er heel goed pannenkoeken van bakken! :Y) (voor het hele gezin 8-) smaakt prima!)

[ Bericht 1% gewijzigd door Zo-is-dat op 01-08-2018 12:44:20 ]
pi_180873309
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 1 augustus 2018 @ 13:33:02 #284
269689 crew  Viv
pi_180874051
TolstoiFan ik zou op niet-werkdagen juist wel overdag voeden als je kindje dat wil. Zo is de kans kleiner dat je productie reageert op het niet meer kolven. Ik had het precies andersom maar wel hetzelfde principe: op werkdagen kolfde ik vaker en daardoor kwam ik er qua productie mee weg dat ik thuis minder vaak kolfde. :Y)
pi_180882058
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 08:40 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

1. Nee dat hoeft niet, al hij maar aan ongeveer die 300 ml zuivel komt. Bij ons is het drinken bij mij ‘s ochtend, ‘s avonds en 1 keer ‘s nachts

2. Nee hoor, lekker thuis wel nog voeden, bij mij ging dat prima toen ik was gestopt met kolven op het werk. Nu zo langerzamerhand drinkt hij overdag niet meer (tenzij het makkelijk voor mij is even planning technisch gezien ofzo) ging vanzelf eigenlijk.

3. Je kunt er heel goed pannenkoeken van bakken! :Y) (voor het hele gezin 8-) smaakt prima!)
Zo-is-dat, hoe oud is de jouwe?
Pannenkoeken voor het hele gezin _O- Ik denk niet dat ik manlief zo ver krijg om dat te eten :o
Maar wel een idee voor S. natuurlijk.

Bella, ik heb de eerste maanden een vreselijk grote kloof gehad aan 1 tepel, die ook regelmatig bloedde. Gesmeerd met purelan, dat deed naar mijn idee ook weinig. Uiteindelijk is de kloof gewoon met de tijd uit zichzelf genezen, al duurde dat zeker wel een maand of 2-3.
Klote, kloven zijn echt pijnlijk :X
pi_180882930
Net 1 jaar :o O+ *O*
  woensdag 1 augustus 2018 @ 22:01:19 #287
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180884006
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:14 schreef Zo-is-dat het volgende:
Net 1 jaar :o O+ *O*
Dat is zeker *O*!

Ik kolf nog steeds op mijn werk en Jacob drinkt op de opvang ook nog steeds 2 flesjes van zo’n 230ml totaal. Het kolven zit zodanig in mijn systeem dat het weinig moeite kost maar desondanks ga ik nu wel naar 1x want weinig moeite is niet hetzelfde als geen moeite natuurlijk.

Vanmiddag had Jacob net de tweede lading op toen ik binnenkwam, en ik zag mijn lege flesje staan met nog aardig wat vet aan de zijkant geplakt. Dus ik heb aan de invalleidster uitgelegd dat ze met iets meer moeite dat losgezwenkt krijgt. ‘Goh, interessant’ was haar reactie. }:| . Ik heb de neiging om de vaste leidsters ook even te checken maar tegelijk vind ik dat nogal ver gaan na zo’n tijd. Maar blijkbaar ben ik toch ietwat teleurgesteld dat ze dat niet gewoon weten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180884573
Ik herken dat, een beetje teleurgesteld zijn in wat het kdv niet weet qua bv. Ook mbt bewaren en opnieuw opwarmen en dergelijke is de kennis er gewoon eigenlijk niet. Zo jammer vind ik dat.

Malteser, heb je het met de opvang inmiddels kunnen bespreken over het aanbieden?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 22:46:09 #289
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180885078
Net zoals dat ze altijd vragen of ik wel de datum erop zet, maar als ik vraag wat hun uiterlijke bewaartermijn dan is, hebben ze geen idee.
Nou goed. Ze zijn lief voor de kinderen enzo.

Nanuke, ik was nog vergeten te zeggen: ik hoop dat je productie gewoon stabiel blijft ondanks de flesjes kv! :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 1 augustus 2018 @ 22:55:55 #290
269689 crew  Viv
pi_180885306
Hier op het KDV is vrijwel niks verspild van alle moedermelk die ik bijna een jaar lang meegegeven heb, eerst 3x 165 ml, later 2-3x 200 ml per opvangdag. Scheelt wel dat ZZ haar flessen altijd goed dronk, er bleef hooguit 20 ml van staan. Ik ben wel 1 keer een reserve voeding van 200 ml vergeten mee terug naar huis te nemen, die kwam na 2 weken bedorven tevoorschijn uit hun koelkast. :X

Qua opwarmen gebruikten ze een flessenwarmer die wel warmer werd dan wat ze op borstvoeding.com aanraden, maar ik vond het onnodig om ze daarover aan te spreken. Ik deed thuis alles volgens het boekje en dat was toch het gros van de voedingen. Je kind raakt echt niet verpest van een paar flessen te weinig gezwenkte / te fanatiek opgewarmde / te hard geschudde moedermelk. ;)
  woensdag 1 augustus 2018 @ 23:08:32 #291
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180885571
Nee, natuurlijk raakt het kind niet verpest. En ik zie die flesjes ook totaal niet als vloeibaar goud of resultaat van geploeter of zo. Maar even zwenken zodat het weer melk wordt in plaats van bijna doorzichtig water met een dikke vetlaag erop, en überhaupt het nut daarvan inzien, begrijpen hoe het werkt, dat zou ik wel leuk vinden.
Het triggert bij mij geloof ik ook de herinnering dat ze Jacob in het begin maar lastig vonden, met zijn moeizame drinken en ander merk fles en soms weigeren.
En als ik helemaal eerlijk ben: ik vind dit gewoon een stomme leidster :o. Maar dat zegt meer over mijzelf.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 1 augustus 2018 @ 23:34:50 #292
269689 crew  Viv
pi_180886208
Ja, zo hangt er altijd meer mee samen. Ik gaf al eigen billendoekjes en zonnebrandcrème mee voor ZZ en ik wilde dan niet óók nog eens "moeilijk" gaan doen over de moedermelk. :')

ZZ was trouwens in het begin ook niet de makkelijkste baby daar (snel huilen bij neerleggen, niet willen slapen in bed maar op schoot/in de wagen), maar de leidsters hebben mij nooit het gevoel gegeven dat ze haar maar lastig vonden. Ze benoemden juist altijd bewust iets wat wél goed ging, zoals dat ze haar flessen goed gedronken had. En ze voelden zich soms heel bezwaard als ZZ niet zo'n leuke dag had gehad, en dan waren ze opgelucht als ik dan vertelde dat ze thuis echt precies hetzelfde gedrag liet zien. :D O+
pi_180890248
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 22:26 schreef Nanuke het volgende:
Ik herken dat, een beetje teleurgesteld zijn in wat het kdv niet weet qua bv. Ook mbt bewaren en opnieuw opwarmen en dergelijke is de kennis er gewoon eigenlijk niet. Zo jammer vind ik dat.

Malteser, heb je het met de opvang inmiddels kunnen bespreken over het aanbieden?
Nog niet, Mars gaat maandag weer.
Heb inmiddels wel alweer voldoende gekolfd, zodat hij mijn melk kan drinken maandag. Het ligt nu in de vriezer. Hoe doen jullie dat? Zondagavond eruit halen? En dan in de koelkast? Of is het dan niet op tijd ontdooid?
Sorry voor alle vragen :@.
pi_180890516
Geen :@ hoor, hoe kan je dit ook allemaal weten als je het nog niet eerder de gedaan hebt?
Ik haal het er inderdaad de avond van te voren uit en dan in de koelkast. Dan is het de volgende ochtend bijna ontdooid. Overigens vries ik tijd zo weinig mogelijk in, ik houd altijd max 7 dagen koelkast aan. Dus als ik het in die tijd weer ga gebruiken, vries ik het niet in.
pi_180890652
En suf van de opvang Lemijn. Ik vind de reactie van de leidster ook niet erg professioneel, zegt toch ook wel iets over haar ;)

En dat niet te moeilijk willen zijn herken ik ook wel. B heeft ook wel echt een gebruiksaanwijzing (en ook andere zonnebrand haha), dus ik probeer ook altijd een beetje te kiezen waar ik wel en geen punt van wil maken. Laatst uitgebreid gesproken over dat het wel fijn is als ze iets meer melk gedurende de dag proberen binnen te krijgen en dat hebben ze heel goed opgepakt gelukkig.
pi_180891264
Ik laat tot 5 dagen in de koelkast staan, en alles wat ik overhoud vries ik in (maar dat was alleen in het begin, nu is mijn vriezer leeg :P ). Nadeel van ontdooide melk meegeven is dat je het niet (als het niet opgaat) weer kan invriezen. Bij ons op het kdv staat een vriezertje waar ik zeker in het begin standaard een extra voeding in had staan. Omdat ik niet goed wist hoeveel hij dronk en ze zo altijd wat achter de hand hadden. Misschien dat je dat ook kan doen? Zeker omdat hij nu duidelijk nog een beetje moet wennen met z'n flessen. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 09:51:21 #297
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180891504
Ik vroor in het begin inderdaad ook in bij twijfel, maar 5 dagen koelkast leek me sowieso prima. Wat dat betreft werd het welk makkelijker toen ik 3 dagen ging werken, dat bood meer kans op drinken. Als het in een flesje zit haalde ik het er de avond vantevoren uit, in zo'n zakje gewoon 's ochtends want dat is bizar snel ontdooid. Ik liet het in de koelkast tot het werd aangeboden. Overigens kunnen ze het in nood ook wel het laatste stukje ontdooien tegelijk met opwarmen volgens mij. Ik hoorde van een andere moeder die het opwarmen sowieso in de magnetron liet doen, want die vond het belangrijk dat haar kind gelijk kon drinken bij honger, en gaf er minder om dat de voedingswaarde dan wat daalt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180987227
Waar zijn de FOK!artsen? :9

Ik slik Davitamon Mama Fit en Davitamon Calcium + vitamine D (ivm kma van U.).

Nu krijg ik dus 10 mcg vitamine D binnen, twee keer de ADH.

Daarnaast krijgt U. 10 vitamine D druppels per dag.

Zou ik hem niet al genoeg vit D geven middels bv? Hij vindt de druppels helemaal niks, dus het zou fijn zijn als we ze achterwege kunnen houden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 39% gewijzigd door arvensis op 06-08-2018 18:59:50 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_180988474
mooie foto! waarmee heb je die bewerkt?

geen idee of je voldoende geeft maar misschien andere druppels proberen?
ik heb druppels op oliebasis. smaakt niet interessant genoeg want hij laat het het meestal weer uit de mond lopen. ik geef het daarom vlak voor een voeding en dan direct laten aanhappen.

ik wilde jullie even bedanken voor de spruw tips. Het lijkt over te zijn :D de eerste dag was het geven van de medicatie gedoe maar daarna vond L de nystatine erg lekker dus dat ging makkelijk.

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:15 schreef BellaaElisa het volgende:
Hier geloof ik ook weer spruw incl. kloven! En die plakken aan mn zoogcompressen.. au au! Zo ook maar even de huisarts bellen. :{
Hoe gaat het nu bij jullie met de spruw en de kloven?
pi_180988475
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:50 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Waar zijn de FOK!artsen? :9

Ik slik Davitamon Mama Fit en Davitamon Calcium + vitamine D (ivm kma van U.).

Nu krijg ik dus 10 mcg vitamine D binnen, twee keer de ADH.

Daarnaast krijgt U. 10 vitamine D druppels per dag.

Zou ik hem niet al genoeg vit D geven middels bv? Hij vindt de druppels helemaal niks, dus het zou fijn zijn als we ze achterwege kunnen houden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
10 mcg is de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid als je borstvoeding geeft. Is 400ie. Als je je kind wil suppleren via je eigen melk, moet je 6400ie per dag binnenkrijgen = 160mcg.
http://pediatrics.aappubl(...)09/22/peds.2015-1669
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')