abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180763703
de simpele katoenen voedingsbh's vast wel en zo niet dan is dat jammer dan.

ik gebruik snachts wasbare zoogkompressen, die gaan normaal al met de witte was mee net als de meeste spuugdoekjes. overdag gebruik ik geen zoogkompressen maar misschien is het met het smeren fijner om wel te gebruiken. al vind ik die wegwerpdingen zo broeierig, helemaal met dit weer.

welk probiotica is een aanrader? en enkel voor mij of voor beide?
pi_180763939
Hier geloof ik ook weer spruw incl. kloven! En die plakken aan mn zoogcompressen.. au au! Zo ook maar even de huisarts bellen. :{
pi_180764728
Ik ben zelf wel fan van biokult. Als je sowieso kolft kun je beeb een beetje in de fles doen, anders zou ik het vooral niet ingewikkelder maken en alleen zelf nemen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 27 juli 2018 @ 12:00:41 #254
221912 minilot
Nancy boy
pi_180764800
Tip voor deze warme dagen! Je melk pureren met vers fruit en ijsjes van maken. O+ Mijn zoon adoreert momenteel zijn aarbeien/vanille/moedermelk-ijslolly! *O*
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 27 juli 2018 @ 12:01:06 #255
221912 minilot
Nancy boy
pi_180764809
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:15 schreef BellaaElisa het volgende:
Hier geloof ik ook weer spruw incl. kloven! En die plakken aan mn zoogcompressen.. au au! Zo ook maar even de huisarts bellen. :{
Meeeh, sterkte! :* Ook Elleska :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_180765543
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 09:03 schreef Morretje het volgende:
Behandelen bij elke voeding, niet te grote hoeveelheden bij je kleintje. Bh’s/Spuugdoekjes wassen op 60gr, zoogkompressen vaker vervangen.
Evt een probioticakuur, spruw komt uit je darmen.
Whut? Candida is een commensaal op de huid en slijmvliezen.
pi_180772594
oei Bella dat klinkt nog een stap erger. sterkte!

medicatie opgehaald. voor zoontje Nystatine gekregen maar met verschillende adviezen. huisarts zegt na elke voeding met een schone vinger door de mond verspreiden. apotheek zegt 4x daags 1ml met een spuitje, niet na elke voeding want je mag de dosis van 4ml niet overschrijden.

ik vertrouw het advies van de huisarts meer maar hoe ga ik dat doen met voeden op verzoek en die 4ml per dag?

voor mijzelf miconazolcreme. ook daarin verschillende adviezen, wel of niet afwassen?
de ene zegt voor elke voeding wassen, de andere zegt alleen afwassen als de voeding binnen 1 uur is.

:? de medische wereld zou toch eens allemaal op 1 lijn zitten
pi_180772644
Je moet idd een max van 4ml per dag aanhouden, maar 1 ml per keer is veel te veel voor zo'n klein mondje. Daarbij is smeren na elke voeding veel effectiever. Je huisarts heeft dus gelijk. Je kunt bijv 4ml in een spuitje optrekken en dat gedurende de dag gebruiken.
pi_180773100
dat klinkt makkelijker ja. moet ik alleen nog even een spuitje regelen waar 4ml in kan, of 4x 1ml optrekken met het bijgeleverde spuitje.
pi_180776414
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:37 schreef WupWup het volgende:

[..]

Whut? Candida is een commensaal op de huid en slijmvliezen.
Klopt, en in je darmen.
https://groenevrouw.nl/spruw-a-candida/
pi_180777663
Ik las het alsof je bedoelde dat een infectie vanuit je darmen komt. Dat is niet zo.
pi_180777761
Nee, ik had het idd wat duidelijker kunnen opschrijven.
pi_180835849
Ik weet van de vorige keer dat die rite aid pads echt heel goed zijn, en had ze besteld maar ze zijn nog steeds niet binnen. :'(

Heeft iemand ervaring met deze crème : https://www.deonlinedrogi(...)_campaign=Zo+Zwanger
pi_180837894
Geen ervaring Bella, maar voor die prijs kocht ik vier keer een zelfde hoeveelheid purelan. Deze dure creme doet niet veel anders dan dat gok ik...
pi_180838254
Mars had vandaag zijn eerste volledige opvangdag. Ik kolfde de afgelopen dagen met een handkolf 3 flesjes van 170 cc. Geen idee wat hij precies drinkt maar dit leek me voldoende.

Eerste flesje 150 cc van de 170 cc gedronken.
Tweede flesje niets van de 170 cc gedronken.
Derde flesje 20 cc van de 170 cc gedronken.

Ik kreeg 3 lege flesjes mee naar huis. En het doet ergens wel een klein beetje zeer dat er dus 340 cc moedermelk door de gootsteen is gegaan omdat het opgewarmd was. ;(

Hoe pakken jullie dit aan?
pi_180838317
Misschien een extra leeg flesje meegeven en dat de opvang daar dan steeds 50cc ofzo in kan doen en dat kan opwarmen en als er meer nodig is, kunnen ze meer opwarmen en als Mars minder drinkt dan hoeft er niet zoveel weggegooid te worden? Maar ik heb er ook nog geen ervaring mee hoor, dus misschien is er nog een handigere oplossing.
pi_180838665
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 17:40 schreef Aure het volgende:
Misschien een extra leeg flesje meegeven en dat de opvang daar dan steeds 50cc ofzo in kan doen en dat kan opwarmen en als er meer nodig is, kunnen ze meer opwarmen en als Mars minder drinkt dan hoeft er niet zoveel weggegooid te worden? Maar ik heb er ook nog geen ervaring mee hoor, dus misschien is er nog een handigere oplossing.
Dat had ik gedaan. De bv zat in 3 bewaarflesjes. De fles waar hij uit drinkt had ik los meegegeven.
Ik ga dat wel vragen inderdaad want hier heb ik wel buikpijn van.
Ook wel gek dat hij om 10.00 uur 150 cc dronk en verder dus maar 20 cc in de middag. Want van flesweigeren is geen sprake (meer) als hij ‘s morgens 150 cc gedronken heeft.
pi_180838890
Oh wat zonde dat ze dan steeds zoveel hebben opgewarmd! En misschien dat Mars ook nog een beetje moet wennen aan het ergens anders drinken? En baby's blijven baby's... We oefenen hier thuis ook met flesjes en soms drinkt J. Zo 120cc weg en soms maar 20cc. Echt geen peil op te trekken...
  maandag 30 juli 2018 @ 18:21:11 #269
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_180838904
Vragen of ze het willen verdelen over de dag. Sowieso fijner met dit weer.

Ipv om de 3 uur 170 ml, ieder uur 55/55/60, bijvoorbeeld. En als hij meer wilt, meer opwarmen natuurlijk.
Protège moi de mes désirs.
pi_180839031
Jemig. Daar zou ik ook echt niet blij van zijn geworden... Wat stom zeg, vooral omdat het zo onnodig is.

Wat betreft het drinken kun je de opvang een beetje laten spelen met hoe warm de voeding is. Dirk vindt de borstvoeding het lekkerst als net de kou van de vriezer er af is, vanuit de flessenwarmer vindt hij te warm en gaan er minder goed in. En te koud weigert hij. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180839062
Ik heb Dirk net zijn eerste beetje kunstvoeding gegeven, omdat hij dat vanaf nu af en toe zal moeten krijgen. Hij dronk het gelukkig prima. Ik heb er verder niet veel moeite mee, ik ben alleen bang dat het het begin van het einde is qua borstvoeding en dát zou ik wel erg moeilijk vinden. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180839082
Zo deden ze dat bij ons ook, 50 opwarmen, ging dat vlot op, dan nog een keer 50. En dan 2 of 3 uur later hetzelfde weer (afhankelijk van z'n slaapjes). 150 is ook best veel (geen idee hoe vaak je voed trouwens, daar hangt het ook wel vanaf). Dus wellicht was het ook gewoon wel even genoeg? Ik hield dit een beetje aan: https://www.lalecheleague(...)eel-melk-in-een-fles. En verder ging bij B de ene fles er ook heel vlot in, en de volgende weer niet. Vaak haalde hij het ook gewoon wel weer in 's avonds of 's nachts als hij overdag weinig at.
  maandag 30 juli 2018 @ 18:39:30 #273
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180839221
Ik hen vanwege die onvoorspelbaarheid ook ze koud laten geven in het begin. Stom zeg, zoveel weggooien! Ze dachten na de eerste fles misschien dat het wel zou lukken of zo? Maar even de tijd nemen om het te bespreken volgende keer. En Mars moet ook wennen...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180839229
En warmte inderdaad. B vindt koud juist matig en wil het liever iets warmer.

Nanuke, ik geef nu sinds een maand ongeveer kunstvoeding bij, en voedt zelf nog ongeveer 2/3 van de voedingen. Gaat qua productie nog steeds echt prima (had ik niet verwacht), dus hoop dat het voor jou ook goed gaat!
pi_180840335
En gewoon een paar keer aanzien op de bovenstaande manier (steeds een beetje), tot je ook iets meer weet hoe veel hij gemiddeld per keer drinkt.

Het hangt ook wel een beetje af van of ze gewend zijn moedermelk te geven. Bij mijn kdv kwam het echt relatief weinig voor en hadden ze veel uitleg nodig. Irritant wel als je zelf nog zo zoekende bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')