Ja, dat is wel mijn uiterlijk doel om 5 tot 10 jaar eerder met pensioen te kunnen.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 21:00 schreef investeerdertje het volgende:
Zijn er mensen aanwezig die CF actief gebruiken voor hun strategie om financieel onafhankelijk te worden?
heeft collin niet een minimum van 100 euro net als meer platformen?quote:Op vrijdag 15 juni 2018 21:27 schreef Ron1986 het volgende:
[..]
Ja, dat is wel mijn uiterlijk doel om 5 tot 10 jaar eerder met pensioen te kunnen.
Tevens heb ik daarnaast ook aandelen, fondsen en wil ik in een later stadium aan fysiek vastgoed beginnen.
Het geld uit crowdfunding probeer ik vrijwel direct te herinvesteren plus extra nieuw geld.
Wel zit ik net iets boven de AFM regel op dit moment pak en beet 16%.
In elk project heb ik het minimale bedrag zitten op 3 eerste projecten naar maar ook niet veel meer. En probeer een juiste mix te hebben van sectoren risico en platformen (ook in het buitenland).
GvE heeft op dit moment de zwaarste weging, daar stop ik even mee zodat ik ook bij ander kan inleggen.
Funding Circle weet ik niet wat ik daar mee aan moet wellicht de Duitse een keer proberen bij de NL versie te veel onduidelijkheid en zekerheden. Overigens wel een paar projectjes daar lopen.
Collin vind ik de inleg te hoog om goed risico's te kunnen spreiden.
Ah, meende 100. Maar heb ook eigenlijk alleen via Knab bij Collinquote:Op vrijdag 15 juni 2018 22:14 schreef crowdiefunder het volgende:
Nee Collin en capital circle hebben minimaal 500 euro. Hcn heeft 250.
SiG, Bouwaandeel en Newfunding hebben ook 250 als minimum. Crowdestate meestal 500, soms 1000quote:Op vrijdag 15 juni 2018 22:14 schreef crowdiefunder het volgende:
Nee Collin en capital circle hebben minimaal 500 euro. Hcn heeft 250.
Jup, ook ik ben daar actief mee bezigquote:Op vrijdag 15 juni 2018 21:00 schreef investeerdertje het volgende:
Zijn er mensen aanwezig die CF actief gebruiken voor hun strategie om financieel onafhankelijk te worden?
Jazeker. Via crowdfunding bouw ik een fundamenteel bedrag op om tussen FO en AOW/pensioen van te leven. Daarnaast doe ik ook andere dingen zoals zorgen dat het huis afbetaald is, consuminderen/ontspullen, een meer zelfvoorzienende lifestyle, sjacheren (handeltjes wandeltjes en dienstbaarheden) en kamerverhuur.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 21:00 schreef investeerdertje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben benieuwd wat hier uitkomt. Ondernemer zit nu op de helft van de lening.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Samenvatting: starter in de horeca, neemt locatie over die een huidige omzet heeft van ruim 200K. Hij begroot voor dit jaar (1-7 t/m 31-12) een omzet van 350K, voor volgend jaar ruim 1Mio.
Winst na belasting volgend jaar 366K, toename E.V. volgend jaar 60K.
Wel prettig dat finstage de waarde van de zekerheden kwantificeerd: inventaris geschat op 6K, voorraad op 2K. H.A. van morele waarde.
Onderneming richt zich op de top van het hoge segment...
Wat mij betreft een project met een levensverwachting van max. 1 jaar.
De onlosmakelijke hogere prijzen maken duidelijk dat er gekozen wordt voor het hogere segment.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 10:55 schreef ETphonehome het volgende:
Al hartstikke goed bezig dus!quote:Op zaterdag 16 juni 2018 11:51 schreef investeerdertje het volgende:
Ik vind het prettig om te lezen hoe andere mensen met financieel onafhankelijk worden bezig zijn. Ikzelf ben er, anders vroeg ik het waarschijnlijk niet, ook mee bezig. Voor mijn berekeningen hiervan houd ik alleen rekening met crowdfunding. Ik heb hiernaast wel belegd in fondsen en ik spaar natuurlijk (ik spaar de afschrijving van al mijn meubels e.d. elke maand).
Mijn eerste doel van mijn crowdfunding portefeuille is om zo spoedig mogelijk hypotheek vrij te zijn. Dit doel komt al aardig in zicht. Hierna is het doel om de maandelijkse boodschappen er van te kunnen gaan betalen. Ik vond het te lastig om mijzelf gemotiveerd te houden, en mijn partner te overtuigen, om deze levenswijze aan te gaan nemen als ik in een keer voor 3000 euro rendement per maand ging investeren. Daarom heb ik besloten om dit in stapjes te doen, dat maakt het allemaal iets overzichtelijker als je het mij vraagt
quote:Op zaterdag 16 juni 2018 10:55 schreef ETphonehome het volgende:
Voor de liefhebbers van een gokje komt er weer een pareltje aan op KoM:Deze tent gaat niet eens open.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Samenvatting: starter in de horeca, neemt locatie over die een huidige omzet heeft van ruim 200K. Hij begroot voor dit jaar (1-7 t/m 31-12) een omzet van 350K, voor volgend jaar ruim 1Mio.
Winst na belasting volgend jaar 366K, toename E.V. volgend jaar 60K.
Wel prettig dat finstage de waarde van de zekerheden kwantificeerd: inventaris geschat op 6K, voorraad op 2K. H.A. van morele waarde.
Echt ronduit belachelijk dat dit online komt
Geen idee of je het al volgt maar op tweakers is er een heel topic over.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 11:51 schreef investeerdertje het volgende:
Ik vind het prettig om te lezen hoe andere mensen met financieel onafhankelijk worden bezig zijn. Ikzelf ben er, anders vroeg ik het waarschijnlijk niet, ook mee bezig. Voor mijn berekeningen hiervan houd ik alleen rekening met crowdfunding. Ik heb hiernaast wel belegd in fondsen en ik spaar natuurlijk (ik spaar de afschrijving van al mijn meubels e.d. elke maand).
Mijn eerste doel van mijn crowdfunding portefeuille is om zo spoedig mogelijk hypotheek vrij te zijn. Dit doel komt al aardig in zicht. Hierna is het doel om de maandelijkse boodschappen er van te kunnen gaan betalen. Ik vond het te lastig om mijzelf gemotiveerd te houden, en mijn partner te overtuigen, om deze levenswijze aan te gaan nemen als ik in een keer voor 3000 euro rendement per maand ging investeren. Daarom heb ik besloten om dit in stapjes te doen, dat maakt het allemaal iets overzichtelijker als je het mij vraagt
Lekker toontje in je bericht.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 14:58 schreef jsuijker het volgende:
[..]
Geen idee of je het al volgt maar op tweakers is er een heel topic over.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1799895/223
Verder vind ik je approach wel apart door zo op crowdfunding te focussen. Je weet dat de up beperkt is (max de rente waarvoor je het wegzet) en de down ook gewoon gehele bedrag kwijt (ik vind de recovery bizar slecht).
Fondsen hebben in theorie geen max en een vergelijkbare down (zolang je het gewoon basic houdt)
Waarom kies je er dan voor dat je focust op crowdfunding? In je voorbeeld van je boodschappen, kijk je dan alleen naar de ontvangen rente en investeer je de aflossing opnieuw (vermoed ik)? Zo niet hoe zie je dit na ong 5jaar wanneer de projecten afgelopen zijn? Zo wel wat als er geen geschikte projecten zijn die maand? En hou je rekening met defaults?
Klopt en dat bedoelde ik ook niet te zeggen (al leek het er wel opquote:Op vrijdag 15 juni 2018 18:52 schreef djh77 het volgende:
[..]
Curaçao heeft geen link met het bedrijf achter Perron, Collins en daan&lot: http://www.immensus.com/portfolio/
Op zaterdag 16 juni 2018 11:51 schreef investeerdertje het volgende:
Ik zeg alleen dat ik je approach apart vind en vraag naar je gedachtegang in specifieke gevallen. Geen flauw idee wat je met dat toontje bedoeltquote:Op zaterdag 16 juni 2018 15:13 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Lekker toontje in je bericht.
Je post komt aardig belerend over. Ik zou vanavond even uitgebreider reageren wat mijn volledige strategie isquote:Op zaterdag 16 juni 2018 15:50 schreef jsuijker het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat ik je approach apart vind en vraag naar je gedachtegang in specifieke gevallen. Geen flauw idee wat je met dat toontje bedoelt
Precies de reden waarom ik niet van het topic op tweakers houd. Behoorlijk doorgeslagen.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 17:13 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik lees ook al jaren mee op tweakers, echter is iedereen daar verontwaardigd als je aangeeft > 1000 euro per maand aan boodschappen doet en > 500 euro per maand aan kleding. Er blijft nog over om te investeren en af te lossen, duurt de weg alleen wat langer maar dat is ook prima. Als je partner niet het fo gedachte heeft moet je maar een middenweg nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |