abonnement Unibet Coolblue
pi_180098192
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:29 schreef corpsegrinder het volgende:

[..]

licentie is behouden in de Stichting ( deze staat los van de BV)
is dat dan veranderd? 15 jaar geleden wilde Twente deze zelfde streek uithalen, maar toen bleek dat het vanwege de licentie niet kon
pi_180098194
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:29 schreef corpsegrinder het volgende:

[..]

licentie is behouden in de Stichting ( deze staat los van de BV)
Klinkt als een mooie Twente constructie. :)
pi_180098224
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:06 schreef Elan het volgende:

[..]

25 miljoen valt echt wel weer terug te verdienen op de lange termijn. Twente is nog eigenaar van het stadion toch? Wellicht valt daar iets mee te hosselen.

Zou echt dom zijn om de toko nu te laten klappen om 7 miljoen, en Twente weet dat anders sla je niet een dergelijke toon aan. Faillissement is doemscenario voor de gemeente en de burger.
En na deze 7 miljoen zal Twente nooit meer opnieuw om iets vragen
  donderdag 28 juni 2018 @ 10:38:51 #129
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180098241
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:37 schreef Adames het volgende:

[..]

En na deze 7 miljoen zal Twente nooit meer opnieuw om iets vragen
wat een puinbak
pi_180098301
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:30 schreef corpsegrinder het volgende:

[..]

wat willen de supporters doen dan ? geld terug vragen :') dit is allemaal een vooropgezet plan ven EV en JVH die boeren namelijk als verantwoordelijken goed aan een verkoop van de bv.
De supporters doen helemaal niks. Faillisement is finito, weg licentie, gemeente/bank krijgen het stadion en zullen nog eerder de grond verkopen dan dat ze je dat stadion voor een euro doen. Je leeft wel heel erg in dromenland als je denk dat dit goed afloopt, een faillisement. Ze zien mij wel weer bij SV Meppen ofzo als het klapt, scheelt me weer een paar euro aan fox sports in ieder geval. Op deze manier hoeft het van mij ook niet meer.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 28 juni 2018 @ 11:24:20 #131
408813 crew  trein2000
pi_180099010
Er is zojuist een “geen paniek, allemaal doorlopen” bericht op de site verschenen. Nou, dan weet je het wel. -O-
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180099012
bericht op officiële website:
quote:
We begrijpen dat er onrust bestaat onder supporters naar aanleiding van de berichtgeving van vanochtend in TC Tubantia.

FC Twente is op dit moment in gesprek met de gemeente en potentiële investeerders over de herfinanciering van de club. Dit is mede ingegeven door de financiële consequenties van de degradatie en recentelijk de belastingclaim en de gerechtelijke uitspraak inzake de transfer van Corona.

Het moge duidelijk dat er van onze kant geen sprake is van dreiging richting de politiek. De gesprekken zijn constructief en vinden in goede harmonie plaats. We zullen u hiervan zo goed mogelijk op de hoogte houden.

We weten dat een en ander tot onzekerheid kan leiden, maar we vragen toch begrip voor onze werkwijze. Alles is gericht op een gezonde toekomst van FC Twente, voor de korte, maar zeker voor de lange termijn.
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 28 juni 2018 @ 11:25:41 #133
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180099025
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 11:24 schreef trein2000 het volgende:
Er is zojuist een “geen paniek, allemaal doorlopen” bericht op de site verschenen. Nou, dan weet je het wel. -O-
Waar is Joop als je hem nodig hebt?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 28 juni 2018 @ 11:26:26 #134
408813 crew  trein2000
pi_180099038
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 11:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

Waar is Joop als je hem nodig hebt?
Waarschijnlijk in Spanje, of in hengelo ;)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180099088
Ook geen centen voor Tadic dus.
blablablabla
pi_180099540
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Zie Feyenoord, 2009 nagenoeg failliet, enorme lopende schulden en moesten externe geldschieters letterlijk de club komen redden voor 30 miljoen.
Inmiddels een gezond eigen vermogen en al weer 3 jaar lang behoorlijk winstgevend.

Begrijp wel dat het dubbel is allemaal, maar als je nu de stekker er uit trekt ben je sowieso je knaken kwijt als gemeente. Wel verlost van een enorm zorgenkind, maar dat stadion staat daar ook, wat ga je daar mee doen?
Alleen had Feyenoord zowel sportief als financieel meer toekomst. Men speelde nog eredivisie en had waarde op het veld staan. Het seizoen na de investering van de VvF kwam Koeman en werdt men tweede. Spelers werden “gewoon” gekocht en verkocht en men sloeg een grote slag met verkopen van oa Clasie, de Vrij, BMI, Janmaat en Pelle. Men kon ook blijven investeren ipv Twente waar volop ontslagen vallen, de jeugdopleiding wordt verwaarloost (geen hoofd opleidingen meer) en de waarde van de spelers nihil is.

En dan heeft men nog de pech in een extreem sterke Jupiler terecht te komen. Dus de toekomst sportief gezien is ook matig. Je kan zomaar naast promotie grijpen, hoe gaat men aan geld komen dan? De spelers zijn niks waard.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 28 juni 2018 @ 12:01:10 #137
408813 crew  trein2000
pi_180099546
Ik ben het helemaal zat. Wat een grap. Echt!
})
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 28 juni 2018 @ 12:28:30 #138
434469 corpsegrinder
Rood tot de laatste dag
pi_180099981
Lol deze selectie kan zich niet eens handhaven in de 3e divisie. er staat nu niets wat voor promotie kan knokken. je haalt een brama ( leuke speler voor een stabiele middenmoter) hölscher ( leuk voor fc bal op het dak 9) bahpo ( wie de neuk is bahpo ), dan heb je nog: vuckic ( alleen maar geblesseerd) bijen, vd lely, r. jensen, maria, drommel, brondeel, en een hele zwik aan beloften spelers.. hiermee zou je kunnen promoveren ... van de 2e klasse naar de 1e ( als je niet een te sterke competitie hebt)

daarnaast heb je het financiele vooruitzicht: kommer en kwel tenzij een gehele overname komt door een voetbalminded partij.

er wordt echt geen moer gedaan behalve zakken gevuld door de heren aan de top. jammer , dan maar naar schalke :(
they have money for war but can't feed the poor.
pi_180100006
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 12:00 schreef alopio het volgende:

[..]

Alleen had Feyenoord zowel sportief als financieel meer toekomst. Men speelde nog eredivisie en had waarde op het veld staan. Het seizoen na de investering van de VvF kwam Koeman en werdt men tweede. Spelers werden “gewoon” gekocht en verkocht en men sloeg een grote slag met verkopen van oa Clasie, de Vrij, BMI, Janmaat en Pelle. Men kon ook blijven investeren ipv Twente waar volop ontslagen vallen, de jeugdopleiding wordt verwaarloost (geen hoofd opleidingen meer) en de waarde van de spelers nihil is.

En dan heeft men nog de pech in een extreem sterke Jupiler terecht te komen. Dus de toekomst sportief gezien is ook matig. Je kan zomaar naast promotie grijpen, hoe gaat men aan geld komen dan? De spelers zijn niks waard.
Achteraf is het allemaal goedgekomen ja maar dat was toen het geld op tafel moest komen ook nog hoogst onzeker.
Spelen in de Jupiler League levert op korte termijn ook geen enorme financiële problemen op zolang de supporters niet wegblijven. Twente mist natuurlijk wel ca 4 miljoen aan tv gelden en er zullen wat sponsors weglopen maar daar staat of valt in principe de club niet mee.
blablablabla
pi_180100101
Misschien kan Twente bij een faillissement wel instromen in de regionalliga west
  Moderator donderdag 28 juni 2018 @ 12:45:16 #141
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_180100211
:'(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 28 juni 2018 @ 12:56:42 #142
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_180100396
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:26 schreef TheJanitor het volgende:
Jullie zijn welkom als fans van Ajax als Twente failliet gaat. Ajax heeft heel veel geld, dus hoeven jullie je daar geen zorgen over te maken.
Ook al woon ik in Amsterdam, nooit.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  donderdag 28 juni 2018 @ 13:07:38 #143
416931 yats
(non) Average Joe
pi_180100610
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:42 schreef corpsegrinder het volgende:
op deze manier mag het van mij ook inderdaad klappen! wat een praktijken:'( schaam mij op dit moment voor de acties van mijn club (krachttermen×1000)
Dan ben je een van de weinigen. Over het algemeen lees ik nog steeds veel Twentse reacties die vinden dat de gemeente weer te hulp moet komen en denken dat de diverse schuldeisers gewoon direct betaald kunnen worden. Kijk maar naar de eerdere reactie die ik kreeg nav mijn opmerking over de belastingvordering/Corona-claim. Dat geld is er dus gewoon niet en zal er ook niet snel zijn waarschijnlijk. En dan begin ik maar niet eens over de opmerkingen die er zijn nav 'Schenk-gate' waarin Twente wederom de concurrentie financieel overtreft. Maar van welk geld?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_180100628
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 11:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

Waar is Joop als je hem nodig hebt?
Dit is een grapje hoop ik?
  donderdag 28 juni 2018 @ 13:10:03 #145
416931 yats
(non) Average Joe
pi_180100664
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:08 schreef corpsegrinder het volgende:

[..]

nee de bank is eigenaar van het stadion ( hypotheek van 40 miljoen) daar is dus niks mee te doen. faillissement is voor twente eigenlijk een heel mooi scenario ( de bv klapt niet de stichting dus normaal zal de licentie niet in gevaar komen) want dan kunnen investeerders voor een euro de club overnemen... tadaa probleem lijkt steeds meer op een overname truuk
En wie draait er weer voor op...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 28 juni 2018 @ 13:11:14 #146
408813 crew  trein2000
pi_180100686
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 13:07 schreef yats het volgende:

[..]

Dan ben je een van de weinigen. Over het algemeen lees ik nog steeds veel Twentse reacties die vinden dat de gemeente weer te hulp moet komen en denken dat de diverse schuldeisers gewoon direct betaald kunnen worden. Kijk maar naar de eerdere reactie die ik kreeg nav mijn opmerking over de belastingvordering/Corona-claim. Dat geld is er dus gewoon niet en zal er ook niet snel zijn waarschijnlijk. En dan begin ik maar niet eens over de opmerkingen die er zijn nav 'Schenk-gate' waarin Twente wederom de concurrentie financieel overtreft. Maar van welk geld?
Het is WANBELEID van de bovenste plank. Echt een grof schandaal dat dit kan! :(
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 28 juni 2018 @ 13:13:33 #147
416931 yats
(non) Average Joe
pi_180100719
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:29 schreef corpsegrinder het volgende:

[..]

licentie is behouden in de Stichting ( deze staat los van de BV)
In theorie heb je gelijk. Helaas gaat de KNVB waarschijnlijk niet akkoord met deze constructie. Dat zei men althans in het verleden. Of zou de KNVB WEER een uitzondering voor Twente maken?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  donderdag 28 juni 2018 @ 14:57:03 #148
434469 corpsegrinder
Rood tot de laatste dag
pi_180102136
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 13:13 schreef yats het volgende:

[..]

In theorie heb je gelijk. Helaas gaat de KNVB waarschijnlijk niet akkoord met deze constructie. Dat zei men althans in het verleden. Of zou de KNVB WEER een uitzondering voor Twente maken?
doe ff een quote voor alle reacties :P ik vind het echt te belachelijk dat wij als burger moeten opdraaien voor de achterlijke keuzes van de top mannen bij twente.. een grote graaibende !

KNVB kan wel zeiken maar de uefa heeft deze constructie ook goed gekeurd als het gaat om RB Salzburg en RB leipzig.. dus het mag gewoon en de KNVB gaat dan wel terug gefloten worden.

ik vind echt serieus ( ook al zal het mijn voetbalhart breken) dat de bende maar moet klappen. opflikkeren met je gemeenschapsgeld, je garantstellingen! als je niet op je eigen benen kan staan heb je geen recht op overleving !
they have money for war but can't feed the poor.
pi_180102233
Wat ik niet snap. Beide schulden waren al als voorziening opgenomen. De schuld van de Belastingdienst valt een stuk lager uit (zo'n 30%).
Er is net een speler verkocht voor 3 miljoen euro. (ik weet wel dat is niet het bedrag van Roston Drenthe, wat de ommekeer in de schuldenpositie voor Feyenoord werd). Maar toch, er komt wel degelijk liquiditeiten.


Dus dan toch nog failliet gaan, dat snap ik niet.
Ik denk dat daarom de potentiële geldschieters de boekhouding nog steeds niet vertrouwen..
  donderdag 28 juni 2018 @ 15:09:51 #150
434469 corpsegrinder
Rood tot de laatste dag
pi_180102282
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 15:04 schreef Idisrom het volgende:
Wat ik niet snap. Beide schulden waren al als voorziening opgenomen. De schuld van de Belastingdienst valt een stuk lager uit (zo'n 30%).
Er is net een speler verkocht voor 3 miljoen euro. (ik weet wel dat is niet het bedrag van Roston Drenthe, wat de ommekeer in de schuldenpositie voor Feyenoord werd). Maar toch, er komt wel degelijk liquiditeiten.


Dus dan toch nog failliet gaan, dat snap ik niet.
Ik denk dat daarom de potentiële geldschieters de boekhouding nog steeds niet vertrouwen..
twente heeft as we speak een negatief eigen vermogen van 6 miljoen .. schuldenlast is 55 miljoen ( leningen en hypotheek) het verkopen van jensen is een druppel op de plaat. er staat een investeringsgroep klaar die 25% van de club wil overnemen voor 14 miljoen. mocht dit gebeuren is er eigenlijk niks aan de hand.

laat het nu zo zijn dat die investeerders niet willen invetseren in het verleden, daarom moet twente nu 7 mil halen bij de gemeente. als dat gebeurd is zijn die claim en alle andere BS uit de wereld.

maar goed dat is alleen als de gemeente nog ff wil bukken, en nog dieper genomen wil worden door EV & co
they have money for war but can't feed the poor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')